Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Bedankt @bvbal79

Hoe dan ook hetzelfde kortingsniveau
Waarom die posting weer naar voren gehaald ?
Sinds een week of wat zijn de Amex Platinum CDP ś weer tot leven gekomen.
De Mastercard klanten kwamen niet aan bod.
Toen ik vanmiddag weer een auto aan het huren was en door de CDP ś in mijn Hertz profiel heen fietste kwam ik ineens die Mastercard omschrijving tegen.
Daardoor werd ik President Circle...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Ik heb geen idee meer wat de nummertjes ooit waren, staat nu al jaren in mijn profiel. Ik had toentertijd wel een MC, nu al lang niet meer. Maar heb de code ook nooit verwijderd uit mijn profiel. Weet niet eens of dat kan. Ik dacht altijd dat ze bij Hertz heel blij waren met mijn huren en me daarom gepromoot hebben… maar die code zou ook best een beetje geholpen kunnen hebben :wink:
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SaskiaC »

Heel fijn dit forum, zodat ik me goed kan voorbereiden op een auto huren.

Ik lees op de laatste 5 blz hier, dat je qua verzekeringen moet letten op de CDW/LDW verzekering en de EP (SLP is te laag).
Misschien moet die EP (extended liability protection) worden toegevoegd aan het eerste bericht van dit topic. Want in dat eerste bericht staat dat nu niet, maar wordt verwezen naar de SLI/LI verzekering.

Ik ben bezig met het matchen van mijn accounts bij de autohuurbedrijven (zie andere topic), maar wilde me vast orienteren op de autohuurprijzen.
Wij hebben 4 weken autohuur nodig van eind juli tot eind augustus (van LA naar LA).
Ik heb aan de hand van dit forum 3 websites gecheckt:

UScarhire: daar kom ik voor een intermediate uit op 2176 dollar en voor een midsize SUV op 2215
Gebruik ik de kortingscode "388", dan kom ik op 1898 dollar, dus dat scheelt al 300 dollar :)

UStravel.nl: de prijzen daar zijn op dit moment lager. Een fullsize VW Jetta voor 4 weken kost daar 1638 euro en een midsize SUV 1600.

Als laatst heb ik Hertz.nl bekeken. Zonder korting kwam ik op 2150 euro en 2196 euro voor een medium elite sedan en een midsize SUV
Ook daar heb ik met kortingscode geprobeerd (510000 in bovenste vak invullen). Dat was veruit het voordeligst. Een large sedan was 1360 euro en een smal SUV 1441 euro.

Geen idee of dit goede prijzen zijn, want ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal (en nog geen matchingstatus).

Als jullie nog andere goede website/tips hebben, hoor ik het graag.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

Bij Hertz scheelde het ons veel als we onze auto afhaalden op een locatie buiten het vliegveld, in combinatie met een CDP kortingscode van een creditcard die wij hebben. (Als je een Visa creditcard hebt, kun je CDP 618583 gebruiken)
Probeer dus een beetje te spelen met afhaallocatie en terugbreng locatie. Daarnaast ook wel eens gehad dat de goedkoopste niet bovenaan in de lijst kwam (ondanks selecteren op goedkoopste). Scroll dus door de lijst. Over het algemeen klopt de volgorde, maar je weet maar nooit.

Ga dus ook na of jij voor een CDP in aanmerking komt. Heb je een creditcard (Visa, MasterCard, Amex etc) of ben je bijvoorbeeld lid van ANWB, is je werkgever aangesloten bij Hertz of inderdaad de 510000 code.
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SaskiaC »

Die CPD kende ik nog niet :) Ga ik ook uitproberen. Dank voor de nieuwe tip!
En bij welke autohuurmaatschappij kun je de ANWB code gebruiken? (Heb de AAA code al wel bij hotels gebruikt)

Weten jullie of je bij Hertz, ustravel.nl en uscarhire ook nog gratis kan annuleren?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 776
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

opgelost.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

De ANWB code kun je in ieder geval bij Hertz gebruiken, maar ik neem aan bij meerdere verhuurbedrijven (als zal het daar een andere code zijn). Misschien dat anderen daar meer over weten.

Bij Hertz vind ik op hun website de ANWB CDP: 504224
Daarnaast ooit van de klantenservice van Hertz deze CDP gekregen voor een lidmaatschap bij de ANWB: 729385
BuNNy-RaBBiT
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mar 2015, 12:01

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BuNNy-RaBBiT »

SaskiaC schreef:
30 jan 2023, 22:27
UStravel.nl: de prijzen daar zijn op dit moment lager. Een fullsize VW Jetta voor 4 weken kost daar 1638 euro en een midsize SUV 1600.
Dank u, via UStravel.nl op mijn Fullsize SUV (Tahoe) huur 25-07->10-08 $134 bespaard :D. Nu totaal $1447. Als het beter kan hoor ik het natuurlijk heel graag!
johnvb
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door johnvb »

Hi,
Ik zie ook aantrekkelijke tarieven op Rentalcar.com. Voor een sporty car (kan ik dat ook eens meemaken :D ) betaal ik bij hen 1256 euro. Bij Uscarhire ben ik bijna 700 euro duurder.
Bij beiden is de verzekering meegenomen (zie print).

Kan dit kloppen of zie ik iets over het hoofd?

Graag jullie reactie.
Bijlagen
afbeelding.png
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Autootje nodig voor 1 persoon, weekie in juni van LA (LAX) naar Yosemite en terug. Lijkt me een mooie prijs met code 510000 op hertz.com :thumbup:
Screenshot 2023-02-03 at 12.25.42.png
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door laanvdj »

Ik heb net dit geboekt, bij ustravel.nl , prima prijs denk ik voor 23 dgn
We hebben ook nog een reserve reservering bij Hertz, klasse C gold canopy, met dezelfde prijs maar betaal later.
Alamo had deze optie ook, maar ik heb graag alles betaald voordat we gaan, dus betaald met de optie kosteloos annuleren.

Total Prepaid
1,080.01 EUR

Reservation Details

Vehicle Information
Midsize SUV - Nissan Rogue or similar

Pickup Date & Time
Thu, Jun 8 2023 7:30 PM

Pickup Location
Miami International Airport

Return Date & Time
Sat, Jul 1 2023 4:00 PM

Return Location
Miami International Airport
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Ja idd, mooie prijs!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Ik drop mijn vraag hier maar even. Hoe gebruikelijk is het dat een autoverhuurder meteen zegt, ruil je auto maar om bij de dichtstbijzijnde vestiging?

Wij hebben bij onze laatste reis best wat gedoe gehad bij het uiteindelijk niet omruilen van de auto:

Mijn lieftallige wederhelft zag een enorm gat op de Interstate over het hoofd, kan gebeuren, had mij net zo goed kunnen overkomen. Met als gevolg een bult op de wang van de rechter voorband, geluk bij een ongeluk, vlakbij het hotel en toeval of niet, maar er zat een bandenshop tegenover ons hotel. Doorrijden leek ons niet verstandig. Na een kort belletje met Alamo, mochten we de spare tire er onder leggen en naar de dichtstbijzijnde vestiging van Alamo, National of Enterprise onze auto omruilen.

Die spare tire eronder dat duurde al de halve ochtend (ik kan dat niet zelf vanwege een lichamelijke beperking). Maar goed daar kan Alamo niks aan doen :wink: , vervolgens kwamen we bij een kleine vestiging in Gallup (NM) en daar waren geen auto's beschikbaar. De dame aan de balie begreep niet waarom er geen nieuwe band onder was gezet.En wilde ons weer terugsturen naar de bandenshop waar we net vandaan kwamen en waar we de halve ochtend hadden zitten wachten :lol: Uiteindelijk alsnog naar bandenshop nummer 2 (een andere) voor een nieuwe band en pas na de lunch door kunnen rijden naar onze volgende stop.

Nou is het voor ons de eerste keer in 5x VS (en talloze autoverhuren in Europa) dat er iets aan de hand was, en achteraf hadden we daar natuurlijk om moeten vragen, maar toch, had dat meteen gedaan? Dat had ons behoorlijk wat tijd gescheeld.

Hoe gebruikelijk is dat dus om je auto hup meteen om te ruilen? En blijkbaar mag je dus ook om iets anders vragen? In ons geval een nieuwe band.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 04 feb 2023, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Eigenlijk heel gebruikelijk, ik heb in al die keren autohuur in de VS wel een paar keer iets met de banden gehad, even bellen, en iedere keer zeggen ze "kom maar omruilen". Hangt er natuurlijk wel van af, hoe ver je van een locatie vandaan bent en of je nog kunt doorrijden. Ik had een keer een langzaam leeglopende band tussen Tampa en Orlando op de I4 die ik onderweg nog heb moeten oppompen, maar ben toen na telefonisch overleg met National naar MCO gereden en heb een andere Explorer mee kunnen nemen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

In ons geval was het letterlijk de straat oversteken naar de bandenshop. Maar goed mijn wederhelft heeft het gesprek gevoerd met de klantenservice van Alamo en ik weet niet alles van wat daar besproken is. Ik was met een medewerker van de bandenshop bij de auto.

De dichtstbijzijnde vestiging van in dit geval Enterprise zat op enkele miles van ons hotel, dus ja, niet wetende dat dat een kleine vestiging bij het Amtrak station van Gallup was en dat ze geen auto's hadden. In dit geval leek ons doorrijden niet verstandig, ook geen enkele miles, als die band klapt... Ik kan geen band verwisselen en road assistance neem ik nooit. Sta je daar..

Denk ik overigens best wel eens over na, want een band verwisselen kan ik niet, nu hadden we het geluk dat we echt tegenover een bandenshop waren, maar je kunt ook in de middle of nowhere staan.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Heb je er ook over nagedacht om een volgende keer (zeker als jullie door 'middle of the nowhere' gebieden rijden) wél Road Side Assistance te nemen? Juist omdat het voor jou niet mogelijk is een band te verwisselen?

Op zich is het gebruikelijk dat ze in eerste instantie zeggen, kom maar wisselen. Ook zonder eerst een telefoontje gepleegd te hebben, ben ik wel eens naar een dichtstbijzijnde vestiging gereden. Probleem uitgelegd en een nieuwe auto meegekregen.

Ik weet niet hoe groot de bult op de band was maar als die dichtstbijzijnde vestiging zo dichtbij was, was ik er rustig heen gereden voor ik de reserveband erop had laten zitten. Had voor de beschikbaarheid niets uitgemaakt maar dan had je wel gelijk de beschadigde band kunnen laten vervangen bij de de bandshop waar jullie het nu ook hebben laten doen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Je kunt natuurlijk altijd pechhulp bellen, ook voor een lekke band, alleen betaal je dan voor die service. Voor jezelf een rekensommetje maken wat je uitspaart door al jaren geen roadside assistence te nemen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

@Harry Zo denk ik er ook over. Ik heb ook nooit RS bijgeboekt en zo al heel wat bespaard, maar probeer wel altijd banden, glas onder- en bovenkant mee te verzekeren.

Vwb die band, ik zal wel eerst zelf proberen de band (indien aanwezig) te wisselen of met zo'n reparatiesetje te repareren. Als het niet anders kan, ja dan zoek ik ook wel een vestiging van de verhuurder, maar zonder RS zal dat niet erg succesvol zijn verwacht ik.

Ik check bij ophalen vd auto wel of er een reservewiel en/of een reparatiesetje (met pomp) aanwezig is en of er wielsloten op de velgen zitten. Ik denk ook dat ik voor een bandje niet direct naar een vestiging van de verhuurder zou gaan, de bandenhandel op de hoek is ook goed. Vaak kan een band snel gerepareerd worden of heb je voor een paar tientjes een goede 2e hands.

Maar, zoals Roland al aangeeft, als je dit niet zelf kan/wil is RS bijboeken misschien toch verstandig.

Omruilen met een goede reden (of soms ook niet) kan meestal wel, maar er moet wel iets vergelijkbaars beschikbaar zijn. Bij een klein filiaal kan beschikbaarheid een probleem zijn...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door obeliks »

Iemand een idee?
obeliks schreef:
22 jan 2023, 13:22
Ik blijf de laatste zin lastig vinden bij een boeking via Expedia bij Sixt:

Je huurprijs is inclusief een cascoverzekering zonder eigen risico, dat het eigen risico verlaagt tot US$ 0.
In het geval van een ongeluk of gebeurtenis waarbij schade aan de auto ontstaat, is het eigen risico het maximale bedrag dat je uit eigen zak dient te betalen voor schade aan de carrosserie van de auto.
Voorbeeld
Als de schadeclaim US$ 5000 bedraagt, betaalt de reiziger US$ 0.
Wat wordt gedekt
Eigen risico: max. US$ 0 te betalen in geval van schade en diefstal
Cascoverzekering voor de carrosserie van de auto
Diefstalverzekering
Probleemloze claimafhandeling
Lagere restitueerbare borgsom van US$ 1.500,00 te betalen tijdens het ophalen
Wat wordt niet gedekt
Schade aan of verlies van banden, voorruit, glas en chassis is niet inbegrepen


Is het nu wel of niet goed...
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

deze ochtend is alamo/uscarhire weer iets goedkoper. Heb nu 11 dagen voor 430 euro een midsize suv
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer