Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

knetterbekie schreef:
23 aug 2022, 20:40

Iemand die eens bij Alamo een auto heeft gehuurd die toevallig weet waarom skip de counter voor mij niet mogelijk is?

Wij huren een auto vanuit LA en brengen hem daar ook weer terug. Dit heb ik geboekt op https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/ waarbij ik gekozen heb voor de later betalen optie.
Onlangs via deze link ook een boeking gemaakt voor LA(X). Eerst kon ik ook alleen de accelerated check-in doen. Na die te hebben afgerond, kwam alsnog de mogelijkheid naar voren voor skip-the-counter. Dat is gelukt, bevestiging is binnen.
Heb je de check-in al afgerond? Als je daarna opnieuw inlogt zou je de skip optie moeten zien.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kath90 »

Er is odd geen ultimate choice, voor 250 zou ik dat ook niet doen, bij mi scheelde het bijna 600 euro, daarvoor vond ik het dan weer wel waard om geen keuze te hebben.

(Al heb ik inmiddels omgeboekt naar Alamo vanaf SFO voor nog minder😋)
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Janssen_R
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 apr 2022, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Janssen_R »

Ik zag daar een Standard SUV voor EUR 911 via de UStravel.nl link. Wilde in de avond nog even de annuleringsvoorwaarden van Alamo en Hertz doornemen om te bepalen of ik een back-up boeking wilde houden. Kijk de ochtend daarna: prijs gestegen naar EUR 1450 :lol:
AmericanNoob
Amerikafan
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rijswijk

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AmericanNoob »

Op dit moment een mooie aanbieding kunnen scoren via de Nationalcar.de website

Van 28 juli t/m 18 augustus een midsize (executive elite status) voor de prijs van $ 1.440,00. incl. CDW

Overige verzekeringen lopen eventueel via mijn AMEX platinum. Thanks voor de tip die hier eerder deze maand gedeeld is.

Nu rustig verder kijken of er nog wat goedkopers voorbij komt, maar ik ben hier al zeer tevreden mee gezien het huidige prijspijl...
knetterbekie
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2022, 13:29

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door knetterbekie »

KW1984 schreef:
23 aug 2022, 23:27

Onlangs via deze link ook een boeking gemaakt voor LA(X). Eerst kon ik ook alleen de accelerated check-in doen. Na die te hebben afgerond, kwam alsnog de mogelijkheid naar voren voor skip-the-counter. Dat is gelukt, bevestiging is binnen.
Heb je de check-in al afgerond? Als je daarna opnieuw inlogt zou je de skip optie moeten zien.
Ik heb de check-in afgerond en zie als ik inlog staat er ook bij dat dat afgerond is met daaronder de optie voor skip the counter.
Alleen als ik erop klik krijg ik de melding die ik gestuurd heb.
Heb het ook geprobeerd op een andere laptop maar toen kreeg ik hetzelfde.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Kath90 schreef:
23 aug 2022, 21:52
Heb je gekeken of het voor jouw autoklasse mogelijk is te huren vanaf Mason Street ipv SFO, ik heb namelijk ook +-19 dagen vanaf 30 augustus tot 16 september, met ophalen in San Fran en afdroppen in Vegas, en ben 700 kwijt voor een midsize.
Prima tip voor huurders die :
Hun specifiek gewenste auto geboekt hebben en dus niet rekenen op vrije keuze of upgrade.
In hun planning extra tijd hebben opgenomen : de locatie en de wachttijd daar.

Wanneer je het loyaltyprogramma van Hertz of National gebruikt raad ik deze move af.
Voor de bovenomschreven huurders kan het geld besparen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hermanus
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2022, 15:25
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hermanus »

Ik heb een reservering via Us-travel bij Alamo. Hierbij heb ik gekozen voor betaling achteraf om gebruik te kunnen maken van skip the counter.
De prijs bij reserveren was usd 945,00.Hier heb ik een bevestiging van gekregen. Als ik nu mijn reservering opvraag is de prijs opgelopen naar usd 1018,00! Betekent dit dat de prijs niet vaststaat bij een reservering met betaling achteraf?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

AmericanNoob schreef:
24 aug 2022, 10:37
Op dit moment een mooie aanbieding kunnen scoren via de Nationalcar.de website

Van 28 juli t/m 18 augustus een midsize (executive elite status) voor de prijs van $ 1.440,00. incl. CDW

Overige verzekeringen lopen eventueel via mijn AMEX platinum. Thanks voor de tip die hier eerder deze maand gedeeld is.

Nu rustig verder kijken of er nog wat goedkopers voorbij komt, maar ik ben hier al zeer tevreden mee gezien het huidige prijspijl...
Gek bij mij scheelt dat echt helemaal niets of ik nog op .de kijk of op .com (beide ingelogd geen accountnummer opgegeven). Ik zoek van 11/8/23 t/m 8/9/23 dus ik moet nog wel even wachten maar ik ben wel al aan het kijken wat de prijzen ongeveer doen. Bij Hertz (waar ik altijd met veel plezier heb gehuurd) zijn de prijzen zo idioot dat ik beter een auto kan kopen (8200 dollar voor een midsize voor 4 weken)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
AmericanNoob
Amerikafan
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rijswijk

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AmericanNoob »

Inges schreef:
25 aug 2022, 11:28
AmericanNoob schreef:
24 aug 2022, 10:37
Op dit moment een mooie aanbieding kunnen scoren via de Nationalcar.de website

Van 28 juli t/m 18 augustus een midsize (executive elite status) voor de prijs van $ 1.440,00. incl. CDW

Overige verzekeringen lopen eventueel via mijn AMEX platinum. Thanks voor de tip die hier eerder deze maand gedeeld is.

Nu rustig verder kijken of er nog wat goedkopers voorbij komt, maar ik ben hier al zeer tevreden mee gezien het huidige prijspijl...
Gek bij mij scheelt dat echt helemaal niets of ik nog op .de kijk of op .com (beide ingelogd geen accountnummer opgegeven). Ik zoek van 11/8/23 t/m 8/9/23 dus ik moet nog wel even wachten maar ik ben wel al aan het kijken wat de prijzen ongeveer doen. Bij Hertz (waar ik altijd met veel plezier heb gehuurd) zijn de prijzen zo idioot dat ik beter een auto kan kopen (8200 dollar voor een midsize voor 4 weken)
Jaaaa scheelt echt bizar veel tussen de 2 websites, zie hier een zelfde reservering zonder inloggen op de US website... Dus National.de is de moeite waard! Hertz kwam ik trouwens voor die periode uit op $ 2.800, ook Presidents Cirle

Afbeelding
julieke
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2010, 20:32

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door julieke »

Lieve mensen,

Ik heb al een aantal weken hier alles bestudeert ;-)

Ik ga al zo een 15 jaar jaarlijks naar Florida, huurde altijd via de typische brokers.

Maar voor volgend jaar is het dus allemaal absurd duur. Het wordt geen Florida maar LA.
Ik zoek al weken en vind geen auto onder de 1300euro voor 16 dagen.
Data 27 juni - 13 juli LAX , zelfs buiten LAX huren is amper verschil en ben alleen met 2 kinderen dus liever niet tenzij groot prijsverschil.

Ik heb ondertussen status match gedaan enz, geprobeerd met codes via Hertz, National, Avis,... check alles meerdere keren per dag. Beetje hopeloos aan het worden :roll:

De link van ustravel.nl ook meermaals geprobeerd, deze is momenteel het 'goedkoopst' 1250 . Ik heb echter alle voorwaarden doorgenomen maar vind niets terug over annulering. Ook in de zoekfunctie hier vond ik dit niet terug..

Kan je hier ook 48uur op voorhand kosteloos annuleren ?

Als iemand nog tips heeft... alvast bedankt!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Als iemand opent met "Lieve Mensen " kom ik natuurlijk in actie @julieke ,

Ik keek even naar IJslandse Avis-vrienden met de D650000 AWD en kwam toen dit tegen.
Er een half uurtje tijd aan besteden zal je ongetwijfeld een mooiere prijs opleveren.
Je moet er wel iets aan doen, maar daar staat dan ook een mooi uurtarief tegenover ...

https://secure.avis.is/en/car-results
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
julieke
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2010, 20:32

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door julieke »

bedeve schreef:
25 aug 2022, 15:27
Als iemand opent met "Lieve Mensen " kom ik natuurlijk in actie @julieke ,

Ik keek even naar ijslandse Avis vrienden met de D650000 AWD en kwam toen dit tegen.
Er een half uurttje tijd aan besteden zal je ongetwijfeld een mooiere prijs opleveren.
Je moet er wel iets aan dioen , maar daaar staat dan ook een mooi uurtarief tegenover....

https://secure.avis.is/en/car-results
Wow! Is dit een wonder code ? ;-)

Hartelijk dank ... nu nog even uitpluizen qua verzekeringen of alles erbij zit.
julieke
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2010, 20:32

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door julieke »

... nu nog even uitpluizen qua verzekeringen of alles erbij zit.
Sorry ... ik nog eens ... ik zie dat er niets van verzekeringen bij zit, klopt dit? Ik heb ook geen optie om ze toe te voegen ...
Laatst gewijzigd door markro op 25 aug 2022, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Je hebt gelijk @julieke , door die anspreekvorm toch de concentratie kwijt geraakt !

Niet doen tenzij je een Amex Platinum card hebt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
julieke
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2010, 20:32

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door julieke »

bedeve schreef:
25 aug 2022, 16:03
Je hebt gelijk @julieke , door die anspreekvorm toch de concentratie kwijt geraakt !

Niet doen tenzij je een Amex Platinum card hebt.
Toch bedankt!! We zoeken verder en hopen op toch nog een 'schappelijke' prijs;-)
AmericanNoob
Amerikafan
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:30
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rijswijk

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AmericanNoob »

julieke schreef:
25 aug 2022, 16:08
bedeve schreef:
25 aug 2022, 16:03
Je hebt gelijk @julieke , door die anspreekvorm toch de concentratie kwijt geraakt !

Niet doen tenzij je een Amex Platinum card hebt.
Toch bedankt!! We zoeken verder en hopen op toch nog een 'schappelijke' prijs;-)
Op nationalcar.de kom ik je huur periode tegen voor een bedrag van $788,00

Dit is incl. LDW als ik het goed zag. Je kan reserveren en vervolgens zie je em in je emerald account, die is dan in het Engels, wat makkelijker om je verzekeringen te checken 👍🏻
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

Hermanus schreef:
24 aug 2022, 19:01
Ik heb een reservering via Us-travel bij Alamo. Hierbij heb ik gekozen voor betaling achteraf om gebruik te kunnen maken van skip the counter.
De prijs bij reserveren was usd 945,00.Hier heb ik een bevestiging van gekregen. Als ik nu mijn reservering opvraag is de prijs opgelopen naar usd 1018,00! Betekent dit dat de prijs niet vaststaat bij een reservering met betaling achteraf?
Ik heb zo’n zelfde reservering staan. N.a.v. van je post ook mijn reservering even gecheckt. Ik zie ook dat de prijs nu $ 40 hoger is dan in mijn reserveringsbevestiging van 2 weken geleden (beide in dollars, dus geen koerseffect). Blijkbaar passen ze de prijs toch nog aan. Misschien is dat alleen bij pay-later, en staat hij bij prepaid wel vast? Hopelijk blijft het bij deze ene verhoging…
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wouterjanS »

Gelijk ook even gecheckt maar mijn prijs van een maand geleden geboekt is nu nog steeds hetzelfde.
Alhoewel de dollar/euro koers wel pijnlijk is om te zien
image.png
image.png (6.62 KiB) 901 keer bekeken
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resi_70 »

bedeve schreef:
25 aug 2022, 16:03
Je hebt gelijk @julieke , door die anspreekvorm toch de concentratie kwijt geraakt !

Niet doen tenzij je een Amex Platinum card hebt.
En dan nog is het niet ideaal lijkt me. Als je schade hebt of er iets gebeurd wat waarvoor ze geld willen zien kan het zijn dat je wat voor moet schieten en dit later weer vergoed krijgt via AMEX.

Wij hebben zelf ook een AMEX Platinum kaart en weten dat er alles bij inzit. Vraag me ook wel af hoe dat dan bij de balie gaat als je helemaal geen verzekeringen afsluit.

Heeft iemand met een AMEX Platinum kaart ooit een auto gehuurd zonder verzekeringen van de verhuurder?

Maar tjonge wat zijn de prijzen van de auto' omhoog gegaan. Ben nog niet onder de €450 met verzekeringen voor de periode 16/9 -27/9 LAS/LAS Heb bij AVIS Alle een stuk of 20 codes geprobeerd. Het hoef niet eens een SUV te zijn gewoon een normale auto.

De code D008400 geeft echter wel een forse korting maar schijnt een Amazone Employees code te zijn. Lijkt me niet handig om deze te gebruiken en is waarschijnlijk zonder verzekeringen of het kan dat deze er op de achtergrond bij zitten en dat zou dan juist een groter probleem zijn indien je brokken maakt. Want de verzekering zit dan aan een Amazone werkgever gekoppeld.

De D650000 geeft ook wel wat lager rates maar nog veels te duur en ook zonder verzekeringen lijkt het. Denk dat we dan maar gaan lopen en ubere :wink:

Overigens wanneer komt deel 11?? Deel 10 is gestart in 2019 en het meeste is al niet meer actueel als je zoekt.
Laatst gewijzigd door Resi_70 op 26 aug 2022, 06:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Sterker nog, als je geen verzekering bij de auto verhuurder afsluit kun je er op wachten dat ze ieder krasje op jou gaan verhalen. Betekent ook alles vastleggen wat er aan schade is bij het ophalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer