Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Bij Alamo, Enterprise en ik dacht ook Hertz is het 3,95 USD per dag met een maximum van 19,95 USD per huurperiode, waarbij je de 3,95 USD alleen betaald wanneer je daadwerkelijk op een tolweg rijdt. Let op sommige verhuurders brengen deze zogenaamde service charge sowieso in rekening, ongeacht of jij op een tolweg rijdt of niet en kennen soms ook geen maximum.

Als je naar Florida gaat loont het wel de moeite om hier naar te kijken want een tolweg vermijden kan wel, maar is soms best een uitdaging.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 21 okt 2021, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Wellicht even een oude post naar boven brengen:

https://visitortollpass.com/
Save Up to 80% on Tolls with Visitor Toll Pass™
Completely free to use*
Guarantees you always pay the lowest toll rate throughout Florida
Works on all toll roads and most bridges in Florida and with most rental car companies
No hidden or extra fees
Available for pick-up and return at Orlando International Airport
*You must return your Visitor Toll Pass™ hangtag at the conclusion of your trip or a $10 fee will be charged.
Gratis aan te vragen voor arrivals op Orlando International Airport (vendingmachine die de kaarten uitgeeft staat in terminal A op MCO). LET OP: je moet de pas voor vertrek wel weer inleveren anders wordt er $10 extra afgerekend.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Voor diegenen die liever geen tollpass kopen, Sunpass heeft een handig overzicht met de kosten per verhuurder, zie https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalvehicles.shtml. Ik heb deze link vorige week al gedeeld ivm een vraag over huren bij Fox in Florida ;)

De korte versie van de kosten, dat is excl de gebruikte tol, dit zijn de vaste kosten:
- Hertz $4,95 per dag dat je tool gebruikt zelf en hanteert geen maximum kosten (kan dus oplopen)
- Dollar, Thrifty, Fox Rent a Car: niet daar huren als je geen tollpass neemt, veel te duur
- Avis, Budget, National, Alamo en Enterprise $3.95/d tot een maximum van $19.75
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door theovg »

De Visitor Toll Pass in Orlando werkt perfect en gratis alleen tol betalen, twee jaar terug voor het eerst gedaan en werkt prima.
Nu kan je een app downloaden en hem al bestellen .
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Maar is dus alleen een optie als je op MCO vliegt.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef:
21 okt 2021, 08:19
101607
Invalid !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JeroenB »

Voor degene die regelmatig naar Florida gaan is het veel makkelijker en goedkoper om zelf een transponder te kopen en zich aan te melden bij Sunpass, zelf rij ik al vele jaren met zo'n transponder en kan bij de rentals deze optie dus declinen. Dit is de goedkoopste manier om over de tolwegen te rijden.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@bedeve

Ik gebruik hem op dollarcarrental.nl. Dan werkt het en krijg ik prijzen te zien. Vervolgens kies ik " betaal op locatie " en dan knalt hij er uit en krijg ik een melding met Server error. :blink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door b_talens »

d_vdploeg schreef:
21 okt 2021, 09:23
Bij Alamo, Enterprise en ik dacht ook Hertz is het 3,95 USD per dag met een maximum van 19,95 USD per huurperiode, waarbij je de 3,95 USD alleen betaald wanneer je daadwerkelijk op een tolweg rijdt. Let op sommige verhuurders brengen deze zogenaamde service charge sowieso in rekening, ongeacht of jij op een tolweg rijdt of niet en kennen soms ook geen maximum.

Als je naar Florida gaat loont het wel de moeite om hier naar te kijken want een tolweg vermijden kan wel, maar is soms best een uitdaging.
Je kan er ook voor kiezen bij de cash lane te gaan en gewoon cash betalen dan betaal je dus niet aan de verhuurder . Rondom kissimee betaal je dan vaak 75 cent oid . Je navigatie op tolwegen vermijden vermijden zetten op kleine stukken . Binnen kissimee maakt dat niet veel uit qua reistijd , soms rijd je nog geen 3 minuten op een tolweg dus wel prijzig dan als je de dagelijkse fee rekent .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Kan niet overal meer he, sommige plekken heb je geen cash lanes meer.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Precies, er zijn meer en meer 'non-cash' lanes, dus dan wordt automatisch je kenteken gescand en krijg je hoge rekening ;-) ! Volledig tolwegen uitzetten kan natuurlijk wel (en werkt prima), alleen je wordt op een gegeven moment gek van alle stoplichten (en de vele files).
JeroenB schreef:
21 okt 2021, 12:06
Voor degene die regelmatig naar Florida gaan is het veel makkelijker en goedkoper om zelf een transponder te kopen en zich aan te melden bij Sunpass, zelf rij ik al vele jaren met zo'n transponder en kan bij de rentals deze optie dus declinen. Dit is de goedkoopste manier om over de tolwegen te rijden.
Is dat zo Jeroen ? Volgens mij zijn de kosten voor tol hetzelfde (dus niet goedkoper), en moet je eenmalig een transponder kopen (kost je dus meer). Dus uiteindelijk is het 'duurder', al is het heel beperkt, hahaha !! Maar goed, uiteraard is het wel makkelijker, daarom hebben wij hem uiteraard ook :wink:.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

JeroenB schreef:
21 okt 2021, 12:06
zelf een transponder te kopen en zich aan te melden bij Sunpass
Ik heb ook een Sunpass transponder, maar die is eigenlijk alleen nodig als je er vaker komt en je tolwegen bijna niet kan vermijden in je route, bv rond Orlando. De meeste reizen betaal ik (bijna) geen tol. Maar is wel handig.

Nog een tip: Als je er een wilt kopen, kijk ook even naar E-ZPass. Die is in meer staten dan Florida te gebruiken, Sunpass niet.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door b_talens »

Bijzonder dat het alleen op Orlando is en niet op Miami
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JeroenB »

MattRob schreef:
21 okt 2021, 13:22
Precies, er zijn meer en meer 'non-cash' lanes, dus dan wordt automatisch je kenteken gescand en krijg je hoge rekening ;-) ! Volledig tolwegen uitzetten kan natuurlijk wel (en werkt prima), alleen je wordt op een gegeven moment gek van alle stoplichten (en de vele files).
JeroenB schreef:
21 okt 2021, 12:06
Voor degene die regelmatig naar Florida gaan is het veel makkelijker en goedkoper om zelf een transponder te kopen en zich aan te melden bij Sunpass, zelf rij ik al vele jaren met zo'n transponder en kan bij de rentals deze optie dus declinen. Dit is de goedkoopste manier om over de tolwegen te rijden.
Is dat zo Jeroen ? Volgens mij zijn de kosten voor tol hetzelfde (dus niet goedkoper), en moet je eenmalig een transponder kopen (kost je dus meer). Dus uiteindelijk is het 'duurder', al is het heel beperkt, hahaha !! Maar goed, uiteraard is het wel makkelijker, daarom hebben wij hem uiteraard ook :wink:.
Je betaald geen extra kosten aan de verhuurder dus ja het is goedkoper. En aangezien de cash boots steeds verder verdwijnen wordt je wel verplicht om met platepass of een eigen transponder te rijden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Niet helemaal mee eens. In een gemiddeld reisschema van de gemiddelde vakantieganger naar Florida zullen er maar ca. 1 of 2 dagen zijn dat je echt niet anders kan dan tol betalen. Die 1x of 2x $3.95 kosten van toll-by-plate van de verhuurder is dan altijd minder dan een transponder kopen.
Wordt pas interessant als je óf veel tolwegen rijdt óf vaker naar Florida gaat.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Eens met @harryh Het is niet altijd goedkoper om zo'n transponder aan te schaffen. Als ik kijk naar onze aanstaande Florida reis dan kunnen wij eigenlijk prima zonder tolwegen doen. Dit scheelt dan vaak maar een paar minuten. Enige punt waar het voor ons echt verschil maakt is vanaf het vliegveld naar het hotel en terug. Dat scheelt de helft in tijd.

Als je uiteraard minder makkelijk tolwegen kunt mijden, er veel langer over gaat doen of vaker naar Florida gaat, dan wordt het natuurlijk een andere afweging.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Dank. En dan is het ook nog zo dat een transponder kopen je best wel wat tijd kan kosten. De mijne bij een benzine pomp gekocht maar ik kon geen account in de app aanmaken. Dus moesten we de eerste dag in de VS naar een kantoor van Sunpass in Orlando rijden om het geregeld te krijgen.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Jeroen zegt ook 'voor degene die regelmatig naar Florida gaan' is het voordeliger om een transponder aan te schaffen. Dat geldt natuurlijk zeker zo ten opzichte van het bij een autoverhuurder aanschaffen.

@JeroenB Ik bedoelde overigens ten opzichte de Visitor Toll Pass; die is namelijk gratis en de prijs voor tol is hetzelfde. De transponder moet je eenmalig aanschaffen en kost je dus geld. Het was overigens meer een grapje, want het gaat natuurlijk haast om niets, als je regelmatige bezoeker bent.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Eens @MattRob, wat ik bedoelde: Er zijn forumleden (en heel veel meelezers) die misschien niet helemaal teruglezen en dan zo'n zin zien staan: "Je betaald geen extra kosten aan de verhuurder dus ja het is goedkoper."
Dat vind ik zonder de context wel wat anders, want ik denk dat de gemiddelde Florida reiziger uit NL/BE wel wat anders aan zijn hoofd heeft of gewoon te moe is om een transponder te regelen voor een paar $ toll-by-plate kosten. Visitor Toll Pass is ook een goed alternatief.

Helemaal eens met dit: "Voor degene die regelmatig naar Florida gaan is het veel makkelijker en goedkoper om zelf een transponder te kopen".
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JeroenB »

Inderdaad voor als je vaker naar Florida gaat en ook als je niet de moeite wil doen om tolwegen te mijden, zoals ik :D

Maar dat stond ook in mijn eerste bericht die door Mattrob ook gequote was en waar ik op reageerde.

Maar iemand nog tips voor aanbieders met redelijke prijzen voor de autohuur want momenteel is het bagger qua leuke prijzen en helaas werkt de national code van Flying Blue momenteel ook niet. En de corperate codes ga ik niet oneigenlijk gebruiken en zo en zo kun je er geen SLP of EP bij afsluiten met ale risico's van dien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer