Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
DreCubeUSA
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DreCubeUSA »

DreCubeUSA schreef:
10 nov 2021, 19:03

Ik ben aan het kijken voor een huurauto 9 jun ~ 29 jun, ophalen Denver (luchthaven).
Ben altijd wel ‘fan’ geweest ban Hertz best vaak gehuurd daar, ben ook Gold member daar dus ken Ultmate Choice (niet langs de balie, je naam staat op een bord met gangpad erbij en kies maar een auto uit en hup zo weg rijden).
Ik ken de AMEX code (heb een amex klm kaart), ANWB code (ben ook lid) en kon altijd wel naar tevredenheid een auto boeken. Dat is nu wel anders. Prijzen van 2000usd voor 20 dagen huur slaat alles natuurlijk. In het Hertz topic vind ik niet echt andere tips of tricks.
Dacht een alternatief gevonden te hebben (UScarhire). Boeking gemaakt (1049usd voor Comfort (Corolla) bij Dollar. Boeking gemaakt maar nog geen 2 uur later een bericht dat de boeking niet verwerkt was want “We are sorry but your booking has failed to book onto the Dollar system coming back with supplier reference error”. Ik reageer terug naar de dame of er andere autos beschikbaar zijn (en waarom de auto aangeboden wordt (nu nog steeds als je opnieuw zoekt trouwens) maar weinig reactie daarop (“Unfortunately, it was letting you book as if available”), en een krijg een rate terug van 1326usd voor een full size. Tja, te overwegen, maar weer via Dollar. Na boeking weer dezelfde ‘error’ ?
Dan gekeken naar National aangezien dit nogal een hot topic is hier. Topic doorgenomen, lid geworden van de Emerald Club (zodat je ala Hertz ultimatce choice hebt) maar net als Hertz, geen fatsoenlijk tarief te vinden. FB code werkt niet meer, net als andere suggesties wel ik zie in dat topic. Ja, de corporate code van het Spaanse bedrijf werkt en aanvaardbare rates, maar daar is toch wel de conclusie dat het eigenlijk niet te bedoeling is. Ik werk daar niet.

Iemand suggesties, tips?
Of nogmaals boeken bij Dollar voor de Full Size 1329usd en dan hopen dat ie er wel door komt?
Nog tips op tricks voor deze periode 9 jun ~ 29 jun huren in Denver?
Heb bij UScarhire de fullsize erin staan voor 1329usd (35$ aanbetaald) to be sure. Maar eigenlijk is te ook wel duur. Zou graag Hertz of National boeken gezien de Ultimate Choice/Emerald service.
Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Terpies »

ribruijn schreef:
15 nov 2021, 08:22
Als je een beetje een idee wil hebben wat er bij National zoal in de Aisles staat in alle verhuurlocaties, kan je ook even spieken in onderstaand draadje:

https://www.flyertalk.com/forum/nationa ... -list.html

Have fun iedereen die er al is, of binnenkort gaat. Wij gaan volgende week!
Je kunt ook naar de topics van de verschillende vliegvelden om te kijken wat het lokale aanbod is bij National, maar er wordt zeer weinig gepost, dus de vraag is of je er iets aan hebt.

NB op MCO was het aanbod op Terminal B groter dan op terminal A….en in mijn ervaring was dat pre-COVID ook zo.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 53

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
15 nov 2021, 08:32
Veel plezier
Bedankt, dat gaat zeker lukken hier in Florida, nachts koud 50F maar overdag zon 73F en vanaf woe 80F :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Coyote »

DreCubeUSA schreef:
15 nov 2021, 14:14
Heb bij UScarhire de fullsize erin staan voor 1329usd (35$ aanbetaald) to be sure. Maar eigenlijk is te ook wel duur. Zou graag Hertz of National boeken gezien de Ultimate Choice/Emerald service.
Het is momenteel erg lastig om mooie deals te vinden voor autohuur. Voor 20 dagen heb ik overigens wel slechtere deals voorbij zien komen. Maar het blijft aan de hoge kant. Of de pre-Covid prijzen terugkomen, het is afwachten. Zolang de vraag er is, verwacht ik weinig verandering in prijzen. Zeker nu zoveel Europeanen en toeristen uit andere delen van de wereld weer naar Amerika mogen zal de vraag van die kant nog hoog blijven.

Enige tip die ik voor je heb, houd de huurprijzen goed in de gaten. Het is nog lang geen 9 juni dus je hebt nog alle kans dat er straks wel een mooiere deal voorbij komt.

Roland
Since 1982: 26 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

DreCubeUSA schreef:
DreCubeUSA schreef:
10 nov 2021, 19:03
Helaas zijn de mooie deals lastig te vinden, maar ze zijn er wel :thumbup:

Voor Denver heb ik helaas nog niks gezien, maar zelf heb ik voor Seattle wel een pareltje gevonden.
image.png
image.png (43.83 KiB) 888 keer bekeken
Ook voor LA en SFO heb ik wel mooie prijzen gezien, maar vaak wel afhalen op een non airport locatie.
Vaak Avis, soms Hertz, maar National/Alamo heb ik nog niet gezien met dit soort prijzen.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

@Aarjan
Dat is een erg scherpe prijs, zeker ivm de huidige prijzen.
Mag ik vragen via welke webshop je deze bekomen hebt?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Aarjan schreef:
15 nov 2021, 16:15
Voor Denver heb ik helaas nog niks gezien, maar zelf heb ik voor Seattle wel een pareltje gevonden.
Dit is op zich niet zo gek. Er kunnen grote verschillen zijn per locatie waar je de auto ophaalt. Zeker iets om rekening mee te houden als je een vliegticket boekt. Want dan kun je voor die ene plaats een mooi ticket vinden, als je de hoofdprijs voor de huurauto moet betalen had je misschien toch beter via die andere plaats kunnen vliegen.

Een mooie prijs voor een huurauto wil dus niet zeggen dat die aanbieder ook in een andere plaats goedkoop is.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 15 nov 2021, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 26 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
groennom
Amerikafan

Bericht door groennom »

Aarjan schreef:
image.png
Inderdaad interessant, ben zelf op zoek naar auto in Seattle periode 7 juli tot en met 7 augustus. Waar heb je deze gevonden?
paul-s83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door paul-s83 »

Coyote schreef:
15 nov 2021, 15:49
DreCubeUSA schreef:
Het is momenteel erg lastig om mooie deals te vinden voor autohuur. Voor 20 dagen heb ik overigens wel slechtere deals voorbij zien komen. Maar het blijft aan de hoge kant. Of de pre-Covid prijzen terugkomen, het is afwachten. Zolang de vraag er is, verwacht ik weinig verandering in prijzen. Zeker nu zoveel Europeanen en toeristen uit andere delen van de wereld weer naar Amerika mogen zal de vraag van die kant nog hoog blijven.

Enige tip die ik voor je heb, houd de huurprijzen goed in de gaten. Het is nog lang geen 9 juni dus je hebt nog alle kans dat er straks wel een mooiere deal voorbij komt.

Roland
Misschien dragen wij hier met zijn allen ook onbewust wel aan bij. Als ik dit, en de andere autoverhuurder topics een beetje doorlees zie ik toch dat er vaak een driedubbele boeking wordt gedaan door forumleden. Dan snap ik wel dat er (kunstmatig) meer vraag dan aanbod is...
Aarjan
Amerikafan

Bericht door Aarjan »

groennom schreef:
15 nov 2021, 19:49
Aarjan schreef:
image.png
Inderdaad interessant, ben zelf op zoek naar auto in Seattle periode 7 juli tot en met 7 augustus. Waar heb je deze gevonden?
PieterSilke schreef:
15 nov 2021, 17:41
@Aarjan
Dat is een erg scherpe prijs, zeker ivm de huidige prijzen.
Mag ik vragen via welke webshop je deze bekomen hebt?
Heb deze rechtstreeks bij Avis geboekt.
Goedkoopste was de Italiaanse site https://www.avisautonoleggio.it/
AWD code 486602

Ophalen: Everett, Paine Field airport
Inleveren: SEA

Wij komen aan op SEA, maar willen eerst 2 dagen in de stad verblijven, en daarna de auto ophalen.
Komt dus nog wel wat kosten voor een Uber bij ;-)

Succes met jullie reservering, ben benieuwd of er wat bij zit voor jullie :thumbup:
groennom
Amerikafan

Bericht door groennom »

Mijn italiaans is niet zo best, maar als het goed is gratis te annuleren toch? Heb inderdaad een mooie prijs voor die periode (in deze markt). Een Tahoe voor 1600 euro. Misschien wel interessant ....
Aarjan
Amerikafan

Bericht door Aarjan »

groennom schreef:
16 nov 2021, 12:52
Mijn italiaans is niet zo best, maar als het goed is gratis te annuleren toch? Heb inderdaad een mooie prijs voor die periode (in deze markt). Een Tahoe voor 1600 euro. Misschien wel interessant ....
Zeker, als je kiest voor betaling ter plaatse.
je kunt ook bijv. op AVIS.BE kijken naar de keuze en prijzen.
BE en IT zijn nagenoeg dezelfde sites, alleen de prijzen zijn beter op de IT site.

Overigens na de boeking je reservering invoeren op de NL site en kun je een email bevestiging in NL krijgen.
Alleen voor annuleren moet je weer naar de IT site, heb ik zelf ondervonden :lol:

Voor welke periode zoek je?
groennom
Amerikafan

Bericht door groennom »

Ik zoek voor 7 juli ochtend tot en met 6 augustus einde dag. Ik heb ondertussen geboekt, een Tahoe voor 1340 euro. Dus dat is super! Ik zal eens kijk of ik inderdaad de boeking ook in Nederlands kan krijgen :-) . Mooie tip! Is inderdaad even weg vanaf het vliegveld maar ik kom 6 juli aan en ga 7 augustus weg dus dat lukt wel.
DreCubeUSA
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door DreCubeUSA »

Vandaag een mail van Hertz... Ben heel benieuwd, kom maar door met die mooie prijzen voor Denver...

"Blijf op de hoogte over onze Black Friday aanbieding.
Check uw inbox op 22 november voor een Black Friday-deal die zo goed is dat u direct weer op reis wilt gaan."
Aarjan
Amerikafan

Bericht door Aarjan »

DreCubeUSA schreef:
17 nov 2021, 12:55
Vandaag een mail van Hertz... Ben heel benieuwd, kom maar door met die mooie prijzen voor Denver...

"Blijf op de hoogte over onze Black Friday aanbieding.
Check uw inbox op 22 november voor een Black Friday-deal die zo goed is dat u direct weer op reis wilt gaan."
@DreCubeUSA
Kijk ook even naar Avis :thumbup:
Wel ophalen bij Clarion Hotel, inleveren op DEN
Bij betaling ter plaatse iets duurder, maar niet gek lijkt me
image.png
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door mpaauwe »

Mooie prijs bij Avis.

Welke site van Avis gebruik je en (indien gebruikt) welke kortingscode?
Aarjan
Amerikafan

Bericht door Aarjan »

mpaauwe schreef:
17 nov 2021, 14:37
Mooie prijs bij Avis.

Welke site van Avis gebruik je en (indien gebruikt) welke kortingscode?
In dit geval https://www.avis.com/en/home en kiezen voor Residency: The Netherlands om tarief incl LDW te krijgen.
AWD code: D486602
groennom
Amerikafan

Bericht door groennom »

Wel vreemd dat er bij taxes en fees 0,00 staat. Als ik het voor Seatle doe komt er voor 1 maand huur nog 700 euro bij.
image.png
Aarjan
Amerikafan

Bericht door Aarjan »

groennom schreef:
17 nov 2021, 15:12
Wel vreemd dat er bij taxes en fees 0,00 staat. Als ik het voor Seatle doe komt er voor 1 maand huur nog 700 euro bij.
image.png
En in jouw voorbeeld zonder LDW volgens mij, oppassen dus!!!
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door mpaauwe »

Dank je wel! Helaas voor Orlando (april/mei) nog geen mooie prijzen. We blijven het in de gaten houden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer