Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Dat ‘via een broker is sowieso nergens voor nodig’ klinkt voor mij wel erg stellig. Zeker dit jaar lukt het mij tot dusverre niet om rechtstreeks bij een verhuurder ook maar in de buurt te komen van de prijzen die ik via respectabele brokers heb kunnen vinden. En nee, ook niet bij National via de methodes die genoemd staan in het andere draadje. Heb jij de gouden tip? 04-09 SEA - 02-10 LAX. Ik heb nu een midsize SUV bij Alamo staan voor 1195 EUR.

De afgelopen vier reizen was ik twee keer goedkoper uit bij een broker en twee keer rechtstreeks.

Bij een groot deel van de brokers kun je overigens gewoon annuleren tot vlak voor je de auto ophaalt. Regelmatig hoef je sowieso pas enkele weken voor vertrek te betalen. En dat kan natuurlijk ook gewoon met creditcard, voor extra zekerheid.

Hier op het forum heb ik weinig tot geen verhalen gelezen van forumleden die problemen hadden een huurauto te annuleren. Dit in tegenstelling tot via brokers geboekte vliegtickets, maar dat is een heel ander verhaal. En dat ging bij rechtstreeks geboekte tickets vaak niet veel beter, kijkende naar alle negatieve ervaringen met KLM die hier gedeeld zijn.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Het punt is het vooruit betalen (wat ruim van te voren moet gebeuren, stel dat de broker in gebreke blijft of failliet gaat), dat hoeft niet als je rechtstreeks boekt. Zeker in deze onzekere tijden post-COVID vind ik dat een veel te groot risico, zeker als ook nog niet duidelijk is of we überhaupt die kant op mogen vliegen. Ga jij maar achter je geld aan als ineens meerdere mensen hun geld terug gaan vragen. Vouchers lossen het niet op.

Het ‘probleem’ van jouw route is dat je niet op dezelfde plaats inlevert, dat kost dus bij National en een aantal andere verhuurders ongeveer $400 extra aan one way. Ik heb dat probleem niet want ik hou rekening met de totaal prijs vlucht + auto als ik boek. (En ik vlieg vrijwel altijd naar/uit dezelfde plaats).

Iedereen moet boeken waar hij/zij zich goed bij voelt toch? Ik weet zeker dat ik ga krijgen wat ik wil rijden, tegen de prijs die ik wil betalen, en anders ga ik naar de andere partij. Zo heb ik het jaren gedaan, en nu is het onzekerder dan ooit of en wat er staat als ik in de US aankom en mijn auto ophaal.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
25 mei 2021, 21:42
Aangezien ik altijd een speciale klasse boek, SUV of Convertible is dat nooit nodig geweest. Ben het ook niet van plan voor de komende trip.

Roland
Je betaalt nu €648 zeg je?
Voor 14 dagen PHX vind ik €394 voor EC keus, €413 voor SUV en €702 voor cabrio. Ik zou die gok wel nemen :thumbup:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
25 mei 2021, 22:47
\Wat jij boekt is gewoon een slechte regeling…
Dat kun je niet zo zeggen .
Je kunt een auto boeken op een wijze waarop je precies weet wat je gaat rijden.
Je kunt een auto boeken op een wijze waarop je bij aankomst wel ziet wat er beschikbaar is
Daarin is maar een ding belangrijk : waar voel je je plezierig bij...

In de tweede vorm boeken kan je , afhankelijk van gewenste huurklasse, een financieel voordeel bieden.
Boeken via een broker maakt je minder flexibel.
Maar daarmee houdt het op ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
25 mei 2021, 22:47
Wat jij boekt is gewoon een slechte regeling…
Voor jou is het wellicht een slechte regeling. Betekent niet dat het voor mij of iemand anders een slechte regeling is. Je draaft weer een beetje door... :wink:

Vooruit betalen is overigens helemaal niet zo'n ramp, zeker niet omdat ik e.e.a. met de creditcard vooruit betaal. Ik heb beide vormen meerdere malen gedaan. Net wat beter uitkomt voor mijn reis. Het zijn keuzes die je maakt en die bij je passen. Ik zou het bijv. niets vinden om bij aankomst, na een vermoeiende vlucht, met mijn bagage bij de verschillende verhuurders langs te moeten om te kijken naar een geschikte huurauto. Nee, laat mij dan maar gelijk bij Alamo naar mijn type auto lopen, koffer inladen en klaar is Kees! En wellicht betaal ik ietsje meer, so what! Gemak en eenvoud mag iets kosten. Kosten die ik overigens alweer bespaar met mijn overnachtingen.

Kortom, iedereen kiest en boekt op zijn of haar manier. Als je het lijstje huurauto's bij langs loopt dat ik de afgelopen jaren gehuurd heb, zie dit topic dan zie je dat ik nog nooit teleurgesteld ben en tot nu toe altijd een auto meegekregen/meegenomen heb waar ik meer dan tevreden over was. Of dat dit jaar ook zo zal zijn, moeten we afwachten. Ik heb goede hoop dat het in oktober iets beter gesteld is met de huurauto's. Is overigens nergens op gebaseerd, gewoon mijn gevoel.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
26 mei 2021, 06:44
Ik zou het bijv. niets vinden om bij aankomst, na een vermoeiende vlucht, met mijn bagage bij de verschillende verhuurders langs te moeten om te kijken naar een geschikte huurauto. Nee, laat mij dan maar gelijk bij Alamo naar mijn type auto lopen, koffer inladen en klaar is Kees!
Met een back up boeking heb ik precies hetzelfde: een gegarandeerde auto uit mijn geboekte klasse die voor me klaar staat. Bij National en Hertz heb ik daarnaast nog (pre-covid) volop gelegenheid om iets anders te bekijken. Je hebt bij Hertz en National nu eenmaal meer vrije keus dan bij Alamo, waar de sleutels niet in de auto's liggen, en je maar keus hebt uit 2 of drie auto's ALS je überhaupt mag kiezen.

Met slechte regeling bedoel ik, dat je niet makkelijk een backup boeking of re-booking kan doen omdat je vooruit moet betalen. Ik ben tot op de dag van aankomst nog steeds flexibel in keus, auto en verhuurder.

Zeker nu met covid zijn er diverse gevallen waarbij er gewoon geen auto staat, ondanks reservering. Ik wil niet in die situatie terecht komen. Dan ben ik nog veel meer tijd kwijt dan het door jou geschetste scenario. Ik HOOP dat er rijen vol met auto's staan, maar zeker nu ziet het daar niet naar uit.... afwachten dus...
thomast
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2021, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door thomast »

In oktober heb ik een roadtrip van 3 weken vanuit Las Vegas gepland. Hierbij heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de 'zuidwesten' route hier op het forum (met een paar kleine afwijkingen).
Inmiddels is de vlucht geboekt en wil ik de huurauto gaan reserveren. Ik heb de beruchte National methode geprobeerd met 8572154 & ND2218DDR en kom op een mooi bedrag uit van $963,66 voor een standard SUV. :thumbup:

Nu ben ik stiekem toch wel benieuwd of iemand nog een betere deal voor een standard SUV kan vinden voor 12/10 - 2/11 ... :D
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@thomast ik zou sowieso een backup boeking bij National maken voor de klasse die je echt wil rijden, om rekening te houden met de schaarste die er momenteel heerst. Staat er dan niks in de aisles, dan heb je iig je "gegarandeerde" autotype.
Ik heb even bij Hertz gekeken, maar die geven $2000+ prijzen op dit moment.

Maar omdat je nog niets hebt betaald kun je tot begin oktober je tarieven regelmatig checken en eventueel opnieuw boeken (of bij een andere partij) als je een goedkopere prijs tegenkomt. :thumbup:
thomast
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2021, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door thomast »

Thanks @Terpies !!

Dus de way to go is 2x National boeking maken:
1) Emerald Aisle ($705.30) om te zien of er iets leuks staat
2) De standard SUV (gewenste categorie) voor $963.66

Als [1] niks is, dan cancel ik die ter plaatse en ga ik verder met [2].

Ik was 2 jaar geleden in Orlando en mocht toen in de 'standaard' Alamo rij uitkiezen, maar dat was echt enkel midsize (veel sedans en kleinere SUVs). Dus de kans dat de Emerald Aisle biedt wat ik wil is klein vrees ik. Ook lees ik berichten dat er tegenwoordig nog maar weinig te kiezen is in de aisle, maar dat kan in oktober natuurlijk anders zijn... laten we het hopen :)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Terpies schreef:
26 mei 2021, 09:14
Je hebt bij Hertz en National nu eenmaal meer vrije keus dan bij Alamo, waar de sleutels niet in de auto's liggen, en je maar keus hebt uit 2 of drie auto's ALS je überhaupt mag kiezen.
De vorige keer dat we bij Alamo huurden lagen de sleutels gewoon in de auto’s en stonden er meer dan genoeg auto’s om uit te kiezen. Dat was weliswaar in Canada (Calgary). Ik weet niet hoe de situatie in de VS is.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Wij huren eigenlijk ook altijd bij Alamo (pre-COVID) omdat je daar meestal kunt pakken wat je wilt. Ook wel eens midsize gehuurd en dan een grote SUV meegepakt/gekregen. Ook via broker gehuurd.

Op dit moment is alles onzeker. Hopelijk hebben ze genoeg auto's in oktober, we gaan dan voor het eerst met de kleine meid naar de VS (vandaan het 7pax busje :)).
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@thomast Hou ook de Hertz site in de gaten, want wat ik zag op mijn locatie is dat ineens de prijzen voor een auto bij Hertz van $7000 naar $1200 gingen. Ook daar kun je hetzelfde doen qua boeking/backup boeking.

Welke status heb je bij National (EC Executive of EC Executive Elite)? Bij Hertz (en Budget Avis en Sixt...) kun je dan een status match doen.
Zo ga je bij Hertz met EC Executive Elite naar Hertz President's Circle en heb je daar dus keus uit 3 aisles: Gold, Five Star en PC. Uiteraard met de kanttekening van de huidige shortage aan huurauto's.....

Het is alvast goed om die status matches te doen :thumbup:
Laatst gewijzigd door Gast op 26 mei 2021, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Ook ik houd de Hertz site in de gaten, maar zijn daar ook nog "trucjes" (codes, coupons, etc)? Want een Van zit daar nu op 3500 dollar :D
Ben Five Star Hertz, voor wat dat waard is.

Overigens wel grappig dat status matchen. Ben United Silver, daarmee Hertz Five Star, daarmee status gematched naar National Executive :clap:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@peterz84 heb je misschien ergens platinum of diamond status in een hotel keten?
Je hebt nu EC Executive bij National (wat genoeg is), maar met Executive Elite status kun je matchen bij Hertz naar President's Circle, en dat geeft je bij Hertz toegang tot alle drie de aisles (met name in PC staan de grootste en fijnste auto's).

Dit kan ook via de hotel status route...het meest eenvoudig via de Best Western Diamond Select status, wat je ook Explorist Member of the World of Hyatt Program, AccorHotels Platinum Member en IHG Platinum Member status geeft :thumbup:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Terpies Wat ik altijd zie bij Hertz (en ja ik heb status PC) dat de huur altijd enorm (echt veel) meer is dan als ik huur in exact dezelfde periode bij National EE. Ik krijg het niet voor elkaar dat Hertz ook maar 1 keer goed koper is geweest.
Als ik nu kijk bv. in begin oktober dan is dat voor 3 weken bij Hertz boven de € 2k en bij National duidelijk onder de € 1K. Waarbij ik bij Hertz alleen verder mijn ANWB korting gebruik, maar zie ook daar weinig verschil.
Heb jij enig idee wat ik dan eventueel meer kan doen om die prijzen meer bij elkaar kan krijgen?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@jarjarbinks op dit moment afwachten en regelmatig checken.... zoals gezegd, ik zag eerst ook alleen hoge prijzen en nu heb ik gelukkig twee boekingen gemaakt op National-prijsniveau. We via Hertz.fr en nu zijn de prijzen ook weer omhoog geschoten.

NB. Je moet bij Hertz eerst als gast je afhaal locatie, data en codes invoeren (dus NIET inloggen!!!), daarna door klikken tot aan het laatste scherm en dan in een apart window via dezelfde landsite inloggen en daarna het eerste scherm refreshen (twee schermen truc) om de prijs ook vast te houden als je inlogt.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Terpies schreef:
26 mei 2021, 12:44
@peterz84 heb je misschien ergens platinum of diamond status in een hotel keten?
Je hebt nu EC Executive bij National (wat genoeg is), maar met Executive Elite status kun je matchen bij Hertz naar President's Circle, en dat geeft je bij Hertz toegang tot alle drie de aisles (met name in PC staan de grootste en fijnste auto's).

Dit kan ook via de hotel status route...het meest eenvoudig via de Best Western Diamond Select status, wat je ook Explorist Member of the World of Hyatt Program, AccorHotels Platinum Member en IHG Platinum Member status geeft :thumbup:
Nee, nergens status behalve United, alleen nog dit jaar. United geeft dan gelijk status bij Hertz.
Ouders hebben vakantiehuis in FL (daar heb ik wel super ultra diamond status inmiddels :lol: )
thomast
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2021, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door thomast »

Terpies schreef:
26 mei 2021, 11:54
@thomast Hou ook de Hertz site in de gaten, want wat ik zag op mijn locatie is dat ineens de prijzen voor een auto bij Hertz van $7000 naar $1200 gingen. Ook daar kun je hetzelfde doen qua boeking/backup boeking.

Welke status heb je bij National (EC Executive of EC Executive Elite)? Bij Hertz (en Budget Avis en Sixt...) kun je dan een status match doen.
Zo ga je bij Hertz met EC Executive Elite naar Hertz President's Circle en heb je daar dus keus uit 3 aisles: Gold, Five Star en PC. Uiteraard met de kanttekening van de huidige shortage aan huurauto's.....

Het is alvast goed om die status matches te doen :thumbup:
[mention]Terpies[/mention]
Heb me net nieuw aangemeld als EC member en zie niet of ik al de Executive status heb (volgens mij niet).
Ik ga alvast de National reservering vastleggen en de komende tijd eens de prijzen bij anderen controleren om zo'n goed mogelijke prijs/kwaliteit te scoren :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Gast schreef:
26 mei 2021, 12:58
Wat ik altijd zie bij Hertz (en ja ik heb status PC) dat de huur altijd enorm (echt veel) meer is dan als ik huur in exact dezelfde periode bij National EE. Ik krijg het niet voor elkaar dat Hertz ook maar 1 keer goed koper is geweest.
Ik heb dat dus tot voor Covid altijd andersom gehad. Altijd bij Hertz de betere deal kunnen vinden. Dus op een gegeven moment gestopt met National. Altijd boeken met een backup. En voor de zekerheid altijd nog wat bij Alamo hebben staan. De afgelopen 10 a 15 jaar huurden wij gemiddeld rond de 5 keer per jaar. En ik denk dat daarvan 95% naar Hertz is gegaan. Altijd meer dan prima geholpen. Dus ik vind het best sneu om te zien wat er nu gebeurd.

Covid heeft me echter ook genoopt om anders te gaan werken. Niet meer wekelijks op en neer vliegen. Maar nu nog hooguit 2 keer per maand maar dan wel voor een langere tijd. Dat betekent dat ik vaker in Oregon thuis" ben. Dus niet in dure hotels. Mooie deal kunnen maken met mijn baas en uiteindelijk toch maar besloten om zelf een auto te kopen. En als ik aan het werk ben regelt mijn werkgever de chauffeur of piloot. Net wat nodig. Dus eigenlijk al meer dan een jaar niet meer bezig met het huren van een auto. Gelukkig heeft [mention]Terpies[/mention] mij geholpen voor een maatje van me die in oktober onze kant op komt. Want ik ben me kapot geschrokken. Auto's zijn inmiddels 5 keer zo duur geworden dan een identieke periode 2 jaar geleden. Of wat al werd gezegd gaan om volstrekt onverklaarbare redenen van 7.000 naar 1.000 euro. En andersom. Pickups gezien voor 200 dollar die de dag erna weer 1.500 dollar kosten. Zie er maar wijs uit te komen.
Terpies schreef:
26 mei 2021, 09:14
Bij National en Hertz heb ik daarnaast nog (pre-covid) volop gelegenheid om iets anders te bekijken.
Moet zeggen dat het bij mij ook vooral om gemak draait. Als ik net een halve dag in vliegtuig heb gezeten heb ik geen zin om ook nog is ergens aan een balie te wachten op allerlei onnodige vragen van een verkoper die heel erg zijn best doet. Gewoon meteen de garage in. Auto uitzoeken, rommel erin en wegwezen. Ook heb ik geen zin om door allerlei garages te gaan lopen dwalen op zoeken naar een betere auto bij eventueel een andere huurder.
Was ik eerst niet blij dat in Seattle (waar wij 9 van de 10 keer op vliegen...) het verhuurgedeelte werd weggehaald bij het vliegveld en verplaatst naar een locatie waar je met een bus naartoe moest. Maar wat een zegen! 1 grote parkeergarage met alle verhuurders erin. Met de roltrap naar beneden. Loop bij Hertz even door de aisles om te kijken wat er staat. Als dat niks is naar mn backup. En als dat ook niks is spreek ik even iemand aan en dan werd het alsnog binnen 5 minuten geregeld. Ik heb de afgelopen jaren nooit langer dan 10 minuten in een garage staan te wachten.

Maar goed die tijd is voor ons voorbij. Sterkte voor de anderen die dit nog wel moeten doen. En er vooral niet in thuis is. Bekijk dan de tips die hier veelvuldig door oa. [mention]Terpies[/mention] en [mention]Coyote[/mention] gegeven worden. Ze werken echt!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:
26 mei 2021, 14:52
1 grote parkeergarage met alle verhuurders erin. Met de roltrap naar beneden. Loop bij Hertz even door de aisles om te kijken wat er staat. Als dat niks is naar mn backup. En als dat ook niks is spreek ik even iemand aan en dan werd het alsnog binnen 5 minuten geregeld. Ik heb de afgelopen jaren nooit langer dan 10 minuten in een garage staan te wachten.
Exact dit! Een beetje vriendelijkheid naar een greeter als je door jou gewenste auto er niet staat doet wonderen :) met stroop vang je nu eenmaal meer vliegen dan met azijn. Zolang je wens niet buitenproportioneel is, kan het met een vriendelijk praatje meestal wel geregeld worden. Gelukkig maak je mij meer dan blij met een Ford Explorer dus dat lukt meestal wel (de cabrio's sla ik altijd af....). :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer