Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
rocco92
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2019, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door rocco92 »

Op 16 april ook de auto opgehaald bij de Avis Preferred balie op SFO. Ingeleverd om 5 mei. Geboekt in de hele goedkope periode (~400 euro) in maart voor een Midsize SUV volgens mij met FB code.

Creditcard en rijbewijs aan de balie gegeven, ingevoerd en geen woord gewisseld met de persoon aan de balie. Een papiertje ontvangen met daar op het vak waar onze auto klaar staat.

Eenmaal in het hotel bekijk ik het papiertje nog eens goed, en is het bedrag maar liefst $800. Een aantal uur later voor het eerst de Rental Agreement (zonder deze aan de balie gezien of getekend te hebben) met daarop kosten voor 2e bestuurder (mijn vrouw, waarvan ze geen rijbewijs hebben gevraagd), roadside assistance en “eToll Unlimited”.

Nu vond ik die Roadside assistance en extra bestuurder nog niet zo erg, maar dat tolprogramma is waardeloos zonder tolwegen! Dus gelijk Avis gebeld en na lang wachten conclusie dat ik het na het inleveren pas kon aanvechten.

Laatste dag op tijd naar SFO vertrokken en bij de preferred balie het weer aangekaart na inleveren, deze heeft de naam van z’n manager doorgegeven en daarmee naar de normale balie gegaan. Manager werd geroepen en na een half uur kwam ze eindelijk naar buiten. Ze probeerde het me nog aan te smeren als “onderdeel van je pakket” maar toen ik vroeg of ze dan wilde uitleggen wat er allemaal viel onder “counter products” besloot ze maar om toch een korting t.w.v van het tolbedrag toe te kennen.

Dus check bij Avis echt het bedrag op dat kleine papiertje wat je krijgt, want ze vragen niks en zetten alles stiekem aan!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

rocco92 schreef:
11 mei 2022, 23:08
Dus check bij Avis echt het bedrag op dat kleine papiertje wat je krijgt, want ze vragen niks en zetten alles stiekem aan!
Controleren wat op het papier staat is wel het minste wat je moet doen. Dus als je dat nalaat als je de auto ophaalt is dat niet handig. En met de verhalen over 'eToll Unlimited' die hier nu op het forum verschijnen, is het wellicht handig dit toch zelf expliciet te benoemen of je dat wel of niet wilt. Zelfs al wordt er niet over gesproken. Zeker als je wel eToll wilt (wat standaard in werking zou moeten treden als je een tolweg neemt) maar niet Unlimited.

Neemt niet weg dat Avis toch wat nare trekjes begint te krijgen na alle verhalen die nu naar voren komen. Ik was zeer te spreken over ze afgelopen oktober in Vancouver maar kijk er inmiddels anders tegenaan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jan 2020, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door PieterSilke »

Na het lezen van jullie ervaringen met Avis. Hierbij ook onze ervaring.

Gehuurd van 9 april tot 30 april lax naar sfo. Totaal 400 dollar. Bij ophalen ook niets moeten tekenen en dergelijke, na half uur wachten was auto beschikbaar, dus weg zonder tekenen of inderdaad zelf amper een gesprek aan de counter. Bij inleveren in Sfo stads locatie merken ook wij een extra kost van 120 dollar die erbij was gekomen … de man in het hotel die de auto in ontvangst nam kon ook niet meer uitleg geven … er stonds dan ook op de factuur een enkele vermelding extra pakket 120 dollar. De man gaf ons zijn telefoon en melde dat we maar naar de boekhouding moesten bellen. Na 40 min in wacht iemand aan de lijn die ons melde dat dit een one way fee is, echter wel bovenop de reeds ingerekende kosten in de 400 dollar. Dus gewoon een foutje van hen, of volgens ons bewust geprobeerd. Het was dan ook totaal geen probleem om het eruit te halen. Ze hebben vervolgens wel eerst de 520 dollar afgeschreven en een week later 120 dollar terug geschreven naar ons. Dus alles wel geregeld gekregen, maar wel een uur werk moeten van maken … nuja nog steeds tevreden met de enorm goedkope prijs, vlekkeloos verloopt het echter niet. Dus zoals anderen zeggen de bon goed nakijken/ of de factuur. En indien iets niet correct, stoute schoenen aandoen en hop!
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door steentjuh »

Bij Hertz gisteren gelukkig niks van dit meegemaakt.

Direct bij uitrijpoort een ticket meegekregen met de totaalprijs waar wij ook voor geboekt hadden, ook direct in de mail.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

Ik heb me suf gezocht en allerlei trucs uitgehaald.. maar ik kom er niet uit..Wie vindt het leuk om mee te zoeken ?

Ik zoek een huurauto, periode 10-9-2022/10-10-2022 mag een dag later of korter zijn).

Vooralsnog vliegen we heen op 10-9 en terug op 9/10, vooralsnog Seattle maar kan ook Vancouver worden. Tickets liggen nog niet vast. Dan zullen we dag na aankomst even bijkomen, overnachten en dan op pad. Inleveren op dag van vliegen maar mag ook dag eerder.

Ik zoek een auto waarin we passen met 5 volwassenen en baby in kinderstoeltje en natuurlijk bagage.

Ik kom niet onder de 3000 euro uit en ik denk dat het goedkoper kan.. Wie of wie kan mij helpen ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Ik kijk even mee ClaireVHaut.
Zelf heb ik al een reservering voor 16 dagen in augustus ( 9-25 aug, Las Vegas). Omdat we met 6 volwassenen zijn mét bagage heb ik een premium SUV gereserveerd voor €2650 (een fullsize SUV is al een stuk goedkoper, maar ik moet echt de bagageruimte voor 6 koffers hebben achter de 3e bank). Wel met 3 chauffeurs en een tank benzine. Maar toch nog nergens goedkoper te vinden. Ik hoop ook op goede tips!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ik check regelmatig mijn toekomstige reserveringen. Hertz is stabiel, maar merkte dat Alamo de laatste dagen weer 15 tot 20% duurder is geworden. Ook national gaat weer omhoog qua prijsniveau.
Rob_79
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2022, 13:24

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rob_79 »

Wat is jullie ervaringen met een 2 bestuurder bij Alamo? Ik begreep dat mijn vrouw gratis 2e bestuurder is volgens de voorwaarden van Alamo. Moet dit geregistreerd worden bij de balie? (of kiosk). Hebben jullie geen gezeur gehad met evt (ontrechte) bijkomende kosten?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

2e bestuurder gratis bij Alamo enkel voor bepaalde staten of met bepaalde speciale pakketprijzen voor zover ik mij herinner.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Aangekomen in San Francisco en ben direct doorgelopen naar Preferred balie op Level 3, stond gelukkig niemand en balie op level 4 was wel een behoorlijke rij.

Kreeg zonder vragen een upgrade van een Mazda CX5 naar een Ford Explorer met kilometerstand van 6794 en een volle tank.
Wat een bak en zoals ik ook vanuit ging een werkende navigatie, je zal het maar kiezen bij een reservering.

Wil degenen nogmaals bedanken voor het delen van de Avis speciale tarief en ook voor de stappen hoe te upgraden naar President.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Stan.Gobien schreef:
16 mei 2022, 00:10
2e bestuurder gratis bij Alamo enkel voor bepaalde staten of met bepaalde speciale pakketprijzen voor zover ik mij herinner.
In California extra bestuurder altijd gratis zoals geregeld bij wet.
In Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin de Spouse gratis automated extra driver.
Ga je die toch aan het huurcontract verbinden geef je daarmee aan dat degene niet je spouse is en zul je dus voor extra bestuurder moeten betalen.

:offtopic:

Lekker joh, bij Hertz Gold , National s Emerald Club en Avis Preferred programma niet extra betalen.
Bookers hebben vaak tegen een kleine meerprijs een xtra service...Huur in California , koop eigen risisco af , boek een extra bestuurder en een eerste tank benzine dan weet je zeker dat je safe zit.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door aronneke »

Hi!
Wij gaan op 26 augustus gelukkig weer naar de USA. We hebben naar aanleiding van alle tips hier gekeken op avis.is. Echter is mij niet helemaal duidelijk of de prijs die getoond wordt inclusief de one-way-fee is (of is deze er uberhaupt niet?)
Pick Up: Salt Lake 26-08
Drop Off: Denver 09-09

Iemand die hier toevallig zo snel een antwoord op heeft?
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Resetovic
:thumbup: Fijne reis!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@aronneke
Als je met jouw gegevens de auto van je keuze aantikt, zie je onderaan de volgende bladzijde wat er allemaal is inbegrepen. Daar staat ook:
''Your rental price includes a one-way fee of USD107.75''
Vergeet niet de code N744100 van British airways te gebruiken en vergelijk ook met avis.dk en avis.no.
Jlcw79
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2022, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Auto huren in Amerika

Bericht door Jlcw79 »

Goedemorgen,

Wij gaan van 24-6 t/m 16-7 naar Amerika. We starten in Chicago en rijden dan naar Miami.

Ik zat net de prijzen van huurauto's te bekijken op alle sites en schrok me rot... Wat is dat duur geworden... :shock:

Weet iemand een organisatie die leuke prijzen heeft?

Alvast bedankt allemaal!
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door aronneke »

@Trom
Super! Ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang is :thumbup: De code had ik al uit dit forum, iedereen is super behulpzaam!
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Jlcw79
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2022, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jlcw79 »

Goedemorgen,

Wij gaan van 24-6 t/m 16-7 naar Amerika. We starten in Chicago en rijden dan naar Miami.

Ik zat net de prijzen van huurauto's te bekijken op alle sites en schrok me rot... Wat is dat duur geworden... :shock:

Weet iemand een organisatie die leuke prijzen heeft?

Alvast bedankt allemaal!
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door georgesken »

Misschien eens de laatste 10-15 pagina’s van deze thread lezen en dan kom je alle huidige aanbiedingen die op het forum verschenen zijn wel tegen. (Momenteel is de hertz 51k code degene die nog ietwat aanvaardbare prijzen geeft)
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

georgesken schreef:
16 mei 2022, 12:30
Misschien eens de laatste 10-15 pagina’s van deze thread lezen en dan kom je alle huidige aanbiedingen die op het forum verschenen zijn wel tegen. (Momenteel is de hertz 51k code degene die nog ietwat aanvaardbare prijzen geeft)
Uiteraard alle codes verzameld die ik kon vinden in de meest recente posten.. en ik kom op zijn goedkoopst uit op 2951 voor onze periode en gewenste auto.. Blijkbaar is het gewoon duur ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Ligt er een beetje aan wat voor auto je wilt. Als ik op Avis.dk kijk, met code D486602, heb je een peoplecarrier voor DKK 13.519,15 (ong. 1800 eur), of een grote SUV (premium, ford expedition) voor DKK 16.470,30 (ong. 2200 eur).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer