Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Het enige ‘negatieve’ is dat je maar tot 48 uur vòòr vertrek kunt annuleren en dat je vooruit moet betalen.
Auto Europe is een broker, geen verhuurbedrijf.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Eens met @Terpies . Niks mis met Autoeurope als je door hem genoemde restricties in de gaten houdt.

Voordeel van Alamo is Skip the counter. Ik heb geen ervaring met UScarhire. Is ook een broker. Dus dan zul je ook moeten kijken waar je uitkomt. Hertz, Alamo, National is me allemaal om het even. Daar kan ik meteen doorlopen naar de garage en een auto ophalen en wegwezen. Thrifty, Dollar, AVIS en dat soort organisaties moet ik allemaal in de rij voor een verkooppraatje waar ik geen zin in heb nadat ik 10 uur in een vliegtuig heb gezeten.
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 10 jan 2020, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Almere vak V schreef:
10 jan 2020, 11:17
AVIS
Als je AVIS preferred lid bent kun je ook meteen door naar de garage.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Dat is onjuiste informatie, Avis heeft al langer dan Alamo de express preferred service, al zeker een jaar of 10. Wij zien al heel lang geen balie meer met die over het algemeen irritante medewerkers. :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

sanook schreef:
10 jan 2020, 12:53
Als je AVIS preferred lid bent kun je ook meteen door naar de garage.
Nooit geworden. Maar ik (of mijn werkgever...) kom altijd uit bij van de genoemde 3. Dat is wat mij betreft meer dan prima.
Harry schreef:
10 jan 2020, 13:26
over het algemeen irritante medewerkers.
Die zijn gelukkig overal hetzelfde... :wink:
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Ik heb een, misschien niet al te slimme, vraag.
Tijdens onze komende vakantie naar Florida willen we gedurende 1 of 2 dagen een extra huurauto.
Ik weet nu nog niet wanneer. Dat hangt bijvoorbeeld af van het weer. Ik weet dat pas als we daar zijn welke dag(en) we die auto nodig gaan hebben.

En dan hier de domme vraag: ik kan toch ook gewoon in Florida via een Europese website een auto huren zodat ik alle verzekeringen heb? En geen gedoe met VSPN ofzo of hoe heet dat dat je browser weet dat je in de US bent en niet in NL?

Alvast bedankt!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Tantelotje ja hoor dat kan gewoon.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

@Terpies Fijn dank je!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Almere vak V schreef:
10 jan 2020, 11:17
Ik heb geen ervaring met UScarhire. Is ook een broker. Dus dan zul je ook moeten kijken waar je uitkomt.
Uscarhire doet alleen zaken met Alamo en National. Prima broker, reageert snel op vragen en had goede tarieven met mijn boekingen in het verleden.
Afbeelding
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

Is het normaal dat ik bij een reservering bij Alamo helemaal geen creditcard hoef op te geven?
Geboekt op Alamo.com

Als ik inlog als alamo insider was de auto trouwens duurder en zaten de verzekeringen er niet standaard bij.
Zonder inlog wel verzekeringen en goedkoper en dus geen vraag naar creditcard. Ik vind het een beetje vaag maar misschien is het heel normaal?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ja hoor dat kan zomaar. Ik heb een aantal reserveringen open staan bij Happytoursusa. Ook daar hoef ik geen CC gegevens in te vullen. Dit doe je pas tijdens het online inchecken/ skip the counter proces.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Bjornftw »

Hoi allemaal,

Ik heb zojuist via Alamo.NL een offerte opgevraagd voor een SUV in LA. De prijs bedraagt €539,00 euro voor 2 tot 15 april.
Als ik via Alamo.COM een SUV wil boeken met deze data, dan ben ik ineens $1192.80 kwijt. Ondanks dat het dollar is, is het verschil bijna 2x zo groot.

Ben ik iets vergeten? Ik huur graag bij Alamo i.v.m. eerdere ervaring. Iemand tips of een verklaring?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Bjornftw ; Als je nou eens op alamo.com aangeeft dat je vanuit welk europees land gaat boeken ,wat geburt er dan met het prijskaartje ?

Waarom .nl of .com . waarom niet co.uk/brits ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

dejong89 schreef:
12 jan 2020, 11:14
Ja hoor dat kan zomaar. Ik heb een aantal reserveringen open staan bij Happytoursusa. Ook daar hoef ik geen CC gegevens in te vullen. Dit doe je pas tijdens het online inchecken/ skip the counter proces.
Inderdaad cc ingegeven bij skip the counter. Bedankt voor de geruststelling :lol:
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Bjornftw »

bedeve schreef:
12 jan 2020, 17:30
Bjornftw ; Als je nou eens op alamo.com aangeeft dat je vanuit welk europees land gaat boeken ,wat geburt er dan met het prijskaartje ?

Waarom .nl of .com . waarom niet co.uk/brits ?
Via alamo.com aangegeven dat ik uit NL kom. Dan krijg ik dus een absurd hoog bedrag vergeleken met de prijs die alamo.nl mij geeft.
Nooit aan co.uk/brits gedacht aangezien voor mij .nl de meest vanzelfsprekende is. Op co.uk/brits kom ik uit op 637.38 GBP/748,39 Euro. Dan blijft .nl nog steeds de goedkoopste met 539,00. Voelt als een addertje en bang dat ik na huren nog een factuur van ~300 kan verwachten.

.com: $1192.80
.nl: €539,00
.co.uk/brits: £637.38
PRMRE
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2018, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door PRMRE »

Hoi iedereen,

Mijn partner en ik gaan komende maand (27-1 tot 6-2) voor het eerst een auto huren in Orlando na in het verleden alles met het OV te hebben gedaan. Ze is 22 en bezit nu iets minder dan een jaar haar rijbewijs dus is nog best wel een uitdaging om een verhuurder te vinden die een fijne all in prijs hanteert. Kwam uiteindelijk uit op uscarhire waarbij inc het young drivers package de auto via alamo 517 euro kost. Had eerst het oog op een aanbieding van autoeurope en rentalcars.com maar die hanteren de regel dat bestuurder een jaar het rijbewijs in bezit moet hebben.

Nu kon ik bij autoeurope en rentalcars.com een aanvullende verzekering toevoegen voor schade aan ruiten, onderstel, banden etc. die niet in de CDW zitten, bij uscarhire is dit helaas niet het geval. Heb al veel rondgekeken en op dit forum zegt eigenlijk iedereen dat die "aanvullende verzekeringen" zonde van het geld zijn.

Ik zit nu een beetje met het handen in het haar en weet niet meer wat nou klopt. Moet ik nou nog een losse glas/banden/onderstel verzekering via bijvoorbeeld huurautoverzekering.com toevoegen of is het echt onzin om dat te doen. Ben zo bang dat iemand een ruitje intikt, we op de snelweg steentje op de ruit krijgen of de banden verrot rijden aan een stoepje en we bij afleveringen flink moeten dokken.

Kan iemand hier advies over kan geven? Of heeft iemand ervaring met uscarhire en hun beleid? :)
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Doel je op dit zinnetje in de huurvoorwaarden van Alamo bij Uscarhire?

"undercarriage of the vehicle, windows and tyres are not covered."

Heb je Uscarhire ook gemaild met je vraag hoe het zit als iemand een ruitje intikt? Ze reageren normaliter snel.
Afbeelding
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Lord Bonez »

Hoi,

Ik ben op zoek naar een auto voor 13 juli t/m 31 juli, van San Diego naar Las Vegas.
We reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen en huren normaal een midside SUV.
Ik vind nu prijzen tegen de 1000 euro, best aan de prijs.
National heeft een drop off fee waardoor het niet interessant is.

Een optie is om tickets bij BA te boeken met huurauto, dan betaal ik ~750 voor een standard SUV.

Een andere optie is een Buick Encore via Thrifty. Hij lijkt wat aan de kleinere kant, maar we zijn met kinderen van 11 en 9 en zelf zijn we ook vrij slank :-) Heeft iemand ervaring met dit type?

Thanks!
Kurreke
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2019, 19:03

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kurreke »

Hallo,
Wij hadden in 2019 ook een Buick Encore gekregen via Hertz.Deze viel inderdaad redelijk klein uit,vooral de kofferruimte was niet groot,en wij waren maar met 3.Hebben een upgrade genomen naar een GMC Acadia en hebben daar geen moment spijt van gehad!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Lord Bonez Je huurt een klasse, geen specifiek type. Als je zegt dat je normaal een midsize SUV huurt en dat past is het toch prima: een Buick Encore is een auto uit de midsize SUV klasse 9maar het is niet eens zeker of je specifiek deze auto krijgt, het kan ook bv een Ford Escape of Edge zijn), als je een standard SUV (dus grotere auto/hogere klasse) wilt rijden moet je die huren.

Je kunt in de garage geluk hebben, mits je een verhuurder vindt die je keus biedt om zelf een auto binnen een klasse uit te zoeken, of een verhuurder zoals Hertz of National (met aisle pick), dan kun je geluk hebben om met een grotere auto de garage uit te rijden, maar dit is geen garantie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer