Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dibbesje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2022, 20:57

Re: Autohuur vanaf Tampa.

Bericht door Dibbesje »

Resetovic schreef:
06 dec 2022, 15:50
Wat heb je zelf allemaal gevonden dan?? Of dient men hier gewoon voor jou een auto te zoeken 🤣

Via Hertz inclusief alles met code 510000,

676 dollar, een medium sedan 590 of een large sedan 630.
Nou als het even zou kunnen graag 😂. De prijzen die ik zelf te zien krijg is allemaal boven de 1300 euro!

Die code, ik snap er gewoon niets van! Heb alle topics hierover al doorgelezen maar hoe zie ik of ik goed verzekerd ben?
Dibbesje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2022, 20:57

Re: Autohuur vanaf Tampa.

Bericht door Dibbesje »

harryh schreef:
06 dec 2022, 16:53
@Dibbesje viewtopic.php?f=30&t=75544 is wat bedoeld wordt...
@Moderatorteam heb 'm gemeld om te verplaatsten
Oké bedankt! Ben nog niet zo thuis hier op het forum.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur vanaf Tampa.

Bericht door dejong89 »

Dibbesje schreef:
06 dec 2022, 20:08
Die code, ik snap er gewoon niets van! Heb alle topics hierover al doorgelezen maar hoe zie ik of ik goed verzekerd ben?
Je bent goed verzekerd. Simple as that.
Hoe je het ziet? Lees het autoverhuurtopic een door. Met name de 1e post. Er gaat een wereld voor je open :wink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door A&A »

Wij hebben een auto nodig vanaf Seattle van donderdag 17 augustus t/m dinsdag 12 september 2023. Het kan zijn dat ik iets fout doe want ik krijg bij Hertz (code 51000 0ok geprobeerd) alleen maar bedragen van ruim boven de $ 3000,- :shock:
We hebben bij Hertz President Circle (evenals bij Avis) maar dat lijkt vooralsnog niet echt verschil te maken.

Doe ik iets fout of zijn de prijzen echt zo hoog?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@A&A Waarschijnlijk doe je iets fout inderdaad. gebruik je wel 510000 met 4 nullen ?
image.png
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door A&A »

Heb inderdaad 510000 (met 4 nullen) geprobeerd. Vreemd? Maar als het wel zou werken zijn de prijzen zo te zien nog steeds “stevig”!
Tom & Larissa
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2022, 13:48

Auto huren in Los Angeles.

Bericht door Tom & Larissa »

Goedendag,

Wij zijn nieuw dus ik zal ons eerst even voorstellen. Wij zijn Tom en Larissa, uit Apeldoorn. Sinds wij bij elkaar zijn, wilden we altijd al een keer (of vaker :D) samen naar de VS. Gelukkig zijn de ouders van Larissa zon beetje overal in de VS al geweest. Ze zij aardig doorgewinterd zullen we maar zeggen. Schoonvaders zit overigens al sinds jaar en dag op dit forum en raadde ons aan onze vragen hier te stellen als hij het ook even niet weet.

Wij willen voor +-4 weken een auto huren, toen schoonvaders vertelde dat hij hier op het forum iets had gelezen over een presidential circel (of iets dergelijks) zodat je extra voordelen krijgt bij het huren van een auto bij Hertz, of een andere grote verhuurder. Hij heeft dit een tijdje geleden geregeld voor zichzelf en dat scheelde veel tijd en geld. Dat is ook het enige wat hij zich nog kan herinneren.

Normaal moet je een x aantal autos huren per jaar om in zon circle terecht te kunnen komen, maar dat kan blijkbaar ook makkelijker en goedkoper.

Dus nu zijn wij benieuwd hoe zoiets in zijn werk gaat. Bestaat zoiets überhaupt nog?

Wij wensen iedereen alvast fijne dagen :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Welkom op het forum @Tom & Larissa.
Begin even je in te lezen in de openingspost van het Autoverhuurtopic hier viewtopic.php?p=1227970#p1227970.
Daarna het Hertz specifieke topic hier viewtopic.php?f=30&t=71561

O ja, je kunt dit soort vragen beter in een van die 2 topics stellen dan in dit draadje.
Tom & Larissa
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2022, 13:48

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tom & Larissa »

Bedankt @harryh!
Tom & Larissa
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2022, 13:48

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tom & Larissa »

:thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

A&A schreef:
11 dec 2022, 16:11
Doe ik iets fout of zijn de prijzen echt zo hoog?
Ik denk dat je niets fout doet, ik krijg dezelfde prijzen met CDP 510000.

Je huurt ook bijna 4 weken (3 weken + 5 dagen) dus dan vind ik de prijzen nog niet zo gek: Cat. C voor USD 1.495,00 of Cat Q4 voor USD 1.664,00.

Blijft natuurlijk een feit dat prijzen gewoon veel hoger liggen dan enkele jaren geleden maar gezien huurprijzen elders momenteeel vind ik het te doen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

@A&A gaf aan code 51000 (met drie nullen) te hebben gebruikt, i.p.v. code 510000 (met vier nullen). Beide codes zijn geldig maar maken in tarief nogal een verschil.

De screenshot komt van @HennyCox en is basis van 510000 (de juiste code). De tarieven die je dan vind zijn weliswaar hoog als hebben vergelijkt met wat we gewend zijn in het verleden, maar ik ben het met @Coyote eens dat ze voor de huidige tijd zo gek nog niet zijn.

Ik hou de laatste tijd ook SIXT een beetje in de gaten. Daar kan ik soms hele concurrerende tarieven vinden. Ik kwam voor sommige data bedragen rond de USD 1000 tegen voor 28 dagen een midsize SUV vanuit San Francisco.

Bij SIXT zijn de mijlen niet onbeperkt en mag je niet met je auto in alle staten komen. Maar dat hoeft niet per sé een probleem te zijn. Er zijn minder restricties dan vroeger. Met een auto gehuurd in California mag je naar Arizona, Colorado, Nevada, New Mexico, Oregon, Texas, Utah, Washington en zelfs naar British Columbia. Dat lijkt me voor veel reizen afdoende.
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door A&A »

We hebben de code met 4 nullen gebruikt (die met 3 was een typefoutje). Sixt zal in ons geval waarschijnlijk geen optie zijn want we willen ook nog naar Vancouver Island dus moeten de landsgrens over mogen.
Afgelopen jaar voor 2 dagen minder een auto gehuurd bij AutoEurope (Avis) voor goed € 700,-. Nu dus dubbel zo duur voor 2 dagen meer ?! Voorlopig maar hopen dat de prijzen nog flink zakken (mogelijk tegen beter weten in)
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Dat mag volgens de post van Galapogos.
Texas, Utah, Washington en zelfs naar British Columbia. Dat lijkt me voor veel reizen afdoende.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Als je bij SIXT een auto huurt in Arizona, California, Colorado, Nevada, Oregon of Washington dan mag je daar inderdaad mee naar British Columbia, en dus naar Vancouver Island. Zie https://www.sixt.com/rental-information/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

A&A schreef:
17 dec 2022, 16:12
Afgelopen jaar voor 2 dagen minder een auto gehuurd bij AutoEurope (Avis) voor goed € 700,-. Nu dus dubbel zo duur voor 2 dagen meer ?! Voorlopig maar hopen dat de prijzen nog flink zakken (mogelijk tegen beter weten in)
Dan heb je een goede deal gehad bij AutoEurope (Avis). Afgelopen jaar waren huurprijzen ook hoger dan voorgaande jaren. Eerder dit jaar is er wel een weekend lang de mogelijkheid geweest via Avis.dk en andere Avis-landen goedkoop te boeken. Wellicht dat je daar op meegelift hebt? Of wellicht had je de huurauto al veel eerder vastgelegd? Die huurprijzen van Avis waren echter na enkele dagen weer verdwenen en niet weer teruggekomen.

Ik zou niet wachten (hopen) tot prijzen weer gaan zakken, als dat al gebeurt, maar gewoon iets vastleggen zoals hierboven bij Hertz. Voor dit moment zijn dat absoluut niet rare prijzen. Ja, het is nog steeds veel geld, maar je hebt de mogelijkheid achteraf te betalen dus kun je ook elk moment weer annuleren mocht je straks wel een betere prijs tegenkomen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jastas
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2022, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jastas »

Ik wil van 14 juli 2022 tem 11 augustus een wagen huren, ophalen in Seattle (ergens in het centrum) en afleveren in Denver Airport.
We zijn met z'n vieren (2 volwassenen en 2 kinderen), bagage zou bestaan uit 2 koffers en dergelijke, maar ook 2 (kleine) tenten.

Ik heb meerdere offertes aangemaakt, via Hertz, National, Alamo enz.
Echter het goedkoopste voorstel voor een full size (Toyota Camry) of gelijkwaardig is via Sixt.be, 2572eur inc one-way en verzekering.

Ter vergelijking: bij Hertz betaal ik 3650eur zonder die 510000 code, of 1977eur mét die 510000 code. :shock:
Maar ik heb al gelezen dat die 510000 code eigenlijk niet bedoeld is te gebruiken, of dat er verschillende (verplichte) verzekeringen NIET bij zitten?
Klopt dit?

Iemand een idee of dit een (voor de zomerperiode dan) goede prijs is, of kan dat nog beter?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@jastas
Welkom op het forum.
jastas schreef:
21 dec 2022, 10:33
ik heb al gelezen dat die 510000 code eigenlijk niet bedoeld is te gebruiken, of dat er verschillende (verplichte) verzekeringen NIET bij zitten?
Klopt dit?
Ik ben heel benieuwd waar jij dit gelezen hebt :lol: Want dit is niet waar. Alle verzekeringen zitten er bij in en vele hier hebben er met veel plezier gebruik van gemaakt het afgelopen jaar.

Gezien de gezinssamenstelling zou ik geen Camry kiezen. Dat wordt wel heel erg krap. Je hebt ook geen aisle keuze als je de auto in het centrum ophaalt dus de kans dat je iets groters mee gaat krijgen is vrij klein.
De prijzen zijn hoog omdat je een forse one way fee voor je kiezen krijgt. Bij National.DE betaal je 2450 usd voor een midsize suv, inclusief one way toeslag. Wel ophalen op het vliegveld en met aisle keuze.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@jastas
je hebt nog veel tijd, dus blijf goed zoeken bij alle aanbieders. En vergeet de travel agents (OTA's) niet. Ik weet dat hier veel gesproken wordt over rechtstreeks boeken bij de verhuurders met gebruik van codes en statussen, maar ik heb daar zelden de beste prijs gevonden.
Als ik nu zoek bij (bijv.) Autoeurope.nl vindt ik een Standard SUV voor €2200. Bij Sixt, incl one-way toeslag.
En als de prijzen zakken kan je makkelijk online en zonder kosten je reservering aanpassen.
image.png
En zoals @dejong89 al noemt, is een reguliere sedan (zoals een Camry) wellicht wat krap met z'n vieren. Ik reis doorgaans alleen en houd het altijd op een SUV. Heerlijk die hoge zit en de ruimte achterin. Met z'n vieren zou ik dan minimaal een Standard SUV nemen; een Mid-size kan erg klein zijn (formaat zoals de Nederlande Opel Mokka) en daar passen nog geen 2 tassen in de kofferruimte.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
jastas
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2022, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur vanaf Tampa.

Bericht door jastas »

Bedankt voor de info!

Als ik echter op autoeurope.nl naar dezelfde wagen zoek, zelf van 17 juli tem 11 augustus (dus 2 dagen minder dan jouw voorstel) kom ik echter op 2900eur uit! Vertel me je geheim! 😁

Zelfde pick-up als drop-off
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 21 dec 2022, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Direct bovenliggend bericht niet quoten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer