Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wouterjanS »

dejong89 schreef:
05 aug 2022, 08:34
wouterjanS schreef:
04 aug 2022, 20:49
Wat is SCAR ?

:mrgreen:




En tevens ook een auto in de '' standard '' klasse. Een VW Jetta of vergelijkbaar.
Zat ik er met Stock Car Auto Racing toch weer behoorlijk naast haha
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Jazzkat
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Leiden

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jazzkat »

Ik lees al een tijdje op dit forum en ik heb vandaag mijn huurauto door een tip van ustravel.nl geboekt. En daarmee 200 euro bespaard tegenover mijn eerdere huur. Dus ik wilde even zeggen thanks. :thumbup:
Live the life you love
Love the life you live
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Begrijp ik nu goed dat je bij Hertz President's circle en bij een boeking van een intermediate SUV je niet gegarandeerd meer een upgrade krijgt naar een midsize SUV?
Maximum upgrade is to a Full-size car with a minimum reserved Compact vehicle. For Compact 4-Door rentals, maximum upgrade will be to a Full-Size 4-Door car. Guaranteed upgrade is to the next car class only. This excludes Special Equipment such as Minivans, SUVs and Hertz Collections vehicles. Upgrades do not apply to rentals longer than 30 days.
. En als je een boeking maakt waarbij je uit kunt zoeken dat je dan bij afwezigheid van een SUV maximaal een FullSize mee kunt krijgen?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
04 aug 2022, 21:02


Je zult toch vaker een gesprek moeten aangaan met vreemden in Amerika als je iets wilt of nodig hebt. :wink:
Maar bovenal omdat het leuk is om een praatje te maken...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Ik had midden februari een status match gedaan voor Avis en kreeg President's circle. Ik ga nu volgende week een auto huren in Spanje en zie plots in mijn Avis preferred account dat mijn status verlaagd werd naar Avis preferred plus. Iemand enig idee waarom zo kort na toekenning hogere status het nu al een trapje lager is?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Het leven is zo simpel @deebee7 ; Voordat je jezelf ergens aanmeld lees je even de voorwaarden door.
Dan weet je meteen wat je beperkingen zijn , maar je weet ook meteen wat en waar je speelruimte ligt...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

@bedeve de voorwaarden heb ik gelezen :wink: .... 12 maanden. Volgens mij zijn die nog niet om als ik pas in Feb 2022 status kreeg. Vandaar mijn vraag. Ik begrijp dan ook niet waarom je denkt dat ik de voorwaarden niet lees :roll:
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Dat heb ik ook gehad! Inmiddels opnieuw gematcht en opnieuw presidents circle. Ik heb ook geen idee waarom dat was.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Liet de match toen lang op zich wachten? Ik heb het al volgende week nodig. :?
country
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 feb 2008, 23:26

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door country »

Als ik met website https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/ probeer te boeken dan kan ik niet kiezen voor Pay on Arrival instead
Hebben anderen dit ook? De link zie ik wel maar werkt niet. Of is het uitgeschakeld voor bepaalde boekingen? Heb gewoon een fullsize one-way met gold package.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Heb ik bij bepaalde boekingen ook gehad. Probeer het eens zonder je alamo insiders nummer. Dan lukt het denk ik wel. Je alamo nummer kun je achteraf nog toevoegen bij Modify Booking, via de bevestigingsmail.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kevin77 »

Gewoon aanklikken en verdergaan met je reservering.
Het lijkt alsof het niet werkt maar je krijgt netjes een mail met de reservering binnen
country
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 feb 2008, 23:26

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door country »

peterz84 schreef:
11 aug 2022, 22:37
Heb ik bij bepaalde boekingen ook gehad. Probeer het eens zonder je alamo insiders nummer. Dan lukt het denk ik wel. Je alamo nummer kun je achteraf nog toevoegen bij Modify Booking, via de bevestigingsmail.
Bedankt, dat was het. Waarschijnlijk een fout in de software..

Zijn er al mensen met ervaringen overigens?
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Astatic »

Aanstaande zondag weet ik meer. Als Hertz geen toffe auto voor me heeft in PC dan heb ik bij Alamo een backup boeking voor een Full Size SUV staan geboekt met de ustravel NL link 8)
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Astatic »

Update op bovenstaand, het is Alamo met ustravelNL geworden… mooie Suburban uitgekozen :P
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Skip the counter gedaan en zelf uitgezocht? Was er veel te kiezen?
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pukvg »

Is er iemand die misschien even mee kan kijken naar prijzen voor een huurauto in Orlando van 4 januari 19:00 tot 18 januari 15:00? Momenteel kom ik uit bij happytours op $1311 voor een minivan. (We reizen met 5 personen, 5 handbagage koffers en 3/4 grote koffers.) Ik heb nu geen upgraded account bij een verhuurder dus kan die prijzen nu niet checken. Maar dan zou ik weten of het de moeite is om een upgrade te regelen. Alvast heel erg bedankt.
Bijlagen
4174C3D3-8BAF-4322-9D5E-DB72BA10C4CC.png
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Astatic »

peterz84 schreef:
15 aug 2022, 12:29
Skip the counter gedaan en zelf uitgezocht? Was er veel te kiezen?
Yep ik had skip the counter gedaan. Wel gewoon de greeter aangesproken en laten weten waar ik naar op zoek was. Lukte eerste keer niet helemaal want de Escalade die ik kreeg vond ik een te oud model. Maar naderhand met een andere greeter gesproken en die zei “kijk maar of je iets vindt, meld je bij mij en je krijgt de sleutel” ik zei primaaa! :thumbup:
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MichaelJohnson »

MichaelJohnson schreef:
25 mei 2022, 16:35
We gaan het zien. In principe gewoon een prima deal via Avis.is nu en die blijft staan tenzij ik voor een interessantere prijs een kleiner model dan categorie L / LFAR / Premium SUV kan gaan ophalen. 8)
Even mezelf quoten met een update. Ondertussen ben ik het gaan zien voor onze fall trip. We verblijven de eerste dagen in NYC, en halen dan pas de auto op voor de rest van onze reis. We verblijven of in Brooklyn of Long Island City/Queens.

De Avis.is aanbieding met Lufthansa AWD (E888804) voor een Ford Expedition/Premium SUV/Cat L wagen voor € 2230 uit mei dit jaar is nog steeds een top aanbieding (alles included). Lastig is dat ik hem midden in Manhattan (West 43rd St) zou moeten ophalen. Ik heb geprobeerd de boeking aan te passen naar JFK ophalen maar de prijs wordt (logisch) hoger. Alleen te hoog wat mij betreft.

Ik had ook op JFK van National een Executive area reservering staan voor € 2150. Ik zie op FlyerTalk al maanden geen updates meer over JFK rentals die ze daar ophalen, maar de recensies blijven goed. Dat stemt mij tevreden/hoopvol. Ik heb de hoop dat hier een Ford Explorer o.i.d. te halen valt.

Tevens op JFK twee back-ups.
Via AVIS een SFAR/Standard SUV/Ford Edge boeking voor € 2100 via Priceline/Autoslash met AWD D650000. (Ik ben overigens ook President's Circle, en verzekeringen komen via de Amex in orde) Dit was voor Autoslash met dit betere tarief kwam een SFAR voor € 2450.

Daarnaast heb ik bij Alamo op JFK ook een mooi tarief reservering weten te maken gisteren nog (zo zie je maar dat periodiek blijven checken wel zin heeft). Ook hier een SFAR/Ford Edge boeking, nu wel weer met CDW/LDW en EP (want via agent), voor € 1700. De beste prijs die ik sinds ik in april begon met zoeken heb weten te krijgen.

Een eventuele andere optie die ik nog niet ondernomen heb is een Premium SUV/Cat L/Ford Expedition via Avis/Flying Blue (https://one.avisworld.com/nl_NL/Avis-FlyingBlue/) reserveren, maar dan wel op JFK. Dat kan voor € 2600 (pay on arrival) of € 2360 (prepay).

En nu? Hoe bedoel je, en nu?

Ik twijfel of ik die Avis.is boeking voor de Premium niet gewoon cancel en het voor mezelf 'makkelijker' maak - niks in Manhattan ophalen, alles bij JFK bij elkaar. Ik heb de National Emerald Aisle/Executive Area boeking vroeger staan dan de anderen, steeds met wat tijd er tussen.

Als ik heel eerlijk ben naar mezelf toe is die Alamo boeking van gisteren eigenlijk gewoon de beste van alle opties.
Het enige wat me nog doet twijfelen of ik daar verstandig aan doe om alles te cancellen op de National Emerald Aisle en de Alamo na is de grootte van de kofferbak van de SFAR categorie auto's. We reizen met twee grote koffers dus je zou zeggen dat past gewoon.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
AmericanNoob
Amerikafan
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rijswijk

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AmericanNoob »

Vanaf wanneer loont het een beetje om te gaan shoppen voor je huurauto?

Op dit moment heb ik wel een reservering staan bij Hertz voor eind juli 3 weken. Ophalen Austin en terugbrengen Orlando (one way fee) voor een bedrag van $ 2700, ik ben PC bij Hertz en heb alle verzekeringen via mijn AMEX kaart.

Ik probeer bij concurrenten rond te kijken alleen die hebben allemaal torenhogen prijzen nog op dit moment....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer