Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Lees even zijn Posts terug...het wijzende vingertje gaat vaak de lucht in...

Iedereen zijn keus toch? Daar hoef je niet in nagenoeg elke post het klimaat bij te halen of wel?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Terpies schreef:
16 mei 2020, 11:16
Lees even zijn Posts terug... [...] Iedereen zijn keus toch? Daar hoef je niet in nagenoeg elke post het klimaat bij te halen of wel?
Ok, Ik ben de beroerdste niet. Billy Bob heeft tot nu toe 54 posts geplaatst, dat aantal valt te behappen. Daar kan ik wel even snel door heen scrollen. (Mark Twain zou zeggen: "Je moet de feiten kennen vooraleer je ze kan verdraaien.")

Als ik de bijdragen van Billy Bob snel doorlees, dan zie ik dat hij in 4 van die 54 bijdragen het klimaat c.q. milieu er bij haalt. (Ik heb dat heel snel gedaan, misschien zijn het er drie of vijf). Vier keer zou ik nou niet echt 'in nagenoeg elke post' noemen. Maar los daarvan, so what. ...

Ik vond en vind jouw reactie op zijn reactie raar en niet ter zake. Maar ik ga er niet verder meer op in want een discussie hierover helpt de oorspronkelijke vraagsteller met zijn vraag over wat voor een auto in Florida te huren niet. Ik zou zeggen, dat hoeft geen SUV te zijn.

Martin
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1571
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Dank voor jullie reacties tot nu toe. Ik ben nog niet zo thuis in de memberships van verschillende autoverhuurbedrijven, hier zal ik mij is op inlezen.

Tot nu toe 2x in de VS geweest en alleen via Sunny Cars geboekt en daar steeds bij Alamo terechtgekomen. Tot nu toe tevreden over Alamo, al werd ons de eerste keer een road assistance aangesmeerd. Dit was echter onze eerste keer en we waren moe en naïef. Ach so be it.

Even terug naar mijn vraag: Een SUV zou kunnen maar qua prijs zijn deze toch wel duurder dan de kleinere wagens, tenminste op de sites waar ik kijk en nog zonder die memberships. Kosten die memberships (jaarlijks) geld? Want het is nog niet zo dat wij standaard elk jaar naar de VS gaan, (wie weet volgt dat nog :thumbup:) Je zou dan per saldo duurder uit kunnen zijn.. Een grotere auto is dan leuk... Maar niet perse noodzakelijk lijkt mij. @ Terpies heeft het over bodem Clearence en 4 weeldrive, heb je dit echt nodig op een roadtrip door Florida?

Het budget speelt hier ook wel in mee. Een Kia Rio lijkt mij wel groot genoeg. Komen we echter op de parkeerplaats bij de auto's en er staat alleen nog een Toyota Aygo dan hebben wel een uitdaging.. Vandaar mijn vraag een maat groter nemen?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 16 mei 2020, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:
16 mei 2020, 11:49
Als ik de bijdragen van Billy Bob snel doorlees, dan zie ik dat hij in 4 van die 54 bijdragen het klimaat c.q. milieu er bij haalt. (Ik heb dat heel snel gedaan, misschien zijn het er drie of vijf). Vier keer zou ik nou niet echt 'in nagenoeg elke post' noemen.
Bijna elke post in de gerelateerde topics (vliegen, vervoer, autohuur etc.) bevatten een veroordeling of vingerwijzing richting klimaat, wat beter is voor het milieu, over onnodige verplaatsingen, het blijven in eigen land ipv verre landen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Misschien zou je iets beter dan “snel even doorheen kijken” moeten lezen voordat je kritiek hebt op mijn mening.

Ik gaf alleen aan dat een 4wd en een hoge clearance best wel fijn is, zeker als je bv de loop road en in de Everglades gaar rijden. Bovendien zijn de auto’s in de US redelijk groot en zeker hoog. Als je dan in een relatief kleine auto (zoals een sedan) gaat rijden kan dat best intimiderend zijn, omdat je nou eenmaal in een SUV hoger zit, en dus meer overzicht hebt in het verkeer.

Allemaal valide redenen die ik gaf, maar om bij elke opmerking het milieu erbij te halen is echt onnodig en voegt niets toe.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1571
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Dank voor je tips Terpies! Het milieu was eerlijk gezegd niet echt een argument waar ik rekening mee had gehouden :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik hoorde net dat in Oklahoma City de gas price $0,99 per gallon was afgelopen week. :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1571
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Terpies schreef:
16 mei 2020, 21:19
Ik hoorde net dat in Oklahoma City de gas price $0,99 per gallon was afgelopen week. :thumbup:
Dat is nog geen kwartje per liter in eurocenten. Beetje jammer dat we er geen gebruik van kunnen maken.. :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Terpies schreef:
16 mei 2020, 21:19
Ik hoorde net dat in Oklahoma City de gas price $0,99 per gallon was afgelopen week. :thumbup:
Dan zou ik voor een V12 gaan, minstens ^^
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JanVoo »

N.a.v. het topic over het omvallen van Hertz, vraag ik mij af of gratis annuleren "normaal" is in autoverhuurland in de VS?

De reden dat ik het vraag is omdat wij voor onze aankomende vakantie, die vooralsnog gepland staat om te beginnen op 21 juli (als alles doorgaat, uiteraard) een reservering hebben staan bij Hertz. Deze boeking maakten we al maanden geleden, ruim voordat de problemen bij Hertz en de problemen met de coronacrisis begonnen.
Feitelijk gezien is er nog niks aan de hand en staat deze reservering gewoon, maar voor het geval Hertz toch omvalt vroeg ik mij in dat topic hardop af of het verstandig is om een reserveboeking achter de hand te hebben.

Daar werd me gemeld dat vooraf reserveren meestal een stuk goedkoper is dan een auto 'aan de balie' huren. Uit dat oogpunt zou reserveren bij een tweede maatschappij voor ons verstandig zijn. Alleen dan moet het wel gratis annuleerbaar zijn.

Natuurlijk kan ik alle verhuursites afgaan (en dat zal ik natuurlijk ook doen), maar ik vroeg me af of jullie hier iets kunnen zeggen over het "algemene" beeld. Zijn reserveringen meestal gratis annuleerbaar? En zijn er eventueel nog andere zaken waar ik op moet letten?
Laatst gewijzigd door JanVoo op 28 mei 2020, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1571
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

@JanVoo Meestal zijn deze niet gratis annuleerbaar. Wel vaak gratis te wijzigen. Hangt een beetje af van de voorwaarden.

Maarr.. Veel autoverhuurbedrijven en brokers hebben nu, (tijdelijk) gratis annuleren en wijzigen aan hun opties toegevoegd ivm Corona. Dit heb ik o.a. gezien bij Sunny Cars (Nederlandse Broker), waar wij zelf altijd bij boeken, maar ook bij Avis, Alamo en Budget gezien.

Let op dit is vaak wel gekoppeld aan een bepaalde datum, bijvoorbeeld boeken voor 31 mei 2020 en huurdatum voor 1 september 2020.

Dit zie je ook bij die vouchers van airlines. Die vallen vaak in een bepaalde boekingsperiode en een bepaalde vertrekperiode en je ziet nu al dat airlines hun voorwaarden aan het aanpassen zijn omdat er steeds meer versoepeld wordt. Ik verwacht dat autoverhuurders dit ook zullen gaan doen.

Wij boeken altijd vooraf en dit lijkt mij goedkoper dan ter plaatste aan de bali. Met boeken aan de bali overigens geen ervaring mee. In jouw specifieke geval loop je het risico dat Hertz definitief omvalt en dan heb je aan je reservering niets Ik zou een boeking achter de hand houden, eentje die je kunt annuleren/omboeken. Want zolang de travelban actief blijft kom je aan autohuur helemaal niet toe. Maar de kans dat je straks wel kunt gaan is niet helemaal uitgesloten.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

De meeste zijn kosteloos te annuleren als je rechtstreeks bij de verhuurder boekt en voor postpay kiest, dus niet kiezen voor betalen bij het boeken. Denk aan National, Hertz, Avis, Alamo en dan vergeet ik er vast nog. Bij veel brokers moet je vooruit betalen.

@JanVoo, kijk even of je iets met National Emerald Club kunt (is apart topic over) of Avis, als alternatief voor Hertz. National was de laatste tijd te duur voor mij en ik heb recent niet meer bij Avis gekeken.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

JanVoo schreef:
27 mei 2020, 14:29
N.a.v. het topic over het omvallen van Hertz, vraag ik mij af of gratis annuleren "normaal" is in autoverhuurland in de VS?
Hoi @JanVoo Een van de voordelen van het direct bij de verhuurder post paid huren is dat je nooit annuleringskosten hebt.
Sterker ; als je niet op kunt dagen verdwijnt je huur na 24 uur.
De bookers , de middlemen maken dat moeilijker , meestal tot 48 uur gratis annul;eren.
Zij willen hun percentage commissie nou eenmaal niet kwijtraken.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik heb net mijn reservering bij Hertz omgezet van mei naar september.
Exact dezelfde locatie en hetzelfde aantal dagen.
Ben van $532 naar $562 gegaan, dus dat is niet verkeerd.
Nu hopen dat ik in september wel mag komen van de grote gek in het WH.

Ik kon trouwens mijn bestaande rate niet vasthouden, want ik kreeg error, dus heb eerst ingelogd en toen reservering gemaakt zonder tarief te behouden, en toen rolde deze prijs er uit. Voor die $30 extra ga ik niet lopen zeuren... best tevreden met tarief voor 26 dagen.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nessiezzz »

Rentalcars heeft ook bijna altijd gratis annuleren tot 72 uur. En het is onderdeel van Booking waar ik wel veel vertrouwen in heb. Altijd goede ervaringen gehad!

Wat ik wel vreemd vind is dat als je b.v. kijkt op de site van Alamo dat je hier nog een PFAR kan boeken (in vegas, geselecteerde datum) en op Rentalcars-com niet. Iemand daar een idee bij?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1571
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Nessiezzz schreef:
29 mei 2020, 11:55
Rentalcars heeft ook bijna altijd gratis annuleren tot 72 uur. En het is onderdeel van Booking waar ik wel veel vertrouwen in heb. Altijd goede ervaringen gehad!

Wat ik wel vreemd vind is dat als je b.v. kijkt op de site van Alamo dat je hier nog een PFAR kan boeken (in vegas, geselecteerde datum) en op Rentalcars-com niet. Iemand daar een idee bij?
Rentalcars is ook een broker, kopen groot in bij verschillende huurbedrijven, huurbedrijf in kwestie (Alamo) houdt natuurlijk zelf ook auto’s achter de hand voor klanten die rechtstreeks bij Alamo zelf boeken. Zie je ook bij hotels bij booking.com, dan is de kamer bij booking.com niet meer beschikbaar maar soms rechstreeks bij het hotel wel.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door knaapje »

Wel wat off-topic.
Er is een aantal jaren wat over te doen geweest.
Bij een bookingsite stond dan dat het de "laatste kamer" was bijv. en op andere sites nog volop aanbod.
Daarom staat er tegenwoordig bij dat het de laatste beschikbare kamer op de site is.
Of dat echt verplicht is weet ik niet.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nessiezzz »

d_vdploeg schreef:
29 mei 2020, 14:00
Nessiezzz schreef:
29 mei 2020, 11:55
Rentalcars heeft ook bijna altijd gratis annuleren tot 72 uur. En het is onderdeel van Booking waar ik wel veel vertrouwen in heb. Altijd goede ervaringen gehad!

Wat ik wel vreemd vind is dat als je b.v. kijkt op de site van Alamo dat je hier nog een PFAR kan boeken (in vegas, geselecteerde datum) en op Rentalcars-com niet. Iemand daar een idee bij?
Rentalcars is ook een broker, kopen groot in bij verschillende huurbedrijven, huurbedrijf in kwestie (Alamo) houdt natuurlijk zelf ook auto’s achter de hand voor klanten die rechtstreeks bij Alamo zelf boeken. Zie je ook bij hotels bij booking.com, dan is de kamer bij booking.com niet meer beschikbaar maar soms rechstreeks bij het hotel wel.
Ja precies. Nouja je zou nu verwachten dat ze alles erop knallen gezien de rust in de markt die ze hebben gekend ;)
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Nessiezzz schreef:
29 mei 2020, 11:55
Rentalcars heeft ook bijna altijd gratis annuleren tot 72 uur.
Waarom boek je niet rechtstreeks bij bv Avis, Hertz of National? Daar kun je altijd kosteloos annuleren, zelfs tot 24 uur na je Ophaal tijd vervalt je boeking automatisch.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nessiezzz »

Ben erg te spreken over de klantenservice van Rentalcars. In andere landen wel eens problemen gehad en ben erg fijn geholpen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Voor wat betreft de rest van de wereld kan ik het me wellicht voorstellen, maar ook de grote verhuurders hebben in de meeste landen gewoon een of meerdere vestigingen. In de US is de situatie wel iets anders geregeld, en zou ik echt niet weten wat de toegevoegde waarde van een broker zou zijn (of er moet wel heel veel prijsverschil in zitten).

Ik heb nog nooit gebruik hoeven te maken van klantenservice, en zou niet weten waarom. Ik kom in de Garage, zoek een auto uit, rij weg, en als er wat is rijd ik bij de verhuurder (meestal op een andere locatie dan waar ik begonnen ben) langs om het probleem op te lossen.

Ook als je bij rentalcars huurt ben je aangewezen op de verhuurder, niet op de broker, dus ik zou niet weten waarom je via rentalcars in de US een auto zou willen boeken, zeker gezien de prepay/annuleringspolicy van dat soort brokers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer