Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Slc blijft vreemd bij alamo.de: weer 80 dollar erbij voor standaard suv. In ca 1 mnd nu 280 dollar erbij voor 3 1/2 week.
AnnekeAntwerpen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2024, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Hallo, nieuweling op het forum hier. Heb al veel gelezen over dit topic en ook een eind terug gezocht, maar kan nergens het antwoord op mn vraag vinden. Waarom alomo.de? Ik heb geboekt via alamo.com en als ik nu zoek via alamo.de krijg ik dezelfde prijs?
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wouterjanS »

Bij Alamo.de kun je bij Rabattcodes >Vertrags-ID, de code 'THPPS30' invullen. Hiermee worden de prijzen wel goedkoper dan op de .com site.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
AnnekeAntwerpen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2024, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Wow! Dat scheelt €650! Niet normaal :o
Snel boeken .de dus :thumbup:
fietser
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door fietser »

Het is al heel wat jaartjes geleden dat wij voor het laatst in de VS waren. Maar onlangs in een opwelling toch weer tickets geboekt (bij Delta). Nu nog een auto huren.
Eerste reactie: wat zijn die duur geworden! Maar mogelijk doe ik - senior - ook iets niet helemaal goed.
We willen een rental oppikken in Chicago en 13 dagen later afgeven in Las Vegas. Bij USA reisen.de vraagt men rond 800 euro voor een kleine SUV zonder toeters en bellen. (Ik rij nog het liefst met een oude, papieren wegenkaart, tsja...) Klinkt leuk, maar verder zoekend - ik lees hier dat velen nu bij Alamo.de kijken c.q. boeken - kom ik voor hetzelfde eerder 1500 euro tegen. Dat kan haast niet kloppen of er liggen adders onder het gras.
Mijn vragen: wat zijn nu, voor onze trip, de voordelige aanbieders en waar kan ik evt. kortingscodes vinden? De hier rondgaande code THPPS30 bij Alamo.de leverde tijdens mijn pogingen in ieder geval niets op. Ik hoor het graag. Een vriendelijke groet.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

De code THPPS30 moet wel in het vakje Vertrags-ID worden gezet.
fietser
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door fietser »

Aha, dat werkt inderdaad. Dank voor de praktische tip, Trom. Scheelt zo'n 350 euro bij Alamo.de.
Overigens ben ik eventueel via usareisen.de toch nog weer een stuk goedkoper uit - zelfs voor een relatief korte roadtrip van 13 dagen. Maar die lage prijs geldt dan alleen wel de huurwagens van Dollar.
Daarover meteen ook maar de volgende vraag: is Dollar een oke-verhuurbedrijf? Ik heb ervaring met Alamo, Thrifty en nog wat aanbieders, maar heb het idee dat Dollar echt 'aan de onderkant' zit qua prijs. Iemand ervaringen?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 967
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Ik heb diverse keren bij Dollar gehuurd, was telkens zeer tevreden. Ik zou wel een account aanmaken en dan je "pasje" uitprinten, hiermee heb ik telkens de balie kunnen overslaan en ben rechtstreeks naar de auto's gelopen, waar ook een hokje is. Dan ben je sneller aan de beurt en met een leuk praatje kun je ook vaak een gratis upgrade scoren.
Intothewild67
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2024, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Intothewild67 »

Ik heb een beetje een luxe probleem vwb het huren van een auto.
Ik ga van 6-20 mei (14 dagen) naar Anchorage, Alaska. Ik reis alleen. Verder noordwaarts dan Fairbanks ga ik niet.
Een aantal maanden begonnen met een bedrag van rond de €900 voor een midsize car.
De prijzen schieten de afgelopen maanden alle kanten op.
Inmiddels zit ik na tig keer annuleren op €630 voor een SUV groep F bij Avis.
Bij Enterprise kan ik voor €25 (voor de hele periode) meer een midsize SUV (maat groter) huren.
Maar ook een midize car (Toyota Carolla oid) voor €150 minder.
Weet iemand of je in Alaska met een "normale auto" uit de voeten kan?
Dus ik heb 3 opties:
1. Deze boeking laten staan bij Avis
2. Voor de dikste bak gaan voor iets meer $$
3. Voor de goekoopste optie gaan en een midsize car huren
Wat zouden jullie doen? :)
fietser
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door fietser »

HennyCox schreef:
26 apr 2024, 12:45
Ik heb diverse keren bij Dollar gehuurd, was telkens zeer tevreden. Ik zou wel een account aanmaken en dan je "pasje" uitprinten, hiermee heb ik telkens de balie kunnen overslaan en ben rechtstreeks naar de auto's gelopen, waar ook een hokje is. Dan ben je sneller aan de beurt en met een leuk praatje kun je ook vaak een gratis upgrade scoren.
Leuk Henny, dank voor de aantrekkelijke tip.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14318
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Intothewild67 schreef:
26 apr 2024, 13:24
Dus ik heb 3 opties:
1. Deze boeking laten staan bij Avis
2. Voor de dikste bak gaan voor iets meer $$
3. Voor de goekoopste optie gaan en een midsize car huren
Wat zouden jullie doen?
Voor mijzelf heb ik altijd als stelregel dat ik in een huurauto van mijn voorkeur wil rijden. Dat mag van mij iets kosten. Uiteraard niet de hoofdprijs maar vind het niet erg als dat iets meer kost. Besparen kan ik wel op andere zaken van de vakantie. Dit is natuurlijk heel persoonlijk en kan voor iedereen verschillend zijn. Zo heb ik voor mijn 2e helft van mijn vakantie straks voor een cabrio gekozen terwijl een Standard Size SUV goedkoper was geweest.

Mijn eerste huurauto in Amerika (lang geleden) was een Nissan Sentra. Ik weet het nog precies. Een heel modaal autootje die we lokaal gehuurd hadden voor mij (ik reisde toen ook alleen en was een maand bij mijn familie). Daarna gaan reizen door Amerika en in het begin koos ik ook voor een midsize sedan, vervolgens werd dat een full size sedan en daarna de overstap naar SUV's gemaakt met af en toe een cabrio tussendoor.

Je hebt nu een SUV voor EUR 630. Dan was je dus ook bereid dat te betalen voor een auto. Waarom nu dan een stap terug doen qua formaat auto en een midsize sedan willen huren? Omdat het goedkoper is? Mocht het type en formaat auto jou totaal niet uitmaken, dan lekker voor de goedkoopste gaan waar jij tevreden mee bent. Off road zul je toch niet gaan neem ik aan?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1178
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

fietser schreef:
26 apr 2024, 12:40
Aha, dat werkt inderdaad. Dank voor de praktische tip, Trom. Scheelt zo'n 350 euro bij Alamo.de.
Overigens ben ik eventueel via usareisen.de toch nog weer een stuk goedkoper uit - zelfs voor een relatief korte roadtrip van 13 dagen. Maar die lage prijs geldt dan alleen wel de huurwagens van Dollar.
Daarover meteen ook maar de volgende vraag: is Dollar een oke-verhuurbedrijf? Ik heb ervaring met Alamo, Thrifty en nog wat aanbieders, maar heb het idee dat Dollar echt 'aan de onderkant' zit qua prijs. Iemand ervaringen?
Meestal huren wij bij Alamo maar in 2018 hebben wij naar volle tevredenheid gehuurd bij Dollar.
Het ophalen ging prima: https://chippie777.wordpress.com/2018/0 ... -memorial/
Onderweg hadden we een probleempje met de auto en dat is keurig opgelost:
https://chippie777.wordpress.com/2018/0 ... 9-memphis/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
daisydpl
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:55

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door daisydpl »

Hallo iedereen,

Ik zit een beetje met een dilemma, graag jullie meningen

Ik heb vorig jaar reeds een auto geboekt via booking.com (rentalcars.com blijkbaar), het gaat om een Ford Expedition met extra bestuurder (later blijkt nu dat ik dat als echtgenote eigenlijk niet hoefde bij te boeken). Duur 04/05 tot 25/05 voor 1741 euro. Verhuurmbedrijf Alamo

Nu vind ik (nog steeds via booking.com) ook een Ford Expedition maar bij Thrifty voor maar 1336 euro, bij Hertz 1667 euro. Vanwaar zo een groot verschil bij Thrifty? Klantenbeoordeling ligt wat lager, zou het daaraan liggen. Is dat verhuurbedrijf niet OK?

alvast bedankt
Daisy
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@daisydpl

Booking? Zeker weten geen bol.com? Nee geintje, :mrgreen:

Check happytoursusa.com eens. Voor jou periode ( ik gok ophalen en afleveren in Vegas van 4 tot 25 mei ) is dit denk ik wel interessant?
Gratis te annuleren. Je zit nergens aan vast. prijzen wisselen per aanbieder/dag/uur/maand en zelfs per extensie (.at/nl/de/com). Doe er je voordeel mee.

Afbeelding
Bijlagen
image.png
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 967
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@daisydpl En bij autoeurope vind je deze bij Thrifty voor €1196.81 :thumbup:
Thrifty & Dollar zijn onderdeel van Hertz. Ik heb met Dollar alleen maar positieve ervaringen gehad.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

En, als je vertrouwd bent bij Alamo en daar graag weer wilt huren, betaal je bij Alamo.DE 1254 euro voor een Tahoe
Een maat kleiner, een standaard SUV, kost je 977 (Gebruik dan wel de welbekende THPPS30 code)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Ik zoek voor 27 mei-19 juni tenminste een standard SUV voor Salt Lake City airport. Ik heb al een tijdje een boeking staan bij alamo.de met THPPS30 voor $1319 of tegen huidige koers van ca €1235. Ik had, gezien de prijzen van vorig jaar, verwacht dat dit nog zo'n €150 euro zou zakken maar ik zie nergens een goedkoper aanbod muv categorie C bij Hertz. Maar gezien we aankomen op Memorial day maandag vind ik dat een te groot risico. De standard SUV is immers een gewilde auto. Heeft iemand nog ideeën om een scherper aanbod voor een standard SUV te vinden.
daisydpl
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:55

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door daisydpl »

@HennyCox geen idee waarom maar ik zie diezelfe prijzen niet op autoeurope :crazy:

@dejong89 wat een interessante prijs, waaw bedankt voor deze info. Auto net geboekt. Moet niet eens vooraf betalen en is gratis te annuleren (alleen weet ik nog niet zo goed tot wanneer ik dat kan, vind het nergens terug). Maar kan weinig kwaad vermoed ik want niks van kredietkaart gegevend moeten opgeven. Langs de andere kant, hoe kan ik dan zeker zijn dat ze wel een auto voor me geboekt hebben :blink: Ik ken happytoursusa.com helemaal niet maar ik vermoed dat u daar al geboekt heeft? Of het hier wel gekend is op het forum?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@daisydpl

Je geeft zelf je antwoord al. Je betaald helemaal niets tot het moment van ophalen. Hoe willen ze dit doen? Ze hebben alleen je email en naam. Meer is voor nu niet nodig. Happytours is een betrouwbare partij (broker) waar menig forumlid naar volle tevredenheid heeft geboekt. Geen zorgen dus! Ik heb zelf nog niet eerder bij Dollar gehuurd maar er zijn genoeg positieve ervaring hier te lezen. Wellicht bestaat er zelfs de mogelijkheid tot het vooraf online inchecken. Hoe dit bij Dollar werkt weet ik niet maar daar is de zoekfunctie voor :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 967
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

daisydpl schreef:
30 apr 2024, 21:10
@HennyCox geen idee waarom maar ik zie diezelfe prijzen niet op autoeurope :crazy:
Misschien vanwege dat ik gratis account heb aangemaakt en daardoor andere prijzen te zien krijg ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer