Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

marc08 schreef:
12 feb 2020, 16:07
Ik vraag me wel af of dat dan alleen geld via de anwb cdp code of ook andere cdp codes. Want zojuist een proefboeking gemaakt met anwb cdp en t zitje gaat er als bedrag niet af (hertz member betaald 60 dollar max per huur of 3 dollar per dag als je onder de 60 dollar blijft).
Ik zou reserveren met de goedkoopste CDP (meestal de 1261109) incl stoeltje (je kunt immers tot na de de dag van vertrek kosteloos annuleren) en daarna even met ze bellen/chatten en kijken of ze stoeltje gratis kunnen toevoegen aan je reservering op basis van je AAA lidmaatschap.

Laat even weten of het gelukt is.
Karinkazi
Amerikafan
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mei 2013, 14:46

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Karinkazi »

Terpies schreef:
12 feb 2020, 17:07

Als je nog even je data en zo voor je trip geeft kijken de mensen hier graag mee in jouw bos :) om de beste aanbieding te vinden. Dat is het voordeel van dit forum.
Ah dat is wel fijn, thanks alvast :)
Het gaat om autohuur vanaf 3 aug 12 uur (Seattle airport) en retour op 24 aug om 20u (Las Vegas airport). We reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen (8 en 1). Ik denk dat een minivan het meest praktisch is. Fullsize SUV zou misschien ook nog kunnen als er genoeg ruimte is voor bagage dan (waarschijnlijk 2 grote koffers, 4x handbagage koffer, koelbox en rugdrager).
Oh en er hoeft maar 1 bestuurder te zijn.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door nieuwenoord »

In dit geval is mijn tip mosterd na de maaltijd, maar als je een mooie prijs vindt en nog geen tickets hebt, zou ik toch boeken. Een auto kan je altijd nog gratis annuleren (bijna overal). Ik reserveer altijd vroeg een auto en vind eigenlijk altijd nog wel betere prijzen. Maar hebben is hebben.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

@Karinkazi
Misschien is het een optie om je autohuur in 2 te delen waarbij je tussendoor ergens in Californië de auto wisselt.
Wij deden dat in 2017 en op die manier kun je in ieder geval de one-way fee voorkomen omdat verschillende verhuurders geen one way fee rekenen tussen Washington State en Californië en ook niet tussen Californië en Nevada. Wij hebben toen gewisseld in Sacramento. Was maar een mijl of 40 om en scheelde 350 USD dropoff kosten.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Karinkazi schreef:
12 feb 2020, 18:32
Ah dat is wel fijn, thanks alvast :)
Het gaat om autohuur vanaf 3 aug 12 uur (Seattle airport) en retour op 24 aug om 20u (Las Vegas airport). We reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen (8 en 1). Ik denk dat een minivan het meest praktisch is. Fullsize SUV zou misschien ook nog kunnen als er genoeg ruimte is voor bagage dan (waarschijnlijk 2 grote koffers, 4x handbagage koffer, koelbox en rugdrager).
Oh en er hoeft maar 1 bestuurder te zijn.
Een standard SUV zou prima zijn in jullie geval, bijvoorbeeld de Ford Explorer: de kinderen zijn nog jong, en achterin meer dan genoeg ruimte Voor alle bagage. Een minivan is veel duurder.

Bij National/Hertz zou je Elk twee boekingen kunnen maken: een standard SUV en een EC/UC boeking. De kans dat je met een standard SUV (al dan niet via een greeter) de garage uitrijdt is zeer groot. Via Hertz gratis Auto kinderstoel als ANWB lid :thumbup: scheelt weer.

Overweeg idd om zoals aangegeven door @Tantelotje de boeking op te splitsen om zo de drop off fee te omzeilen.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Karinkazi schreef:
12 feb 2020, 18:32
Fullsize SUV zou misschien ook nog kunnen als er genoeg ruimte is voor bagage dan (waarschijnlijk 2 grote koffers, 4x handbagage koffer, koelbox en rugdrager).
Ik zou in jullie geval gaan voor een standard SUV (SFAR), dan heb je al meer dan voldoende bagageruimte voor al je spulletjes

Bij een full size SUV kom je uit op maatje Chevrolet Tahoe en dat is nog veel groter.

Kijk eens bij het Hertz of National topic, dan kun je een midsize huren en een grotere bak uitzoeken. Voor de zekerheid kan je dan een backup boeking maken.

EDIT: @Terpies kan sneller typen dan ik :mrgreen:
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Extreem hoge huurprijzen minivan?

Bericht door SuperFieke »

Terpies schreef:
12 feb 2020, 15:04
ik zie van zowel @SuperFieke als van jou geen exacte data dus ik kan niet meekijken... alhoewel ik denk dat 820 euro voor 26 dagen specifiek een minivan geen slechte prijs is...

@IngridZw Waarom geen rondje SF-SF dat scheelt enorm...of zijn je tickets al geboekt?

Ik houd met de reis bestemmingen ook al gelijk rekening met autohuur prijzen, omdat het toch over het totaal plaatje gaat qua kosten.
Ik gaf idd geen exacte data. Wij doen een rondje Oregon/ Washington vanuit SF van 1/7 tem 26/7, en huren dus een minivan voor 26 dagen. Wij zijn idd tevreden met deze prijs en ik denk ook niet dat wij nu nog goedkoper zullen vinden, ik antwoordde eigenlijk gewoon op de vraag van Karinkazi die naar ervaringen vroeg met het boeken van een minivan voor deze zomer. Ik zoek niet echt meer verder, maar als jij daar nog onder kan, ben ik altijd wel benieuwd :D Ik denk dat vooral het vroeg boeken hier in ons voordeel speelde.
Een minivan vinden wij wel zalig voor een gezin van 4 personen (2 volw+2 kinderen), heb je lekker veel ruimte en hoef je niet dagelijks te puzzelen met je bagage. Je brengt er toch een groot deel van je reistijd in door.
Verder doen wij het ook op jouw manier: bij het zoeken van de reisbestemming houden wij ook gelijk rekening met autohuur/ vliegtickets. Vandaar dat we dit rondje vanuit SF doen, met 4 personen tikt het toch rap aan.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@SuperFieke ik zou als ik jou was op SF toch een gokje wagen en even in de garage bij Hertz gaan kijken voor Ultimate Choice.
De prijs is daar namelijk $724 (€665) scheelt toch weer €150.

In een standard SUV heb je minstens net zoveel ruimte als in een minivan en imho rijdt een SUV vele malen lekkerder, heb je bijna altijd 4wd plus een hoge clearing, en heb je door de hoge zit veel meer zicht (zeker in de US waar de auto’s bijna allemaal enorm groot zijn, en je al gauw klein duimpje voelt als je in een sedan/minivan rijdt).

De kans is zelfs aanwezig dat je ook daar een minivan meekrijgt (al dan niet via de greeter), maar een Standard SUV rijdt zo veel fijner :thumbup:

Je kunt ter plekke nog kijken of je bij Hertz iets vindt en indien niet, annuleer je ter plekke of laat je de reservering gewoon automatisch vervallen, en haal je alsnog de geboekte minivan op.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Extreem hoge huurprijzen minivan?

Bericht door IngridZw »

Terpies schreef:
12 feb 2020, 15:04
@IngridZw Waarom geen rondje SF-SF dat scheelt enorm...of zijn je tickets al geboekt?
Nee hoor. Onze plannen zijn als het allemaal meezit voor volgend jaar juli/augustus. Ik was gewoon benieuwd hoe de prijzen in het hoogseizoen zijn. Wij reizen met 4 volwassenen en 2 kinderen van dan 2 en 5 jaar en daarom is een minivan voor ons het meest geschikt. Eventueel met een roofbag.
In 2017 en 2018 hebben we ook een Minivan gehuurd (wel in het voorseizoen), maar toen was deze voordeliger dan bv een SUV standard. Ik verbaas me daarom dat er nu zo'n prijsverschil is. Misschien dat er tegenwoordig veel vraag is naar een Minivan.

SF - SF is misschien goedkoper maar wij zijn nog niet in het noordwesten geweest en daarom leek ons een one-way (SF-Seattle of andersom) ideaal zodat we naast Yosemite, Lake Tahoe ook voldoende tijd hebben om Mount Rainier, Olympic NP en Seattle te kunnen bezoeken. Maar goed als het honderden euro's scheelt ook wb vliegtickets dan moeten we er nog even goed over nadenken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Karinkazi schreef:
12 feb 2020, 18:32
Het gaat om autohuur vanaf 3 aug 12 uur (Seattle airport) en retour op 24 aug om 20u (Las Vegas airport). We reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen (8 en 1). Ik denk dat een minivan het meest praktisch is. Fullsize SUV zou misschien ook nog kunnen als er genoeg ruimte is voor bagage dan (waarschijnlijk 2 grote koffers, 4x handbagage koffer, koelbox en rugdrager).
Oh en er hoeft maar 1 bestuurder te zijn.
Waarom huren van 12 u tot 20 u? Je betaalt per 24 u dus je kunt ook huren tot 12 u de allerlaatste dag. Neem aan dat je niet 's avonds om 20 u vertrekt vanuit Las Vegas naar huis maar pas de volgende ochtend? Dan kun je net zo goed de auto aanhouden tot de volgende ochtend ipv 20 u de dag ervoor. En de aankomst? Huren jullie op dag 1 of dag 2? Neem aan dat je niet om 12 u aankomt in Seattle? Als de huurperiode op dag 2 begint zou ik toch liever de auto direct na aankomst hebben en het zo uitkienen dat ik hem precies zoveel dagen x 24 u later weer inlever. Dus of 's avonds voor vertrek of op de dag van vertrek.

Verder zou ik eerder gaan voor een Standard SUV dan een Minivan. Die laatste lijkt inderdaad een stuk duurder te zijn (gekeken bij Happytours). Ook met een Standard SUV heb je een zee van ruimte. Het is altijd afwachten wat je meekrijgt maar vorig jaar mei had ik een Standard SUV gehuurd en kon een GMC Acadia uitzoeken, een grote SUV die niet onderdoet voor een Full Size SUV. Ik zou zeker de tip van @Tantelotje ter harte nemen en kijken of je op die manier de drop off kosten niet kunt vermijden.

Bij Happytours zit de 2e bestuurder altijd inbegrepen, dat hoef je dus niet speciaal aan te geven of uit te vinken, zit er gewoon bij.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

@Terpies
Zou u voor ons ook eens willen kijken aub ?
Wij willen volgend jaar van Seattle naar Salt Lake City via Canada. Van Seattle rijden we onmiddellijk naar Vancouver.
Ik wou al eens weten hoeveel het ons zou kosten moesten we deze zomer gaan. We zijn met 5 personen, 3 volwassenen en 2 kinderen van 14 en 16. Ik denk dat een minivan of fullsize SUV aan te raden is maar schrik echt van de prijzen :sadcry:
In 2018 huurden we bij uscarhire voor 14 dagen aan 565$ (toen 453€) van Las Vegas naar San Francisco ...
Data van 10 juli (ophalen Seattle vlieghaven) tot 31 juli (inleveren Sant Lake City).
Bij uscarhire vind ik een minivan voor 22 dagen voor 1385,50€ + 327$ one way fee. Een fullsize recretional voor 1332,85€ + 250$ ons way fee.
Bij Happytoursusa 2092$ voor een minivan en 2618$ voor een fullsize SUV. Dit zijn toch zeer stevige prijzen, zeker in verhouding met de prijzen van 2018 :shock:
Kan iemand voor ons eens nakijken of we iets fout doen aub ?

Bedankt
Heather.
Karinkazi
Amerikafan
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mei 2013, 14:46

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Karinkazi »

Coyote schreef:
13 feb 2020, 06:07


Waarom huren van 12 u tot 20 u? Je betaalt per 24 u dus je kunt ook huren tot 12 u de allerlaatste dag. Neem aan dat je niet 's avonds om 20 u vertrekt vanuit Las Vegas naar huis maar pas de volgende ochtend? Dan kun je net zo goed de auto aanhouden tot de volgende ochtend ipv 20 u de dag ervoor. En de aankomst? Huren jullie op dag 1 of dag 2? Neem aan dat je niet om 12 u aankomt in Seattle? Als de huurperiode op dag 2 begint zou ik toch liever de auto direct na aankomst hebben en het zo uitkienen dat ik hem precies zoveel dagen x 24 u later weer inlever. Dus of 's avonds voor vertrek of op de dag van vertrek.

Roland
We komen wel aan om 12u in Seattle (we willen dan direct op het vliegveld de auto huren) en we vliegen om 23u in Las Vegas.
Als ik hem eerder inlever kom ik toch niet op het vliegveld? Dan moet je weer gaan sukkelen met shuttles oid.
Karinkazi
Amerikafan
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mei 2013, 14:46

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Karinkazi »

Tantelotje schreef:
12 feb 2020, 20:34
@Karinkazi
Misschien is het een optie om je autohuur in 2 te delen waarbij je tussendoor ergens in Californië de auto wisselt.
Wij deden dat in 2017 en op die manier kun je in ieder geval de one-way fee voorkomen omdat verschillende verhuurders geen one way fee rekenen tussen Washington State en Californië en ook niet tussen Californië en Nevada. Wij hebben toen gewisseld in Sacramento. Was maar een mijl of 40 om en scheelde 350 USD dropoff kosten.
Vooralsnog kom ik met 2 aparte huurovereenkomsten duurder uit... Maar bedankt voor de tip, ik blijf dat wel iedere keer proberen. Voor ons zal Sacremento ook wel het meest praktisch zijn qua overstap dan. Thanks!
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marc08 »

Terpies schreef:
12 feb 2020, 17:11
met de goedkoopste CDP (meestal de 1261109) incl stoeltje (je kunt immers tot na de de dag van vertrek kosteloos annuleren) en daarna even met ze bellen/chatten en kijken of ze stoeltje gratis kunnen toevoegen aan je reservering op basis van je AAA lidmaatschap.

Laat even weten of het gelukt is.
Ik laat zeker iets weten. Heb alleen nog even te gaan tot sept/okt voor we weer gaan. Maar ik ben er altijd vroeg bij met zoeken.

Ik ga mij eerst nog even aanmelden bij die abn (just in case)
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Karinkazi schreef:
13 feb 2020, 15:05
We komen wel aan om 12u in Seattle (we willen dan direct op het vliegveld de auto huren) en we vliegen om 23u in Las Vegas.
Als ik hem eerder inlever kom ik toch niet op het vliegveld? Dan moet je weer gaan sukkelen met shuttles oid.
In dat geval is het inderdaad handiger om de auto te huren voor de periode zoals je aangeeft.

Wel een rare tijd om pas 23 u te vertrekken vanuit Las Vegas. Rechtstreeks naar Europa of nog een tussenstop?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door uncas »

OPLETTEN MET NIEUWE TOLREGELING!!

Wij zijn op dit moment in Florida. We hadden een auto gehuurd bij Thrifty. Bij het ophalen moet je de nodige papieren tekenen. Plots viel mijn oog op een bedrag van 146 dollar. Dat is voor de tolwegen zei men, dan krijg je achteraf geen rekening meer en speelt het zelfs geen rol dat je dit bedrag zou overschrijden...Gelet wij maar 1 standplaats hebben en geen tolwegen doen, zou dit mij dus een extra 146 dollar kosten!
Op mij vraag werd deze formule verwijderd.

Voorafgaande info werd mij hier niet over gegeven. Dus als je snel tekent, bij je de lul!

Een gewaarschuwd man is er....

Mvg
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Volgens mij hebben ze je gewoon wat proberen aan te smeren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

uncas schreef:
14 feb 2020, 14:18
We hadden een auto gehuurd bij Thrifty. Bij het ophalen moet je de nodige papieren tekenen.
Uh... Ik heb het volgende al vaak op het forum gedeeld, check dit voor tol tarieven in Florida, maximum kosten enz. https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml. Daarbij gewaarschuwd niet bij Dollar, Thrifty of Fox te huren als je tol denkt te gaan gebruiken!
Thrifty hanteert een $10.49 flat fee per rental day met een maximum van $52.49 per week (!), zelfs niet per rental.

Goed dat je het zag maar... als je tol met die auto zou hebben gebruikt ben je nog steeds achteraf de sjaak.
Gewoon daar niet huren als je naar een tol gebied gaat is het beste advies.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Jep.. zowel @harryh, ik en anderen hebben dit al vele malen hier herhaald. Bij Dollar, Thrifty en Fox kun je het beste wegblijven, of je moet 100% zeker weten dat je geen enkele tollcharge zult hebben, bijvoorbeeld als je zelf een transponder hebt. En dan nog, als je eigen transponder dan een keer niet gelezen wordt, om wat voor reden dan ook, dan ben je direct voor een fors bedrag de sjaak.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Dan heb ik dubbel mazzel: ik rijd bijna nooit tolwegen en ik huur nooit meer bij brokers en/of b-maatschappijen, maar alleen bij Hertz en National.
Komende vakantie kijken hoe het gaat met de aangevraagde gratis visitor toll pass, maar twijfel of ik het ga gebruiken.
Paar jaar geleden per ongeluk een keer de laatste afslag voor een tol weg gemist, keurig door toll-by-plate afgerekend via Hertz.

Gewoon Waze instellen op ‘vermijd tolwegen’ en je komt ook overal en bijna net zo snel.

Bovendien zijn de byways en highways zo veel leuker om te rijden (daarom proberen we ook zoveel mogelijk interstates te vermijden).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer