Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevin123 »

Het scheelt ongebeer 400 euro. Alamo.de rekent 330 euro voor een extra bestuurder, wat het niet interessant maakt. Via ustravel zou ik het gold pakket moeten nemen, wat ook weer duur is.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jumping Jack »

Kijk eens op www.autoeurope.nl.
Daar heb ik goede ervaringen mee.
Scherp geprijsd en soms een 2de bestuurder gratis.
Moet je wel inloggen, om een scherpe prijs te kunnen zien.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

Coyote schreef:
23 dec 2023, 09:05


Het zou zomaar kunnen dat de tank toch niet helemaal vol was bij het inleveren (en dus ook niet bij het uitrijden aan het % te zien). Hoewel 85% volgens mij wel zichtbaar zou moeten zijn op de meter in de auto. Meter met kuren?? Tank je de huurauto wel steeds vol totdat de pomp automatisch uitslaat? En probeer je daarna nog meer te tanken totdat ie weer (gelijk) uitslaat? Zo tank ik nl. wel. Op dit manier weet je eigenlijk zeker dat je tank ook echt 100% vol is.

Ik heb mij bij Hertz al eens laten vertellen dat ze de 'fuel' automatisch uitlezen middels de autocomputer. Of dat waar is weet ik niet. Verklaart wel hoe ze zo nauwkeurig het % weten. Persoonlijk is het mij nog nooit gebeurd bij Hertz dat ze mij achteraf nog kosten voor brandstof hebben berekend. Vorig jaar zomer hebben ze zelfs bij het uitrijden nog een aantekening gemaakt omdat de tank 3/4 vol was. Uiteindelijk heb ik 'm wel gewoon 100% vol ingeleverd. Tanken doe ik zo dichtbij mogelijk bij de inlever locatie (< 5 mijl). Dat het daar duurder is neem ik op de koop toe, al kijk ik wel uit dat ik niet voor de hoofprijs tank.

Hoewel het sneu geld is, is het nou ook geen wereldbedrag dat ze jou extra aangerekend hebben. Weet niet of ik daar energie in zou steken. Volgende keer gewoon beter opletten bij het inleveren. De enige tip die ik kan geven is dat je terplekke controleert of het eindbedrag correct is. Zo liet de Hertz medewerker mij afgelopen oktober haar tablet zien met de eindafrekening. Toen die volgens mij niet klopte (verschil van ruim USD 300) heeft ze dat gelijk gecorrigeerd en zag ik het eindbedrag staan waarvoor ik de auto gehuurd had en datzelfde kreeg ik ook direct per e-mail toegestuurd. Voor wat betreft mijn correctie, daar kom ik een dezer dagen nog op terug in het Tesla topic.

Roland
Ik heb inderdaad getankt zoals je zei. Ik laat de pomp altijd enkele keren afspringen. +10 dollar per gallon vind ik persoonlijk wel schandalig veel geld en kan ik niet mee akkoord gaan. Net omdat ik zeker weet dat de tank vol zat. Ze hebben me een halve tank aangerekend. Als het niet over het geld gaat, gaat het over het principe. Ik kan echt niet tegen oplichting en het is de tweede keer dat Hertz me iets onterecht aanrekent achteraf. In Canada had ik dan weer een wagen die niet in orde was en ze hadden nergens een auto om om te ruilen. Ik heb nog geen enkele vlekkeloze huur gehad met Hertz.

Als ik ooit nog via Hertz huur, zal ik een papieren receipt vragen en deze samen met de bediende bekijken. Het was alles behalve druk wanneer ik de auto inleverde en toch heeft de bediende amper een woord gezegd en was deze ook zo weer weg. Om dan achteraf extra kosten aangerekend te zien worden is nog meer wraakroepend.

Mogelijk had de meter kuren, maar dan wel de meter in hun systeem want het metertje op mijn foto staat boven F.

Het zal ook weer een gedoe worden om Hertz te bereiken. Vorige keer kreeg ik geen reactie per email en heb ik wel 5x naar hun nummer in de States moeten bellen. Gelukkig zit dat bij in mijn mobiel abonnement, want zou anders ook een dure zaak worden. Zal volgende week weer maar eens bellen als ik dinsdag geen reactie heb...
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door gera_r »

Een paar jaar geleden werden wij na inleveren van de auto ook aangeslagen voor een volle tank benzine. Dat, terwijl we hem gewoon afgetankt hadden. Heb toen contact opgenomen met de klantenservice via de Nederlandse website van Hertz. Bonnetje en foto van dashboard (benzinemeter en de stand van de mijlen) gestuurd en alles werd vervolgens rechtgetrokken...
Misschien dus gewoon de klantenservice hier mailen? Waarschijnlijk heb je hem ook via de Nederlandse site geboekt?
https://www.hertz.nl/rentacar/customers ... ge=faq.jsp

Een leer voor iedereen, maak altijd foto van de dashboard meters.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

@gera_r Bedankt voor de tip! Heb vrijdag een mail gestuurd naar de Amerikaanse customer service via een contactformulier, maar geen bevestiging gehad dat het verzonden/goed aangekomen is. Ik zal wachten tot dinsdag en als ik dan geen reactie heb, stuur ik eerst naar de NL klantendienst. Heb wel geboekt via de US website, maar zal al blij zijn als ik iemand te pakken krijg en die me evt. door kan verwijzen naar de juiste dienst.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

utolor schreef:
24 dec 2023, 14:07
k heb inderdaad getankt zoals je zei. Ik laat de pomp altijd enkele keren afspringen. +10 dollar per gallon vind ik persoonlijk wel schandalig veel geld en kan ik niet mee akkoord gaan. Net omdat ik zeker weet dat de tank vol zat. Ze hebben me een halve tank aangerekend. Als het niet over het geld gaat, gaat het over het principe. Ik kan echt niet tegen oplichting en het is de tweede keer dat Hertz me iets onterecht aanrekent achteraf.
Als jij tijd en energie wilt steken omdat je je recht wilt halen, is dat natuurlijk je goed recht.

Overigens hebben ze jou geen halve tank aangerekend maar 'slechts' 1,67 gallon à $ 10.39 (uitgaande van de extra kosten van $ 17.30). Daar ga je automatisch mee akkoord als je de auto in ontvangst neemt. Als het goed is staat dit ook op het contract dat je meekreeg dan wel via e-mail ontving nadat je de auto opgehaald had. Natuurlijk een bizar hoge prijs per gallon maar is gewoon de prijs die ze vragen als ze zelf de auto achteraf moeten volgooien/bijtanken. En misschien is dat wel net het verbruik sinds je 'm voor de laatste keer volgooide? Dus of het onterecht is hangt ervan af of ze ook een marge hanteren hoe vol de tank moet zijn. Misschien is dat wel 90%?? Wie zal het zeggen? Tesla's van Hertz moeten in ieder geval voor 80% opgeladen zijn als je de huurauto weer inlevert.
utolor schreef:
24 dec 2023, 14:07
Als ik ooit nog via Hertz huur, zal ik een papieren receipt vragen en deze samen met de bediende bekijken. Het was alles behalve druk wanneer ik de auto inleverde en toch heeft de bediende amper een woord gezegd en was deze ook zo weer weg. Om dan achteraf extra kosten aangerekend te zien worden is nog meer wraakroepend.
Dat is denk ik het beste. En het zou ze sieren als ze zelf terplekke aangeven als de eindafrekening afwijkt van de afgesproken prijs. Dat zou het mooiste zijn. Ik moet zeggen dat ik vorig jaar zomer in New York van afstand werd toegeroepen bij Hertz om de auto daar en daar neer te zetten, de afrekening zou per e-mail komen. Die kwam ook en gelukkig zonder extra kosten. Afgelopen oktober liet de medewerkster de tablet met de totale kosten zelf aan mij zien, dus dat was mijn geluk vwb de onverklaarbare hoge extra kosten die ze zelf ook niet kon verklaren. Voor mijzelf ook weer een reminder om bij het inleveren gelijk de definitieve afrekening te zien/ontvangen. :wink: Overigens maak ik altijd een foto van de eindstanden als ik de auto inlever.

Succes ermee! :thumbup:

Laat je nog weten hoe het afloopt?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik maak zelf foto van de meter en vraag altijd een geprint receipt. Al die keren huren (70+ keer) nog nooit gehad dat er achteraf meer werd berekend bv voor brandstof. Afgelopen december had de medewerker geen printer, gevraagd of ik van zijn scherm een foto mocht maken, geen probleem.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben dit de laatste keer meegemaakt, bij Alamo in Washington DC op het bonnetje stond 3,43 dollar voor benzine gerekend, terwijl we de tank vol hadden ingeleverd. Ik heb er verder niets naar gedaan, maar vond het wel raar. Ik keek naar het totaalbedrag op contract en bon dus dat kleine bedrag zag ik later pas.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

Gezien het bovenstaande ben ik blij dat wij er altijd voor kiezen om de auto "leeg" in te leveren.
OK, ik weet het, ook hier leggen we geld op bij maar geen stress over waar op het laatste moment getankt kan/moet worden............

Merry Christmas !
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Emootje »

Ik heb een vraagje welke ik op het forum zo niet direct kan vinden: wij zijn voornemens om met een rechtstreekse vlucht naar LA te vliegen, aankomst is 11.50u. Nu heb ik alvast een auto vastgelegd vanaf 13.00u. Is dat ambitieus (denk eigenlijk zelf van wel) en wat gebeurt er wanneer we later dan 13.00u aankomen bij Alamo? We hebben skip the counter gedaan. Gelukkig heb ik hem wel annuleerbaar geboekt dus kan hem best een uurtje later zetten, dat zal geen probleem zijn.
Alvast dank voor de reactie, en mooie kerst gewenst!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paulr »

Dat is geen enkel probleem ! Bij skip the counter vul je ook nog je vluchtnummer in, dus men weet (kan weten) hoe laat je ongeveer aankomt. Je huur gaat in zodra je de parking uitrijdt. Wij hebben ook 13 uur ingevuld, maar geen idee hoe laat we door de douane zullen zijn en of we snel de shuttle naar Alamo zullen hebben...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Als je later de auto ophaalt dan gereserveerd, kun je voor je wegrijdt eventueel nog de inlevertijd in je boeking aanpassen, die past de verhuurder niet aan.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Emootje »

Top, dank voor jullie reactie. In dat geval laat ik hem staan.
Roffa1984
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2023, 15:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Roffa1984 »

Update voor AVis:
MEt code D008400 ( AWD) en via NL website (ze sturen je door naar de internationale website)
Voor SEA- SFO 11 tot 31 juli $913 dollar, Midsize SUV

Fijne dag nog
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

Coyote schreef:
25 dec 2023, 08:06
Laat je nog weten hoe het afloopt?
Doe ik zeker. :wink:

Ondertussen nog een mailtje gestuurd naar een emailadres dat ik online gevonden had, aangezien ik nog geen reactie heb gehad (kan natuurlijk aan de feestdagen liggen, maar heb ook nooit een ontvangstbevestiging gekregen via het contactformulier). Nu heb ik wel een ontvangstbevestiging en zou ik binnen 7 a 10 werkdagen reactie moeten krijgen. Heb een foto van het dashboard, een foto van de receipts en een screenshot van Google Maps met de afstand van het tankstation tot het rental car center toegevoegd. Duidelijker kan ik het niet maken.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Roffa1984 schreef:
26 dec 2023, 15:41
Update voor AVis:
MEt code D008400 ( AWD) en via NL website (ze sturen je door naar de internationale website)
Voor SEA- SFO 11 tot 31 juli $913 dollar, Midsize SUV

Fijne dag nog
Is een AWD voor Amazon werknemers. Ik zou 'm niet zomaar gebruiken maar het staat iedereen vrij natuurlijk. Idd mooie rates.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Roffa1984
Your corporate email address is required for this AWD discount
Niet doen dus. Tenzij je bij Amazon werkt.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevin123 »

Roffa1984 schreef:
26 dec 2023, 15:41
Update voor AVis:
MEt code D008400 ( AWD) en via NL website (ze sturen je door naar de internationale website)
Voor SEA- SFO 11 tot 31 juli $913 dollar, Midsize SUV

Fijne dag nog
Er zijn geen verzekeringen inbegrepen met deze code.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Roffa1984 schreef:
26 dec 2023, 15:41
Update voor AVis:
MEt code D008400 ( AWD)
Welkom op het forum, het is al vaker gezegd: Niet gebruiken.
robin90
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2023, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door robin90 »

Ik heb alamo.de (waar je de code kunt gebruiken) gecontacteerd, omdat ik wat aanvullende vragen had over de autohuur. Zij gaven direct aan dat ik als Nederlanders op alamo.nl moest boeken. Heeft één van jullie dit ook al eens gehoord?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer