Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

JFeetje83 schreef:
22 sep 2022, 19:32
Bij sunny cars weet ik wel dat alles echt helemaal all-in is en het gaat altijd super makkelijk.
En dat geldt ook voor andere aanbieders. Op de één of andere manier zie ik Sunny Cars altijd voorbij komen (vooral op FB worden ze erg 'geprezen') terwijl ze nog nooit goedkoper voor mij zijn geweest. Kennelijk betaalt men liever meer voor een huurauto.

Weet niet waar de twijfel vandaan komt als hier een positieve ervaring over een andere aanbieder gegeven wordt. Zou de berichtgeving hier beter vertrouwen dan de berichten op FB. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

JFeetje83 schreef:
22 sep 2022, 19:32

Bij sunny cars weet ik wel dat alles echt helemaal all-in is en het gaat altijd super makkelijk.
En bij Sunny Cars lachen ze zich tien keer in de rondte ....ze hebben weer een onbenul " Ontzorgd " en dat Ontzorgen geeft een pracht van een verdienmodel...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Wij zijn ons aan het verdiepen in Costa Rica en iedere site met tips over Costa Rica schrijft hetzelfde: De auto huren we bij Sunnycars want alles is inclusief.

Jaja. Ondertussen betaal ik bij Sixt 775 euro voor een Geely GX3 , alles inclusief, geen eigen risico en extra bestuurder en betaal ik , zoals wel vaker, bij Sunnycars veel meer voor een simpele economy car. 1100 euro.

Maar wel alles inclusief. :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

Ik heb de indruk dat Sunny Cars vooral gebruikt wordt door mensen die veel in Europa huren, en niet zo veel ervaring heb en in de USA. Misschien bang gemaakt door (al dan niet terecht) verhalen over autoverhuurders op de Europese zonbestemmingen die je van alles aansmeren, met dito hoge eigen risico’s. Dan voelt een broker die gepromoot wordt via de ANWB met allerlei beloftes over zekerheid, allin, risicoloos, etc heel veilig denk ik…
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Frasi schreef:
22 sep 2022, 17:55
Of €1001 als je 2 bestuurders wil (+$75 one-way fee).
Is de tweede bestuurder niet inbegrepen bij huur in Las Vegas?

Marianne
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@KW1984 Dat denk ik ook. Veel mensen beseffen niet hoeveel geld ze kunnen besparen door een beetje te zoeken. Maar goed, niet iedereen is zo gek als dat sommige van ons zijn. Ik heb zelfs een Excel opgeslagen met alle tips, trics en codes..
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

bedeve schreef:
22 sep 2022, 19:54
JFeetje83 schreef:
22 sep 2022, 19:32

Bij sunny cars weet ik wel dat alles echt helemaal all-in is en het gaat altijd super makkelijk.
En bij Sunny Cars lachen ze zich tien keer in de rondte ....ze hebben weer een onbenul " Ontzorgd " en dat Ontzorgen geeft een pracht van een verdienmodel...
Hier toch een positieve noot voor Sunnycars bij autohuur in Europa.
Het is in Europa vrij gebruikelijk om een vrij hoog eigen risico te hebben en je voor glas en banden schade geheel verantwoordelijk bent. Wij hadden vorig jaar in Malaga een steentje op de voorruit van de gloednieuwe gehuurde 3-serie en natuurlijk een sterretje. Bij inleveren vind de verhuurder dat er een nieuwe ruit in moest, wilt u even ruim € 900 betalen? Bij thuiskomst meteen gemeld bij Sunnycars en de volgende dag was het geld al terugbetaald.
Maar aangezien er in de VS geen sprake is van eigen risico heb ik Sunnycars nooit gebruikt voor de VS, maar voor Europa erg prettig zaken mee te doen.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JFeetje83 »

Wij hebben inderdaad vooral ervaring in Europa en Caribbean. We hebben nog nooit een auto gehuurd in de VS.
Maar ik vertrouw natuurlijk ook op dit forum anders had ik de vraag nooit gesteld 😃

Dank voor deze suggesties! Scheelt idd een hoop geld en van Alamo weet ik ook dat het praktisch is. Waar halen jullie al die codes en refers vandaan dan? Ik heb een hoop te leren haha! Ik heb nl de sites die jullie noemen wel doorgezocht vooraf ik bij Sunny Cars boekte, maar zonder code liggen de prijzen allemaal rond hetzelfde.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Deze codes en tarieven zijn in dit topic te vinden, alsmede in het Hertz en National topic. Even goed zoeken en er gaat een wereld voor je open.

Nog even over Sunnycars, wisten jullie dat je ook hier een partersite is met '' gunstigere '' tarieven dan de reguliere site?

https://partner.sunnycars.de/ak/2394758/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JFeetje83 »

Dank! Ik ga eens goed speuren haha.
Bij de partnerlink van Sunnycars die hij deelde DeJong89 zijn de tarieven (iig zonder code) zelfs een ietsje duurder dan bij Sunnycars NL. Het zal ook wel echt afhankelijk zijn van het moment. Niks frustrerender dan die wisselende ticket/huurprijzen altijd!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Martin & Marianne schreef:
23 sep 2022, 08:09
Is de tweede bestuurder niet inbegrepen bij huur in Las Vegas?
Je hebt gelijk; ook in Nevada is de partner automatisch inbegrepen in elke autohuur.
State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin allows a spouse to be an automatic authorized driver provided they meet minimum age and driver's license requirements.
https://www.enterprise.ca/en/help/faqs/ ... river.html
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Mully
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2015, 21:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mully »

Via ustravel hebben wij een standaard suv kunnen huren voor 1222,70 dollar bij Alamo. Wij hebben hier ook een bevestiging van gekregen met bovengenoemd bedrag in de mail. Heb destijds ingelogd bij Alamo om te kijken of de gegevens en bedragen in orde waren en dat was het geval.

Nu we over 5 weken richting florida gaan en ik nogmaals heb ingelogd bij Alamo zie ik plots een ander bedrag staan nl. 1310,06 dollar. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt bij Alamo. Heb hier een tijd geleden gelezen dat dit gebeurde bij Avis en Hertz, maar blijkbaar kunnen we ook Alamo bij dit rijtje voegen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Frasi schreef:
23 sep 2022, 17:41

State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin allows a spouse to be an automatic authorized driver provided they meet minimum age and driver's license requirements.
https://www.enterprise.ca/en/help/faqs/ ... river.html
Met nadruk op " Automatic Authorized "
Een wijsneus die denkt voor allle gewissigheid zijn /haar spouse aan te melden kan alsnog een met extra driver verhoogde nota verwachten.

En vwb Calidfornia gaat die uitsluiting van kosten voor een extra driver voor een ieder op.
Vriend . vriendin , buurvrouw, oma , ; noem maar op
Dat wil nog wel eens een instinkertje zijn voor hen die via een broker voor alle zekerheid maar een "Gold Pakket " afnemen... :D :D
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

Mully schreef:
25 sep 2022, 14:46
Via ustravel hebben wij een standaard suv kunnen huren voor 1222,70 dollar bij Alamo.

Nu we over 5 weken richting florida gaan en ik nogmaals heb ingelogd bij Alamo zie ik plots een ander bedrag staan nl. 1310,06 dollar. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt bij Alamo.
Dit was bij mij ook het geval. En anderen maakten hier ook melding van. Heb de reden nog niet kunnen achterhalen. Het is daarna niet meer gewijzigd, dus hopelijk blijft het bij die ene verhoging. Ik houd het in de gaten, heb voor de zekerheid ook nog een booking staan bij National.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MotorGuy76 »

Hi, goedenavond.

Wij willen volgend jaar 2023 in juli/augustus naar the USA (westkust), en zien zoals de rest zeer grote verschillen qua autohuur.

We zijn een groep van 3 volwassenen + 4 kids (10-17 jaar), het zou kunnen dat er nog een volwassene bij komt, dan zouden we dus met zn 8en zijn.

Ik zie qua autohuur voor 9-persoons busje dit al snel oplopen naar 3000 euro, dan zit ik eraan te denken om beter 2 "kleinere/normale" auto's te huren, dat is dan sowieso een stuk goedkoper maar wel minder gezellig en betaal je natuurlijk ook dubbel benzine...

Weet iemand of er specifiek autohuur bedrijven zijn die zich richten op busjes verhuur?

We zoeken een auto in San Francisco van 27 juli 17:00 (lokale tijd) tot 17 augustus 14:00.

Als iemand tips heeft dan hou ik me zeker aanbevolen !
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Die grotere busjes zijn vaak ook echt wel een pak duurder en slurpen ook een stuk meer. Voor 8 mensen zou ik lekker kiezen voor 2 normale auto's. Met een beetje mazzel pik je nog ergens een hybride uit een rij om wat te besparen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

Wie kan mij helpen, ik heb een vraag over de tol aan de oostkust. Gisteren kwam ik via de partner.rentalcars.com ustravel bij een reservering voor Alamo en daar kon ik de tolpas aanklikken (20 euro). Moet ik dat nu al reserveren? Want ik lees dat als je door de tolpass lanes rijdt je automatisch in hun toll by plate meedoet.

Ik heb ook al een reservering bij nationalcar.de en ik zie dat ik dat daar ook niet heb gereserveerd. Via de partner link is de auto 200 euro goedkoper zag ik. Maar ik twijfel wat ik moet doen met dat vakje tollpas.

Wij rijden vanuit Washington en komen door best veel staten ook in Florida. Maar ik kom er niet uit of ik nu een transponder/pas moet huren of toll by plate.......die toll by plate gaat automatisch en hoef je dus niet te reserveren, maar dat andere wel denk ik.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@pumi1000 Ik heb even bij Alamo gekeken en daar vond ik dit:
image.png
wat betekent dat je voor het noordoosten een transponder bij Alamo zou kunnen huren, maar verder naar het zuiden zul je het met toll-by-plate moeten doen. Dat gaat je dan $19,95 max extra kosten, naast de transponder.

Een andere optie is een Sunpass Pro transponder, maar die kun je denk ik alleen in Florida kopen, dus of dat lukt als je in Washington DC begint vraag ik me af. Want Sunpass Pro ondersteunt E-ZPass en daarmee ook noordoosten.

Derde en ws beste optie is zelf een E-ZPass transponder kopen want die werkt ook in Florida etc:
"Customers can go in person to a walk in center. Call in to the EZ Pass Customer Service Center and the account can be opened by a customer service representative and the transponder mailed. Pick up an EZ Pass On-the-Go kit at the customer service counters of Giant or Wegman's grocery stores."
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@harryh
Eigenlijk dien ik ze dus beide nodig te hebben.....ik zag die kleurenfoto ook.
Die transponder is dus wat je meteen bij reserveren aanklikt, dat is 20 dollar plus de toll en verder toll by plate wat automatisch gaat en 30 dollar (was eerst 20) kost max plus toll.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Niet nodig, neem een eigen EZ-pass transponder, die werkt zowel in het NO als in Florida.
"Pick up an EZ Pass On-the-Go kit at the customer service counters of Giant or Wegman's grocery stores."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer