Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@JeroenB Qua goedkoop auto kopen had je vorig jaar je slag wel redelijk kunnen slaan.... als je keek wat er aan overstock door de rental companies en tegen welke prijzen er werd aangeboden....zo goedkoop krijg je ze niet.

Ik ken iemand die heel goedkoop aan een vrij nieuwe Ford Explorer is gekomen :thumbup:
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rickrijnaard »

image.png
Goedendag,

Iemand die mij zou kunnen helpen met een vraagje?
Zoals de foto hierboven zie ik nu voor onze periode op exit reizen staan met de verzekeringen.
Klopt dit omdat ik op alle andere sites waar ik al dagen aan het kijken ben minimaal 2x zo duur uit ben.
Alvast erg bedankt voor de hulp.

Rick.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JeroenB »

@Terpies Zo en zo wil ik geen ex huurauto en toen was het ook nog niet interessant om een eigen auto neer te zetten rekening houdend met de kosten/afschrijving e.d. en nu komt het wat meer in de buurt en wie weet als ik wat leuks tegen kom wat mijn gading is van de zomer.


@Rickrijnaard Ik heb vandaag bij exit geboekt en kreeg vrij snel een email met de voucher, dus de prijs op de website werd gehonnoreerd. En anders zou je ze ook nog even kunnen bellen.
Laatst gewijzigd door JeroenB op 22 okt 2021, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Rickrijnaard Als je het totale plaatje bekijkt, wat denk je dan :wink:
image.png
Klik je 1 pagina verder dan lees je
De huurauto's die u bij ons boekt zijn van Alamo en zijn inclusief:

- Ongelimiteerde kilometers
- Schade- en diefstalverzekering (CDW)
- Aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
​- Lokale toeslagen en belastingen

Extra bestuurders tegen zeer gunstige voorwaarden
En Exit reizen, nooit aan gedacht. Had een boeking voor hetzelfde geld bij Budget staan. Omgezet naar Exit reizen voor hetzelfde geld, Alamo en skip the counter :mrgreen:
Laatst gewijzigd door dejong89 op 22 okt 2021, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rickrijnaard »

JeroenB schreef:
22 okt 2021, 16:40
@Rickrijnaard Ik heb vandaag bij exit geboekt en kreeg vrij snel een email met de voucher, dus de prijs op de website werd gehonnoreerd. En anders zou je ze ook nog even kunnen bellen.
@Jeroenb Ja dat had ik gelezen vandaar dat ik bij exit was terecht gekomen. Bedankt voor je reactie :thumbup:
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rickrijnaard »

dejong89 schreef:
22 okt 2021, 16:43
@Rickrijnaard Als je het totale plaatje bekijkt, wat denk je dan :wink:
image.png

Klik je 1 pagina verder dan lees je
De huurauto's die u bij ons boekt zijn van Alamo en zijn inclusief:

- Ongelimiteerde kilometers
- Schade- en diefstalverzekering (CDW)
- Aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
​- Lokale toeslagen en belastingen

Extra bestuurders tegen zeer gunstige voorwaarden
Wat zie jij wat ik niet zie ? Zoals ik het hier gelezen hebt en goed heb begrepen zit alles erbij wat je nodig hebt. Wordt de eerste keer met een auto hoor dus is nieuw allemaal. Of ik begrijp je niet helemaal haha.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Rickrijnaard Je zit helemaal goed. Goed dat je het dubbel checkt. Soms zie je een tarief en dan moet je er nog los verzekeringen bij boeken en als je daar pas op locatie achter komt.. Dan is dat niet leuk
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door josea »

JeroenB schreef:
22 okt 2021, 15:25

Geheel eigen keuze voor iedereen en als jij een betere optie hebt voor de auto verhuur dan ziet josea deze vast graag.
Ja, inderdaad :D
Ik zie niet waar jullie voor de periode van de meivakantie 2022 zo’n goedkope prijzen kunnen vinden….. misschien zoek ik verkeerd?

Ik heb ook wel iets gezien bij Exit, maar dat is dan weer niet annuleerbaar..??
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JeroenB »

Exit is inderdaad niet annuleerbaar en dat is dus een kleine gok, maar als ik de prijzen momenteel zie en dat er in de markt steeds meer producten slecht leverbaar worden verwacht ik zelf niet dat het allemaal snel opgelost wordt qua tekorten van materialen en dus ook auto's. En ik weet dat het in Amerika op allerlei fronten een probleem is om bepaalde spullen te kopen, zelf de Ikea daar heeft problemen om veel producten te kunnen leveren.

Dus het is puur een afweging die je maakt of je een boeking niet annuleerbaar boekt maar de prijs wel weet of dat je gokt voor de prijs die je later moet betalen. Die afweging moet je zelf maken het is jouw geld, uiteraard hopen we allemaal dat die prijzen weer zakken naar het pre-covid tijdperk maar of dat weer gebeurt en zo ja wanneer ......
Laatst gewijzigd door JeroenB op 22 okt 2021, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

€53 per dag vond ik geen top prijs, dus ik zou nooit niet-annuleerbaar boeken voor een vakantie over 6-9 maanden.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door b_talens »

Waar je heel erg op moet letten bij de onbekendere verhuurders zijn hun voorwaarden . Er zit cdw bij maar is dat echt zonder eigen risico bv . Is de SLI tot 1.000.000 of alleen tot state minimum (vaak 25.000) . Hoe erg zetten ze je onder druk om nog een extra onnodige verzekering aan te smeren . Eentje die je altijd moet controleren is of voor je tekent je contract op het juiste bedrag staat . Bij vooruitbetaling moet dat bedrag 0 zijn en of er niet ergens toevallig een vinkje staat bij een extra verzekering . Fotografeer de schades van je auto wanneer je wel eigen risico hebt. Kijk of de reserveband er inzit en de krik . Allemaal geintjes die vaak (overal ter wereld) vaak bij de onbekendere laag geprijsde verhuurders vaker
lijken gebeuren en waardoor ik bv in Amerika kies voor de grotere verhuurders naast ander voordeel van oa loyaliteitsprogramma's waardoor je een grotere auto kan uitzoeken dan waar je voor betaalt hebt . Je bent moe op zo'n moment en snakt naar wegrijden naar je hotel ..ik gebruik daarom vaak de verhuurders waar ik rechtstreeks naar de garage kan , ik zelf een auto uitzoek en dan naar de exitbooth rij . Rijbewijs en creditcard afgeven en klaar is Kees .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door josea »

Het gaat mij niet zozeer om de prijzen qua annuleerbaarheid, maar mijn man is ziek, dus we weten helemaal niet zeker of het hele verhaal wel door kan gaan. Ik probeer dus zoveel mogelijk annuleerbaar te boeken, zodat we altijd nog af kunnen zeggen indien mogelijk… :cry:
Dus Exit gaat het niet worden….
Ik speur verder…
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@josea sterkte met je man! Ik hoop dat je trip door kan gaan.
Je moet gewoon ff geduld hebben. De US gaat net weer open voor toeristen, dus ook de verhuurders hebben tijd nodig om hun aanbod aan auto’s weer op peil te krijgen. Pas dan zullen de prijzen wel weer gaan dalen. Hoe lang dit gaat duren weet niemand, maar een huurauto voor een slechte prijs van €53 per dag kun je ook de dag voor vertrek nog boeken :thumbup:
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ribruijn »

Voor de heren en dames experts:

Situatie: one-way rental van Charleston naar Albuquerque, 21 Juli t/m 13 Augustus 2022. Zelf ben ik executive elite bij National en huur ik altijd daar (ook zakelijk). Ik zie echter dat er in de gewijzigde contractcode voor one-way rentals nu geen 100 Miles per dag vrij zijn, maar 0 Miles… (tegen 34 cent per gereden Mile). We verwachten toch wel zo’n 2000-2500 Miles te gaan rijden. Auto uitzoeken uit executive rij kost 860$ voor deze 23 dagen. 2500 Mile hetzelfde bedrag extra. Zou dit elders nog goedkoper kunnen (vandaar niet gepost in National topic) of moet ik juist blij zijn met deze tarieven (zou uitkomen op iets meer dan 70$ per dag, Miles inclusief)

Dank!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Je zal dus moeten zoeken naar een Rental Company die geen ONE-WAY fee doorberekent, dus dan kom je niet bij National uit als goedkoopste.
Er zijn een aantal verhuurders/brokers die deze fee niet berekenen dus dan zou je even de zoekfunctie op het forum kunnen gebruiken.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ribruijn »

Dat zeg ik niet. Het gaat niet om de one-way fee (dat is normaliter een vast bedrag afhankelijk van de locaties), maar om de extra charge per gereden Mile. Dat is iets wezenlijks anders. Een aantal verhuurders die vroeger een one-way fee rekenden hebben deze vervangen door een charge per Mile (waaronder National).
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Dus dat betekent dan dat je dan 34 cent betaald per mile dat je hem ergens anders inlevert? Of een vast bedrag per gereden mile ongeacht waar je hem inlevert? Rijdt je dus 2500 mile ben je 850 dollar extra kwijt Dat is nogal wat..

Ga je toch ongemerkt op je kilometerteller zitten kijken..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

ribruijn schreef:
23 okt 2021, 16:52
Dat zeg ik niet. Het gaat niet om de one-way fee (dat is normaliter een vast bedrag afhankelijk van de locaties), maar om de extra charge per gereden Mile. Dat is iets wezenlijks anders. Een aantal verhuurders die vroeger een one-way fee rekenden hebben deze vervangen door een charge per Mile (waaronder National).
Je geeft zelf je antwoord al: Een aantal verhuurders die vroeger een one-way fee rekenden hebben deze vervangen door een charge per Mile (waaronder National). Dus die verhuurders zijn niet interessant als je een ONE WAY trip maakt. Vergis je niet: de meeste mensen in de US die een auto huren zijn geen toeristen. Het is dan dus makkelijk om van A naar B te rijden en alleen de Miles af te rekenen die je rijdt ipv een ONE WAY fee. Voor ons toeristen die een roadtrip plannen van enkele 1000en Miles is dit dus niet interessant.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@ribruijn
Bij Avis.nl een midsize suv voor 1190 met direct betalen en annuleren tot 2 dagen van te voren of achteraf betalen voor 1108.
Dit met Flying Blue code.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ribruijn »

Ik had bij Avis inderdaad een midsize SUV gevonden met kortingscode D486602, maar die kwam (net) niet aan de prijs die jij noemt. Wat is de Flying Blue code voor Avis - en heb je hier nog andere codes bij gebruikt? Dankjewel!

Edit: gevonden: https://www.avis.com/en/business-progra ... lying-blue

Maar dan nog kom ik aan 1496 of 1387 Euro (laatste bij direct betalen)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer