Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

De prijzen zijn hard aan het dalen, maar nog niet op het oude niveau (aldus NYT). Misschien is er toch nog hoop :D

https://www.nytimes.com/2021/09/20/upsh ... onomy.html
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Trom schreef:
20 sep 2021, 23:11
Als je bij avis.be boekt zou ik daar ook preferred aanmaken. Vul ook al je gegevens zoals rijbewijs in.
Als je boeking rond hebt, kun je ook met zelfde gegevens je avis.com account maken. Je vindt daar dan ook je boeking dmv je boekingsnr.
Eventjes puzzelen maar lukt vast.
Gelukt, thanks Trom!
Ik blijf de tarieven in de gaten houden, maar deze is vast in de pocket. Want de tarieven zijn verder echt schrikbarend hoog.

@Almere vak V , ga ik ook nog even bekijken!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
20 sep 2021, 18:56
Tip voor iedereen die nog geldige reserveringen bij National heeft staan: schuif ze door naar een fictieve datum om later te kunnen hergebruiken als het tarief nog interessant is.
Bedankt voor de tip! :thumbup:

Ik heb mijn reservering bij National enkele maanden naar voren geschoven (zelfde locatie en huurperiode). Prijs en auto blijft gelijk en ook Flying Blue blijft behouden. Ook getest of ander locatie mogelijk was. Dat was het wel maar in dat geval niet met behoud Cabrio. Dus tzt maar eens zien of ik boeking nog steeds kan aanpassen.

Had van te voren ook een hele nieuwe boeking geprobeerd en toen werd Flying Blue niet meer geaccepteerd en lagen prijzen hoger.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:
20 sep 2021, 23:25
Kijk ff op Hertz.de. Daar hebben ze goeie tarieven voor de H4 klasse. BMW X3 enz. Ik weet niet of je dat zoekt??
Voor mijn ophaal locatie en data denken ze vast dat ik de auto koop, gezien de tarieven. :thumbup:
Voorlopig ben ik blij met $1025 voor 29 dagen :clap:
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Terpies schreef:
20 sep 2021, 18:56
Tip voor iedereen die nog geldige reserveringen bij National heeft staan: schuif ze door naar een fictieve datum om later te kunnen hergebruiken als het tarief nog interessant is.

Ik heb het net ook gedaan en zelfs afhaal locatie kon ik nog wijzigen met behoud van tarief. :thumbup:
Shoot..... ik heb vorige week mijn reservering geannuleerd en nu betaal ik de hoofdprijs voor mei/juni (daar kan ik een auto voor kopen). Ik hoop echt dat de prijzen nog gaan dalen want zo is het niet grappig
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frian »

Ik vond alleen op avis.es nog redelijk "normale" prijzen.
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door mblokland »

Inges schreef:
21 sep 2021, 08:50
Terpies schreef:
20 sep 2021, 18:56
Tip voor iedereen die nog geldige reserveringen bij National heeft staan: schuif ze door naar een fictieve datum om later te kunnen hergebruiken als het tarief nog interessant is.

Ik heb het net ook gedaan en zelfs afhaal locatie kon ik nog wijzigen met behoud van tarief. :thumbup:
Shoot..... ik heb vorige week mijn reservering geannuleerd en nu betaal ik de hoofdprijs voor mei/juni (daar kan ik een auto voor kopen). Ik hoop echt dat de prijzen nog gaan dalen want zo is het niet grappig
via https://www.nationalcar.com/en_US/car-rental/home.html met accountnummer 8573142 kun je goedkoop boeken, het is echter maar de vraag of je een dergelijk coorporate id mag gebruiken.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Dat is een corporate code die ik niet zou gebruiken....
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Nee dat doe ik liever niet. Ik heb geboekt met KLM en via hun kon ik goedkoop (nou ja wat is goedkoop tegenwoordig) een auto bijhuren als pakket. Ik betaal nu 932 euro voor een SUV voor 3 weken bij Thriffty. Tot 24u voor vertrek te annuleren en incl 2e bestuurder. Nergens anders kon ik zo goedkoop een SUV vinden (voor die prijzen kon ik hem kopen) dus we hebben een auto bij de tickets geboekt. We gaan het zien......

Ik hou ondertussen wel de prijzen in de gaten. Als ze heel erg gaan dalen dan annuleer ik bij KLM en boek ik los. Ik betaal nu in ieder geval niet tussen de 2 en 3 duizend dollar voor een SUV.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tipsy_1 »

Heeft er nog iemand de touring code die je kan gebruiken voor Hertz? (korting)
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Tipsy_1 geen idee wat een touring code is, maar ik gebruikte 633306 icm pc 192021.
Maar de prijzen zijn weer schrikbarend hoor, dus ik hou het bij National dit jaar.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Inges Heb je avis.be al geprobeerd met FB code? Ik betaal in juni voor 23 dagen met vertrek Lax en inleveren Las voor een SUV 952 euro.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Trom voor mij geen Avis… dan koop ik de Explorer van @Almere vak V wel :thumbup:
DDE99ACE-6802-4172-9A22-800810604722.jpeg
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door groennom »

:offtopic: Misschien bedoelen ze dat wel met betalen bij ophalen

Maar vreemde is wel dat op avis.es het tot voor kort een soort van betaalbaar was (en dan bedoel ik 30 dagen een tahoe voor 2300 vanuit Seatle in juli) en nu ineens inderdaad 4 keer zo duur ....
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tipsy_1 »

Terpies schreef:
21 sep 2021, 19:45
@Tipsy_1 geen idee wat een touring code is, maar ik gebruikte 633306 icm pc 192021.
Maar de prijzen zijn weer schrikbarend hoor, dus ik hou het bij National dit jaar.
Het is voor autohuur in Brussel voor als ik naar Belgie kom. Die prijzen vallen nogal mee.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Terpies
Ik begrijp ook niets van avis. Er zijn enorme verschillen. Toe ik boeking maakte zou het bij avis.nl 2.5x duurder zijn. Avis.de was nog gekker. Avis.fr en avis.es waren beter maar lang niet zo goed als be. Dus het is gewoon proberen en boeken als je een goede prijs en voorwaarden hebt. Van jou al eerder geleerd dat achteraf betalen het beste is dan kun je altijd nog wijzigen als er betere aanbieding komt.
MarionR
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2018, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MarionR »

Hallo,

Weet iemand een autoverhuurbedrijf die redelijk geprijsd is voor juli 2022 in Alaska. Ik kom prijzen van 3500 voor 18 dagen tegen voor een SUV. Voorheen had ik gereserveerd bij Happy Tours USA. Maar de site geeft aan in die periode geen auto’s beschikbaar te hebben.

Groeten, Marion
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:
21 sep 2021, 20:25
dan koop ik de Explorer van @Almere vak V wel
Die van ons staat niet te koop. Zie m trouwens zelden. Dochterlief vindt het een erg fijne auto. :blink:

Maar voor die genoemde tienduizend euro kan je een prima jong gebruikte 2e hands kopen. Wat een bedragen...
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mar 2010, 15:21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ericvdvlugt »

Eerder per ongeluk in een verkeerde Thread gepost; In Juli heb ik via avis.be een boeking gedaan voor een Grote auto (Toyota Corolla of vergelijkbaar) voor 1067 euro (30 dagen in juli / augustus van Las Vegas naar Las Vegas met de later betalen optie).
Omdat de reis door een vluchtwijziging 1 dag korter is geworden dacht ik de autohuur aan te gaan passen, maar dat doe ik dus maar even niet. Dit is dezelfde auto/locatie voor 1 dag korter nu:
image.png
image.png (110.25 KiB) 856 keer bekeken
Hoe kan het zijn dat dezelfde auto in minder dan 2 maanden meer dan 3 keer zo duur is geworden (Zelfde site, zelfde condities)?!
Sowieso zijn dit de prijzen die ik nu bij Hertz/Rentalcars.com en SunnyCars. Dat maakt de vakantie ineens heel significant veel duurder dan een paar jaar geleden. Geldt dit ook zo extreem voor Campers?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@ericvdvlugt dan toch maar bij National via EC een boeking doen. Scheelt een stuk :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer