Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Ing schreef:
13 nov 2021, 00:49
We merkten vandaag trouwens dat de tank helemaal niet vol zit, maar half vol. Gisteren waren we daar denk te moe voor om te zien haha. Daar ga ik bij inleveren nog wel even een puntje van maken...
Bij het inleveren heb ik het gemeld, maar de rij was enorm lang (en ik had haast ivm BA issues). De jongen bij het inleveren van de auto wilde het voor me regelen, maar daar heb ik nog niks van gemerkt.

Wat er wel is gebeurd; er is opeens 97 dollar afgeschreven van mijn CC door Avis...

Ik heb de klantenservice gemaild, want hier ben ik niet blij mee. Even afwachten.
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2022: Florida
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik heb ook ooit een onverwachte naheffing van AVIS ontvangen nadat ik bij hen een auto in de VS had gehuurd. Wellicht goed om te weten:

Als je je persoonlijke frequent-flyer/traveller-nummer van een airline of hotelketen invult wanneer je boekt bij AVIS, brengt AVIS afhankelijk van de airline/hotelketen een toeslag in rekening die kan oplopen tot $1 per dag autohuur. Zie https://www.avis.com/en/help/ftpHelp/ftp_ca. AVIS Nederland (waar ik had geboekt) communiceert niet over deze kosten, maar vervolgens boekt AVIS Amerika deze kosten na afloop van de huurperiode wél af van je creditcard. Enfin, sindsdien vul ik dus geen frequent flyer-nummer meer in als ik boek bij AVIS.

Voor alle duidelijkheid, dit staat dus helemaal los van eventuele kortingscodes / CDW’s via een frequent flyer programma (zoals de Flying Blue-CDW’s). Maar dit gaat over het invullen van je persoonlijke frequent flyer-nummer als je een boeking bij AVIS plaatst.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Galapogos schreef:
23 nov 2021, 16:11
Via Drive-USA.de heb je voor 1053 euro een midsize SUV bij Alamo of National. Tot 48 uur voor ophalen kosteloos te annuleren. Circa een maand voor ophalen wordt de huur van je creditcard afgeschreven.

Goedkoop? Nee. Maar lijkt me wel een betere optie dan de twee hierboven genoemde opties.

We vinden nu ook een Ford Escape (of gelijkwaardig) met alle verzekeringen erbij (volgens mij) voor €976…. Op Tuicars.com, verhuurder Avis.
Ook annuleerbaar tot 24 uur van tevoren.
Dat lijkt me ook een goede prijs, gezien de prijzengekte van nu?
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Thanks @Galapogos, maar die heb ik naar mijn weten niet ingevuld... Dus zou ergens anders aan moeten liggen. Wel vreemd (en nogal irritant).
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2022: Florida
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ing schreef:
23 nov 2021, 18:47
Wat er wel is gebeurd; er is opeens 97 dollar afgeschreven van mijn CC door Avis...
Toevallig niet ergens voor getekend bij het ophalen van de auto? Heb je ook op tolwegen gereden?

Heb je bij het inleveren van de auto ook een uitdraai op papier gekregen (of is het per e-mail gestuurd zoals bij mij in Canada bij Avis)? Daar kun je ook niets op ontdekken?

Nou weet ik niet wat de tankinhoud van je huurauto was maar het kan ook niet zo zijn dat ze een volle tank gerekend hebben?

Roland
Since 1982: 26 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ing schreef:
23 nov 2021, 21:36
Thanks @Galapogos, maar die heb ik naar mijn weten niet ingevuld... Dus zou ergens anders aan moeten liggen. Wel vreemd (en nogal irritant).
De vorige keer dat ik bij AVIS in de VS huurde, ontving ik 3 dagen na afloop van de autohuur een mail van Avis met daarin een gespecificeerde factuur.
josea schreef:
23 nov 2021, 21:21
We vinden nu ook een Ford Escape (of gelijkwaardig) met alle verzekeringen erbij (volgens mij) voor €976…. Op Tuicars.com, verhuurder Avis.
Ook annuleerbaar tot 24 uur van tevoren.
Dat lijkt me ook een goede prijs, gezien de prijzengekte van nu?
Het is een kwestie van vraag en aanbod, dus als er op dit moment verder niets goedkopers te vinden is dan is het eigenlijk min of meer per definitie een goede prijs. :wink:

Ik ben verder niet bekend met tuicars.com, en kan me ook niet herinneren er op dit forum eerder iets over gelezen te hebben, maar dat hoeft natuurlijk niet per sé iets te zeggen.
JeroenB
Amerikafan

Bericht door JeroenB »

mblokland schreef:
23 nov 2021, 15:52
Via Exit-reizen betaal je 1051 voor een SUV, let wel op dat je vooruit moet betalen (annuleren niet mogelijk) en dat skip the counter niet mogelijk is.
Skip the counter kan gewoon met een boeking via Exit reizen, je krijgt een alamo reserveringsnummer waarmee je dat zo op de site van alamo kunt regelen.
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Mr. Patrick »

De huurprijzen zijn inderdaad absurd. In 2019 had ik (met een goede aanbieding, dat wel) 3 1/2 week een Cadillac Escalade (premium SUV) voor minder dan $ 1.250 bij Hertz Denver. Nu zoek ik voor 3 weken een (Full Size) SUV vanuit Atlanta en kom ik bij de brokers uit op € 2.200 (drive-usa.de bij Alamo) en bij de maatschappijen zelf op $ 3.350 (National) als goedkoopste opties.
Ik ben bij Hertz en National member, bij National levert me dat daadwerkelijk iets van voordeel op, bij Hertz wordt het als member alleen maar duurder. Alleen de ANWB-promocode i.c.m. inloggen als gast zorgt voor een lagere prijs dan als reguliere gast.

Ik heb beide auto's nu geboekt omdat ze beiden te annuleren zijn - drive-usa.de tot een paar dagen vantevoren.

Ik heb het idee dat Atlanta nog extremer is dan de andere steden als ik de reacties hier zo zie. Omdat we de stad alleen gebruiken voor haar vliegveld en de stad zelf niet bezoeken (keuzes keuzes keuzes) vind ik ophalen op het vliegveld wel echt een must.

Ik word er zo moe van... Fijn dat ik even mijn hart kon luchten! :P
----------------------------------
Rondje Deep South (2022)???
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Als ik de prijzen die je noemt bekijk dan weet ik niet of Atlanta een uitschieter is hoor. Ik zie dit soort prijzen eigenlijk overal, zeker als je kijkt naar een klasse als fullsize SUV. Het is wat het is helaas. Wel fijn dat dit topic er is, zodat we in aanloop naar onze reizen wellicht kunnen profiteren van elkaars aanbiedingvondsten.

Maarre, kun je niet gewoon de tourbus van je Muppetvrienden gebruiken? :wink: Lijkt me best gezellig voor de verandering, een road trip met Fozzy achter het stuur. :lol:
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Mr. Patrick »

Galapogos schreef:
25 nov 2021, 12:09
Als ik de prijzen die je noemt bekijk dan weet ik niet of Atlanta een uitschieter is hoor. Ik zie dit soort prijzen eigenlijk overal, zeker als je kijkt naar een klasse als fullsize SUV. Het is wat het is helaas. Wel fijn dat dit topic er is, zodat we in aanloop naar onze reizen wellicht kunnen profiteren van elkaars aanbiedingvondsten.
Het grappige is dat ik het prijsverschil van een Full-size SUV t.o.v. de kleinere varianten reuze vind meevallen. Bij National was een middenklasse SUV maar $ 300 goedkoper in dezelfde periode en een kleine SUV weer $ 300 minder. Voor dat prijsverschil rij ik graag Full-Size!
Galapogos schreef:
25 nov 2021, 12:09
Maarre, kun je niet gewoon de tourbus van je Muppetvrienden gebruiken? :wink: Lijkt me best gezellig voor de verandering, een road trip met Fozzy achter het stuur. :lol:
Ik vraag eens of ik mee mag! :lol:
----------------------------------
Rondje Deep South (2022)???
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
TradeMarkNL83
Amerikafan

Bericht door TradeMarkNL83 »

Zou een van de experts eens met mij mee willen kijken of ik een beetje realistische prijs te pakken heb? Ik ben aan het kijken voor een auto in januari, voor een weekje rond Las Vegas. Ik reis alleen dus heb geen grote auto nodig :) Ik heb tot nu toe gekeken bij National (daar ben ik EE) en Hertz (PC) maar ik kom niet onder de 800 dollar. Ik heb Flying Blue en Amex dus wel al wat met codes gespeeld. Data: ophalen 7 of 8 januari, inleveren 15 of 16 januari. Pick-up zou in Vegas ergens kunnen zijn, inleveren wel McCarran.
Screenshot 2021-11-25 at 12.49.57.png
Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Terpies »

Mr. Patrick schreef:
25 nov 2021, 15:09
Het grappige is dat ik het prijsverschil van een Full-size SUV t.o.v. de kleinere varianten reuze vind meevallen. Bij National was een middenklasse SUV maar $ 300 goedkoper in dezelfde periode en een kleine SUV weer $ 300 minder. Voor dat prijsverschil rij ik graag Full-Size!
National en Hertz zou je voornamelijk moeten gebruiken om een aisle pick te boeken, mits je status hebt: dan kun je uitzoeken.
Boek een midsize sedan en ‘pick what you like from the aisles’.

Als je echt perse een andere klasse wilt rijden moet je die klasse boeken.
Ik ben in alle jaren nog nooit teleurgesteld in wat ik rijd in de US, maar ik zou persoonlijk nooit in een convertible hoeven te rijden, zeker niet in de zomer maanden.
Een full size SUV vind ik lomp in weggedrag en is wat mij betreft voor 2 personen veel te groot (ook 4 volwassenen passen prima in een standard SUV van het formaat Ford Explorer die ook al 7 zits is). Bovendien neemt het verbruik van deze auto’s door de grootte, het gewicht en de motor behoorlijk snel toe. (Bijvoorbeeld; Een Armada doet ongeveer 15-17mpg en een Explorer 25-27mpg. Op een road trip scheelt dat nogal, terwijl het comfort vergelijkbaar is).

In de aisles vind je met PC/EE status (en anders met hulp van een greeter) heus wel een standard SUV die 7-zits is, comfortabel rijdt en groot genoeg voor al je bagage.

Om daar nou echt nog eens $600+ extra te voor gaan betalen….maar ieder zijn ding…just my 2 cents.
TradeMarkNL83
Amerikafan

Kom wel goedkoper tegen via drive-usa.de, maar nog nooit gehuurd daar...Wat ik ook onduidelijk vind is via wie je nou huurt. Ik heb hier Alamo geselecteerd maar vervolgens staat er by Cars & Camper? Van wie huur je nou die auto dan?
Screenshot 2021-11-25 at 16.29.12.png
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Drive-usa.de / usareisen.de / Drive-canada.de moet je volgens mij zien als een soort van boekingskantoor dat autoverhuur aanbiedt via enkele brokers waar ze mee samenwerken. Die brokers zijn in de regel FTI (Cars & Camper, DriveFTI), Auto Europe en Avis GmbH. Cars & Camper valt onder FTI, een hele grote Duitse touroperator. Meer dan 12.000 werknemers, zie https://de.wikipedia.org/wiki/FTI_Group.

Ik heb vier keer bij drive-usa / usareisen.de / drive-canada.de geboekt, en dat verliep allemaal prima. Bij de eerste boeking omdat ik ergens anders een betere deal had gevonden (prijs werd meteen gematcht en prijsverschil had ik binnen een paar dagen terug), bij de derde boeking om te cancellen vanwege corona (werd direct geregeld, had überhaupt nog niets betaald want dat doe je bij FTI-boekingen tegenwoordig pas een maand voor aanvang autohuur).

Je kunt op dit forum best wel veel ervaringen over drive-usa / usareisen / drive-canada vinden, maar dat zijn vooral ervaringen van enkele jaren geleden. De laatste jaren was drive-usa / usareisen / drive-canada vaak niet zo aantrekkelijk omdat andere partijen goedkoper waren. De ervaringen die je op dit forum kunt vinden zijn volgens mij allemaal ronduit positief.

Als je de term 'Meeting Point' tegenkomt bij driva-usa, dan betekent dat 'Alamo of National'. Direct na het boeken zie je in je bevestigingsmail of het Alamo of National is. In de praktijk is het volgens mij altijd Alamo.

Enfin, ik zou er niet over inzitten om te boeken bij Drive-USA. Ik boek liever rechtstreeks als dat net zo duur is (heb ik de vorige twee Amerika-reizen gedaan), maar als ik dan toch bij een broker/boekingskantoor uitkom dat vind ik Drive-USA een hele prettige.
TradeMarkNL83
Amerikafan

Ja viel me idd al op dat het vooral wat oudere ervaringen hier zijn. Ik kwam nog wel Avis tegelijk als redelijk betaalbaar. Blijkbaar hebben die ook een deal met American Express? Want als ik via de site van Amex boek dan is het ook Avis dat ze aanbieden. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben dan vooral benieuwd of alle standaard verzekeringen erbij zitten. Ik ga uit van wel maar kan het niet echt vinden….
Bijlagen
F565C66C-8B30-40C0-81A0-62ECED4F24D6.jpeg
F565C66C-8B30-40C0-81A0-62ECED4F24D6.jpeg (18.97 KiB) 931 keer bekeken
3D77D48C-206A-479F-8AB3-21BA489C58FB.jpeg
3D77D48C-206A-479F-8AB3-21BA489C58FB.jpeg (15.55 KiB) 931 keer bekeken
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Geen ervaring met de combi Amex / AVIS. Bijna 700 voor een week een economy class auto klinkt zelfs in deze markt als best wel duur?

Wat ik je over AVIS wél kan vertellen (los van Amex) is dat de Europese websites van AVIS fors uiteenlopende tarieven kunnen tonen. Het kan lonen om al die landensites eens na te lopen voor jouw data. En dan ook de CDP’s niet te vergeten. Ik gebruik meestal die van Flying Blue.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 25 nov 2021, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
TradeMarkNL83
Amerikafan

Dankjewel! Gaan we morgen eens doen!
TradeMarkNL83
Amerikafan

Sixt.nl is overigens ook niet duur als ik dat zo zie. Nog geen ervaring mee buiten Europa, maar wel voldoende goeie ervaring mee binnen Europa om het aan te durven. De beperking van Staten is geen probleem voor mij. Alleen nog even kijken of ik wat kan status matchen vanaf hertz of National zoals ik hier las.

Edit: oh wow die status match is echt instant! Vanaf Hertz PC meteen Sixt Platinum. Kwestie van een screenshot uploaden op de site van Sixt. Scheelt ook weer wat, komen we op 511 uit.
Bijlagen
4824B618-BDBD-4F0E-88DD-3C9271FC440C.jpeg
4824B618-BDBD-4F0E-88DD-3C9271FC440C.jpeg (19.71 KiB) 903 keer bekeken
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

Ook de stappen doorlopen van Sixt, maar qua prijs niet goedkoper voor die paar dagen LA dat ik een auto nodig heb volgend jaar september.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Galapogos schreef:
25 nov 2021, 19:35
. Ik boek liever rechtstreeks maar als ik dan toch bij een broker/boekingskantoor uitkom dat vind ik Drive-USA een hele prettige.
Ik boek rechtstreeks vanwege de loyalty programma s en hun voordelen , maar...
als ik bij een broker uit zou komen is dat zeker weten Drive-Usa !
the proof of the pudding is in the eating
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer