Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mariska141078
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2022, 10:31

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mariska141078 »

Hallo allemaal,

Twee maanden geleden een auto gehuurd voor onze reis deze zomer (SFO-LAX-Grand Canyon-Bryce-Zion-LV-Yosemite-SFO) bij Discover Cars (Europacar). Het is een Compact auto voor €1600 (10 juli t/m 4 aug). We zijn met 2 volwassenen en zoon van 14 jaar. Ik voorzie dat de auto veel te klein is.
Daarom me op dit forum verdiept in goedkopere autohuur.

Ik ben bij Hertz Gold Member geworden en heb met kortingscode 51K en 192021 een large Sedan (cat F) kunnen boeken voor USD1559 (met behulp van de 2 verschillende tabbladen-truc).

Dit is dus een betere auto voor minder geld! Thanks voor alle tips mbt tot boeken en codes.

Het is onze eerste boeking bij Hertz maar zou op zich graag 'Veerle' mailen voor status wijziging om niet/minder in de rij te hoeven staan.
Maar wat ik hier niet heb kunnen vinden is wat jullie voor smoes/reden geven aan Veerle om de status te wijzigen.
Jlcw79
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2022, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jlcw79 »

Met de codes op dit forum heb ik nu nog een redelijk betaalbare optie gevonden bij Hertz door mij ook als Gold Member aan te melden.

Nu nog een vraag die misschien iemand kan beantwoorden (Nogmaals ik ben hier voor het eerst dus nog erg onwetend en spannend om huurauto te boeken).

Bij het overzicht wat er bij de auto inclusief is staat hetvolgende:

One way fee (te betalen bij het inleveren van het voertuig). Nu is mijn vraag, zit de one way fee in het inclusief bedrag of moet ik het extra betalen als ik de auto inlever. (Ik lees het zelf als dat het er gewoon bij in zit, maar vind die regel erna onduidelijk).

Nogmaals dank voor jullie eventuele hulp en reactie.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Jlcw79 schreef:
16 mei 2022, 20:54
One way fee (te betalen bij het inleveren van het voertuig). Nu is mijn vraag, zit de one way fee in het inclusief bedrag of moet ik het extra betalen als ik de auto inlever. (Ik lees het zelf als dat het er gewoon bij in zit, maar vind die regel erna onduidelijk).
Wat is onduidelijk aan de regel erna? Daar staat toch 'betalen op loacatie xxxx.xx USD'? Dat is de totale prijs. De one way fee staat onder het rijtje 'inclusief'.

In de totale prijs zit de one way fee inbegrepen. Kan wel zo zijn dat je bij vooraf betalen de one way fee pas terplekke betaalt. Maar als je voor achteraf betalen hebt gekozen wordt alles van je creditcard afgeschreven bij het inleveren van de huurauto. Ook kan het zijn dat het totale huurbedrag gedurende je huur gereserveerd blijft staan op je creditcard.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dvidur
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 mei 2012, 21:40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dvidur »

Hallo,

Ik heb bij avis.is een booking voor het voordelige tarief van begin april gedaan (brengen en halen op SFO) voor 22 dagen, en (ook) een extra fee (alleen te zien in de avis.com website, niet in de avis.is website !) van $220 gekregen op mijn overzicht. Heb daar over customer service gemailed, en dit is hun antwoord:

"Upon reviewing the case with one of our supervisors we have to uphold the fee as it is mandatory in airports, I offer you a coupon of $50 as compensation. This error was a glitch in the system. "

Ik ga denk ik nog even erachteraan mailen want eea. was inclusief alle airport fees. vreemde zaak.

Rudi
OSMDonald
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2022, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door OSMDonald »

dvidur schreef:
17 mei 2022, 08:23
Hallo,

Ik heb bij avis.is een booking voor het voordelige tarief van begin april gedaan (brengen en halen op SFO) voor 22 dagen, en (ook) een extra fee (alleen te zien in de avis.com website, niet in de avis.is website !) van $220 gekregen op mijn overzicht. Heb daar over customer service gemailed, en dit is hun antwoord:

"Upon reviewing the case with one of our supervisors we have to uphold the fee as it is mandatory in airports, I offer you a coupon of $50 as compensation. This error was a glitch in the system. "

Ik ga denk ik nog even erachteraan mailen want eea. was inclusief alle airport fees. vreemde zaak.

Rudi
Afgelopen week de auto ingeleverd op SFO met het tarief van begin april. Bij het ophalen van de auto werd bij mij ook 220 extra gereserveerd. Echter is deze reservering inmiddels vervallen en hebben ze netjes het tarief zonder de 220 afgeschreven. De extra fee stond bij mij echter niet vermeld op Avis.com, dus ik denk dat het een tijdelijke hold betrof.

Maar ik zou het ook niet 'pushen' als ik jou was. Want zelfs met de extra fee is het tarief van begin april nog steeds super natuurlijk!
Rob_79
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2022, 13:24

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rob_79 »

Stan.Gobien schreef:
16 mei 2022, 00:10
2e bestuurder gratis bij Alamo enkel voor bepaalde staten of met bepaalde speciale pakketprijzen voor zover ik mij herinner.
In de FAQ van Alamo.com staat het volgende:

Any additional driver (excluding a spouse or domestic partner) will pay a daily fee;

Renter’s spouse or domestic partner who meet the same age and driver’s license requirements of the renter are authorized drivers at no additional charge. Any additional authorized drivers must appear at time of rental and meet age and driver’s license requirements. An additional charge of $15 per day for each additional authorized driver will be added to the cost of the rental, unless other contractual conditions apply. In New York state, the additional authorized driver charge is $5 per day.


Ik lees dit als: in alle staten is de partner zonder kosten toegestaan om de auto te besturen. Of zie ik iets over het hoofd?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

peterz84 schreef:
16 mei 2022, 13:22
Ligt er een beetje aan wat voor auto je wilt. Als ik op Avis.dk kijk, met code D486602, heb je een peoplecarrier voor DKK 13.519,15 (ong. 1800 eur), of een grote SUV (premium, ford expedition) voor DKK 16.470,30 (ong. 2200 eur).
een auto met 6 fatsoenlijke zitplekken (5 volwassenen en 1 baby in autostoel),minivan achtig

vandaag is die people carier met D486602 17084 DK.. bijna 2300 euro..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Meissie22
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mei 2022, 17:44

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Meissie22 »

Wij hadden de auto via Avis.is met een prachtige korting! Alleen… bij aankomst een rij van 20 personen waar geen beweging in zat! De oorzaak: geen auto’s beschikbaar… na meer dan 3 uur wachten kregen we ipv een mid-size suv een chevrolet suburban mee. Voor mij veel te groot maar okay. Echter bleek dat ze ipv de 385€ 1400€ hadden geblokt op de cc kaart. Bij het inleveren was het nog een hele klus om het bedrag van de boeking te betalen want ja…we hadden toch een grotere auto meegekregen en dat het bedrag hoger was ja dat hebben ze vast gezegd. Nou nee dus
Gelukkig wel goed gekomen
Groet meissie22 (voorheen meisje 22 maar ik kom niet meer in mijn oude account 😊)
dvidur
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 mei 2012, 21:40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dvidur »

Vandaag antwoord op mijn klacht gekregen van custserv@avisbudget.com

Dit ivm de $220 extra kosten die zomaar in de booking staan op avis.com. (de tweede keer customer service gemailed, en nogmaals vermeld dat ik alles inclusief gebooked heb (op avis.is) , en vervolgens ook nog de customer facility charge (mocht dit het zijn, wat ze in het eerste antwoord suggereerden) max $9 per dag met een max van 5 dagen mocht zijn. (dus totaal $45))

Dit antwoord ontvangen:

"Unfortunately this case cannot be solved by emails, please present your complaint at the counter as they are qualified to make modifications on the rate. "

Ben benieuwd maar vraag me af of dit gaat lukken :o

Rudi
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@Meissie22 Op welk vliegveld was dit ?
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

ClaireVHaut schreef:
18 mei 2022, 11:32
peterz84 schreef:
16 mei 2022, 13:22
Ligt er een beetje aan wat voor auto je wilt. Als ik op Avis.dk kijk, met code D486602, heb je een peoplecarrier voor DKK 13.519,15 (ong. 1800 eur), of een grote SUV (premium, ford expedition) voor DKK 16.470,30 (ong. 2200 eur).
een auto met 6 fatsoenlijke zitplekken (5 volwassenen en 1 baby in autostoel),minivan achtig

vandaag is die people carier met D486602 17084 DK.. bijna 2300 euro..
Kan aan mij liggen, maar is nog steeds rond 1800 euro
car.png
car.png (58.85 KiB) 1138 keer bekeken
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jozs »

Meissie22 schreef:
18 mei 2022, 17:03
Wij hadden de auto via Avis.is met een prachtige korting! Alleen… bij aankomst een rij van 20 personen waar geen beweging in zat! De oorzaak: geen auto’s beschikbaar…
Bedankt om je ervaring te delen
Ben je naar de preferred counter gegaan of naar de standaard counter? En inderdaad zoals hierboven vermeld: op welke vliegveld was dit?
Meissie22
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mei 2022, 17:44

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Meissie22 »

HennyCox schreef:
18 mei 2022, 19:43
@Meissie22 Op welk vliegveld was dit ?
Het was orlando international
Meissie22
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mei 2022, 17:44

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Meissie22 »

Jozs schreef:
18 mei 2022, 23:01
Meissie22 schreef:
18 mei 2022, 17:03
Wij hadden de auto via Avis.is met een prachtige korting! Alleen… bij aankomst een rij van 20 personen waar geen beweging in zat! De oorzaak: geen auto’s beschikbaar…
Bedankt om je ervaring te delen
Ben je naar de preferred counter gegaan of naar de standaard counter? En inderdaad zoals hierboven vermeld: op welke vliegveld was dit?
De preferred counter was gesloten, het hele gedeelte in de parkeergarage van Avis was ook leeg. Ben er heen gelopen om idd te kijken of het niet via preferred balie kon….
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2016, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Fleur v G »

Ik kan een Chrysler SUV (7-zits) huren voor 20 dagen voor 1650eu (inclusief extra verzekering) bij Rentalcars.

San Francisco ophalen en LAX terugbrengen.
Lijkt mij een hele mooie deal. Toen ik een aantal weken geleden keek was alles boven de 2.000eu.

Hebben jullie ook een prijsverandering gezien?

edit: bij het boeken geeft hij aan dat Avis een one-way fee kan/zal vragen.
Daar had ik al over gelezen op dit forum. Hoe kan ik er achter komen wat dat gaat kosten?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

peterz84 schreef:
18 mei 2022, 20:07
ClaireVHaut schreef:
18 mei 2022, 11:32


een auto met 6 fatsoenlijke zitplekken (5 volwassenen en 1 baby in autostoel),minivan achtig

vandaag is die people carier met D486602 17084 DK.. bijna 2300 euro..
Kan aan mij liggen, maar is nog steeds rond 1800 euro
Miami vast, maar wij landen niet op miami ;) ONze voorkeur is Seattle of Vancouver
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Ah ik zie net dat ik iets heb uitgezocht voor @Jlcw79 , niet voor jou :thumbup:
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Ik heb een vraag m.b.t Avis.dk gebeuren.

Maat van mij krijgt nu een staartje op zijn CC als extra kosten:

Prepaid gas charges: 109.88 USD
Personal Effects Protect (PEP) 47.20 USD
Personal Accident Insurance (PAI) 112.00 USD
Roadside Assistance (RSN) 113.84 USD
Unlimited Toll Program 143.88 USD
Plus taxes and fees.

Is dit iets waar hij bij de counter op had moeten letten
of worden hier kosten in rekening gebracht die niet horen?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door nwolf »

@habbekuk

Waar heeft hij de auto opgehaald?

Ja ik vrees van wel en ik vermoed dat dit ook te maken kan hebben met de instellingen die je in de app of Avis.com instelt. Daar kun je je voorkeur opgeven en ik heb voordat ik weg ging alles uitgezet wat ik kon vinden. Ik heb dus ook achteraf geen extra kosten gekregen dan wat ik al vooruit had betaald. Sterker nog, toen ik vroeg aan de balie of ze toll aan of uit hadden staan kreeg ik de vraag of ik die alsnog wilde hebben.

Prepaid : dan heeft hij een volle tank afgekocht, vermoed via zijn bestelling, dan mocht hij de auto ook leeg inleveren.
Zo te zien alle mogelijke verzekeringen die optioneel zijn zitten er nu ook in en hij heeft voor onbeperkt toll betaald dus.

Ik zou het voor dit bedrag zeker aanvechten en aangeven dat hij hier niet mee akkoord is gegaan. Als hij de auto vol heeft ingeleverd kan hij ook aanvechten dat de Prepaid Gas nooit besteld is (waarom zou je anders de auto vol inleveren....)

Zoals met alles en alle rentals, goed kijken waar je voor tekent of wat op het formuliertje staat en anders gewoon de vraag stellen of je echt nergens extra voor betaald dan waar je prepaid voor hebt betaald.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Thx nwolf

ATL is de luchthaven geweest.

Hij heeft geen gebruik gemaakt van een app of Avis.com.
Boeking doorlopen op de DK website en klaar.

Ik zal eens vragen of dit allemaal aangevinkt staat op zijn papieren
bij pickup, vrees dan van wel.

Neemt niet weg altijd op te letten bij afhalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer