Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Zoals zovelen kan ik niks vinden voor een redelijke prijs.
MCO 23-4 - 14-05. Mag 2 of 3 dagen schuiven mocht dat aanzienlijk goedkoper zijn.
4 volw + 1 baby + 4 koffers (minimaal).

Rentalcars, avis D486602, hertz 510000, autoeurope, uscarhire komen voor een 7 persoons VAN allemaal > 2000 dollar. Kleinere SUV's durf ik niet zo goed aan, want welke tref je en past het allemaal. Grotere SUV's niets betaalbaars gevonden.

Hebben jullie nog ideeen/tips?
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door phoonke »

Ondertussen gevonden bij betaling ter plaatse tot 1u voor ophaling en vooruit betalen 48u
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bennov »

peterz84 schreef:
14 jan 2022, 13:30
Zoals zovelen kan ik niks vinden voor een redelijke prijs.
MCO 23-4 - 14-05. Mag 2 of 3 dagen schuiven mocht dat aanzienlijk goedkoper zijn.
4 volw + 1 baby + 4 koffers (minimaal).

Rentalcars, avis D486602, hertz 510000, autoeurope, uscarhire komen voor een 7 persoons VAN allemaal > 2000 dollar. Kleinere SUV's durf ik niet zo goed aan, want welke tref je en past het allemaal. Grotere SUV's niets betaalbaars gevonden.

Hebben jullie nog ideeen/tips?
Wij wilden (voor augustus dit jaar) eigenlijk hetzelfde, maar heb daarom voor nu gekozen voor een Minivan. In jouw periode ongeveer 1675 euro (met cdp 510000 en pc 192021). Dit was bij hertz.com. Je zou kunnen kijken of bij .fr of .es etc het nog goedkoper is. Ik houd de boel nu gewoon in de gaten voor onze reis, mogelijk worden de SUV's ook betaalbaarder en kan ik altijd nog omboeken. En anders is een minivan volgens mij ook zeker geen straf ;-)

En, maar ik moet me daar nog beter in verdiepen dus als ik het mis heb verbeteren andere forumleden mij vast wel: je zou ook kunnen zoeken zonder die pc 192021, dan komt ook categorie C beschikbaar (1300 euro ongeveer) en daarmee mag je dan (met de juiste status bij Hertz) een auto uit die rij meenemen waar ook geregeld SUV's staan. Blijft dan wel een gok en daarom niet mijn keuze.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

phoonke schreef:
14 jan 2022, 13:42
Ondertussen gevonden bij betaling ter plaatse tot 1u voor ophaling en vooruit betalen 48u
Dat klopt niet, bij betalen later kun je kosteloos annuleren en er zijn ook geen kosten voor een No Show.
Bron: Mijn laatste bevestigingsmail van een rental bij Hertz, de US is uitgezonderd van die kosten, zie de kleine lettertjes.
Boblazy
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jun 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Boblazy »

Stomme vraag wellicht :oops:
Maar is het gebruik van kortingscode 510000 (privé) gewoon te gebruiken of dien je nog iets aan te tonen bij de balie van Hertz? #durftevragen
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

bennov schreef:
14 jan 2022, 13:54
peterz84 schreef:
14 jan 2022, 13:30
Zoals zovelen kan ik niks vinden voor een redelijke prijs.
MCO 23-4 - 14-05. Mag 2 of 3 dagen schuiven mocht dat aanzienlijk goedkoper zijn.
4 volw + 1 baby + 4 koffers (minimaal).

Rentalcars, avis D486602, hertz 510000, autoeurope, uscarhire komen voor een 7 persoons VAN allemaal > 2000 dollar. Kleinere SUV's durf ik niet zo goed aan, want welke tref je en past het allemaal. Grotere SUV's niets betaalbaars gevonden.

Hebben jullie nog ideeen/tips?
Wij wilden (voor augustus dit jaar) eigenlijk hetzelfde, maar heb daarom voor nu gekozen voor een Minivan. In jouw periode ongeveer 1675 euro (met cdp 510000 en pc 192021). Dit was bij hertz.com. Je zou kunnen kijken of bij .fr of .es etc het nog goedkoper is. Ik houd de boel nu gewoon in de gaten voor onze reis, mogelijk worden de SUV's ook betaalbaarder en kan ik altijd nog omboeken. En anders is een minivan volgens mij ook zeker geen straf ;-)

En, maar ik moet me daar nog beter in verdiepen dus als ik het mis heb verbeteren andere forumleden mij vast wel: je zou ook kunnen zoeken zonder die pc 192021, dan komt ook categorie C beschikbaar (1300 euro ongeveer) en daarmee mag je dan (met de juiste status bij Hertz) een auto uit die rij meenemen waar ook geregeld SUV's staan. Blijft dan wel een gok en daarom niet mijn keuze.
Ik bedoelde inderdaad een minivan. Heb helaas geen status bij Hertz. Wel bij National (executive), maar daar zijn de prijzen ook niet veel soeps. Ben ook een beetje huiverig om met zo'n grote groep van Aisle selection uit te gaan. Voor hetzelfde geld staan er alleen auto's waar niet alles inpast.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@peterz84 Hoezp geen Hertz Gold status ? Je meld je aan ; dan heb je al de Gold status.
Geen creditcard die je een hogere status geeft ?
Niet nodig ; je hebt een Emerald Club executive status....
Die match je met Hertz ....
Hoe .... even in de zoekmachine want het is hier vele malen aan de orde geweest
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Pff het is vrijdagmiddag zeker. Ben 5-star bij Hertz.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

peterz84 schreef:
14 jan 2022, 15:21
Ik bedoelde inderdaad een minivan. Heb helaas geen status bij Hertz. Wel bij National (executive), maar daar zijn de prijzen ook niet veel soeps. Ben ook een beetje huiverig om met zo'n grote groep van Aisle selection uit te gaan. Voor hetzelfde geld staan er alleen auto's waar niet alles inpast.
Daarom maak je twee boekingen…het is hier al zo vaak aangegeven: wil je zeker een bepaald type rijden? dan moet je die boeken. Voor de gok dat er in 1 van de rijen toch je type staat wat je wilt rijden maak je een Tweede boeking voor minimaal een midsize sedan (groep c bij Hertz) en heb je keus uit de aisles. Staat daar toch niet wat je zoekt/wilt, dan gebruik je je andere boeking. De niet gebruikte boeking kun je zelfs ter plekke nog kosteloos annuleren zonder kosten.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paul-s83 »

En vervolgens vragen wij ons af waarom die prijzen toch zo stijgen. Dat vind ik niet gek als we met zijn allen op deze manier de vraag kunstmatig hoog houden.
Klaasvaker
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2021, 10:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Klaasvaker »

Boblazy schreef:
14 jan 2022, 15:19
Stomme vraag wellicht :oops:
Maar is het gebruik van kortingscode 510000 (privé) gewoon te gebruiken of dien je nog iets aan te tonen bij de balie van Hertz? #durftevragen
Ik zou het ook wel graag willen weten. Door een revalidatie heb ik wat tijd over gehad de afgelopen week en zo’n beetje elke hit op google met 510000 nagelezen. Inclusief de Franse :sadcry: Een enkele Fransoos hebben ze vragen gesteld maar nergens leek iemand de auto niet mee te krijgen. Ook op dit forum heb ik zo’n beetje alle topics gelezen met betrekking tot Hertz maar kan niet echt een antwoord vinden op die vraag. Op buitenlandse Hertz sites staat ook in het boekingsproces dat je misschien ter plaatse dient aan te tonen dat je recht hebt op deze korting. Op de Nederlandse site staat dit weer niet. :?

Op de een of andere manier heerst er een taboe op rechtstreekse vragen op dit onderwerp lijkt het wel. Ik begrijp dat men iemand negeert die zichzelf niet inleest of informeert maar dat heb ik toch echt gedaan, duidelijke antwoorden zijn er helaas niet. Ik begrijp ook wel dat ik nergens rechten aan kan ontlenen.

Inmiddels heb ik een boeking gemaakt via het twee schermen systeem en als Hertz gold member met 510000 een type i (large luxury sedan) auto geboekt voor 1380 dollar (normale prijs was 3500 dollar) voor 20 dagen in Augustus. Als ik de verzekeringen naast elkaar leg zie ik precies dezelfde voorwaarden staan als bij een normale boeking. De term “20 generic” biedt me ook enige houvast, althans ik vertaal het als 20% algemene korting, waarom ik dan 60% minder hoef te betalen is me wel een raadsel. Maar dan weer, voor diverse andere boekingen heb ik met codes, buitenlandse sites en andere fratsen ook wel vaak een dergelijke korting bereikt… Ik ga nog maar eens langs bij een lokale Hertz vestiging om te kijken of die mijn gegevens kunnen bevestigen voor de gold member status. Ik begrijp alleen nog niet precies hoe het gaat met papierwerk (moet toch wel ergens een handtekening zetten en betalen?) als ik de balie kan negeren.
Maar goed, naast deze boeking ga ik nog een (normale) schaduwboeking maken bij Hertz of een ander bedrijf om te voorkomen dat men mij de korting ter plaatse intrekt en ik alsnog 3500 dollar mag ophoesten :lol:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Even iets luchtigers... :wink:

Door een forumlid werd ik gewezen op het feit dat ik in beeld sta bij een review van Avis in Vancouver. :shock:

Daar sta je dan, groot in beeld voor de balie bij Avis, compleet met de AllesAmerika-sticker op de koffer... :lol:

Dit was van mijn trip afgelopen oktober naar Vancouver.

Roland
Bijlagen
Foto_Avis.jpg
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

:thumbup:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Eeuwige roem ! :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Coyote schreef:
15 jan 2022, 12:13
Even iets luchtigers... :wink:

Door een forumlid werd ik gewezen op het feit dat ik in beeld sta bij een review van Avis in Vancouver. :shock:

Daar sta je dan, groot in beeld voor de balie bij Avis, compleet met de AllesAmerika-sticker op de koffer... :lol:

Dit was van mijn trip afgelopen oktober naar Vancouver.

Roland
Hahaha, geweldig dit :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door inqubus »

Die prijzen zijn toch gewoon absurd geworden? we zoeken te gaan van 15/8 tot 29/8 naar orlando.
We zijn met 4 volwassenen en 2 kinderen (5 en 10) en voor een suburban is het +2000 euro. Vlot meer dan het dubbele 2j geleden pre corona tijden
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

paul-s83 schreef:
15 jan 2022, 08:31
En vervolgens vragen wij ons af waarom die prijzen toch zo stijgen. Dat vind ik niet gek als we met zijn allen op deze manier de vraag kunstmatig hoog houden.
Denk je echt? Jij hebt er vast veel last van gehad die ene keer dat je in de US was, of viel het mee? :blink:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

inqubus schreef:
15 jan 2022, 15:34
Die prijzen zijn toch gewoon absurd geworden? we zoeken te gaan van 15/8 tot 29/8 naar orlando.
We zijn met 4 volwassenen en 2 kinderen (5 en 10) en voor een suburban is het +2000 euro. Vlot meer dan het dubbele 2j geleden pre corona tijden
Jep, Dat zijn ze. Heb je hier wat aan? Het is iets goedkoper...
Een misdsize kost je 740 usd maar ik weet niet hoe groot de kans is dat er iets groots in de aisle staat. Ik zie ook nog een minivan voor 1050 usd maar ik heb werkelijk geen idee of dat ruim genoeg is.
image.png
Laatst gewijzigd door dejong89 op 15 jan 2022, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Klaasvaker schreef:
15 jan 2022, 08:38
Boblazy schreef:
14 jan 2022, 15:19
Stomme vraag wellicht :oops:
Maar is het gebruik van kortingscode 510000 (privé) gewoon te gebruiken of dien je nog iets aan te tonen bij de balie van Hertz? #durftevragen
Ik zou het ook wel graag willen weten. Door een revalidatie heb ik wat tijd over gehad de afgelopen week en zo’n beetje elke hit op google met 510000 nagelezen. Inclusief de Franse :sadcry: Een enkele Fransoos hebben ze vragen gesteld maar nergens leek iemand de auto niet mee te krijgen. Ook op dit forum heb ik zo’n beetje alle topics gelezen met betrekking tot Hertz maar kan niet echt een antwoord vinden op die vraag. Op buitenlandse Hertz sites staat ook in het boekingsproces dat je misschien ter plaatse dient aan te tonen dat je recht hebt op deze korting. Op de Nederlandse site staat dit weer niet. :?

Op de een of andere manier heerst er een taboe op rechtstreekse vragen op dit onderwerp lijkt het wel. Ik begrijp dat men iemand negeert die zichzelf niet inleest of informeert maar dat heb ik toch echt gedaan, duidelijke antwoorden zijn er helaas niet. Ik begrijp ook wel dat ik nergens rechten aan kan ontlenen.

Inmiddels heb ik een boeking gemaakt via het twee schermen systeem en als Hertz gold member met 510000 een type i (large luxury sedan) auto geboekt voor 1380 dollar (normale prijs was 3500 dollar) voor 20 dagen in Augustus. Als ik de verzekeringen naast elkaar leg zie ik precies dezelfde voorwaarden staan als bij een normale boeking. De term “20 generic” biedt me ook enige houvast, althans ik vertaal het als 20% algemene korting, waarom ik dan 60% minder hoef te betalen is me wel een raadsel. Maar dan weer, voor diverse andere boekingen heb ik met codes, buitenlandse sites en andere fratsen ook wel vaak een dergelijke korting bereikt… Ik ga nog maar eens langs bij een lokale Hertz vestiging om te kijken of die mijn gegevens kunnen bevestigen voor de gold member status. Ik begrijp alleen nog niet precies hoe het gaat met papierwerk (moet toch wel ergens een handtekening zetten en betalen?) als ik de balie kan negeren.
Maar goed, naast deze boeking ga ik nog een (normale) schaduwboeking maken bij Hertz of een ander bedrijf om te voorkomen dat men mij de korting ter plaatse intrekt en ik alsnog 3500 dollar mag ophoesten :lol:
Wat een angst…. Reservering ingetrokken? Vragen over de gebruikte code? Alsnog volle bedrag ophoesten?

Welk antwoord wil je op de (volgens jou) taboe vragen? Of je een code kunt gebruiken?

Het antwoord: waarom niet? Als jij beren op de weg ziet moet je het niet doen. Jouw keus.

Ik neem aan dat je inmiddels minstens Five Star status hebt bij Hertz? Je hebt nu pas gold status? Heb je nog geen Status match gedaan vanaf National Emerald Club Executive level? (ook daar lid geworden? Status upgrade gedaan?).

Je hoeft negens een handtekening te zetten en betalen gaat automatisch van je creditcard als je je auto weer inlevert.
Je hoeft niet langs enige balie. Als je aankomt in het rental center loop je naar de auto van je keus in de rij die je hebt geboekt,
De sleutels liggen in de auto.
Vervolgens laad je mensen en bagage in en rij je naar de exit booth.
Daar geef je je rijbewijs af van de mensen (boven de 21 jaar) die je eventueel wilt laten rijden plus je credit Card die je gebruikt hebt bij de reservering.
Hee slagboom gaat open en je kunt op pad als je rijbewijzen en cc weer het teruggekregen.

Waarom heb je een large luxury sedan hebt geboekt? Is dat de klasse die je wilt rijden? Weet je nu al zeker dat er straks niets in de rij staat wat je leuk vindt om te rijden? Of heb je ook al een groep c ICAR boeking?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

dejong89 schreef:
15 jan 2022, 17:18
inqubus schreef:
15 jan 2022, 15:34
Die prijzen zijn toch gewoon absurd geworden? we zoeken te gaan van 15/8 tot 29/8 naar orlando.
We zijn met 4 volwassenen en 2 kinderen (5 en 10) en voor een suburban is het +2000 euro. Vlot meer dan het dubbele 2j geleden pre corona tijden
Jep, Dat zijn ze. Heb je hier wat aan? Het is iets goedkoper... k
Een misdsize kost je 740 usd maar ik weet niet hoe groot de kans is dat er iets groots in de aisle staat
image.png
Large SUV (modellen zoals Tahoe, Yukon) is krap voor 4 volwassenen en 2 kids plus bagage, in ieder geval voor een roadtrip. Als je eenmalig een ritje doet naar een villa en je blijft daar x dagen is het nog wel te doen, maar voor een roadtrip heb je toch wel een fullsize SUV nodig.

Deze klasse die jij aangeeft kan ook een 7 sits Explorer of zoals wij onlangs reden:een VW Atlas. Maar voor 6 personen bagage heb je echt ruimte tekort. Dan heb je echt wel een klasse Expedition of Suburban nodig. Dat is bij Hertz klasse PFAR of T6.

Dan zou ik toch aanraden om voor die 750 dollar 2 auto’s te boeken. Dan hou je in ieder geval 500 dollar in je zak (in vergelijking met de large SUV boeking) om dubbele brandstof van te betalen.
Als je PC status hebt heb je grote kans dat er wel een paar standard SUV’s staan of bv een minivan. Dan heb je genoeg ruimte voor personen en bagage en kun je bv ook nog eens apart op stap. :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer