Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door eborn »

wluijten schreef:
21 jan 2023, 15:09
Hallo,

Ik heb via Hertz.nl een auto gereserveerd met de code 510000. Deze gegevens staan in mijn boeking;
Ben ik nu voldoende verzekerd? (ook omdat er staat VERLAAGD eigen risico..., voorheen was dit bij Alamo volledig zonder eigen risico namelijk) :?:
Als je tijdens het boeken de Engelse taal kiest (maar wel als country Netherlands), dan zie je:

Protect the Car - Loss Damage Waiver
Liability Insurance Supplement (LIS)

Geen idee waarom ze in de vertaling niet die veel gebruikte afkortingen toevoegen, maar er zitten wel meer gekke vertalingen in de Hertz site ;)
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door obeliks »

Ik blijf de laatste zin lastig vinden bij een boeking via Expedia bij Sixt:

Je huurprijs is inclusief een cascoverzekering zonder eigen risico, dat het eigen risico verlaagt tot US$ 0.

In het geval van een ongeluk of gebeurtenis waarbij schade aan de auto ontstaat, is het eigen risico het maximale bedrag dat je uit eigen zak dient te betalen voor schade aan de carrosserie van de auto.

Voorbeeld
Als de schadeclaim US$ 5000 bedraagt, betaalt de reiziger US$ 0.
Wat wordt gedekt
Eigen risico: max. US$ 0 te betalen in geval van schade en diefstal
Cascoverzekering voor de carrosserie van de auto
Diefstalverzekering
Probleemloze claimafhandeling
Lagere restitueerbare borgsom van US$ 1.500,00 te betalen tijdens het ophalen
Wat wordt niet gedekt
Schade aan of verlies van banden, voorruit, glas en chassis is niet inbegrepen


Is het nu wel of niet goed...
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

Even een statusmatch vraag

Ik heb een statusmatch gedaan bij Hertz en er staat nu in mijn profiel "Gold Plus Rewards President's Circle" Ik heb daar nu een reservering staan voor Minivan (Group R) MVAR. Reden was de enorm goede aanbieding. Maar ik rij liever in een SUV. Mijn hoop is nu dat ik die dus ook kan kiezen door die status match. Ik begrijp dat ik mag kiezen uit alle auto's nu toch ? Ik haal de auto niet bij airport op maar op adres in de stad zelf (Vancouver - 413 Seymour Street ). Is daar over het algemeen beetje fatsoenlijk keus ? Hoe kom ik daar achter ?

aanvulling.. Ik zie dat de auto met ophalen op airport op dit moment even duur is als op die locatie IN de stad, dus ik kan eventueel, als dit meer keuze betekent, ook aanpassen naar ophalen op airport.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Het ‘kiezen uit alle auto’s’ klopt niet helemaal.
Met PC status krijg je als je een normale auto (sedan tot en met full size) boekt een upgrade naar een hogere klasse.
En op de Ultimate Choice locaties (meestal vliegvelden) mag je kieze uit de rijen Gold, 5-star en President’s Circle.
Daarin, vooral in de PC rij, staan (of stonden voor Covid) meestal ook wel grote SUV’s, maar dat is dus niet zeker. Je kan uiteraard een tijdje blijven wachten tot er iets wordt bijgezet wat je bevalt, of iemand aanspreken.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

ClaireVHaut schreef:
23 jan 2023, 10:54
Ik begrijp dat ik mag kiezen uit alle auto's nu toch ? Ik haal de auto niet bij airport op maar op adres in de stad zelf (Vancouver - 413 Seymour Street ). Is daar over het algemeen beetje fatsoenlijk keus ?
Reken er niet op dat je bij stad locaties kunt kiezen, je krijgt dan mee wat je gereserveerd hebt. Let vooral ook op de beperkte openingstijden op deze locatie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Hmmm, als ik het goed zie is Vancouver YVR ook geen Ultimate Choice locatie, staat geen "Gold Canopy Service": https://www.hertz.com/rentacar/location ... ver/YVRT11

Bijvoorbeeld bij Toronto staat het wel https://www.hertz.com/rentacar/location ... nto/YYZT11

@ClaireVHaut Dat betekent dat je de klasse moet huren die je wilt, geen uitzoeken uit de rij helaas.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@Pepito Ok thanks. Een upgrade van mijn Minivan (R) is ? Standard SUV ? Ik heb echt geen idee van klasses en welke wat is. Ik huur normaal gewoon een intermediate ;)

@Harry Ik heb hem net geswitched naar de luchthaven, die prijs was 20€ duurder, dus ik heb hem gewijzigd. DAn heb ik sowieso direct de auto mee (Wel zo handig ) en ga ik uit van meer keuze dan die in de stad.. altijd beter dan toch?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Dit zijn de Hertz UC locaties:
image.png
image.png (49.92 KiB) 984 keer bekeken
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Upgrade van minivan is ... minivan, helaas. Met PC wel kans dat ze dan een nieuwere/luxere voor je hebben ipv een hele oude kale, maar het blijft in principe een minivan.

Er stond ook geen Gold Canopy... Dan moet je langs de Gold balie, scheelt je in ieder geval in de lange gewone rij staan. Je kan daar altijd aangeven dat je een minivan geboekt had omdat je de ruimte nodig hebt, maar dat je het ook niet erg zou vinden om een SUV met evenveel ruimte mee te krijgen. Misschien heb je mazzel en krijg je die mee, misschien bieden ze een betaalde upgrade aan zodat het totaal nog onder het prijsverschil met nu blijft.


upgrades gelden in principe alleen voor standaard auto's.
Upgrade van een medium auto (geen SUV) wordt een full size auto. Zelfs vanaf full size auto is er geen gegarandeerde upgrade.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@Pepito ah zo.. nou we zullen we zien. Voor dat geld doe ik niet moeilijk over een minivan ;) maar ik probeer het dan wel daar. ik hou uiteraard prijzen in de gaten en zodra ik beter aanbod vind dan switch ik. Tijd zat immers
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

ClaireVHaut schreef:
23 jan 2023, 10:54
Even een statusmatch vraag
Ik haal de auto niet bij airport op maar op adres in de stad zelf (Vancouver - 413 Seymour Street ). Is daar over het algemeen beetje fatsoenlijk keus ? Hoe kom ik daar achter ?

aanvulling.. Ik zie dat de auto met ophalen op airport op dit moment even duur is als op die locatie IN de stad, dus ik kan eventueel, als dit meer keuze betekent, ook aanpassen naar ophalen op airport.
Ik kan de auto's en/of de parkeerplaats niet vinden, maar het kantoor is niet echt groot . als het nu qua prijs niet uitmaakt, zou ik voor de luchthaven gaan.

https://www.google.com/maps/place/413+S ... 23.1132683
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:
23 jan 2023, 10:54
Ik begrijp dat ik mag kiezen uit alle auto's nu toch ? Ik haal de auto niet bij airport op maar op adres in de stad zelf (Vancouver - 413 Seymour Street ). Is daar over het algemeen beetje fatsoenlijk keus ?
Vaak krijg je daar mee wat je gereserveerd hebt. Maar regelmatig al meegemaakt dat a. het echt veel goedkoper was dan oppikken op het vliegveld. b. krijg je altijd de auto uit de categorie die je hebt besteld. c. is er vaak geen keus. d. al een paar keer gehad dat we een spiksplinternieuwe auto meekregen. Zelfs een keer er zelf nog de folie uit moeten halen.

Vaak kan het ook niet anders dan dat de keus stukken minder is. In Vancouver loop je het vliegveld af. Steek je de straat over en sta je meteen in het verhuurcenter. Wat uit verschillende lagen parkeergarage bestaat. De kans dat je dit midden in de stad gaat treffen is erg klein. En dat beperkt ook meteen drastisch de keuze.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@Ruud2004 het was eigenlijk niet duurder. Ik betaal nu 20 euro meer maar ik haal de auto dag eerder op, dus onder aan de streep even duur dus ik heb de reservering omgezet naar vliegveld en dan direct bij aankomst. Ik zie dan wel wat er staat . Ik ben sowieso Gold bij Hertz en nu dus die Presidents Circle. Zal vast iets leuks bij staan :) Tot op heden altijd een fatsoenlijke auto meegekregen (al huur ik normaal gesproken bij Alamamo maar die was dit keer echt duur). Sowieso vond ik de prijzen hoog in vergelijking met andere jaren. Goedkoper dan dit (nog geen 1400 euro voor ruim een maand) kom ik tot nu toe niet tegen met alles er op en er an.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Douraque
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2022, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Douraque »

Ik ben een vragen over de autohuur in Canada (Vancouver Airport van 12/7 tot en met 9/8):

Ik heb nu een auto via Hertz een categorie C gehuurd voor 1632 CAD inclusief LDW en LIS, maar ik heb liever een SUV

Ik blijf ondertussen prijzen vergelijken tussen Hertz, Avis, Alamo en National.

Nu zag ik bij National.de een Mittelklasse SUV voor 2407 CAD, maar ik kan alleen LDW als verzekering toevoegen. Nergens kan ik LIS/SLI toevoegen; maakt niet uit of ik ingelogd ben. Bij Hertz is een SUV 3400 CAD waardoor mijn voorkeur liever gaat naar National.

Mijn vraag is dus: is SLI/LIS wel bij National voor Canada te boeken? Of is SLI/LIS niet noodzakelijk voor Canada? Op internet vind ik de berichtgeving verwarrend aangezien daar US en Canada samen worden besproken.
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bvbal79 »

ClaireVHaut schreef:
23 jan 2023, 10:54
Even een statusmatch vraag

Ik heb een statusmatch gedaan bij Hertz en er staat nu in mijn profiel "Gold Plus Rewards President's Circle" Ik heb daar nu een reservering staan voor Minivan (Group R) MVAR. Reden was de enorm goede aanbieding. Maar ik rij liever in een SUV. Mijn hoop is nu dat ik die dus ook kan kiezen door die status match. Ik begrijp dat ik mag kiezen uit alle auto's nu toch ? Ik haal de auto niet bij airport op maar op adres in de stad zelf (Vancouver - 413 Seymour Street ). Is daar over het algemeen beetje fatsoenlijk keus ? Hoe kom ik daar achter ?

aanvulling.. Ik zie dat de auto met ophalen op airport op dit moment even duur is als op die locatie IN de stad, dus ik kan eventueel, als dit meer keuze betekent, ook aanpassen naar ophalen op airport.
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar met de AMEX code 633306 krijg ik redelijke prijzen voor een 7-zit luxury car (hier tenminste voor Orlando). Misschien de moeite waard om dat als back up te nemen ipv een minivan? (heb je een AMEX platinum kaart, dan kun je ook op de USA site boeken, want dan hoef je de verzekeringen niet te nemen. Ik betaal nu voor 2 weken 1100 voor de 7-zit luxury SUV).
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@bvbal79 bedankt ! Ik heb geen AMEX meer, maar ik geloof niet dat ze dat controleren (als ik het goed gelezen heb in dit topic) Deze code geeft ook goede prijs idd.. dan kan ik voor hetzelfde geld ook een SUV huren :)..Even checken wat erbij zit en als het in orde is, dan ga ik weer even mijn reservering aanpassen ;)

** aanvulling ** bij deze codes zitten er geen verzekeringen etc. bij. De andere code (510000) daar zit wel alles bij, alleen is de SUV stuk duurder. Onder aan de streep is de amex met verzekeringen ook niet goedkoper helaas..
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 25 jan 2023, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verkeerde code gecorrigeerd
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bvbal79 »

ClaireVHaut schreef:
23 jan 2023, 16:07
@bvbal79 bedankt ! Ik heb geen AMEX meer, maar ik geloof niet dat ze dat controleren (als ik het goed gelezen heb in dit topic) Deze code geeft ook goede prijs idd.. dan kan ik voor hetzelfde geld ook een SUV huren :)..Even checken wat erbij zit en als het in orde is, dan ga ik weer even mijn reservering aanpassen ;)

** aanvulling ** bij deze codes zitten er geen verzekeringen etc. bij. De andere code (51000) daar zit wel alles bij, alleen is de SUV stuk duurder. Onder aan de streep is de amex met verzekeringen ook niet goedkoper helaas..
zie het nu ook, dus alleen handig met echt een amex platinum kaart
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Dude »

Sinds ik in de US woon heb ik maar zelden nog met huurauto's te maken gehad. Vroeger was het Duitse USAreisen zo een beetje de place to be voor goede rentals en prijzen.

Ik heb vrienden die op bezoek komen en ik help hen met hun kleine route en ook met hotels boeken ed. Maar dus ook met een auto te huren voor een kleine week. Alleen heb ik geen idee meer waar dit best te doen. Zijn er nog echte aanraders qua kwaliteit en service?

Periode is, ophalen op dinsdag 23 mei in Las Vegas, tem 28 mei, inleveren in Phoenix. De rest van hun trip rijden ze met ons mee.

Thanks
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

ClaireVHaut schreef:
23 jan 2023, 13:43
@Ruud2004 het was eigenlijk niet duurder. Ik betaal nu 20 euro meer maar ik haal de auto dag eerder op, dus onder aan de streep even duur dus ik heb de reservering omgezet naar vliegveld en dan direct bij aankomst. Ik zie dan wel wat er staat . Ik ben sowieso Gold bij Hertz en nu dus die Presidents Circle. Zal vast iets leuks bij staan :) Tot op heden altijd een fatsoenlijke auto meegekregen (al huur ik normaal gesproken bij Alamamo maar die was dit keer echt duur). Sowieso vond ik de prijzen hoog in vergelijking met andere jaren. Goedkoper dan dit (nog geen 1400 euro voor ruim een maand) kom ik tot nu toe niet tegen met alles er op en er an.
Tenzij de prijs vreselijk wijzigt, denk ik dat je er verstandig aan hebt gedaan, de autoverhuur maatschappijen zijn (zoals Almere vak V al schreef) op YVR heel gemakkelijk te bereiken. Mocht het tarief alsnog spectaculair wijzigen, met de Skytrain (32min) ben je ook snel bij hun filiaal in de Seymourstreet.

Die Hertz/Triffty manager op het vliegveld heeft ons in 2017 aardig uit de problemen geholpen toe CarDelMar het liet afweten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bvbal79 »

ClaireVHaut schreef:
23 jan 2023, 16:07
@bvbal79 bedankt ! Ik heb geen AMEX meer, maar ik geloof niet dat ze dat controleren (als ik het goed gelezen heb in dit topic) Deze code geeft ook goede prijs idd.. dan kan ik voor hetzelfde geld ook een SUV huren :)..Even checken wat erbij zit en als het in orde is, dan ga ik weer even mijn reservering aanpassen ;)

** aanvulling ** bij deze codes zitten er geen verzekeringen etc. bij. De andere code (51000) daar zit wel alles bij, alleen is de SUV stuk duurder. Onder aan de streep is de amex met verzekeringen ook niet goedkoper helaas..
Ik heb het nog een keer geprobeerd, en ik zie ze toch echt wel er tussen staan met 633306...(zet je taal in het engels en kijk dan bij het afrekenen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer