Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

is een standard suv overigens groot genoeg voor 4 volwassenen 4 koffers handbagage koelbox ? een fullsize is erg veel duurder
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Correct me if I'm wrong, het gaat intussen meer over National dan iets anders hier, het zou handig zijn om deze, ook voor andere relevante, vragen in het National topic te stellen toch?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@ONYX666
Als je op de .com site zit hoef je alleen in te vullen I live in the Netherlands, dan zit automatisch alles erbij en hoef je niets te kiezen, alleen model auto. De prijs krijg je meteen te zien pay now of pay later.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

ONYX666 schreef:
24 sep 2021, 14:13
is een standard suv overigens groot genoeg voor 4 volwassenen 4 koffers handbagage koelbox ? een fullsize is erg veel duurder
Hangt van het model auto af dat je mee krijgt. Wij hebben 2x een standaard suv gehuurd. 1x kregen we een Ford Explorer mee en 1x een Jeep Grand Cherokee. De Ford was een tikkie groter. Met 4 personen moet dit wel lukken. Ik weet niet of het standaard is maar in onze Ford hadden we een 3e stoelen. Met deze plat kon er genoeg bagage in. Je zou een dubbele boeking kunnen maken. Een voor een Standaard SUV en 1 voor een full size suv of minivan. Dan zou je ter plekke nog altijd kunnen bekijken hoe en wat.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Dirk70
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2019, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Dirk70 »

Ford Edge als Std SUV kofferruimte voldoende groot voor 3 grote koffers. Zelf zijn we met 3 volwassenen in de auto.
GPS als optie huren?
Is Travel tablet adventurer een interessante optie?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Ik zou geen GPS huren. Van de dagprijs die je daarvoor betaald, kan je een nieuwe Tomtom/Garmin kopen bij de dichtstbijzijnde Walmart of BestBuy. En dan hou je nog geld over ook. Gebruik dan evt. Google maps op je telefoon voor de eerste rit (wel thuis even de kaart lokaal opslaan)
Overigens: in veel -grotere- auto's zit tegenwoordig standaard een navigatiesysteem. En die is dan zo te gebruiken, zonder extra kosten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
tous14
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2021, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door tous14 »

De tickets waren al geboekt en nu dan ook de auto.
We hebben bij Avis.be met code K850809 een Chevrolet Tahoe (of vergelijkbare auto categorie Z) gehuurd voor 1284 euro met vooruit betalen.
De ophaal locatie is SFO (vliegveld San Francisco) voor de periode van 14-04-2022 t/m 07-05-2022.
Een hele nette prijs vind ik zelf en ben het nog nergens goedkoper tegengekomen, ook niet met National Emerald Executive.
Mochten de prijzen beter worden dan kan ik altijd nog de boeking wijzigen.

Daarbij hebben we ook een TravelTab Adventurer gehuurd. Heeft iemand hier daar ervaringen mee?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@tous14 voor mij exact andersom: voor MCO in november 2021, €2400 bij Avis, 1027 USD bij National.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paul-s83 »

Voor onze rondtrip door Florida van 3 weken ben ik op zoek naar een SUV voor 2 volwassenen en 2 kleine kids. Bagage zal bestaan uit 2 grote weekendtassen, een paar losse rugzakken (handbagage) en een buggy. Eventueel een koelbox indien dat gaat passen.

Voor nu schat ik in dat een Midsize SUV wel voldoende ruimte biedt voor ons. Vandaag de diverse verhuursters bezocht, en waar nodig de welbekende kortingcodes toegepast. Echter ben ik niet zo'n fan van het "misbruiken" van een Corporate code bij National en komt Avis.be als beste uit de bus. -> 918 euro voor 21 dagen inclusief verzekering en unlimited Miles.

Heeft iemand anders onlangs nog een scherpe deal gezien voor een huurauto vanuit Orlando Airport?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Voor dit moment vind ik dat een mooie prijs gezien de autoverhuur perikelen (vraag en aanbod).

Ik zou echter wel voor het 'betalen bij ophalen' tarief kiezen. Is wel € 100 duurder maar mocht je tzt nog een scherper tarief vinden, kun je snel omboeken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

paul-s83 schreef:
27 sep 2021, 17:01
Echter ben ik niet zo'n fan van het "misbruiken" van een Corporate code bij National
Hallo Paul, ik zie dat je vandaag lid van dit forum bent geworden, welkom.

Ik begrijp niet waar je bovenstaande op baseert, dus voor er (wéér) een discussie onstaat: De codes die op de 1e pagina van het National topic staan, zijn geen Corporate Codes, maar lees de kop even goed, het zijn Contract codes.
Zonder risico te gebruiken. Ik heb er zelf al letterlijk vele tientallen keren mee gehuurd, nog nooit een probleem gehad, ook niet bij schade.

Corporate codes moet je inderdaad niet gebruiken als je daar geen gebruik van mag maken, bijv omdat je niet voor een bepaalde organisatie werkt.

Ik zou ook bij National een EC boeking maken, een mid-size SUV of groter vind je daar over het algemeen wel. En staat er niets, dan vervalt je boeking en ga je door naar een van de andere verhuurders.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paul-s83 »

@harryh Bedankt voor de feedback. Met de corporate codes bedoel ik idd de codes die je gebruikt maar je niet werkzaam bent voor dat bedrijf.

De contract codes die in de openingspost in het National topic staan schijnen niet meer te werken. Zowel de Flying Blue code als de FMI geven de melding dat er geen voertuigen beschikbaar zijn. Hierdoor is National momenteel onbetaalbaar.
tous14
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2021, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door tous14 »

Coyote schreef:
27 sep 2021, 17:10
Voor dit moment vind ik dat een mooie prijs gezien de autoverhuur perikelen (vraag en aanbod).

Ik zou echter wel voor het 'betalen bij ophalen' tarief kiezen. Is wel € 100 duurder maar mocht je tzt nog een scherper tarief vinden, kun je snel omboeken.

Roland
Ik heb nu betaald en kan ook makkelijk annuleren. Enige afwijking bij Avis is dat ik het tot 24 uur van te voren kan annuleren/wijzigen en bij uitgestelde betaling tot op een minuut van te voren. Scheelt toch weer 125 euro waarvoor ik weer andere leuke dingen kan doen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

paul-s83 schreef:
27 sep 2021, 18:51
@harryh Bedankt voor de feedback. Met de corporate codes bedoel ik idd de codes die je gebruikt maar je niet werkzaam bent voor dat bedrijf.

De contract codes die in de openingspost in het National topic staan schijnen niet meer te werken. Zowel de Flying Blue code als de FMI geven de melding dat er geen voertuigen beschikbaar zijn. Hierdoor is National momenteel onbetaalbaar.
Probeer eens 8573150. Ik kom op $932 voor een aisle pick, MCO 1-21 April. Voor een full size SUV backup boeking $1312. Dus onbetaalbaar valt best mee imho.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paul-s83 »

@Terpies

Tnx, die code had ik inderdaad al gezien en uiteraard ook een keer toegepast. Echter valt deze in de categorie “corporate codes” en gebruik daarvan voelt voor mij niet prettig.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@paul-s83 nogmaals: jouw keus. Succes met je boeking :thumbup:
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Aarjan »

Terpies schreef:
27 sep 2021, 19:28
@paul-s83 nogmaals: jouw keus. Succes met je boeking :thumbup:
Deze code geeft idd geen verkeerde prijzen, maar wat is nou de betekenis van deze code? het lijkt mij idd ook een corporate, maar weet jij er meer van?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

We gaan niet weer de hele discussie opnieuw beginnen, zie de laatste Posts op het national forum :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

En daarnaast heb ik deze week al vaker gevraagd om National vragen in het National draadje te stellen, niet hier ;)

@paul-s83 hier dus viewtopic.php?p=1264850#p1264850
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

paul-s83 schreef:
27 sep 2021, 18:51
Met de corporate codes bedoel ik idd de codes die je gebruikt maar je niet werkzaam bent voor dat bedrijf.
En die komen hier , noch in een specifiek item mbt rental loyalty programma's , dan ook niet aan de orde.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer