Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Psyrox
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2018, 15:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Psyrox »

Hallo iedereen,

Ik ben volop bezig met onze planning uit te werken om in 2021 naar Florida te reizen.
2 jaar geleden hebben wij de westkust gedaan en een wagen gehuurd via sunnycars.

We kwamen bij Alamo terecht en mochten toen vrij kiezen in de rij van de SUV's, wat ik echt super vond !

Nu is mijn vraag of dit altijd zo is in Amerika of enkel bij Alamo ? Of hadden we gewoon geluk ?

Gezien het merk en type niet altijd gegarandeerd kan worden, vind ik een vrije keuze hebben binnen het gekozen segment toch wel een must als autoliefhebber.

We gaan de wagen ophalen in Miami of Orlando (afhankelijk hoe de planning zal vastgelegd worden)
Type zal ofwel SUV ofwel mustang/camaro worden, zijn we nog niet uit.

We hebben nergens een premium status/loyalty program of wat dan ook.

Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Das bij vrijwel alle grote luchthavens of vliegvelden met een CRCF (consolidated rental car facility) het geval.
Afbeelding
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door LAWRENCIO »

LAWRENCIO schreef:
08 mar 2020, 21:03
Beste allen,

Een paar week geleden heb ik hier ook al gepost, en nu ben ik terug met een aantal extra vragen. Even een recap:

- Wij (ik en mijn neefje van 22 jaar) gaan Route 66 rijden deze zomer van Chicago naar Los Angeles (15 Juli t/m 23 Augustus)
- We huren hiervoor een auto (SCAR or FCAR) van 18 Juli t/m 23 Augustus, in totaal dus 36 dagen.
- Aangezien wij één kant op rijden, betalen we een one-way fee.
- Omdat mijn neefje 22 jaar is, betalen we een Young Driver Fee.

Wij hebben de afgelopen tijd goed alle prijzen in de gaten gehouden, maar vanwege de Additional Driver en de Young Driver Fee komen we (met LDW/CDW en SLI inclusief) op prijzen boven de 3000 euro voor 36 dagen. Voorlopig hebben we 1 reservering staan bij Happytours:

- SCAR (VW Jetta or similar) voor 36 dagen voor 2436 dollar (inclusief LDW/LIS/1 Full Tank/1 Add. Driver/Unlimited Miles/One-Way Fee)

Nu heb ik gelezen dat je met een ANWB lidmaatschap de Young Driver Fee niet hoeft te betalen (vanwege AAA). Wij zijn beiden lid van de ANWB. Als wij dan bij de Hertz counter komen in Chicago, hoeven wij dan de Young Driver Fee niet te betalen? Geldt dit ook als ik boek via Happytours of moet ik dan persé via Hertz zelf boeken?

Bedankt! Lawrence :)
Hallo allemaal!

Wij hebben inmiddels een auto gereserveerd bij Hertz:

- 18 Juli 2020 om 11:00 uur ophalen bij Chicago McCormick Place
- 23 Augustus 2020 om 16:00 uur inleveren bij Los Angeles International Airport LAX
- Dus: 36 dagen huur, inclusief Schadeverzekering, Aansprakelijkheidsverzekering en One-Way Fee
- Omdat wij beiden ANWB-lid zijn: Geen Additional Driver Fee en geen Young Driver Fee

Alles tezamen komen we op $1850, wat ik best redelijk vind voor 36 dagen autohuur! :)

Lawrence
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gebruikersavatar
Lampie
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Lampie »

Zeker netjes omdat er hem ook nog op een andere locatie inlevert.
2022 SEA - SLC http://vwijck.com
2015 NY - CAN - NY http://wijckusa2015.wordpress.com/
2014 SEA - Den http://wijckusa2014.wordpress.com/
2012 LV - Denver http://wijck2012.blogspot.nl
2010 San Francisco - Denver http://wijck2010usa.blogspot.com
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

LAWRENCIO schreef:
12 mar 2020, 16:31
Wij hebben inmiddels een auto gereserveerd bij Hertz:

- 18 Juli 2020 om 11:00 uur ophalen bij Chicago McCormick Place
- 23 Augustus 2020 om 16:00 uur inleveren bij Los Angeles International Airport LAX
- Dus: 36 dagen huur, inclusief Schadeverzekering, Aansprakelijkheidsverzekering en One-Way Fee
- Omdat wij beiden ANWB-lid zijn: Geen Additional Driver Fee en geen Young Driver Fee

Alles tezamen komen we op $1850, wat ik best redelijk vind voor 36 dagen autohuur! :)

Lawrence
Fijn dat het gelukt is en zeker een nette prijs!

Heb je bevestiging van Hertz ontvangen van de waiver van de young driver fee?
Zeker goed voor andere Young drivers om te weten hoe je dit geboekt hebt, wellicht met je gevolgde stappen :)
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door LAWRENCIO »

Ik heb met Hertz in de VS 'ge-live-chat'. Ik heb het voor de zekerheid twee keer gevraagd. De eerste mevrouw kon mij vertellen dat ik gewoon kon boeken bij Hertz en dat ik bij de balie dan van ons beiden de ANWB-pas moeten laten zien, plus de tijdelijke AAA Show Your Card pas. Dan zou de Young Driver Fee en de Additional Driver Fee. Ik heb dus wel geboekt met de ANWB CDP (563795).

De tweede mevrouw wist het niet. Nadat ik haar de link had gestuurd (https://www.aaa.com/international/offers.pdf) waarin de rewards staan, zei ze dat deze niet voor ons gelden. Na lang over en weer over wie er gelijk had, heb ik gevraagd of een supervisor er naar kon kijken. Na een tijdje 'on-hold' te zijn gezet, kwam ze met: "It seems like you might be right after all." Ze zouden er naar kijken en mij een e-mail terugsturen met de juiste antwoorden.

Ook heb ik met de AAA gebeld in de VS. Maar die wisten er allemaal niks van, dus maar opgehangen... Dus voor nu houden we het dus gewoon op de $1850 dollar. En mocht de Corona doorzetten dan hebben we er sws niks aan :p
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Je kunt sowieso ook kijken of de ABN Save CDP 1261109 een betere prijs oplevert, deze is ook vrij te gebruiken.
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door LAWRENCIO »

Van welke bedrijf is die code? Ik kan daarmee nog iets meer omlaag namelijk, naar $1711! Maar als wij in aanmerking willen komen voor een waiver van de Additional Driver en Young Renter Fees, dan moet je boeken met een ANWB CDP.
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@LAWRENCIO weet je dat zeker? Je gaf aan alleen anwb pas te hoeven laten zien om de fees te laten vervallen?
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door LAWRENCIO »

@Terpies Ik was misschien iets te kort met reageren, excuses. Maar het klopt, onder voorwaarde dat je met een ANWB CDP boekt is wat ze mij vertelden. Dus drie voorwaarden:

- Boeken met een ANWB CDP code
- Aan de counter: ANWB pas laten zien én deze International Card (https://www.aaa.com/international/discountcard.pdf)
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Wel goed om te weten voor andere young driver renters!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Coyote schreef: ↑

09 sep 2019, 20:01

Wie van jullie heeft wel eens via Happy Tours Car Rental een auto gehuurd? Wat zijn jullie ervaringen?
Het is op dit moment allemaal minder relevant, maar ooit kunnen we weer reizen. Dus ik wilde hier toch onze recente ervaring delen.
Wij hadden een Premium SUV gehuurd via Happytours bij Alamo. 456 USD voor 13 dagen, inclusief de al bekende 2e bestuurder. Vonden Wij een koopje :D

Skip the counter hadden we niet meer geregeld (het was wegens privé omstandigheden nog even spannend of we wel konden gaan) maar er stond geen rij en er werd werkelijk niks extra's aangesmeerd.

We kregen een behoorlijk nieuwe Suburban, zelf uitgezocht en door de greetr uit de rij gereden. Er stonden een stuk of 10 auto's om uit te kiezen.
De volgende dag bleek dat een van de gordels bleef hangen. Niet handig dus auto ruilen. We mochten direct een andere uitkiezen, een Expedition werd het, en die was zo mogelijk nog luxer. Vwegens het enorme ongemak (...) hoeven we de auto niet afgedankt in te leveren.

En toen kwam het Corona virus en hebben we onze terugvlucht vervroegd en dus ook de auto eerder ingeleverd. En waar ik niet op gerekend had maar wel supernetjes vindt van Alamo: Er is uiteindelijk maar 306 USD in rekening gebracht. Daar worden wij blij van want het lukt ons nooit zo goedkoop een auto te huren, en dan ook nog met extra bestuurder en gratis tank.

Kortom: het was allemaal prima geregeld. Dus mocht iemand nog eens boeken via Happytours: prima te doen!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Volgens mij ligt je positieve ervaring aan Alamo en heeft dat niks met de broker te maken.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Old Faithful »

Tantelotje schreef:
19 mar 2020, 23:23
Vwegens het enorme ongemak (...) hoeven we de auto niet afgedankt in te leveren.
Daar zal met name de volgende huurder blij mee zijn geweest. :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Old Faithful schreef:
20 mar 2020, 00:33
Tantelotje schreef:
19 mar 2020, 23:23
Vwegens het enorme ongemak (...) hoeven we de auto niet afgedankt in te leveren.
Daar zal met name de volgende huurder blij mee zijn geweest. :lol: :wink:
:lol: Lang leve de autocorrect :lol:

@Terpies : Je hebt gelijk dat de service bij Alamo ligt. Maar omdat er nog niet zo veel ervaringen zijn gedeeld wilde ik even laten weten dat reserveringen via Happytours goed verwerkt worden. Dat is tenminste onze ervaring.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Maarten-Annique
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 okt 2010, 14:08

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Maarten-Annique »

Iemand recent nog een (werkende) manier gevonden om je status bij National Car rental te verhogen naar bijvoorbeeld executive?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Een alternatief is er ook voor American Express Gold Card houders.
Die zijn automatisch Five Star Gold member bij Hertz.
Een status match met National geeft hen de Executive status in het Emerald programma
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jimmy12345 »

:offtopic:

Iedereen die een Amex creditcard heeft kan een link sturen via de Amex app. Advies van Amex is alleen om verstandig gebruik te maken van je link. Ik stuur die dus uitsluitend naar bekenden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer