Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tipsy_1 »

Ik had iets vergelijkbaar voor bij usa-reisen voor onze Hawaii trip: SUV de volgende morgen binnenbrengen ipv de avond ervoor maakte de auto aanzienlijk goedkoper (200 euro of zo) :blink:
Hoodriver
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2021, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hoodriver »

Heeft er hier iemand ervaring met Auto Europe als tussenpersoon voor autoverhuringen?
Ik heb een goed aanbod gezien op hun site bij Thrifty, maar weet niet of Auto Europe oké is.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Al meerdere keren goede ervaringen met Autoeurope.
Eigenlijk net als met Rentalcars of usa-reisen.de.
Ze reageren snel op emails, gratis annuleren, je kan bestaande reserveringen eenvoudig aanpassen (en bij een lagere prijs krijg je binnen een paar dagen het verschil terug op je cc).
Enige nadeel is dat het prepaid is: je betaald vooraf. Maar zelf zie ik dat ook weer als voordeel omdat ik hiermee de kosten van mijn vakantie kan spreiden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Hoodriver
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2021, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hoodriver »

@Frasi oké, aan jou ervaringen te horen lijkt me niets mis met Autoeurope!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridZw »

Wij hebben tot nu toe steeds geboekt bij AutoEurop tot volle tevredenheid. Alles wordt keurig afgehandeld en ook de prijzen in het verleden vielen mee. Als ik echter nu kijk bij AutoEurop voor de zomer van 2022 hanteren ze ook hoge prijzen. (net als bij alle andere boekingssites)

Ik heb gekeken op Skyscanner en daar valt mij op dat de prijs voor een minivan in juli 2022 opeens een stuk goedkoper is als ik boek bij Vip Cars nl. 1380 euro voor 21 dagen in SF. Nog nooit van dit bedrijf gehoord en ik vraag mij af of hier een addertje onder het gras zit. En ook wb de nodige verzekeringen.
Iemand ervaringen met Vip Cars "?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Verstandige mensen boeken bij Hertz, National, Budget, Avis of Alamo. De rest is niet veel soeps, ook Dollar en Thrifty zou ik niet boeken…
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Terpies schreef:
16 okt 2021, 00:22
Verstandige mensen boeken bij Hertz, National, Budget, Avis of Alamo. De rest is niet veel soeps, ook Dollar en Thrifty zou ik niet boeken…
Dus als ik altijd bij Dollar boek en dus niet bij het rijtje wat jij opnoemt......ben ik niet verstandig.....wat een bekrompen stelling! :roll:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Dollar is het B-merk van Alamo, en dat heeft nogal wat nadelen: oudere auto’s, vrijwel geen vrije keus, geen skip the counter etc etc.
Net zoals ik Thrifty (b-merk van Hertz) ook zou mijden, om exact dezelfde redenen.

Mijn opmerking over verstandig ging over VIP CARS, daar zou ik zeker gezien het verminderde aanbod in auto’s bij de verhuurmaatschappijen, nooit een boeking doen. En ook over autoeurope verschillen we van mening… maar dat mag: ik zou liever niet via een broker boeken, want rechtstreeks boeken biedt meer flexibiliteit.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Is Dollar dan door Enterprise overgenomen van Hertz? (Om ze uit de problemen te helpen misschien?) Wist ik nog niet.
Anyway, ik heb bij Dollar in het verleden via brokers nooit slechte ervaringen gehad, en met betrekking tot de ouderdom van de auto’s vraag ik me ook af hoe dat gaat. Ik heb bij dollar altijd vrij nieuwe auto’s gehad, dat kan toeval zijn hoor. En bij Hertz zelf zeker wel eens een oude. Tegenwoordig huur ik eigenlijk altijd direct bij Hertz, ook om punten te sparen. Alhoewel ik voor volgende zomer wel een backup minivan boeking bij Avis heb gemaakt. Maar de prijzen voor komende zomer doen op dit moment toch heel vreemd.

Ietwat off topic, maar de prijzen zijn ook in NL trouwens hoog, ik had 2 jaar geleden besloten de auto in NL weg te doen, hij stond mijn inziens te veel stil, voor de kosten. En besloten om van huur en deel auto’s gebruik te maken. Dat kon tot aan de pandemie heel goed uit. Sindsdien zijn de huurprijzen hier ook wel minimaal verdubbeld. Voor mij dreigt het weer gunstiger te worden om zelf weer een auto te nemen dan te huren/delen. Gisteren begreep ik bij het ophalen dat ze het hier ook lastig hebben om auto’s aan te schaffen, en er waren er hier ook veel uit gegaan vorig jaar.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Dollar is het B-merk van Alamo, en dat heeft nogal wat nadelen: oudere auto’s, vrijwel geen vrije keus, geen skip the counter etc etc.
Net zoals ik Thrifty (b-merk van Hertz)
Maar zo is budget toch ook het b merk van Avis? En die noem je als ok?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Klopt deels: In de meeste landen wordt of Avis of Budget of Avis Budget gebruikt. Kwalitatief is er weinig aan te merken op Budget, daar ontbreekt het imho aan bij Dollar en Thrifty. Zowel bij Avis als bij Budget moet je langs de counter, krijg je een auto toegewezen of heb je beperkte keus, dus wat dat betreft weinig verschil. Wel heeft Avis een loyaliteitsprogramma wat upgrade voordelen heeft en dat heeft Budget niet in die zin..

Ik zou bv om dezelfde redenenen (geen skip the counter, geen vrije keus) ook niet huren bij Enterprise (de moeder van Alamo/National) maar dat is kwalitatief echt wel beter dan Thrifty en Dollar.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JVDP78 »

Wellicht een rare vraag maar kun je bij alle verhuurders gewoon meerdere boekingen maken? Dus verschillende periodes en bestemmingen? De Hawaii plannen voor volgend zijn weer terug en ben me ook in de autohuur aan het verdiepen maar dat worden dan 3 boekingen (plus 1 in California, die is al gedaan bij Avis.be)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Als het voor verschillende periodes is, dan is dat geen probleem. Voor dezelfde periode gaat het vaak ook, alhoewel begin 2020 Hertz bij mij dubbele boekingen voor dezelfde periode cancelde. Was ik toen wel door verrast, maar ik had ook verschillende dingen geprobeerd via verschillende landen sites en misschien ging het mis omdat de pick-up tijden exact overeen kwamen.

Kleine aanvulling, ik kreeg een email met de aankondiging dat ik een dubbele boeking had en dat Hertz er een zou cancellen als ik niets deed, de zouden uiteraard degene met de laagste prijs cancellen:

Code: Selecteer alles

you have multiple reservations.
To ensure you have the best Hertz rental experience we advise you keep the recommended reservation. 
If you have a need for all reservations, choose keep all reservations. 

If no action is taken by 02/11/2020 7:09 AM MT, all reservations, but the recommended, will be canceled.

Reservations
	Reservation #:	Pick-up Location:	Date & Time:	Car Type:
	J30201xxxx	Los Angeles, CA	12/19/2020 01:30:00 PM	Fullsize
	J27221xxxx	Los Angeles, CA	12/19/2020 01:30:00 PM	Midsize

Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Wel even paar dagen later checken @Pepito, ik had netjes de andere boekingen bij Hertz geannuleerd binnen een dag, had Hertz de laatste zelf ook geannuleerd. Dus stond er geen boeking meer, kwam ik pas maanden later achter. Even cs gebeld en opgelost, zij konden 'm heropenen.

Bij National kun je meerdere boekingen tegelijk maken @JVDP78.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JeroenB »

Terpies schreef:
16 okt 2021, 00:22
Verstandige mensen boeken bij Hertz, National, Budget, Avis of Alamo. De rest is niet veel soeps, ook Dollar en Thrifty zou ik niet boeken…
Wat een kul, ik rij al vele jaren met veel plezier goede auto's van Dollar en soms zelfs nagenoeg hagelnieuwe auto's, nooit problemen en mijn ervaringen met Alamo zijn juist omgekeerd van mijn ervaringen bij Dollar.

En ook bij Dollar kun je met membership doorlopen naar de counter in de garage waar je nagenoeg nooit hoeft te wachten om je rental papieren in orde te maken en keuze genoeg over het algemeen waar wij de auto ophalen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@JeroenB Weet je wat skip the counter inhoudt? De counter in de garage die jij noemt is nog steeds een counter.
Hoeveel keus heb je qua auto’s bij dollar volgens jou?

Het is dus geen kul, wat jij er ook van mag vinden… i rest my case.
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jan 2020, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door PieterSilke »

Nog mensen ervaring met absurde prijzen voor het huren van een wagen (west kust)? Hebben huurwagen nodig van 9 april tot 28 april 2022. Dit van LA naar SF. Vorige week stond de prijs voor een ford edge nog op een kleine 800 euro. We kijken daarnet nog eens en staat nu op 4765 euro? En goedkoopste model groep B kia soul 2019 euro? Als dat de echte prijzen zullen zijn annuleren we beter alles wat we reeds boekten, 4765 euro is me toch net wat teveel van het goeie …

Edit: ok zie dat ik niet de enige ben … en wij maar wachten op onze nieuwe kredietkaart, had beter toch geboekt met oude kaart :/
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik vind bij National $1173 voor EC aisle pick en $1620 voor een Standard SUV.

Als je op deze post wil reageren, graag even reageren in het National topic van het forum:
viewtopic.php?f=30&t=61731&start=2160
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JeroenB »

Terpies schreef:
17 okt 2021, 20:22
@JeroenB Weet je wat skip the counter inhoudt? De counter in de garage die jij noemt is nog steeds een counter.
Hoeveel keus heb je qua auto’s bij dollar volgens jou?

Het is dus geen kul, wat jij er ook van mag vinden… i rest my case.
Bij dollar kun je uit de rij kiezen welke klasse je gehuurd hebt en daar is over het algemeen altijd ruime keuze in de rij op MCO waar ik over het algemeen de auto ophaal. Verder is de counter een formailiteit, ik laat mijn ledenpas zien en rijbewijs en binnen een paar minuten loop ik door naar de auto, als je dat nu echt wachten bij de counter wilt noemen ...

De tijd die ik hier kwijt ben ben ik bij een andere verhuurder met skip the counter kwijt bij het uitrijden. En ja, ik huur bij meerdere maatschappijen en reis meerdere keren per jaar naar de USA dus ik weet wat skip the counter is. En mijn slechtste ervaringen qua auto's zijn bij ALAMO, oude auto's, slecht onderhouden en geregeld de auto moeten omruilen vanwege mankementen of brandende lampjes in de auto tijdens de verhuurperiode.
Bij andere verhuurders heb ik dit nog niet meegemaakt.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Verder is de counter een formailiteit, ik laat mijn ledenpas zien en rijbewijs en binnen een paar minuten loop ik door naar de auto, als je dat nu echt wachten bij de counter wilt noemen ...
En als er 10+ mensen ook bij dezelfde counter staan heb je dus een rij en moet je dus wachten…nogmaals, geen skip the counter, hoe erg je het ook verdedigt…

Bij National of Hertz loop ik gewoon de garage in, zoek uit wat ik wil meenemen: ik betaal een midsize sedan en kan kiezen wat ik wil. Als het er niet staat vraag ik het en ik ben altijd 100% tevreden met waar ik in rijd en betaalde pre-COVID nooit meer dan $20-$25 per dag voor in mijn geval minimaal een standaard SUV.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer