Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Er zijn hier mensen die je beter kunnen adviseren dan ik maar ik kan je wel vertellen waar ik momenteel een boeking voor heb staan bij Autoeurope. Zelfde auto, wel bij Sixt en duurdere periode (juli-augustus) voor 35 euro per dag. Vind dat zelf nog veel te duur. Heb eerder bij Autoeurope gehuurd en goede ervaringen met dit bedrijf (ook met omboeken of annuleren). Jouw kosten (met huidige dollarkoers) zijn ongeveer 40,50 per dag. Dus best wel duur, zeker voor september. Ik weet ook niet waar je de auto ophaalt. Wij in Denver en dat is ook een duurdere plaats voor autohuur heb ik gezien door vergelijken. LA en zeker Las Vegas is veel goedkoper. Maar zoals gezegd, er zijn hier leden die hier veel meer van weten.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Trom schreef:
25 jan 2021, 19:08
I Maken mensen die die tarieven vinden, gebruik van extra kortingen doordat ze b.v. al vaak geboekt hebben bij de aanbieder? graag jullie reacties
Bij National kan dat in theorie, of bij hele frequente huur.
Praat je over een daghuur obv een kleine auto.
Tikt niet aan.
Bij Hertz gaat het wat sneller ; Gold points nemen toe naarmate je een betere loyalty status hebt.
Dat laatste kun je door match of Amex card beinvloeden.
Worden je points omgezet in een couponwaarde.
Praat je maximaal over $ 50.
Daar zit het hem dus niet in.
Het is zoeken naar de beste basishuur situatie en daarnog wat coupons om heen sprokkelen.
En de op zakelijke rijders gerichte loyaltysystemen waarbij je een midsize boekt en een andere meeneemt.
Daar ben ik een evangelist van maar......wat de kwaliteit van het aanbod is na de China virus periode .....?
Je moet ergens beginnen, altijd pay later en de rest volgt wel en als je een oplossing hebt gevonden waar je je goed bij voelt is dat de juiste oplossing !

Veel plezier in voorbereidingen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@ruthdelange. Op mijn reizen in Europa gebruik ik ook vaak Autoeurope of Sunnycars. Daarom heb ik ook steeds Autoeurope in de gaten gehouden.
Mijn prijs bij Alamo inclusief skip the counter en uitgestelde betaling is idd ca 41 euro. Als ik momenteel bij Autoeurope kijk is een vergelijkbare auto via Sixt 66 euro p.d, bij Dollar 41, bij Alamo 42. Alleen Trifty is goedkoper bij Autoeurope maar ook zonder skip the counter en wel direct afrekenen.

Ik zie inderdaad allerlei berekeningen met prijzen voor rond 35 euro. En tov van 41 euro is dat voor 23 dagen toch een verschil van ca 135 euro. Of moet ik gewoon mijn knopen tellen en bedenken dat skip the counter en uitgestelde betaling in combi met de kwaliteit van alamo gewoon het bedrag van 41 euro p.d. waard is.

Ik ben een startende Amerika reiziger dus graag jullie suggesties.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

RuthdeLange schreef:
26 jan 2021, 09:06
Er zijn hier mensen die je beter kunnen adviseren dan ik maar ik kan je wel vertellen waar ik momenteel een boeking voor heb staan bij Autoeurope. Zelfde auto, wel bij Sixt en duurdere periode (juli-augustus) voor 35 euro per dag.
Je weet dat als je bij SIXT huurt, je alleen mag rijden in de staat waar je huurt plus de direct aangrenzende Staten. Daarom is bij een uitgebreide roadtrip SIXT geen handige keus.
Beat heb je trouwens voor type auto gehuurd voor 35 euro per dag?
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door GJ »

Je mag inmiddels bij Sixt wat meer staten doorkruisen dan alleen de direct aangrenzende, maar je bent inderdaad nog altijd niet vrij om te gaan en staan waar je wilt. Op deze pagina kun je als je naar beneden scrollt een overzicht vinden van welke staten je met de auto mag aandoen vanuit de staat waarin je huurt: https://www.sixt.com/rental-information/#/
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Wij starten in Denver/ Colorado en komen niet verder dan Montana. En dat mag volgens Sixt dus geen probleem gelukkig.
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mirav5410 »

In Januari was ik op zoek naar een auto vanuit en naar las vegas start 14 augustus en terug op 4 september.
Ik vond de prijzen aardig hoog, zo rond de 1000 euro (of meer) voor een normale SUV. Ik kijk nu en ik zie dat de prijzen alleen
maar stijgen. Is dit iemand anders ook opgevallen?

Nu hoef ik waarschijnlijk geen SUV meer omdat we niet meer met z'n 3-en gaan maar met 2 personen gaan. Maar ook dan zijn de prijzen aardig gestegen voor de "kleinere" auto's. Heeft iemand misschien een suggestie waar ik toch wat een wat voordeliger tarief kan vinden? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Een Midsize auto is bij Happytours 872 usd.

• Unlimited Mileage
• Vehicle Assistance Service (mechanical defect)
• All Local Taxes and Fees
• One Additional Driver
• Third Party Liability Insurance $1Million , With No Deductible- (EP/LIS/ALI)
• Full Coverage of Rental Vehicle, With No Deductible: Accident & Theft (CDW/LDW)
• No Cancellation Fee

Het is kleiner dan een SUV maar ruim zat voor 2 personen lijkt mij.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Het valt mij ook op dat de prijzen vrij hoog liggen (en nog stijgen ook).
Ik heb nu een reservering staan via autoeurope voor een Premium SUV (4-22 aug, LA - LV, incl tank benzine, +3 drivers), voor €1256.
Eerdere ervaring is dat de prijzen richting de zomer -kunnen- zakken. Dus mijn geplande strategie is om telkens als de prijzen zakken, mijn reservering aan te passen (er is al €130 afgegaan).
Nu echter liggen de prijzen alweer stukken hoger en staan zelfs niet alle verhuurders meer in het overzicht (goedkoopste Premium SUV staat op €2273).
Het is een bijzonder jaar.... :?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
habo1969
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jan 2012, 08:54
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habo1969 »

Ik ben ook al een paar maanden aan het bijhouden hoe de prijzen schommelen (DUS/LV - LV/DUS18/8 tot 9/9, 2021). Het gekke is dat - als de prijzen stijgen/ dalen - ze dit (vaak) bij meerdere verhuurbedrijven doen.. Dus als de prijzen bij Hertz zakken, doen ze dat bij bijv. Sixt ook. Kortingen (via bijv Retailmenot) werken (met uitzondering) meestal wel gewoon en dat kan aanzienlijk schelen. Bij Hertz als gast boeken (terwijl ik een Platinum account heb) is vaak ook voordeliger. Kortom, geen touw aan vast de knopen (althans zo lijkt het).
Dagelijks checken en degene voor de laagste prijs boeken is ook mijn devies. Is tijdrovend, maar ook wel weer leuk.
Via statusmatch kun je ook weer bij meerder maatschappijen mooie voordelen krijgen, waardoor je eigenlijk altijd flexibel bent in de keuze welke verhuurder je wilt nemen.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Ook ik houd de prijzen in de gaten. Had in het najaar een SUV geboekt voor 5 weken voor 1089 voor het hoogseizoen. Stond al een tijdje rond de 1250 maar nu ineens 1989 !!
Euro dus. Zelfde auto, zelfde periode, zelfde bedrijf. Niet te geloven.
Hopelijk gaat het nog naar beneden want vond 1089 al veel.
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frian »

Ik zit te kijken naar auto voor Fort Lauderdale in oktober. Prijzen zijn behoorlijk hoog en verschillen flink. Budget is bij Autoeurope 281 euro voor 10 dagen. De rest is meestal 200 euro duurder. Alle verzekeringen zitten erbij dus denk aan boeken maar vraag me af of er wat is dat het zoveel goedkoper is.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik heb iig het idee dat m’n boeking die ik in april 2020 bij QEEQ heb gedaan nog steeds niet slecht is.
22470F41-2926-4B05-8425-297BA896D280.jpeg
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@TradeMarkNL83 Voor een dag? Week? Maand? Geen idee of het een goede deal is... 13 is het aantal dagen?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

TradeMarkNL83 schreef:
11 mar 2021, 21:24
Ik heb iig het idee dat m’n boeking die ik in april 2020 bij QEEQ heb gedaan nog steeds niet slecht is.
Ik ook niet voor mijn boeking via Goldcar.es...deze reservering is voor 3 weken komende juni in Las Vegas.
Maar deze reis gaat toch niet door helaas...nog net iets te vroeg.
image.png
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Sorry @Terpies ik hoopte dat het duidelijk zou zijn dat het inderdaad om 13 dagen gaat. Excuus!
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nessiezzz »

Ik ben heel benieuwd hoe "nieuw" de modellen gaan zijn de komende 1 a 2 jaar, gezien de situatie. Geloof graag dat ze daar niet al te veel nieuwe bestellingen hebben uitgedaan om kosten te besparen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Ik vermoed ook weinig nieuwe auto's bij de verhuurders.

Gezien de bemoedigende vaccinatie-berichten heb ik er toch weer wat goede hoop op dat mijn geplande reis in augustus door kan gaan.
Dit keer gaat de hele familie mee (6p) dus heb ik een Premium SUV (Chevy Suburban) geboekt.
Om een idee te krijgen van de afmetingen en uitrusting was ik was Youtube filmpjes aan het bekijken; veel reviews over het model 2021.
Maar misschien toch beter om naar modellen 2019 or 2020 te kijken....waarschijnlijk nog zonder usb-c aansluitingen :eh:
(áls we gaan moet ik natuurlijk wel weten wat voor kabeltjes en adapters er mee moeten voor de iPhones/iPads van de kids)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Wij hadden in maart 2020 een Suburban én een Expedition (en in 2019 3 verschillende Expeditions 8) ) en in alle auto's zaten meer dan voldoende usb aansluitingen. En of het nu een 'C' versie, iPhone aansluiting of 'ouderwetse' is, daarvoor gebruik je toch het benodigde je oplaadkabeltje... Voor de usb aansluiting is dat verschil niet relevant :wink:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Mirav5410 Ik las hier ergens de tip van Nationalcar.FR
Met de flyingblue code kom ik uit op 667 euro voor jou periode voor een midsize wagen en (indien je lid bent) Emerald/Executive Aisle keuze.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer