Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

:thumbup:
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Timothy555 schreef:
29 apr 2023, 12:34
Enkele vragen:

- omdat ik via de Belgische site reserveer, zit ik automatisch goed qua inbegrepen verzekeringen? Ja
- mijn AMEX dekt persoonlijke gedeelte bij schade en heeft een zeer goede persoonlijke verzekering. Heb ik nog iets nodig? Nee
- Ik las hier al vaak iets om nog iets toe te voegen zodat je meteen kan doorlopen en een auto kan kiezen. Wat is dit? PC status bij Hertz of Skip the Counter bij Alamo , lees je even in hoe je daartoe komt op viewtopic.php?f=30&t=78751
- Klasse D is voldoende om gelijk wat te kiezen uit de president circle lijn? Of moet ik duurder huren? Klasse C is al genoeg
- vergeet ik nog iets? Ja ophaal/inlevertijd en data vermelden, dan kunnen we mee helpen zoeken :wink:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

@HennyCox m’n dank voor je duidelijke en uitgebreide antwoord!

3 oktober 18u30 begin huur
13 oktober 13u einde huur

(Ik ga er even voor het gemak vanuit dat wanneer je later aankomt door bijvoorbeeld een vluchtvertraging ze niet plots je reservering annuleren, of wanneer je een uur vroeger de wagen inlevert om zeker op tijd te zijn ze daar geen probleem van maken? Zoniet hoor ik graag wat te doen - ik kan niet de eerste zijn die een connectie mist of lang bij immigrations staat…?)

Ik kan de Hertz President Circle naar zowat alles matchen zie ik qua status.

Ik geef ter info nog mee dat het type auto er niet echt toe doet, twee personen en twee normale koffers (die wat mij betreft desnoods even op de achterbank kunnen). Ik kan weg met een dikke sedan, een leuke SUV, een cabrio of musclecar, pick-up truck,…

Nogmaals dank ;-)
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@Timothy555 Bij Alamo US Travel: compact SUV voor €439,42
image.png
Bij Hertz met 510K code een klasse C voor €463.

Prijzen veranderen op USTravel Alamo dagelijks, dus regelmatig checken loont.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

Bij de code 510000 krijg ik een error helaas… moet ook gewoon in het veldje waar je de code ingeeft?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

Wat een ongelofelijk wonky site is Hertz toch - ik kom niet voorbij ‘reserveren’ de pagina refresht dan en ik kom dan altijd terug op de pagina controleren en reserveren.

Ongelofelijk anno 2023…
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

Via ustravel geboekt bij Alamo.
Iets duurder dan Hertz maar vinden wij toch prettiger.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HarlockSSX »

Zien jullie ook de prijzen enorm schommelen ?

Ik heb bij Hertz gekeken en die zijn van ong $2.500€ naar $1.500 gegaan een paar weken geleden.
Nu opeens weer ong $2.500. Ik zie volledig zelfde bij Avis & Alamo .... begin een beetje te panikeren....

Periode 14/05 tem 22/06 Seattle airport.

Indien iemand nog goede tips heeft .... code 510000 & 826184 (Hertz), code THPPS30 (Alamo) & D486602 (Avis) zitten allemaal rond $2.500 en meer.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@HarlockSSX autohuur prijzen zijn sowieso dynamisch. Als je in mei gaat, dan heb je , neem ik aan, je auto al geboekt ?

Ik zie een Nissan Roque Q4 voor 1800 USD
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

@HennyCox heb intussen met 510k en de truc van het tweede browservenster en inloggen een ‘C’-wagen bij Hertz geboekt, €463 voor 12 dagen. Nog even mailen deze week om er skip the counter van te maken, nu staat er standard counter.
Hopelijk staat er wat leuks in 1 van de aisles.
Bedankt voor het meedenken!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

HarlockSSX schreef:
01 mei 2023, 01:41
Zien jullie ook de prijzen enorm schommelen ?

Ik heb bij Hertz gekeken en die zijn van ong $2.500€ naar $1.500 gegaan een paar weken geleden.
Nu opeens weer ong $2.500. Ik zie volledig zelfde bij Avis & Alamo .... begin een beetje te panikeren....

Periode 14/05 tem 22/06 Seattle airport.

Indien iemand nog goede tips heeft .... code 510000 & 826184 (Hertz), code THPPS30 (Alamo) & D486602 (Avis) zitten allemaal rond $2.500 en meer.
Zoek je een extreem dure categorie ofzo?

Gisteren een premium elite suv geboekt voor eind juni 2 weken voor 1003 euro bij Alamo via ustravel.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Timothy555 De benaming Skip the Counter is van Alamo... Dus als dat benoemt wordt hier, ga ik ervan uit dat we Alamo bedoelen.

Al komt het bij Hertz ook op hetzelfde neer, je kunt de counter dan ook skippen. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

HarlockSSX schreef:
01 mei 2023, 01:41
Zien jullie ook de prijzen enorm schommelen ?
Als je het puur over Hertz hebt, niet. Daar zou ik nog steeds hetzelfde betalen als ik de auto huur die ik in februari al bij Hertz vastgelegd heb. Prijs is exact gelijk gebleven al die tijd (code 510000 en PC).

Prijzen bij de verschillende brokers heb ik wel zien schommelen en daarom vorige week via US Travel een Standaard SUV vastgelegd bij Alamo, EUR 300 goedkoper dan bij Hertz voor een midsize SUV (met PC keuze).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

als ik op dit moment prijzen vergelijk voor Las Vegas in juni zou de visa code 618583 voordeliger zijn dan 51k. Ook mastercard 795091 geeft dezelfde prijs als visa.
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Knoppie79 »

Vorig jaar hebben wij onze Rockies reis moeten annuleren helaas om medische redenen dus nu willen we dit jaar graag in de herkansing en hebben we een week langer. Wij dachten van Denver naar Seattle te rijden en wilden via Sunnycars de auto boeken maar daar rekenen ze zulke hoge tarieven voor 4 weken incl one-way fee van €500 komen we op een tarief van €2168. Ik kom uit de reisbranche en promoot altijd Sunnycars vanwege de goede service maar bovenal de goede dekking qua verzekeringen. Ik lees hier het forum door en zie veel tips over bv US Travel/Alamo/Hertz etc met codes enzo. Dit is mij niet echt bekend maar zie bijv een goede aanbieding met code op Avis.de voor een SUV maar hoe doen jullie dat met verzekeringen. Waar zie ik tot hoe hoog de aansprakelijkheid is verzekerd (minstens 1 miljoen) en wat doen jullie met pechservice/road assistance. Ik weet dat als er iets gebeurt in de VS met je huurauto er veel financiële problemen uit kunnen voortkomen vandaar dat ik twijfelachtig ben. Alvast bedankt voor jullie tips en hulp. PS. Wij vertrekken 23 juni (al) - 21 juli
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2022, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Knoppie79 »

Tonieroen schreef:
17 mar 2023, 18:31
@redeye zijn nu $1373,- kwijt voor 3 weken ($65 per dag).
Heb ik nu nog iets aan mijn PC status? evt upgrades of snellere afhandeling tijdens ophalen?
additional driver fee is nog niet meegerekend maar dat is vanaf gold toch al included? of zou ik daar nog even over moeten bellen?
Ze hebben ook een gratis ophaal service, zouden ze me ook op het vliegveld ophalen? Iemand daar bekend mee?
Ook de code voor 15% gebruikt en die werkt maar zit in de prijs ook one-way fee want die zie ik nergens. Niet dat je ter plaatse in ene nog die kosten krijgt want elders zijn ze erg hoog.
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HarlockSSX »

SuzieQ schreef:
01 mei 2023, 14:27
HarlockSSX schreef:
01 mei 2023, 01:41
Zien jullie ook de prijzen enorm schommelen ?

Ik heb bij Hertz gekeken en die zijn van ong $2.500€ naar $1.500 gegaan een paar weken geleden.
Nu opeens weer ong $2.500. Ik zie volledig zelfde bij Avis & Alamo .... begin een beetje te panikeren....

Periode 14/05 tem 22/06 Seattle airport.

Indien iemand nog goede tips heeft .... code 510000 & 826184 (Hertz), code THPPS30 (Alamo) & D486602 (Avis) zitten allemaal rond $2.500 en meer.
Zoek je een extreem dure categorie ofzo?

Gisteren een premium elite suv geboekt voor eind juni 2 weken voor 1003 euro bij Alamo via ustravel.
Neen hoor. Een simpele kleine SUV of een C klasse om te kiezen is meer dan goed.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Knoppie79
Even een snel rondje gemaakt langs travel us, hertz en avis sites. Avis.de lijkt voor een SUV wel de beste prijs te hebben. Als je vanuit Nederland boekt, zullen altijd de verzekeringen automatisch zijn opgenomen in de huur in Amerika. Je kunt dat ook zien op de avis site.
Als je de voorwaarden bekijkt, zie je ook dat Third Party Liability max $500.000 bedraagt.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

Coyote schreef:
01 mei 2023, 16:56
@Timothy555 De benaming Skip the Counter is van Alamo... Dus als dat benoemt wordt hier, ga ik ervan uit dat we Alamo bedoelen.

Al komt het bij Hertz ook op hetzelfde neer, je kunt de counter dan ook skippen. :wink:

Roland
Wist ik niet - waar vraag ik dan achter als ik Hertz mail?
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Is je boeking gelinkt aan je Hertz Gold Plus Rewards account?
Zo ja, heb je al eens bij Hertz gehuurd met dat account, dan zou je automatisch Gold Canopy moeten krijgen.
Is het je eerste huur bij Hertz, dan moet je in principe eerst langs de standaard counter. Je kan dan ook langs de Gold counter, vaak minder rij.

Maar via mailen lukt het ook om gelijk bij de eerste boeking Gold Canopy te krijgen.
Stap 1 zorg/vraag dat de boeking aan je account wordt gelinkt.
Stap 2, mocht het je eerste huur bij Hertz met dit account zijn, vraag of ze gelijk Gold Canopy kunnen toevoegen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer