Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Diemie13 het is geen normaal jaar. (hint: Covid)
Door financiele problemen hebben de verhuurders vorig jaar een groot deel van hun vloot verkocht.
En nu kunnen ze maar heel beperkt nieuwe auto's terugkopen (mede door chip-tekorten hebben autofabrikanten leveringsproblemen).
Dus er is een flinke schaarste aan huurauto's met als gevolg geëxplodeerde prijzen.
Specifieke auto(klasse) en locaties zijn zomaar 2 tot 4x duurder dan in normale jaren.

Ik heb in januari mijn huurauto geboekt. Toen nog voor een redelijke prijs; intussen is op mijn data/locatie/klasse niets meer te vinden dat niet minimaal 2x zo duur is.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jebus4life »

Hier ook pijnlijk... Ik ben een het kijken voor mijn huurwagen voor Florida in November...
Voorjaar 2018 zat ik aan +- €45-50 per dag voor een mid-size SUV, nu schrik ik me een hoedje dat het is het plots €115 per dag is :blink:

Geen idee wat ik hier nu mee aanmoet eerlijk gezegd... Geen seconde stilgestaan om dit op voorhand te checken. Dat je nu ietsje meer betaald, OK, so be it. Ik dacht iets van een €1000-1200 te voorzien. Nu blijkt het €2500 te zijn; das wel even slikken... Zelfs de allerkleinste types zijn €2000 voor 20 dagen :!: :shock:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Jebus4life misschien moet je je ten eerste iets meer inlezen in wat er allemaal al is gepost.
Zelfs €45-€50 pre-covid voor een midsize is in mijn optiek veel te veel ($20-$25 per dag is meer gebruikelijk).

Voor welke dagen en ophaal/inlever locatie kijk je? Wellicht kunnen mensen op het forum je helpen om een beter tarief te vinden.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Jebus4life

Als ik zoek op 3 weken Orlando in November dan kom ik bij National uit op 760 usd voor een midsize auto met Emerald aisle keuze. Een midsize suv kost je 880 usd. Miami idem.

Check even het National topic voor de juiste werkwijze, contract en couponcodes.

Bij Hertz.fr kom ik voor Orlando uit op 690 euro voor een Small Premium SUV. Geen idee welke klasse dat precies is maar het bedrag is wel netjes. Zie het Hertz Gold topic voor de juiste codes en werkwijze.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Jebus4life gaat 12 nov - 3 dec Miami, dus $30-35 per dag is prima prijs (post-COVID niveau) zoals @dejong89 al aangeeft heb je zowel bij National en Hertz deze prijs :thumbup:

Ik kom op deze data op $725 voor een EC boeking.
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jebus4life »

Ik doe blijkbaar toch iets bijzonder verkeerd :| :o
Zoals hierboven gemeld; mijn reis is van 12 november tot en met 3 december. Ik vlieg van/naar Miami.

Maar of ik nu in Miami, Orlando of ergens anders (bv Fort Lauderdale) kijk. Overal zie ik prijzen van rond die 2k.
Inmiddels heb ik Alami, Sixt, Hertz, National & Enterprise gecheckt, allemaal rond diezelfde prijs.

Enkel bij Avis vind ik een goedkopere prijs (maar dat is dan zo'n €1400-1500)

(zal wel nog eens het dubbelchecken met de info in het National topic, just in case. Maar dat zal voor tijdens het weekend zijn).
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Heb je je al aangemeld voor de EC bij National?

Vervolgens log je in en gebruik je code 8572154 en coupon ND2218DDR

Dan selecteer je een midsize sedan (voor EC keus) en kom je op $725 :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Welke intermediate suv raden jullie me aan voor LAX in september? Met Skip the Counter schijn je te kunnen kiezen uit intermediate en midsize.
Ik realiseer me dat het aanbod wellicht beperkt zal zijn maar stel dat ik een redelijke keuze zou hebben.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Trom
Mogelijk dat de situatie in september iets beter is, maar op dit moment is er een schreeuwend tekort aan huurauto's, ook op LAX.
Het is dus maar afwachten of er keuze is. Een intermediate of mids-size SUV is overigens hetzelfde. Bij Alamo heb ik meegemaakt dat de intermediate en de standard SUV's in dezelfde rij stonden. Dat zou mazzel zijn als je daar keuze uit hebt.
Jaren geleden heb ik eens een heel overzicht gemaakt van intermediate SUV's; zo dat ik van elk merk/type kon zien wat voor motor erin zat. Dat was nadat ik eens een Chevrolet Trax toegewezen heb gekregen als intermediate SUV. Het 1.4L motortje kon de airco niet eens op temperatuur krijgen (dus die auto heb ik toen 2 dagen later in Palm Springs omgeruild).
Maar goed, reken er niet op dat er in september ineens weer ruime keuze is uit huurauto's. Kan ook in je voordeel zijn dat ze je een groter model moeten meegeven. Maar als je kan kiezen, kijk gewoon in de auto luxe (maar vooral) ruim het interieur en de kofferbak is. De kofferruimte van een intermediate SUV kan nog wel eens aan de krappe kant zijn. Ik reis doorgaans alleen dus geen probleem als mijn reistas overdwars moet; maar dan passen twee grote tassen al niet meer comfortabel. Dus kijk wat er staat en kies de mooiste/grootste/nieuwste/schoonste/meest luxe uit.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Ok. Dus vooral letten op km, ouderdom en extra's. We reizen met twee dus ruimte lijkt me geen probleem.
Enige waar ik een beetje tegenaan hik is dat ik nog nooit automaat heb gereden. Op zich lijkt me dat geen probleem maar in de bergen met m.n. afdalen is het fijn om via de motor te kunnen afremmen. Via YouTube zie ik auto' s met aparte bergversnellingen via pook maar ook via lepels aan het stuur.
Welke Suv heeft een eenvoudig systeem?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Elke automaat heeft wel een manier om "handmatig" op of terug te schakelen.
Vaak is het een kwestie om de pook (tijdens het rijden in stand D) iets naar rechts te duwen. Dan kan je hem met een tikje naar een versnelling hoger of lager zetten. Dat kan je gebruiken als je bergaf rijd. Wijst zich vanzelf.

Wat wel je kan overkomen (mij al direct in de parkeergarage) is dat je als je langzaam rijd en moet stoppen, je instinctief met je linkervoet de koppeling wil intrappen. Dan trap je dus vol op de rem en sta je erg snel abrupt stil. :lol: :lol:
Maar het rijden in een automaat went snel.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Frasi Dat instinctief met je linkervoet de koppeling in willen trappen is mij in Amerika ook wel gebeurd, bij de booth bij het verlaten van het verhuurbedrijf. Dan sta je snel stil. :lol:

Maar goed, 1x dat even doen en je hebt er gelijk van geleerd. :wink:

Met mijn net nieuwe automaat hier in Nederland is het me vorige maand ook al overkomen. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Een automaat is juist het eenvoudigste systeem: je hoeft namelijk niet te (ont)koppelen en ook niet te schakelen. Het went vrij eenvoudig en snel, maar in het begin neig je er naar om je koppeling in te willen trappen…dat kan best pijnlijk zijn omdat je voet in de lucht trapt… je moet jezelf echt aanwennen om je voet op de voetsteun tegen het portier te zetten (ook om te voorkomen dat je met linker voet per ongeluk op de rem trapt).

Je zou kunnen overwegen om hier eens in een automaat te gaan rijden, om een beetje te wennen.

Voor wat betreft afremmen op de motor: de meeste automaten hebben ook een handmatige (M stand) (door de pook naar links of rechts te duwen vanuit de D-stand. Hierbij kun je dan door het tikken tegen de pook onhoog (vooruit tikken) of omlaag (pook naar achteren) schakelen. In sommige auto’s zitten schakel flippers op het stuur die hetzelfde doen als tegen de pook tikken. (Meestal is links terug schakelen en rechts opschakelen).

Als je het niet gelijk vertrouwt vraag je nadat je een auto hebt uitgezocht een greeter in de verhuur garage om uitleg. Die kunnen je ook wegwijs maken in de auto.

Het komt vast goed en geloof me, als je het een keer gewend bent om automaat te rijden wil je niets anders meer :thumbup:
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Overigens m.b.t. het op de motor remmen: dat is inderdaad handig/fijn. Maar de enige keer dat wij het echt noodzakelijk vonden, was bij de afdaling van Pikes Peak. Daar zit halverwege zelfs een verplichte rem controle.

Gebruikelijke routes als Tioga pas en de Trail Ridge Road kun je prima met je automaat rijden.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Ik vind het altijd erg leuk om in de bergen te rijden. Kun je wel een beetje "pittig" blijven rijden als je veel op je automaat rijdt in bergachtig gebied?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

De enige weg die ik ken in Amerika waar het gebruik van de 'lower gear' aangeraden wordt is de Mount Washington Auto Road in New Hampshire. Dit is een behoorlijk steile weg. Bij de toegangspoort van deze weg word je er dan ook op gewezen om bergafwaarts de 'lower gear' te gebruiken. Vaak kun je de automaat in deze stand zetten (zie quote hieronder).

Zelf heb ik deze weg 2x gereden, prachtige rit naar boven (en beneden). Een must als je ooit in New Hampshire bent. :wink:

Dit is wat ze op hun website erover schrijven:
You'll drive up in your normal gear ("D"), and down in your lowest gear ("1", "L" or "L1"). Driving down in low gear will allow your engine to help with the braking of the vehicle. When using your brakes, don’t “ride” your brakes unnecessarily. A pumping action of the foot pedal allows the brakes to run cooler than does a steady pressure. If your brakes overheat, there will be many turnouts along the road to stop and cool them.
Op andere bergwegen in Amerika ben ik zelden in de lower gear naar beneden gereden. Vooral niet constant op de rem trappen. Als ik soms zie bij voorgangers waar de remlichten vrijwel constant branden dan moeten die na verloop van tijd wel behoorlijk heet zijn... :shock:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Coyote dan zou ik ook Tail of the Dragon bij Deail’s gap (in de GSM) nog eens proberen :thumbup:



Mijn vrouw zat kotsend naast mij in de auto :oops:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Terpies Bedankt voor de tip! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:
15 jun 2021, 22:57

Mijn vrouw zat kotsend naast mij in de auto :oops:
Haha!! Dat ken ik!! Ons huis staat ongeveer op 600 meter hoogte. Met een "mooi glooiende" weg er naartoe. Dwars door de bossen langs een snelstromende rivier. Maar na tig keer naar boven en weer beneden heb je geen oog meer voor het natuurschoon. Kan je de weg inmiddels dromen en vlieg je dus naar boven en naar beneden.

Ik zie mijn schoonouders nog de eerste keer uitstappen. Groen en geel!! :mrgreen: :blink:
Terwijl ik vond, en dat was ook zo, dat ik heel rustig naar boven reed. Mijn vrouw is de eerste keer maar met ze naar beneden gereden...

Maar eerste keer automaat. Zet je voet heel bewust weg. Op de koppeling te denken trappen in de parkeergarage is geinig. Op de snelweg is dat een stuk minder grappig. Zeker met een vrachtwagen in je achteruitkijk spiegel. Je weet hoe je een koppeling intrapt. Als je met dezelfde intentie je rempedaal intrapt dan snap je wat voor effect dat ongeveer gaat hebben. Heb ook wel een mensen gehoord die hun linkerbeen met klittenband hadden vastgezet aan de deur om te voorkomen dat ze zich zouden vergissen.

Mij is het nooit overkomen. Ik rij het liefste in een schakelauto. Maar hebben in Oregon een automaat. En in Nederland beide. Het is echt een soort van knop die je omzet. Maar nog nooit problemen mee gehad. Wel andersom. Dat ik in een schakelauto rij en vergeet terug te schakelen. Maar dat is een stuk minder eng. Vooral lullig... :wink:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik rij in NL ook al lang met een automaat. Maar eens, je linker voet helemaal links zetten weg van de pedalen helpt.

:offtopic: Een auto met automaat huren in een land waar ze links rijden is wel een ding. Ik weet nog dat het wel even wennen was om de automaat met mijn linker arm te moeten bedienen, terwijl de pedalen hetzelfde zitten als in landen waar je rechts rijdt. En iedere keer als ik wilde afslaan zette ik de ruitenwisser aan ipv het knipperlicht, die zitten omgewisseld ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer