Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb het al vaker opgemerkt maar het blijft zo raar. De prijs voor mijn periode in Denver is al vanaf eind augustus tot op de dollarcent hetzelfde. Ik kijk regelmatig. Log in als gast en toch nooit een cent hoger of lager geweest. Bizar als je ziet hoeveel verschillen er zijn op andere locaties (ook Hertz) of bij nadere maatschappijen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Zelfde ervaring tijdens onze reis in 2022. Denver bleef maar op hetzelfde bedrag staan. Gek hoe sommige locaties amper in prijs fluctueren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Was dat ook bij Hertz?
Vraag me af wat de reden is.
eborn
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door eborn »

Tja, als we de tarieven begrepen dan konden we er ook op sturen ;-)
Onze Hertz C boeking vanaf Tampa voor 12 dagen is inderdaad ook al maanden $450. Ik check hem regelmatig, maar alles blijft zoals het is. Hopelijk heeft 'Veerle' er weer een 5-star aan geplakt, net als vorige keer :thumbup:
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

RuthdeLange schreef:
18 apr 2024, 19:43
Was dat ook bij Hertz?
Vraag me af wat de reden is.
Jup. In oktober geboekt voor mei. 900 USD voor 21 dagen. ( destijds )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
JimmyIJz
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2024, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JimmyIJz »

Op dit moment hebben wij een scherpe boeking bij Alamo lopen via AutoEurope (Luxury). Wij kijken nu echter naar one-way opties omdat onze reisplannen zijn gewijzigd en alle voordelen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Er is nu nog slechts een zeer beperkte autoselectie beschikbaar tot en met een Midsize Class wanneer wij besluiten om vanuit Bozeman/Jackson terug te vliegen. Een Midsize Class volstaat helaas voor onze reis niet.

De enige optie die nog relatief betaalbaar is, zonder op auto comfort te hoeven inleveren is Budget Car Rental met een Premium/Luxury Class. De prijs is voor mij irrelevant, de service beleving is voor mij wel een ding en de meningen lopen uiteen. Een vakantie hoort zorgeloos te zijn, is het imago van Budget Car Rental al ondertussen verbeterd en/of wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Hoe heb je het nou @JimmyIJz ....is prijs nu wel of niet relevant ?
Dat laatste meld jij luid en duidelijk , maar ook dat je naar een "relatief betaalbare " oplossing zoekt .
Kun je een prijskaartje bedenken bij " relatief betaalbaar " ????

Wanneer prijs niet relevant is vind je de oplossing nabij....je gaat naar een verhuurder en zegt ; doet u deze maar mee ...
Wanneer de prijs toch wel enigszins, een beetje , ietwat , relatief betaalbaar , relevant is adviseer ik je wat tijd te besteden in de autohuur threads..
Ik heb een keer berekend dat je in een uur tijdsbesteding minstens Eur. 100 kunt terugverdienen.
Met een optie voor veel meer.
Al met al een leuk uurtarief ...

Jij noemt nu als voorbeeld een Budget Car huur.
Dan zit je dus in het straatje van Avis te kijken.
Ergens in dit topic heb ik een paar dagen geleden vermeld hoe je heel snel bij Avis President 's club kunt worden.

viewtopic.php?f=30&t=78751&p=1328856&hi ... b#p1328856

Dan heb je al een huurvorm om in een hogere categorie dan geboekt terecht te komen..
Hebben we het nog niet over alle wijsheid en ervaring die in de autohuur threads zit mbt statusmatch binnen loyalty programma ś

De prijs is voor mij irrelevant, de service beleving is voor mij wel een ding Mooie teksten...het element " Prijs " is aan de orde geweest..
Is er nog de "Service Beleving " ......We hebben het over de wereld van daghuur & short lease ....
:D :D :D :D
Een tip ; zet deze mooie edoch in die wereld onbekende termen om in " Status " zodat je zelf controle houd over de " Service Beleving " .

Zoekn , lezen , veel voorpret...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 965
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Mijn autohuur is de afgelopen 2 weken in totaal nu al met €200 gedaald bij alamo.de. Al 3x keer omgeboekt :lol:
Dus de tip is: dagelijks blijven checken :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Mijn auto voor SLC via Alamo.de eind mei is juist $200 duurder. Vreemde is dat dat alleen geldt voor Standard SUV. Waarschijnlijk grote vraag naar.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 965
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Mijn huur is op LV. En betreft inderdaad ook Standaard SUV. Het gekke is dat deze gisterenavond de goedkoopste SUV was.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1979 »

dionnu schreef:
12 apr 2024, 19:45
Lief Forum, misschien kunnen jullie wel het succes bereiken waar ik op zoek naar ben. Tot nu toe probeer ik via alle toeters en bellen die op dit forum te vinden zijn een boeking te bemachtigen voor een prijs waarvan ik denk dat deze voordeliger uitvalt dan de meeste standaard prijzen aangeven. Op zich lukt dit min of meer maar ik heb nog niet het eureka moment ervaren zoals ik dat, en vele mede forum leden, dit eerder beleeft hebben.

Misschien is dat ook zoeken naar een spelt in een hooiberg omdat ik probeer te huren vanaf Denver International Airport (DEN) en de auto wil terugbrengen op Los Angeles International Airport (LAX). Met Denver als populaire huurlocatie en de One-way fee is het redelijk lastig om een Full-size SUV te boeken voor een prijs onder de tweeduizend euro (€2000).

Tot nu toe heb ik twee boekingen gemaakt, en wel de volgende:

National Emerald Club Ierland – Full Size boeking (wel ingelogd Executive Elite status , geen code) voor ± € 2015
Alamo Duitsland – Full Size SUV (code THPPS30, skip the counter) voor ± € 2140

Deze boekingen gaan uit van een reis van 22 dagen startende op 17 juli (Denver) tot 8 augustus (LA).

Een boeking bij National is risicovol vanwege de schaarste van SUV’s op de Denver locatie en het uitzoeken ervan uit de Emerald en Executive Selection Aisles. Heb fijne ervaringen om via National een auto uit de Aisles te kiezen, daar gaat mijn voorkeur naar uit maar het reserveringssysteem geeft al aan dat als je zeker wil zijn van een AWD of SUV je daadwerkelijk deze klasse moet boeken om teleurstellingen te voorkomen. Ik houd het Flyertalk forum (Cars at DENVER) een beetje bij om een indruk te krijgen wat het aanbod is. Het late aankomsttijdstip (21:00 h) maakt het misschien ook lastiger om überhaupt een FS SUV uit de aisles te kiezen.

Een Full Size SUV boeking bij Alamo is prima via ‘Skip the Counter’, maar toch een beetje een dure boeking over de 2000 euro. Hopelijk is er aanbod en kan ik kiezen, is natuurlijk het leukst. Beide maatschappijen zitten op hetzelfde terrein wat fijn is.

Vandaar dit bericht waarbij jullie misschien een betere tip hebben. Status is geen probleem (National, Avis, Hertz, Sixt). Alvast bedankt voor het meedenken/helpen/lezen … :thumbup:
Wij gaan van 19 juli SFO ophalen en 11 augustus inleveren LAX zitten wij bij alamo voor een full size op €2600.

Wij kunnen online de prijs niet in de gaten houden daar moeten we voor alamo Nederland bellen. De rede hiervan is omdat we op 2 verschillende luchthaven ophalen en inleveren en dit kon niet via de site
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Ik haal overmorgen op laxop en lever 3 weken later op sfo in. Kan gewoon op de alamo site huur. Gewoon vinkje aanklikken inleveren andere lokatie

800 eur voor standard suv
Gemika71
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mar 2019, 21:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gemika71 »

@Mark1979 Dat kan ook gewoon online hoor en een stuk goedkoper denk ik. Bijvoorbeeld een standaard SUV 1800 euro voor jouw periode en locaties op Alamo.de met de bekende kortingscode. Bij invoer kun je aanvinken dat je een andere retourlocatie hebt. Succes :thumbup:
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1979 »

Online gaat dat niet want dan krijg je er geen full size suv uit, dan kan je alleen kiezen uit middel en standaard en de standaard kost al €2300 in onze periode ( net naar gekeken).
En we willen niet kleiner want we zijn in Amerika en dan willen we natuurlijk ook zo'n grote Amerikaanse auto 😀
Daarbij komt we hebben zelf een nissan roque en daar passen geen 3 koffers achterin, maar dat heb ik hier al eerder verteld.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1979 »

ONYX666 schreef:
19 apr 2024, 22:34
Ik haal overmorgen op laxop en lever 3 weken later op sfo in. Kan gewoon op de alamo site huur. Gewoon vinkje aanklikken inleveren andere lokatie

800 eur voor standard suv
Klopt dat heb ik aangeklikt en dan komt er echt geen full size suv uit. Wij hebben toen gebeld naar alamo Nederland waarom we er geen full size suv uit kregen. Dit had volgens humn te maken met de one way en vakantie periode. Het heeft toen een paar dagen geduurd voor we antwoord kregen en toen konden hun wel een full size boeken. De prijs die ik gaf is incl de one way fee dus haal die eraf en dan zit je op 2200 voor 3 weken.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Oh sorry verkeerd gelezen. Ik kan inderdaad ook geen full size selecteren door mijn one way
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Het is inderdaad aan de prijs enige wat in tegenkom is een Chevrolet Traverse voor 2267 op
de Avis website. Die is vrij te annuleren en zou je nog op andere dagen online kunnen checken
of de prijs zakt..
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 875
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Mark1979 schreef:
20 apr 2024, 06:58

Klopt dat heb ik aangeklikt en dan komt er echt geen full size suv uit. Wij hebben toen gebeld naar alamo Nederland waarom we er geen full size suv uit kregen. Dit had volgens humn te maken met de one way en vakantie periode. Het heeft toen een paar dagen geduurd voor we antwoord kregen en toen konden hun wel een full size boeken. De prijs die ik gaf is incl de one way fee dus haal die eraf en dan zit je op 2200 voor 3 weken.
Ah, nu valt er bij mij ook een kwartje. Ik heb hetzelfde 'probleem' als jij: huren op Seattle en inleveren op Denver. En een fullsize nodig.
Ik heb het uiteindelijk gevonden op Avis.dk en gelukkig in oktober al geboekt voor 1800€ inclusief drop off. Maar prijzen zijn nu veel hoger en een full size met drop off is echt bijna nergens te vinden! Had me helemaal niet gerealiseerd dat bellen ook een optie is :D
tomv82
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 aug 2019, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door tomv82 »

net mijn reservatie bij alamo.de gewijzid. de midsize suv was opeens meer dan 100$ goedkoper. Nu nog even afwachten of de standard suv ook nog zou zakken in prijs.
wij halen en brengen terug in san diego airport.
Afbeelding
Gemika71
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mar 2019, 21:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gemika71 »

@tomv82 bedankt voor de tip, ik kon ook weer bijna 100 euro besparen :thumbup: Op een standaard SUV in
SFO trouwens.
Laatst gewijzigd door Gemika71 op 21 apr 2024, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer