Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Prima toch? :thumbup:

Ieder zijn manier, en geen één is beter dan de ander. En niet alle manieren zijn geschikt voor iedereen.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SuperFieke »

Indien de omstandigheden het toelaten zouden wij graag in juli 2021 onze reis hernemen die we voor juli 2020 moesten annuleren.
Vliegtickets boeken we momenteel nog niet, maar we hebben wel al een gratis annuleerbare huurwagen geboekt. Dit omdat ik een relatief lage prijs vond, en ik van de vorige jaren nog weet dat die huurprijzen alleen maar stegen naarmate het hoogseizoen naderde. We hebben daarmee ook niets te verliezen.
Omdat we dus nog geen vliegtickets hebben, is de aankomstdatum en -uur een gok. Ik had hier eens ergens gelezen dat je 24 uur kan schuiven om geen nieuwe boeking te moeten doen. Klopt dit en hoe zit dat dan concreet?
Ik heb nu de huurwagen geboekt voor 1 juli om 16 u. Betekent dit dat ik een speling heb van 30 juni 16 u tot 2 juli 16 u om hem op te halen? Of telt men van 12 u ervoor tot 12 u erna? Ik vind dit nergens terug in de voorwaarden.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Je zou een backup boeking voor de andere data kunnen maken, om zeker te zijn dat het goed gaat.
Ik weet niet waar en via welke verhuurder je wilt huren, maar normaliter zou je tot 48 uur voor ophalen (of zelfs tot 24uur na je ophaaldatum) kunnen annuleren.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SuperFieke »

Ik heb bij rentalcars.com geboekt. Verschillende boekingen plaatsen zou idd wel handig zijn, maar ik moest het bedrag wel al betalen om kosteloos te kunnen annuleren. We hebben toch niet veel zin om die bedragen allemaal al over te maken, en het krediet zou ook overschreden worden met de kaart.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Waarom huur je niet rechtstreeks bij de verhuurder? Of heb je een “goede” prijs gevonden? Het Duurt nog zo lang voordat het zover is, en wie weet of en hoe je dan kunt reizen...
Ik zou nu absoluut nooit boeken met vooruitbetaling in deze onzekere tijd (wat gebeurt er als rentalcars.com omvalt?). Bijna alle verhuurders werken met een post-paid (ipv prepaid) tarief, dus betaling achteraf.

Welke prijs heb je gevonden, periode zoek je en welke locatie, dan kunnen we hier misschien meekijken
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SuperFieke »

@terpies: 975 euro voor een minivan van 1/7 tem 26/7 (25 dagen) vanuit airport San Francisco, meerdere bestuurders inbegrepen.
Op andere sites zie ik prijzen die veel hoger liggen, en vorig jaar stegen die prijzen ook heel erg naarmate de vertrekdatum naderde.
Enigste risico is idd als ze failliet gaan, maar die kans is toch heel erg klein, dacht ik?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Even puur voor het gemak.

National is $1118 (€944 met huidige koers) voor een minivan, met een aisle pick voor $825 (€697) met kans op minivan, al dan niet via greeter.
Zonder vooruit betaling en meerdere bestuurders. Pay later, dus geen verplichting, zelfs al kom je niet opdagen...

Waarom zou je risico lopen via rentalcars.com?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

Ik zou nu ook niet zomaar kiezen voor reserveren en meteen betalen........
Heb zelf ook dingen geboekt, maar alles annuleerbaar en zonder te betalen nu. Teveel onzekerheid nog.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

SuperFieke schreef:
26 aug 2020, 22:27
Enigste risico is idd als ze failliet gaan, maar die kans is toch heel erg klein, dacht ik?
Dat dachten ze van Hertz ook.
Terpies schreef:
26 aug 2020, 23:54
Waarom zou je risico lopen via rentalcars.com?
Inderdaad, niet doen.

Je hebt het over een datum die nog bijna een jaar weg is. Als dit virus nog een jaar rondwaart. Of liever gezegd we gaan niet accepteren dat dit virus er is en weer door met "normaal" doen hoe dat er ook uit gaat zien. Dan ziet de wereld er over jaar vanaf nu heel anders uit. Dan ben je wellicht geholpen met de "slechts" 1.000 euro die je (nog) niet betaald hebt.

Mocht je nog steeds niet kunnen/mogen. Dan scheelt dat een hoop gedoe...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Daarnaast is Rentalcars onderdeel van Booking.com, daar gaat het niet goed mee qua financiële resultaten, logisch maar toch.
Ik zou zoals andere ook al zeggen in deze tijden niet pre-paid boeken, gewoon post paid booking bij b.v. National maken.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SuperFieke »

We hebben er eens over nagedacht, en inderdaad, jullie hebben gelijk. Er zijn teveel onzekerheden nu. We hebben de boeking geannuleerd en ze zullen ons het bedrag terugbetalen binnen de 7 werkdagen. Alleen post paid booking dus. En hopen dat volgende zomer er beter zal uitzien. We zien wel.. :thumbup:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

harryh schreef:
28 aug 2020, 12:41
Daarnaast is Rentalcars onderdeel van Booking.com, daar gaat het niet goed mee qua financiële resultaten, logisch maar toch.
Ik zou zoals andere ook al zeggen in deze tijden niet pre-paid boeken, gewoon post paid booking bij b.v. National maken.
ahh...booking.com.... eerst 84 miljoen krijgen aan corona steun en dan een kwart van het personeel alsnog op straat zetten.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... 4000-banen

nee dank je...
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

harryh schreef:
28 aug 2020, 12:41
Daarnaast is Rentalcars onderdeel van Booking.com, daar gaat het niet goed mee qua financiële resultaten, logisch maar toch.
Ik zou zoals andere ook al zeggen in deze tijden niet pre-paid boeken, gewoon post paid booking bij b.v. National maken.
Het hoeft je niet te weerhouden om alvast een reservering via national te doen toch? die reservering vervalt automatisch na de dag dat je de auto op zou halen, zonder enige vooruitbetaling verplichting...dus waarom niet reserveren alvast?
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SuperFieke »

Terpies schreef:
28 aug 2020, 13:19
harryh schreef:
28 aug 2020, 12:41
Daarnaast is Rentalcars onderdeel van Booking.com, daar gaat het niet goed mee qua financiële resultaten, logisch maar toch.
Ik zou zoals andere ook al zeggen in deze tijden niet pre-paid boeken, gewoon post paid booking bij b.v. National maken.
Het hoeft je niet te weerhouden om alvast een reservering via national te doen toch? die reservering vervalt automatisch na de dag dat je de auto op zou halen, zonder enige vooruitbetaling verplichting...dus waarom niet reserveren alvast?
Ik denk dat harryh dit ook zo bedoelt hoor.
Die tarieven bij national die je hierboven aangaf, krijg je die gewoon als je je lid maakt? Of omdat jij een hogere status hebt?
Ik ken er wel niet veel van, ik zou dat topic dan moeten lezen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Inderdaad bedoelde ik dat zo.
Tarieven bij National zijn niet aan je status gekoppeld, die worden, om een aantrekkelijke korting te krijgen, door gebruik van de juiste contractcode bepaald, zie inderdaad het National topic. Je status bepaalt uit welke rij je mag uitzoeken; simpel gezegd, hoe hoger die status, hoe meer keuze je hebt.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

Ik had een tijdje geleden wat auto’s op het oog via Hertz, en wou kijken om er eentje vast te leggen voor eind april.

Prijzen in het oog gehouden, wat screenshots genomen.

Nu kijk ik, na een week of 2, terug om effectief te boeken en de prijzen zijn maal 3 (tot een enkele auto zelfs maal 5) gegaan. Komt dit vaak voor bij huurauto’s?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Timothy555 ; Autohuur prijzen worden bepaalt door het rad van avontuur....
Ik heb bij Hertz op LAX een huur uitstaan voor een prijs van $ 503, 74
De prijs voor die huur is nu 992.05 USD ....

Nix van aantrekken.
Voor het april 2021 is zijn er weer kortingsacties geweest.
Op een prijspeil wat jij acceptabel vind reserveren en vervolgens regelmatig checken of die prijs naar beneden gaat
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Prijzen zijn momenteel zo'n 1.5 tot 2 x duurder dan ik dit jaar mei zou betalen voor standaard SUV (Alamo via happytoursUSA a ~600$ voor 25 dagen). Iemand nog tips voor mei 2021 LV-LV?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Robbie&Irene

Ja, Hertz.co.uk. Loop even het Hertz forum door. Prijs voor een midsize auto 674.36 usd voor 25 dagen (568 euro) en je kan dan kiezen (mits gold member) uit verschillende wagens.
image.png
Met een beetje speurwerk kan je ook de president status verkrijgen. Dan heb je meer keuze en een grotere kans op een grotere wagen.
Ik heb destijds mijn Executive status bij National laten matchen bij Hertz en toen was ik President member.

Een Midsize SUV staat nu op 800 usd.

Dan heb je in ieder geval de zekerheid in van een kleine SUV en de bovengenoemde voordelen.
De prijs voor een Standaard SUV is nu schrikbarend hoog maar dat kan per dag veranderen. Zeker bij Happytours ;)
image.png
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Bedankt @dejong89! Ben toevallig sinds kort bij National "Executive Elite" geworden, dus inderdaad ga ik proberen te matchen naar Hertz. Wie weet komt daar nog wat leuks uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer