Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door laanvdj »

Voor ons nog steeds duurder, ik heb bij UStravel geboekt, was voor 23 dgn €1080 en nu verlaagd naar €1020 voor een midsize SUV, bij Alamo in Miami
BuNNy-RaBBiT
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mar 2015, 12:01

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BuNNy-RaBBiT »

obeliks schreef:
05 feb 2023, 15:51
Iemand een idee?
obeliks schreef:
22 jan 2023, 13:22
Ik blijf de laatste zin lastig vinden bij een boeking via Expedia bij Sixt:

Schade aan of verlies van banden, voorruit, glas en chassis is niet inbegrepen[/i]

Is het nu wel of niet goed...
Ben ook met dit onderwerp bezig, heb zelf een boeking via ustravel.nl voor een mooie prijs. En ik denk dat het bij deze aanbieder ook niet verzekerd is, wat ik wel spannend vind eerlijk gezegd.. Je huurt via ustravel.nl bij Alamo, en op de site van Alamo staat dat het is uitgesloten. Geldt voor alle verhuurders zover ik weet.

Nu twijfel ik om toch via bijv. www.drive-usa.de te boeken, hierbij is het wel verzekerd maar dan via de broker..
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SuzieQ »

Kan iemand voor ons meekijken?
Ik zoek een Mid-size Suv.
We zijn EXECUTIVE ELITE bij National, mag ook andere verhuurder (zoals Alamo), liefst zonder balie.
Ik kom rond de 700 euro uit (volgens mij nog exclusief verzekeringen) via de Duitse site.
Iemand enig idee of dit normale prijzen zijn?
Ophalen en inleveren op Seattle airport 24-6 / 8-7.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Harry schreef:
05 feb 2023, 10:57
Je kunt natuurlijk altijd pechhulp bellen, ook voor een lekke band, alleen betaal je dan voor die service. Voor jezelf een rekensommetje maken wat je uitspaart door al jaren geen roadside assistence te nemen.
Die road assistance kostte de keren dat wij huurden toch elke keer weer rond de 100 euro voor de huurperiode, nou gaat het me niet om die 100 euro hoor want of ik nu bij wijze van spreken 1000 euro betaal voor een huurauto of 1100 dat maakt me niet zoveel uit. Maar toch nooit afgesloten. Hoe groot is die kans dat er wat is, 1 op de 5 keer dus voor ons :lol:

Ik ga mij voor de volgende reis wel even verdiepen in het begrip road assistance, in de wetenschap @Coyote dat ik dat inderdaad niet zelf kan en dat het je ook in de middle of nowhere kan overkomen, ja dat spookte wel even door ons hoofd. We hebben er wat dat betreft zeker wel aan gedacht.

@Harry jij zegt dat je altijd nog pechhulp kunt bellen, maar dan gaan ze zeker de werkelijke kosten doorberekenen? Stel dat ze je moeten ophalen ergens met een werker en naar de dichtstbijzijnde vestiging moeten afdroppen. Of sluit je dan als een soort ANWB ter plekke alsnog die service af en wat valt er dan onder?

Overigens ook geen rekening van die band gezien verder. Dus los van de tijd die we er aan kwijt waren verder geen financieel nadeel (hopelijk komt ie niet alsnog :lol:) Ik was 6,38 USD kwijt voor het eronder leggen van die reserverband en 7,05 euro aan belkosten, dat laat ik voor wat het is 8)
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Lord Bonez »

Hallo,

Net een Midsize SUV voor 1 week gehuurd in Washington, April/Mei, 495 euro betaal later tarief.
Geen slechte deal volgens mij. voor 100 euro minder had ik een Large Sedan gehad, maar ik vind een SUV altijd wel lekker in de USA!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

@Harry jij zegt dat je altijd nog pechhulp kunt bellen, maar dan gaan ze zeker de werkelijke kosten doorberekenen? Stel dat ze je moeten ophalen ergens met een werker en naar de dichtstbijzijnde vestiging moeten afdroppen. Of sluit je dan als een soort ANWB ter plekke alsnog die service af en wat valt er dan onder?
Als je in bewoond gebied staat zullen de kosten nog wel te overzien zijn, maar als je afgesleept moet worden vanuit de middle of nowhere dan wordt het wel duur. We hebben in al die jaren best vaak pech gehad ook lekke banden, maar wij kunnen zelf een wiel verwisselen, zo stonden we eens ergens tussen Tucson en Las Crusas komende vanaf Chiricahua NM (aanrader :wink: ) we namen een zandweg om een stuk af te snijden en natuurlijk een lekke band :oops: , we hebben toen het thuiskomertje erop gezet en nog vele uren langzaam gereden naar Las Crusas. Daar hebben we de volgende dag contact opgenomen met Avis en konden we de band bij een locale banden firma laten vervangen, Avis heeft het verder afgehandeld.
Maar als ik zelf geen band zou kunnen verwisselen zou ik wel road side assistence nemen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Lord Bonez schreef:
07 feb 2023, 23:57
Net een Midsize SUV voor 1 week gehuurd in Washington, April/Mei, 495 euro betaal later tarief.
Geen slechte deal volgens mij. voor 100 euro minder had ik een Large Sedan gehad, maar ik vind een SUV altijd wel lekker in de USA!
Ik neem aan Washington DC? Of WA state? Voor DC is het geen goede deal eerlijk gezegd, bij Hertz $325,-, midsize SUV staat vast wel in de rij:
image.png
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Lord Bonez »

Hoi,

Thanks voor je bericht! DC inderdaad, oppikken in de stad en afleveren op Dulles.
Sorry ik heb weinig ervaring met Hertz, welke code ofzo moet ik gebruiken om er een uit de rij te mogen pakken?

Groeten,
Jeroen
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Dat is al heel vaak voorbij gekomen, kijk even in het Hertz topic of gebruik de zoekfunctie....
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

Wij hebben voor onze reis een auto geboekt bij Hertz met onze Visa creditcard CDP. Nu hebben we deze week een Amex flying blue platinum aangevraagd. (@bedeve jouw referral gebruikt. Bedankt!)

Met de CDP voor Amex fb platinum (CDP 211762 en CDP 633306. Of zijn er nog andere/betere?) krijg ik €100 korting op onze autohuur, vanwege 20% korting ipv de 15% met de Visa creditcard. Alle verzekeringen zijn hetzelfde bij beide autohuren.
Vanwege de autohuurverzekering van Amex fb platinum zou ik de verzekeringen bij Hertz niet nodig hebben. Hoe kan ik deze uitzetten? Of kan dit niet? Ik neem aan dat dit dan ook kosten zou moeten schelen? Iemand ervaring?

Daarnaast nog een hele andere vraag aan de hand van de laatste paar posts hier over road assistance. Ik kan deze niet selecteren tijdens de autohuur, alleen premium emergency roadside service. Dit lijkt wat anders. Hoe krijg ik de normale emergency roadside assistance?
Ben benieuwd wat het namelijk zou kosten als we dit zouden aanvinken voor onze autohuur.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Harry schreef:
08 feb 2023, 10:10
@Harry jij zegt dat je altijd nog pechhulp kunt bellen, maar dan gaan ze zeker de werkelijke kosten doorberekenen? Stel dat ze je moeten ophalen ergens met een werker en naar de dichtstbijzijnde vestiging moeten afdroppen. Of sluit je dan als een soort ANWB ter plekke alsnog die service af en wat valt er dan onder?
Als je in bewoond gebied staat zullen de kosten nog wel te overzien zijn, maar als je afgesleept moet worden vanuit de middle of nowhere dan wordt het wel duur. We hebben in al die jaren best vaak pech gehad ook lekke banden, maar wij kunnen zelf een wiel verwisselen, zo stonden we eens ergens tussen Tucson en Las Crusas komende vanaf Chiricahua NM (aanrader :wink: ) we namen een zandweg om een stuk af te snijden en natuurlijk een lekke band :oops: , we hebben toen het thuiskomertje erop gezet en nog vele uren langzaam gereden naar Las Crusas. Daar hebben we de volgende dag contact opgenomen met Avis en konden we de band bij een locale banden firma laten vervangen, Avis heeft het verder afgehandeld.
Maar als ik zelf geen band zou kunnen verwisselen zou ik wel road side assistence nemen.

Hierdoor twijfel ik ook heel erg, bij mijn laatste huur had ik het wel genomen via Avis en uiteraard geen gebruik van gemaakt, volgens mij was het 150 dollar extra.

Bij Hertz kost het mij eventueel 24x8.99 dollar en bij Avis weet ik hun dagprijs even niet direct of ik dien het af te sluiten via Rentalcover.com met een dekking tot 4700 euro voor 128 euro of tot 2200 voor 121 euro.
Deze polis dekt een bedrag van € 4.700,00 en kan worden toegepast op huurauto's van elk autoverhuurbedrijf. Inbegrepen zijn gratis pechhulp en dekking voor schade, kosten en andere toeslagen die niet worden gedekt door de CDW-verzekering van uw autoverhuurbedrijf. U kunt deze verzekering annuleren tot aan het tijdstip van ophalen.

De polis is specifiek bedoeld voor bezoekers aan United States die een auto huren waarbij een "CDW"- of "LDW"-verzekering is inbegrepen. Ook al heeft de CDW van het autoverhuurbedrijf geen eigen risico (d.w.z. u hoeft geen eigen risico te betalen in het geval van een aanrijding), bestuurders kunnen te maken krijgen met aanzienlijke kosten voor zaken die buiten de dekking van de CDW vallen. Deze polis biedt dekking voor dergelijke zaken tot maximaal € 4.700,00, te weten:

Diefstal en vandalisme.
Alle schade die niet is verzekerd door uw autoverhuurbedrijf.
Gratis pechhulp van de hoogst gewaardeerde serviceaanbieder in United States.
Kosten voor pechhulp, inclusief oproepkosten.
Wegslepen.
Opslagkosten.
Vervanging/reparatie van voorruit, banden, koplampen en spiegels.
Verlies en vervanging van sleutels.
Uzelf buitensluiten van uw voertuig.
Verlies van gehuurde accessoires, zoals een GPS.
Terugbetaling van ongebruikte huurdagen bij staken van uw reis wegens een medisch noodgeval dat uw directe familie of andere bestuurders betreft.
Kosten voor gebruiksderving die in rekening worden gebracht door autoverhuurbedrijven om het verlies aan huurinkomsten te compenseren terwijl het voertuig wordt gerepareerd.
"Afleverkosten" die autoverhuurbedrijven in rekening brengen om voertuigen naar de geplande bestemming te brengen.
Administratiekosten die autoverhuurbedrijven in rekening brengen voor het verwerken van reparaties, verzekering, enzovoort.
Creditcardkosten die gelden voor al het bovenstaande.


Extra bestuurders
Extra bestuurders die in de met u afgesloten huurovereenkomst zijn vermeld, zijn gratis meeverzekerd. Die extra bestuurders profiteren ook van de terugbetaling voor ongebruikte huurdagen wegens een medisch noodgeval in de familie.

Claimtoeslag
De claimtoeslag voor deze polis bedraagt € 0,00.

U bent niet verzekerd voor het volgende (maar u kunt dit later toevoegen):
Motorhomes
Campers met ingebouwde slaapgelegenheid
4x4's waarmee op onverharde wegen wordt gereden (behalve om bij een accommodatie te komen)
Minibussen met 13 of meer zitplaatsen
Lichte vrachtwagens (SUV's van standaardgrootte zijn toelaatbaar)
Bussen
Schade die voortvloeit uit het niet naleven van de huurovereenkomst of het overtreden van de lokale wetten.
Schade aan het interieur en accessoires van de Auto, tenzij veroorzaakt door een aanrijding.
Mechanische gebreken, tenzij veroorzaakt door een aanrijding.


€ 4.700,00 is voldoende om dekking te bieden voor reparatiekosten en toeslagen die bestuurders moeten betalen boven op een CDW-verzekering (Collision Damage Waiver).

Deze polis:
Biedt dekking voor extra bestuurders die in de met u afgesloten huurovereenkomst zijn vermeld. Deze zijn gratis meeverzekerd.
Is inclusief gratis pechhulp (meestal € 10,00-€ 10,00/dag).
Biedt dekking voor diefstal en vandalisme.
Biedt dekking voor de kosten van wegslepen en opslag.
Biedt dekking voor verlies en vervanging van sleutels en voor uzelf buitensluiten van de auto.
Biedt dekking voor reparatie van de voorruit, koplampen, banden, spiegels en glas.
Biedt dekking voor huurauto's, deelauto's en leenauto's van garages en vervangende auto's bij ongelukken.
Biedt dekking voor aflever- of verplaatsingskosten die autoverhuurbedrijven in rekening brengen om beschadigde voertuigen te retourneren naar de voorkeurslocatie.
Biedt dekking voor creditcard- en afhandelingskosten die worden toegepast door autoverhuurbedrijven.
Dus eigenlijk of je het nu los neemt of via Rentalcover ben ik rechtstreeks waarschijnlijk meer kwijt extra of via een derden partij minder.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

redeye schreef:
08 feb 2023, 11:08
Daarnaast nog een hele andere vraag aan de hand van de laatste paar posts hier over road assistance. Ik kan deze niet selecteren tijdens de autohuur, alleen premium emergency roadside service. Dit lijkt wat anders. Hoe krijg ik de normale emergency roadside assistance?
Ben benieuwd wat het namelijk zou kosten als we dit zouden aanvinken voor onze autohuur.
Je hebt altijd recht op de gewone road side assistence als je pech krijgt met de auto, ook dat hebben we een aantal keer gehad, een keer een steen door de radiator (ja ook een zandweg :oops: ), toevallig ook in Tucson, we konden nog een stuk rijden en hebben toen gebeld, ze kwamen met een oplegger met een vervangende auto en wij konden weer verder. Nooit meer iets van gehoord. En een keer een enorm onweer met hagelstenen zo groot als tennisbalen, de hele auto was van voor tot achter gedeukt, en de voorruit was gebarsten. Dat was in Yellowstone, we konden nog wel rijden en in Salt Lake city hebben ze er een andere ruit ingezet omdat ze geen andere auto hadden op dat moment, ook nooit meer iets van gehoord.
Dus gewone road side assistence heb je altijd, voor zaken als lekke band, sleutels kwijt of zonder benzine (wellicht stroom binnenkort) heb je een extra road side assistence nodig, of je moet die zaken zelf betalen.
Wij hebben het nooit genomen.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Klopt. WIj hebben eens bij Scottsbluff gestaan met een auto in 'veilige modus'.
Ook toen geen RSA afgesloten en de telefoniste van Alamo vertelde dat ze ons wel kon komen ophalen met een sleepauto, maar dat daar (hoge) kosten aan zouden zitten vanwege het ontbreken van die RSA.

Dat bleek achteraf natuurlijk onzin (motorpech = verhuurder moet het oplossen) maar op dat moment hadden we toch vooral het idee hoe we dit gingen oplossen terwijl we in de middle of nowhere stonden, met nog een paar honderd mijl naar je volgende bed.
Een leermoment zullen we maar zeggen.

We hebben maar 1 keer road assistence afgesloten. Dat was met het 'error/Harryh (?)' tarief in 2016. Toen huurden we zo schandalig goedkoop een Fullsize SUV (€ 320,- voor 22 dagen ) dat we uit schuldgevoel de RSA erbij hebben genomen :lol:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

als je geen reserveband in de auto hebt moet je dan ook road assistance hebben ?
je hebt dan toch geen mogelijkheid om het zelf op te lossen
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Anita74 »

Ik ben aan het kijken voor een auto op Hawaii (Honolulu) en dacht dat een Jeep Wrangler misschien wel leuk is :)
Maar we zijn wel met 5 personen, geen idee hoe ruim deze auto is. Is dit met 3 volwassenen op de achterbank te doen of zit je dan toch wel krap?
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Lord Bonez »

harryh schreef:
08 feb 2023, 10:48
Dat is al heel vaak voorbij gekomen, kijk even in het Hertz topic of gebruik de zoekfunctie....
Ik probeer te zoeken, maar er staat zo veel...
Als ik het goed begrijp moet ik eerst status match doen om Presidents Circle status te hebben?
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Inderdaad, PC regelen, maar dat helpt je vooral bij ophalen op het vliegveld omdat je dan met een mid-size C huur uit de rijen kan kiezen. In jouw geval met huur vanuit de stad heb je daar niet zoveel aan en moet je reserveren wat je minimaal wil hebben. Vond je prijs wel hoog voor een week, maar geen idee en niet gekeken wat er in DC wel mogelijk is, dus misschien is het niet eens zo gek.
Kijk ook even wat de prijs op andere locaties doet. Of misschien is het het voor het prijsverschil waard om naar een vliegveld met Gold Choice te gaan en te ‘gokken’ dat er daar iets leuks in de rij staat.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Lord Bonez »

Ja ik zie het al. in de stad huren is veel duurder, als ik Dulles - Dulles doe zie ik de prijzen die hier boven staan.
Dulles is nogal ver uit de stad.

Mid-size C huren heeft dus geen zin in de stad? Heeft het wel zin op Reagan Airport (dichter bij de stad)
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Cindy1969 »

Ik reis altijd alleen en kan absoluut geen band verwisselen dus ik sluit altijd dit af: http://www.enhancedroadsideassistance.com/index.aspx
Kost USD 2,50 per dag en geeft me gewoon een stukje zekerheid/geruststelling.
Heb er nog nooit gebruik van hoeven maken dus ik weet niet of het in de praktijk ook goed is.
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door girliecathy »

Dat is wel interessant Cindy en een stuk goedkoper dan bij Alamo.
Dit wordt ook mijn eerste reis alleen naar de US dus wil ik dit ook graag afsluiten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer