Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@Ruud2004 precies.. Ik hou de prijzen goed in de gaten en kan het zo gratis annuleren/omboeken. Ik kreeg vandaag ook de wijziging van standard counter naar gold canopy binnen.. dus dat zit wel snor.

@bvbal79 ik ga het nog een keer invullen en dan even checken
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@bvbal79

kijk dit is wat er bij staat.. op de US site kom ik echt heel duur uit.. En op de CA site dit

Afbeelding Er zit geen CDW bij iig

en dit is wat ik nu geboekt heb

Afbeelding

mij lijkt de laatste veel completer (het is dan wel een minivan ipv SUV )
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Resetovic schreef:
19 jan 2023, 10:41
Voor mensen die een Cat.C hebben geboekt bij Hertz.
In mijn geval is de prijs van Cat.C gezakt met 182 dollar naar 1096 dollar :D, ik heb mijn reservering dus gewijzigd via mijn account en Gold Canopy behouden(was bang dat ik eerst volledig moest annuleren).

Even mijzelf quoteren en moet wel even zeggen dat de prijzen in het algemeen best behoorlijk op en neer schommelt in het nieuwe jaar.

In mijn geval eerst constant 1278 dollar, afgelopen weekend heel even gezakt naar 1096 dollar en gewijzigd en inmiddels 1698 dollar. Uiteraard verschilt het bij velen qua periode en locatie, maar National is ook 2x zoveel en eigenlijk constant hoog geweest en Avis is ook weer iets duurder, maar lijkt wel de meest gunstige op dit moment.

Anyway, denk dat ik mijn geluk heb gehad een auto te hebben gereserveerd nu voor rond 1000 euro bij Avis en Hertz en tot eind maart niet iets lager zal vinden, ik weet dat ik Hertz vrij kan annuleren op iedere moment en Avis geen idee....
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

voor degene die een full size suv willen, op dit moment erg goedkoop voor mijn periode vanaf LA bij uscarhire/alamo
dus wellicht ook voor andere periodes
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bvbal79 »

ClaireVHaut schreef:
24 jan 2023, 19:09
@bvbal79

kijk dit is wat er bij staat.. op de US site kom ik echt heel duur uit.. En op de CA site dit

Afbeelding Er zit geen CDW bij iig

en dit is wat ik nu geboekt heb

Afbeelding

mij lijkt de laatste veel completer (het is dan wel een minivan ipv SUV )
image.png
Apart ik weet niet of het dan de site is, maar op de hertz.nl site krijg ik ze wel
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@bvbal79 welke luchthaven pak jij dan ? Ik kijk natuurlijk op Vancouver en welke Hertz site heb je gebruikt ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bvbal79 »

ClaireVHaut schreef:
24 jan 2023, 20:40
@bvbal79 welke luchthaven pak jij dan ? Ik kijk natuurlijk op Vancouver en welke Hertz site heb je gebruikt ?
Orlando, hertz.nl
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@bvbal79 Jaa.. Orlando :) Ik ga niet naar Orlando :) ik ga naar Vancouver ;) dat is natuurlijk ander land/locatie. En blijkbaar duurder.. Voor Vancouver is het de .ca site het goedkoopst met de 510K code, die is meest uitgebreid. Ik heb alle AVIS sites uitgeplozen en Alamo (mijn go-to verhuurder normaliter) en National. Ik kom niet goedkoper uit (nu.. ik hou het in de gaten).. Jammer dat je er geen prijs alert op kan zetten zoals bij vluchten ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bvbal79 »

ClaireVHaut schreef:
24 jan 2023, 20:51
@bvbal79 Jaa.. Orlando :) Ik ga niet naar Orlando :) ik ga naar Vancouver ;) dat is natuurlijk ander land/locatie. En blijkbaar duurder.. Voor Vancouver is het de .ca site het goedkoopst met de 510K code, die is meest uitgebreid. Ik heb alle AVIS sites uitgeplozen en Alamo (mijn go-to verhuurder normaliter) en National. Ik kom niet goedkoper uit (nu.. ik hou het in de gaten).. Jammer dat je er geen prijs alert op kan zetten zoals bij vluchten ;)
Het ging me er meer om dat je zei dat de code geen verzekeringen had, dus dat hangt van de site waar je boekt af dus
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@bvbal79 dat blijkt idd.. De sites (.com .nl .de .ca .uk) waar ik mijn huur heb gezocht boden allemaal minimaal verzekeringen met deze code , met 510K was het dus wel op alle hertz sites.. Raar eigenlijk, maar dat zal wel te maken hebben met land en wetten/regels/perks met die codes..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Hoe lang blijft een status match bij Hertz geldig? Ik deed een match in feb 22. Maar ik huur maar een auto in juli 2023. Heb ik tegen die tijd nog mijn status of is die dan al verlopen?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Ik heb al 2 jaar niet meer gehuurd bij Hertz en kreeg afgelopen maand weer de verlenging van mijn PC status. Volgens mij weer voor heel 2023.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rickrijnaard »

We willen in september weer een rondje gaan doen en nu voor het eerst met de auto.

Nu heb ik het stappenplan gevolgd om hoger te komen bij Hertz,national etc en is gelukt. Maar maakt dat voor de prijs niet uit?

Want ik ben als ik via ustravel ( alamo ) kijk goedkoper uit als al die andere. Gaat om een ford mustang cabrio of een dodge challenger.
Prijs verschil is soms wel 300 euro.

Of doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

ustravel was op dit moment bij mij ook goedkoper dan Hertz en national (ook 300 euro op 11 dagen autohuur)

Is al lang geleden dat ik bij alamo heb gehuurd. Ik heb een midsize suv gehuurd. Kan ik dan wel uit verschillende midsize suvs kiezen of staat er 1 klaar ?
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevin123 »

ONYX666 schreef:
27 jan 2023, 08:19
Is al lang geleden dat ik bij alamo heb gehuurd. Ik heb een midsize suv gehuurd. Kan ik dan wel uit verschillende midsize suvs kiezen of staat er 1 klaar ?
Als de locatie "skip the counter" aanbiedt, dan kun je je auto zelf kiezen. Volgens mij zijn dat alle luchthavenlocaties. Je kunt op Alamo.com alvast inchecken en skip the counter regelen, dan kun je bij aankomt direct naar de auto's en daar kies je een auto uit jouw klasse. Bij de slagboom hoef je dan alleen je reservering, creditcard en rijbewijzen van alle bestuurders te laten zien.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

Ook bij ons is ustravel zo'n 200+ euro goedkoper. De goedkoopste auto is 'Luxury'. Zitten er bij UStravel nog verborgen kosten aan omdat ze goedkoper zijn dan de rest. Met andere woorden, zijn er nadelen ten opzichte van rechtstreeks boeken bij Alamo? Werkt bv onze status die we bij Alamo hebben ook via ustravel, zodat we op het vliegveld uit alle autos kunnen kiezen?

Edit: Zie dat wij status hebben bij Enterprise en niet bij Alamo, werkt dan zeker niet? Dan wachten we even op een betere aanbieding.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

status maakt toch niet uit als je bij alamo goedkoper de auto kunt boeken die je wilt ?

bij hertz en national boek je de c klasse om dan te hopen dat er een grotere auto staat
jellebrands1
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2023, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jellebrands1 »

Goedemorgen, Ik ga met familie in juli/augustus 2023 een rondreis West USA maken. We hebben een huurauto gereserveerd maar nu zie ik bij drive-usa.de hetzelfde type auto met alles erbij voor een veel goedkoper bedrag. Ik wil de oude reservering nu annuleren en een nieuwe maken bij drive-usa.de.

Het enige nadeel van de nieuwe reservering is dat dit een auto van Avis is en dat de Liability Insurance hier € 500.000,- bedraagt. Drive-usa.de zet hier een uitroepteken bij, kwalijkelijk waarschuwen zij dat dit wellicht een te laag bedrag aan liability is.. Is deze verzekering voor Liability voldoende of is het aan te raden toch voor een andere aanbieder te gaan met een hoger bedrag aan Liability Insurance (van 1.000.000 t/m 10.000.000).

Graag jullie advies.
Gebruikersavatar
MarcoL
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 dec 2007, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MarcoL »

bvbal79 schreef:
24 jan 2023, 20:11
image.png
image.png (198.16 KiB) 606 keer bekeken
Apart ik weet niet of het dan de site is, maar op de hertz.nl site krijg ik ze wel
Heeft iemand hier ervaring met de klasse Luxury 7 Passenger SUV (Z4) Infiniti QX60 or similar van Hertz?

Ik heb momenteel een boeking staan voor klasse Large Sedan (F) Chevrolet Malibu or similar i.c.m. President's Circle en Gold Canopy. Op die manier heb ik maximale keuze, maar ook gegarandeerd een auto waar we met 4 personen + bagage in passen. De meerprijs t.o.v. klasse C was slechts USD 40, vandaar de boeking voor de minimaal gewenste klasse.

Bij Hertz.de staat echter ook al enige tijd een mooie aanbieding voor de klasse Z4; € 640,- prepaid. Dat is een meerprijs van ca. € 60,- t.o.v. mijn Pay at Location boeking voor klasse F, waar ik USD 630,- voor 2 week voor betaal met de code 510k.
image.png
Wat zouden jullie doen? Met de boeking van klasse F ter plaatse iets moois uitzoeken, of vlak voor vertrek een prepaid boeking voor klasse Z4 maken?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

MarcoL schreef:
27 jan 2023, 11:12
of vlak voor vertrek een prepaid boeking voor klasse Z4 maken?
Ik zou het er niet op gokken dat deze prijs dan nog beschikbaar is, dit is namelijk een enorm goede prijs.
Ik zou het volgende doen: Klasse Z4 boeken op jouw account en een van de reispartners zsm het riedeltje laten doen om ook PC te worden en die dan de andere laten boeken...ter plekke kun jij of die andere nog annuleren. Maar ik denk dat jouw boeking dan blijft staan :wink: :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer