Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Offline navigeren gaat ook makkelijk met de gratis versie van Sygic, daar kun je per staat de hele kaart incl. Hotels, restaurants en andere Bezienswaardigheden etc downloaden.
Scheelt je gedoe met Google maps gebieden selecteren.

Meest handige blijft een US simkaart met Here of Waze (die laatste gebruik ik standaard, want deze heeft live kaarten via Google maps).
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DebbieTimmermans »

Net de wagen geannuleerd bij autoeurop.nl ivm onze vakantie die gepland stond van 15 juli t/m 31 juli. Wij boeken altijd onze wagen via autoeurope.nl en nog nooit problemen of een slechte service gehad. Maar dit keer is het werkelijk er over. Ze bleven maar zeggen dat ik de hoofdbestuurder onlangs gewijzigd had, wat ik niet gedaan had. En dat ik niet akkoord ging met het huidige tarief daarvoor. Ik had helemaal niets gewijzigd, ik vroeg enkel om te annuleren aangezien onze tickets voor juli ook gecanceld zijn. We hebben weer een voucher gekregen.
Nog iemand heir problemen mee gehad? Is dit omdat het Covid is en iedereen het moeilijk heeft? Daarvoor stuurde ik een mail en annuleerde men dit gewoon , nu moest ik hemel en aarde verzetten.
Alle begrip voor deze moeilijke periode maar mij beschuldigen van iets dat ik niet heb gedaan gaat er wel over, vind ik.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridUSA »

zijn je vliegtickets nu al geannuleerd? Dat is ruim van te voren... en door de airline of een broker/reisbureau?
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DebbieTimmermans »

We hadden via Gate1.nl geboekt en kregen van hen een mailtje dat onze vluchten door de vluchtmaatschappij gecanceld zijn. Dus opnieuw een voucher gekregen.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Uit interesse: Zijn die vluchten ook op de site van de airline zichtbaar als geannuleerd? Of is dit iets van Gate1?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Dat is wel een vroeg geannuleerd, en zonder alternatief. Ik zou verwachten dat airlines er nu alles aan doen om klanten te behouden en zo nodig omboeken op alternatieve tijden/routes.
Mijn KLM boeking (augustus) heeft ook al een paar wijzigingen gehad; er zijn vluchten geannuleerd maar we zijn direct op een alternatief gezet. Intussen zowel heen als terug alternatieve vluchten. Er blijft nog steeds een redelijke kans dat we tegen die tijd niet kunnen reizen en alsnog moeten annuleren, maar tot die tijd blijf ik hoop houden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DebbieTimmermans »

harryh schreef:
03 mei 2021, 12:16
Uit interesse: Zijn die vluchten ook op de site van de airline zichtbaar als geannuleerd? Of is dit iets van Gate1?
oh daar heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken. Dat moet ik eens checken. Was al heel blij dat ik gewoon een voucher kreeg en dat we opnieuw kunnen zoeken naar vluchten maar dan op een latere datum zodat we misschien toch nog kunnen gaan.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door mtl »

Dat is vervelend. Ik begreep dat jullie half juli zouden gaan?
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DebbieTimmermans »

ja idd, normaal zouden we van 15 juli t/m 31 juli gaan. We hebben thans heel lang gedacht dat we toch nog zouden kunnen vertrekken.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Frasi schreef:
02 mei 2021, 18:45

Bedoel je dat navigeren met Google maps alleen de eerste 75km gratis is en er daarna betaald moet worden?
Dat is nieuw voor mij. Kan er ook niets over vinden. Heb je hier meer info over?
Ik snap niet waarom je de eerste zin uit mijn citaat haalt die over TomTom gaat. Er staat nergens in mijn bericht het woord Google.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Division Mijn fout. :oops: Niet goed genoeg gelezen. Het ging eerder over Google Maps en dat had ik nog in mijn hoofd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Tjonge, ik wilde alleen mijn reservering aanpassen bij Hertz. Uiteraard gekozen voor hetzelfde tarief en de inlevertijd 2u later gezet (ik had eerst een auto gereserveerd voordat ik vliegtickets kocht). Maar dan gaat de prijs meteen 1200 dollar omhoog! Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb een small SUV kunnen vastleggen voor 1192 dollar (3 volle weken in nov) en dat vond ik toen al een behoorlijke prijs. Maar ik ben nu blij dat ik het gedaan heb. We leveren de auto wel op de originele tijd in. De Hertz boeking is mijn back up boeking als er bij National niets staat waar we in willen rijden (zelfde weken een midsize in de Executive area voor 741 dollar)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Inges Join the club!
Ik heb hetzelfde issue: wel de huurauto geboekt ná m'n vliegtickets maar door vluchtannuleringen/wijzigingen, komen we nu 4 uur eerder aan (en vertrekken ook 5 uur eerder). Aanpassing van de reservering kost minimaal €1000 extra tegen de huidige dagprijzen. Dus ik laat mijn 18 dagen Premium SUV voor €1260 voorlopig maar staan. Voor €1000 vul ik die paar uur wel op: we lopen wel een rondje (en gaan wat eten) op LAX.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Frasi Je kunt altijd even zien wat het je extra kost als je de auto enkele uurtjes later inlevert. Misschien nu al en anders terplekke?

Roland

Edit: las het verkeerd... :oops: Je komt eerder aan en vertrekt eerder. In de regel kun je de auto wel eerder ophalen. Ook wel eens de huurauto 1,5 uur eerder opgehaald (inleveren is dan ook 1,5 uur eerder omdat ik altijd hele dagen huur).
Laatst gewijzigd door Coyote op 04 mei 2021, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door babarage »

Was het niet vaak zo als je eerder aankwam je gewoon je auto kon ophalen zonder dat ze rare dingen met het contract deden? Misschien nu anders nu ze wat krapper in de auto’s zitten.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Het was altijd zo dat de ophaal tijd op je ticket (wat je krijgt bij de exit booth) de tijd is waarop je contract ingaat, ongeacht de pickup tijd op je reservering.
Feitelijk geldt dan ook dat tijdstip als uiterlijke inlever tijdstip op de laatste dag, maar of dit in de praktijk ook leidt tot een extra bedrag (een extra huur dag, want overschrijding) wat in rekening gebracht wordt weet ik niet.

Om dit zeker te weten zou je het moeten navragen bij de verhuurder, maar ik zou hier zeker wel rekening mee houden als je eventueel later zou inleveren.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Ik heb de auto ook wel eens eerder opgehaald dan de gereserveerde tijd. Wel had ik toen de "mazzel" dat wij een vlucht eerder terug hadden dan origineel de planning was (scheelde enkele 100-den euro's om op donderdag ipv op vrijdag terug te vliegen) De autohuur toen niet meer aangepast maar gewoon een dag eerder ingeleverd. Tot mijn verbazing werd de dag toen ook niet in rekening gebracht. Dus ik denk dat je safe zit als je maar binnen die 24u blijft (maar ik geef geen garanties hoor ;-0)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Dit is inderdaad wat ik ook al bedoelde.

Je komt tenslotte zelden bij de autoverhuurder aan op het initieel opgegeven tijdstip. Vliegtuig te laat vertrokken, vliegtijd vervroegd, formaliteiten verlopen snel of juist dramatisch langzaam of zelfs maar een gigantische rij bij de verhuurmaatschappij en er zit zomaar een paar uur tussen originele reserveringstijd en ophaaltijd.

Is het niet gewoon zo dat als je je auto hebt gereserveerd vanaf dag a 12.00 uur je hem op dag a kunt ophalen en dat je reservering max 24 uur wordt vastgehouden? En dat je dus voor een paar uur verschil niets formeel hoeft te wijzigen? Zolang je de auto in totaal niet langer huurt dan vooraf gereserveerd (en dus op de laatste dag wel weer op tijd inleveren) komen daar volgens mij toch geen extra kosten bij?
Zo werkt het in ieder geval wel als je hem later ophaalt. Zelfs als je vervolgens de datum overschrijdt (originele ophaal tijd 19.00 uur, uiteindelijk ophaaltijd 00.30 uur, dus ook nog qua datum een dag later).

Maar net zoals Inges hierboven ook al zegt: geen garanties! :D
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MDeckers »

Ik had in de voorwaarden van Hertz gelezen dat het voertuig (pay later boeking) tot 2 uur na het aangegeven tijdstip wordt bijgehouden. (Je boeking verloopt niet, maar je wagen zal daarna niet perse nog vastgehouden worden.)
Ik neem meestal 1 a 2 uur na dat de vlucht aankomt de afspraak bij de verhuurder. Ik ben al te vroeg geweest, maar dit was nooit een probleem.

De meeste verhuurders geven ook de mogelijkheid om je vluchtnummer door te geven. Aan de hand hiervan kunnen ze je boeking ook wat langer bijhouden.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

Ik heb een keer via mail antwoord gehad dat je reservering tot 0.00 uur vast wordt gehouden. We zijn ook ooit eerder gekomen en ook ooit later, nog nooit is er iets over gezegd bij de balie. Je tijd gaat in zodra je wegrijdt, dus eerder ophalen is ook eerder inleveren.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer