Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rickrijnaard »

@Frasi Bedankt voor je antwoord:) Ik wacht het af.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Frasi schreef:
24 mar 2021, 11:57
@Frian : betaal je je reservering aan Happytours?
Dan betalen zij waarschijnlijk Hertz met een visa card.
Bij Happytours betaal je altijd terplekke, nooit aan Happytours zelf.

Kan natuurlijk zijn dat Happytours bepaalde codes gebruikt voor een scherp tarief. Daar zou jij als huurder niet door in problemen mogen komen. Al is het natuurlijk wel gek dat het bij de reservering bij Hertz staat.

@Frian je zou natuurlijk bij Happytours kunnen navragen hoe het zit. Heb je jezelf in ieder geval ingedekt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frian »

@Coyote dank je voor de tip. Ik ga het inderdaad even navragen bij happytours.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Zojuist toch maar alvast de autohuur vastgelegd. 8)

Dit keer gehuurd bij US Car Hire. Al vaker bij hen gehuurd en tevreden over afwikkeling en snelheid van reageren bij vragen.

Gekozen voor een Convertible van Alamo voor € 648,06 (01/10/21-15/10/21 - 14 dagen) in Phoenix (PHX)

Niet heel erg goedkoop vind ik zelf maar wel de laagste prijs die ik op dit moment kon vinden bij de verschillende aanbieders. Ter vergelijking, in oktober 2019 betaalde ik voor een Convertible bij Alamo in Houston € 400,05 (13 dagen) via Happytours. Omgerekend zo'n € 183,00 goedkoper. Maar goed, om die € 180 gaat het niet over en het is nog maar afwachten wat de prijzen doen. De afgelopen weken zijn de prijzen ook bij US Car Hire licht gestegen. Mocht ik de komende maanden ergens veel goedkoper kunnen huren (zelfde auto, zelfde verhuurder) dan kan ik deze boeking altijd nog annuleren, kan tot 3 dagen voor vertrek. Alamo heeft mijn voorkeur i.v.m. het gemak van Skip the Counter en ik bovendien tot nu toe altijd tot mijn volle tevredenheid bij hen gehuurd heb.

Overigens had ik ook voor rond de € 400 een auto kunnen huren (simpele Economy 2 Door via Dollar), maar het oog wil natuurlijk ook wat. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Herkenbaar. En een Economy auto... nee dankje :lol:

Alles is nu schreeuwend duur. Drive usa heeft nog wel redelijke tarieven. 850 euro voor een midsize SUV voor 3 weken Denver eind september. Wij hebben nu bij National een boeking staan voor 3 weken Denver voor 765 euro. Een fullsize met aisle keuze via national.fr met de flying blue code.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Heel langzaam gaan de prijzen toch nog steeds omhoog.

Had ik op de dag dat ik mijn ticket boekte ook gelijk mijn huurauto vastgelegd bij US Car Hire dan had mij dat € 634 gekost. Nu vastgelegd op 31/3 voor € 648 en op dit moment (2/4) betaal je € 661.

Lijkt me iets teveel voor koersschommelingen. Maar met een tekort aan huurauto's, omdat die allemaal verkocht zijn, en een aantrekkende vraag, is het einde qua hogere huurprijzen naar mijn verwachting nog niet voorbij. :cry:

US Car Hire geeft op de website aan dat je € 60 moet aanbetalen (of het hele bedrag als je wilt). Bij het afrekenen werd er bij mij echter maar € 30 gerekend. Rest hoeft pas begin augustus en dan kan er nog veel gebeuren qua huurprijzen (hopelijk weer lager). :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik kwam dit recente artikel tegen https://www.cnn.com/2021/03/25/business ... index.html en krijg daaruit de indruk dat de autoverhuur prijzen alleen maar omhoog zullen gaan, vooral in drukke periodes (Springbreak nu, ws zomervakantie en feestdagen in 2021).
Niet alleen zijn er in de crisis zo'n half miljoen verhuurauto's verkocht, nieuwe auto's zijn nauwelijks leverbaar vanwege de chip tekorten. En Hertz en de andere Hertz merken zijn op sterven na dood.

Ik heb maar een paar extra annuleerbare en wijzigbare boekingen gemaakt, voor wanneer we weer mogen reizen ;)
spring break trip to Orlando: Renting a car — if you can find one — could cost you at least $300 a day.

Rental companies parked their cars in unused lots at ballparks around the nation, and cars were rented for a fraction of their normal price — or sold as used cars. The industry sold off more than a half a million cars, about a third of their combined fleets, just to generate cash they needed to survive the crisis.
Following a year of deep losses, rental car companies have been unable to rebuild their fleets, especially with auto plants shut by a shortage of computer chips needed to build cars.
So this spring's rebound in spring break travelers has led to a severe shortage of rental cars in vacation hotspots, resulting in sky-high prices for vacationers.

Last weekend in Florida, 18 of the state's 20 largest airports were totally out of cars

Car rental companies declined to comment directly on the prices or their supply of vehicles, but they confirmed that the situation is extremely tight, and recommend that customers book well in advance of their travel.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Precies de reden dat ik nu toch maar alvast de huurauto vastgelegd heb. 8) Annuleren kan altijd nog mocht de reis niet door kunnen gaan.

Bovendien verwacht ik een run op vliegtickets en huurauto's op het moment dat het groene licht wordt gegeven om weer te reizen naar Amerika.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

harryh schreef:
03 apr 2021, 11:52
En Hertz en de andere Hertz merken zijn op sterven na dood.
Fijn is dat... :blink:
Ik heb voor augustus een boeking staan bij Thrifty en nog een back-up bij Hertz.
Bid God op m'n blote knietjes dat je er -deze keer- naast zit.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

harryh schreef:
03 apr 2021, 11:52

Ik heb maar een paar extra annuleerbare en wijzigbare boekingen gemaakt, voor wanneer we weer mogen reizen ;)
Waar heb je geboekt? Niet vooruit betaald neem ik aan?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

National is voor mij de laagste, maar nog steeds $40 per dag. EC, dus inderdaad post paid.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Frasi Ik hoop het ook en ik volg de Hertz situatie niet, dus misschien is er positiever nieuws dan dat.
De prijzen bij Hertz op dit moment geven de indruk dat ze bijna geen auto's meer hebben, $3000 voor 3 weken is ronduit belachelijk.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Prijzen zijn inderdaad erg hoog nu. Mijn reservering staat op €1260 (pre-paid aan Autoeurope, dat wel), maar als ik nu zoek onder gelijk condities kom ik niets tegen onder de €2100
En dat terwijl KLM net afgelopen met mijn vluchtschema aan het stunten is: we vertrekken vanaf DUS via AMS naar LAX. Nu is de 08:15u vlucht geannuleerd en zijn we op de 06:20u vlucht gezet. We zouden dan de eerdere vlucht AMS-LAX kunnen overwegen, maar daarmee komen we uren eerder aan. En aanpassen van de autoreservering kost me minimaal €900 extra, dus nog even geen optie.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

In de categorie 'Whishfull thinking' hebben wij afgelopen weekend een route geknutseld en auto gehuurd.

Happytours had voor ons bij Enterprise een Standard SUV in de aanbieding voor $ 740 voor 21 dagen, SFO - LAX (september).
Daar werd ik eigenlijk best blij van. Volgens de onnavolgbare regels van autohuur was een Standard $370 goedkoper dan een Midsize :blink:
Vorig jaar maart hebben we ook via Happytours geboekt. Dat was prima in orde. En postpaid. Dus mocht het niet door gaan is het wat dat betreft geen probleem.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

De prijzen blijven echt een raadsel. Het verschil in aanbieder of .nl .be .fr etc kan echt een wereld van verschil maken. Het is wat mij betreft de mooiste sport op aarde :lol: ( op voetbal na dan.. )

Happytours valt vaker op met mooie ( maar soms bijzondere ) tarieven. Maar, dit zie je ook terug bij andere aanbieders. Zo boekten wij in 2019 een auto rechtstreeks bij Hertz voor 16 dagen Alaska. Een compact wagen koste c.a 950 euro, een SUV was minimaal 1300 euro. Belachelijk. Een Pick up truck? 450 euro... :D We hebben nog nooit zo'n fijne wagen gehad! ( Dodge ram 1500 ).
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

De prijzen rijzen echt de pan uit lijkt het. Zojuist maar snel wat vastgelegd voor het geval de prijzen alleen nog maar verder stijgen. Ongeveer 1250 euro betaald voor 28 dagen midsize SUV van Seattle naar Los Angeles, aankomende september. Alamo via Sunny Cars. Niet goedkoop, maar nog wel acceptabel. Prepaid, maar tot 4 uur van tevoren te annuleren voor 21 euro. Mochten we de komende tijd iets beter tegen komen, of mocht de hele reis onverhoopt toch niet door kunnen gaan i.v.m. corona wel zo fijn dat het flexibel is.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Tantelotje schreef:
08 apr 2021, 10:35
Happytours had voor ons bij Enterprise een Standard SUV in de aanbieding voor $ 740 voor 21 dagen, SFO - LAX (september).
Dat is een hele mooie prijs voor 21 dagen! :thumbup:

Voor dat ik mijn vlucht boekte had ik al gezien dat Happytours voor Californië betere prijzen had dan voor Phoenix. Heb nog overwogen om ipv op Phoenix, op bijv. LAX of SFO te vliegen. Maar gezien mijn plannen toch PHX aangehouden.

Met Happytours is niks mis mee. In 2019 ook tot mijn volle tevredenheid bij ze geboekt omdat ze toen de goedkoopste waren voor Houston (Convertible bij Alamo). Voor Phoenix schiet het niet op met ze. Wil ik daar nu een cabrio huren bij Alamo dan kost me dat bijna $ 3000 voor 14 dagen. :shock: Gelukkig dat US Car Hire iets schappelijker was met € 648 voor 14 dagen. Het kan zelfs nog iets goedkoper via US Car Hire, bij Dollar voor € 596. Toch laat ik de boeking staan. Maak graag gebruik van Skip the Counter bij Alamo. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

harryh schreef:
03 apr 2021, 14:30
@Frasi Ik hoop het ook en ik volg de Hertz situatie niet, dus misschien is er positiever nieuws dan dat.
De prijzen bij Hertz op dit moment geven de indruk dat ze bijna geen auto's meer hebben, $3000 voor 3 weken is ronduit belachelijk.
Ik dacht al dat het aan mij lag..... die prijzen zijn zelfs voor november belachelijk. Dan kan ik nog beter een Uber nemen van plek naar plek.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pleank »

Ik hou ook al even de prijzen in de gaten, en gezien het feit dat er echt geen enkele neerwaartse trend lijkt te zijn toch maar alvast wat vastgelegd.

Las Vegas Airport 14 dagen Compact SUV CFAR bij Enterprise via Happytours, incl een gratis extra bestuurder voor 647 dollar.. Niet echt goedkoop, maar nog te overzien.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BorL »

Hadden rechtstreeks bij Alamo een Midsize SUV gereserveerd voor 16 dagen in Augustus in Boston, 1900 dollar...
Nu via Happy Tours volgens dezelfde voorwaarden bij Alamo voor 1200.
Nog steeds belachelijk maar scheelt toch :?
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer