Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Superdork1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 » 01 feb 2020, 01:30

Jimbow88 schreef:
31 jan 2020, 23:26
Approx R$2815,53
R$ is het valutateken van Braziliaanse Real, dus de vertaling is "0ngeveer 2815,53 Braziliaanse Real"

Altijd handig om te weten als je een auto gaat huren :mrgreen:

Jimbow88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jimbow88 » 01 feb 2020, 09:23

Duidelijk! Zal eens kijken of hij dat kan veranderen!

MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door MattRob » 02 feb 2020, 14:37

Iemand die nog een mooie tip heeft (blijft ook een beetje een spelletje) of de uitdaging aan wil: ik ben nog op zoek naar huurauto voor een week vanaf 23 april in Vancouver (ophalen vliegveld, terug in centrum; liefst Alamo/National, die zitten vlakbij cruise terminal, Avis en Hertz ietsje verder weg in centrum).

Alle tips hier, denk ik, wel gebruikt. Ik wil het liefst grote SUV (al zijn we met 3-en), minimaal Fullsize SUV. En die zijn echt extreem duur op veel sites (bv happytoursusa.com). Ik heb nu wel bij National en Hertz een boeking waarbij we uit de rij mogen kiezen (President's Circle), maar ik heb weinig goede ervaringen met minimaal Fullsize SUV in die rij. En gezien de extreem hoge prijzen als je gewoon wil boeken, vermoed ik niet dat die er staan. En dan nog betaal ik bij Hertz CAD$ 420 en National CAD$ 440 (wat ongeveer rond de EUR 300 ligt). Ik heb ook op buitenlandse sites gekeken (.de / .es / etc)

Ik heb nu via Avis (na tip ook hier, met kortingscode) op de Spaanse website een mooie boeking, voor een Midsize SUV (Jeep Grand Cherokee) voor hele mooie prijs, CAD$ 314. Omdat ik bij Avis ook hoogste status heb, hoop ik op een model groter. Maar wederom, gezien de hoge prijzen (of weinig beschikbaarheid) van de grotere modellen, betwijfel ik of dat gaat lukken. Daarnaast heb ik nul ervaring met Avis, en zitten ze niet dichtbij de cruise terminal.

Dus weer verder gezocht, en na ook wederom een tip hier, op drive-canade.de terecht gekomen (van usareisen.de) en daar kan ik bij National een Fullsize SUV huren voor die week voor EUR 333. En die kan ik dus naast de cruise terminal inleveren, wat ook ideaal is. En de prijs is goed, en ik ben bij National ook hoogste status. Dus wie weet wat dat nog oplevert :mrgreen: !

Nou ja, best wat tijd ingestoken dus, meer voor het spelletje/de sport, maar mocht iemand nog 'het' idee of 'de' tip hebben, dan hoor ik het graag ! Alvast dank voor alle tips hier, erg waardevol !
Juli 2018 Florida & DeepSouth - http://www.mattrob.nl/CaRo/FloridaDeepSouth2018
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017

brigittf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door brigittf » 02 feb 2020, 15:20

Beste Forumleden,

ik ben weer eens op zoek naar een huurauto, deze keer voor de periode van 10 april t/m 26 april, Fullsize of SUV vanaf Tampa Airport.
Op het moment kom ik niet goedkoper dan 700 euro. (Alamo via American Estates)
Afgelopen december zijn wij ook twee weken geweest toen vanaf Miami en waren we 300 euro kwijt, ik vind het prijsverschil nogal groot met April.
Ligt dit aan de locatie, periode, of zoek ik gewoon niet goed?

Alvast bedankt voor het meedenken en de tips.
Brigitte

SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ » 02 feb 2020, 15:33

Zou de Brexit nog consequenties hebben voor autohuur bij alamo.co.uk? (gewone site niet / brits).
Ben aan het kijken voor onze reis en heb daar al eerder naar tevredenheid geboekt. Ga ook weer even lezen hoe dat met national ook alweer zit. Verlies je die elite status eigenlijk ook?
Suzie

2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten

Broeder-tuck
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Broeder-tuck » 02 feb 2020, 15:59

De afgelopen weken was ik ook aan het kijken voor een auto in april. De prijzen vond ik overal aan de hoge kant. Heb paar dagen geleden een auto bij Alamo via autoeurope.nl vastgelegd voor een goede prijs. Kwam er achter dat als je via de mobile site met je telefoon keek de prijs nog €31 goedkoper was dan dat je het gewoon via de computer op hun site kwam. Kleine tip die misschien bij andere ook wat voordeel oplevert
Laatst gewijzigd door Broeder-tuck op 02 feb 2020, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie » 02 feb 2020, 16:03

Lijkt het maar zo of is het huren van een SUV in de USA stukken duurder geworden voor 2020?
In de periode 1/9/2020 SLC - 28/9/2020 LAX kom ik bij Sunnycars op 2246,- voor een full-size SUV waar ik andere jaren rond de 1700 zat. Inclusief de one-way fee en extra bestuurder.
Tot nu toe altijd via Sunnycars geboekt en dan bij Alamo terecht gekomen. Ondanks wat dingen zoals een lekke band, olie verversen, etc. nooit problemen gehad met extra kosten en alles vergoed gekregen, dus over de service kan ik niet klagen. Ik zie bij andere aanbieders gelijkaardige hogere prijzen behalve bij Expedia kwam ik op 1500,- waar ik dan bij ga denken wat mis ik daar.

sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo » 02 feb 2020, 16:41

Broeder-tuck schreef:
02 feb 2020, 15:59
De afgelopen weken was ik ook aan het kijken voor een auto in april. De prijzen vond ik overal aan de hoge kant. Heb paar dagen geleden een auto bij Alamo via autoeurope.nl vastgelegd voor een goede prijs. Kwam er achter dat als je via de mobile site met je telefoon keek de prijs nog €31 goedkoper was dan dat je het gewoon via de computer op hun site kwam. Kleine tip die misschien bij andere ook wat voordeel oplevert.
Wij hebben ook een auto voor in april, en hadden al bij Autoeurope.nl geboekt, heel toevallig bij BSP-auto.com gekeken en daar was de SUV toch goedkoper en wat je zei klopt helemaal, ik heb voor onze periode ook gekeken en dan was het inderdaad stukken goedkoper om via de mobiele telefoon te boeken, maar toch nog duurder dan waar wij hem nu hebben geboekt.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal » 06 feb 2020, 09:55

Het viel ons ook al op de de huur behoorlijk hoger is geworden in vergelijking tot voorgaande jaren. Dit keer willen we een auto ophalen en terug brengen in Florida voor 3,5 week maar de prijzen zijn telkens 1500-2000 voor een midsize SUV.
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2021: Deep South

swissdutchie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 06 feb 2020, 11:16

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een betaalbare midsize SUV (23 dagen vanaf Houston op 19 oktober). Bij het vergelijken van diverse sites ben ik een raar fenomeen tegengekomen. Bij Happytoursusa kostte onze categorie auto bij Alamo vorige week nog rond de 860 $. Deze week is de prijs echter ineens meer dan verdubbeld naar 1850 $ voor dezelfde periode en dezelfde categorie auto. Vreemd genoeg geldt deze enorme prijsverhoging echter alleen voor Happytoursusa en niet voor de andere sites, die ik heb bekeken. Ik vraag me daarom af of Happytoursusa zichzelf uit de markt wil prijzen, want ik kan me echt niet voorstellen dat iemand voor deze prijs nog een auto bij hen boekt. De enorme prijsverhoging geldt trouwens alleen voor auto's van Alamo. Andere verhuurmaatschappijen zijn via Happytoursusa maar ongeveer half zo duur. Ik vroeg me daarom ook af of Happytoursusa misschien een geschil heeft met Alamo?
Uiteraard hoef ik de auto niet via Happytoursusa te boeken, maar ik blijf het een vreemde zaak vinden, zeker omdat ze tot vorige week altijd als één van de goedkoopste uit de bus kwamen. Ik dacht eerst ook, dat de enorme prijsverhoging misschien een vergissing was, maar de prijzen zijn nu al bijna een week onveranderd hoog. Vreemd!

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 06 feb 2020, 12:33

Al vele jaren komen wij in de USA en huren eigenlijk altijd een (mid-size) SUV. Dat bevalt altijd prima en ook met Alamo hebben wij prima ervaringen.
Voor onze reis in september (viewtopic.php?f=36&t=75847) hebben wij natuurlijk weer een auto nodig. Nu gaan we deze keer met z’n tweeën en vraag ik mijzelf af, is het misschien leuk om eens een cabrio te huren? Een snelle check bij Alamo leert dat het ongeveer 60$ duurder is dan een (mid-size) SUV, dus dat zijn de kosten niet. Ik zou alleen willen weten van ervaringen deskundige hoe het is om met een cabrio een rondreis te maken van Las Vegas naar San Francisco.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

JVDP78
Amerika-ontdekker

Bericht door JVDP78 » 06 feb 2020, 13:34

Vraag categorie luxeprobleem...ik heb voor onze a.s. zomervakantie nu 2 reserveringen lopen, een Fullsize SUV bij Happytours (Alamo) en een Premium SUV bij Avis (boeking via UK), prijzen zijn nagenoeg gelijk. Mijn vraag is eigenlijk of je met zo'n Suburban (of gelijkwaardig) in de drukke grote steden (SF, LA, LV, SD) ook een beetje normaal kunt rijden en vooral parkeren..? Ligt ook aan de stuurmanskunsten dat snap ik maar moet ik me hier zorgen om maken of gewoon lekker voor de grootste bak gaan? 8)

groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom » 06 feb 2020, 14:15

In Amerika is een Suburban niet extreem groot. Parkeerplaatsen extreem groot dus geen enkel probleem. Ik kon in bv Salt Lake eenvoudig een parkeer garage in met een Suburban :D

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 06 feb 2020, 15:09

Nou veel groter dan een suburban komen de autos niet hoor...tenzij je de vrachtwagens en trucks (lees: Pickups) meerekent.

Ik vind die klasse te groot: voor de extra ruimte lever je veel comfortabel rijgedrag, wegligging en verbruik in. Voor mij volstaat met 2 een Standard SUV, dat rijdt echt veel beter.

Vorig jaar reden we een paar dagen met 7 personen (4 volwassenen, 2 kinderen en een baby) in een Infinity QX60 en overigens paste dat ook met wat kleine koffers, een babybedje en een stroller, maar meer paste er echt niet in.

Een midsize SUV rijdt prima en biedt meer dan voldoende ruimte voor 2 volwassenen plus koffers en koelbox, maar voor $60 meer zou ik ook een Standard SUV nemen (vergeet vooral niet de backup boeking voor een midsize sedan (EC Aisle pick bij National/UC bij Hertz) omdat de kans groot is dat je dan tegen een lagere prijs alsnog een midsize of standard SUV mee kunt nemen).

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 06 feb 2020, 15:57

Wij zijn gek op die grote bakken, we gaan dit jaar ook weer voor een Premium SUV. Nu rijden wij ook in Europa een grote auto, kwestie van gewenning. Onze laatste reis hadden we een GMC Yukon XL Denali. Super comfortabel, ik zou niet weten waar je aan comfort of wegligging inlevert. Verbruik zal hoger zijn, maar nog lang niet vergelijkbaar met wat wij in Europa gewend zijn. En parkeren is geen enkel probleem, Amerikaanse parkeerplaatsen zijn gewoon geschikt voor dit soort auto's.

Superdork1
Amerikafan

Bericht door Superdork1 » 06 feb 2020, 16:12

@swissdutchie Bij happytoursusa verschillen de prijzen soms van dag tot dag, dus het kan veel voordeel opleveren om de site regelmatig te checken. Het lijkt er op dat happytours een vast aantal auto's leased bij de verhuurmaatschappijen op vaste locaties. Door de one ways komen die ook op andere locaties en met flucturerende prijzen proberen ze de wagens weer terug te krijgen naar de vaste locatie. Het verschilt dus heel erg in prijs vanaf welke locatie je huurt en waar je naartoe gaat.

@chippie777 Mij lijkt een cabrio ook wel heel gaaf! Maar hou er rekening mee dat in deze klasse een cabrio een Ford Mustang kan zijn, maar ook bijvoorbeeld een VW Beetle cabrio. Daarnaast is de bagageruimte beperkt, vaak passen er geen twee grote koffers in.

pumi1000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door pumi1000 » 06 feb 2020, 19:33

@swissdutchie

Bij mij was het juist andersom bij Happytours, eerst heel lang op 1500 dollar de prijs voor een suv en nu bijna de helft. We hebben nu een fullsize suv bij Alamo gereserveerd, de midsize en standard zijn duurder......heb net nog even gekeken en prijs is nog gelijk dan week geleden.
1998-2010-2011 florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - west en noordwest usa
2015 - rondje NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - Florida + west usa
2020 - corona
2021 - noordwest usa

swissdutchie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 06 feb 2020, 19:52

Bedankt voor de reacties en de uitleg allemaal!
Ik had uiteraard rekening gehouden met bepaalde prijsschommelingen en houd diverse sites ook al een hele tijd in de gaten. Dat dezelfde categorie auto echter in één dag tijd ineens meer dan twee keer zo duur kon worden, was nieuw voor mij en leek me behoorlijk contraproductief. Maar met de uitleg van Superdork1 erbij snap ik nu beter, wat de reden achter die prijsverhoging zou kunnen zijn. Ik zal de sites van Happytours en zijn concurrenten dan ook verder regelmatig gaan checken en hopelijk zakken de prijzen t.z.t. nog weer naar een iets normaler niveau.

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 07 feb 2020, 09:40

Superdork1 schreef:
06 feb 2020, 16:12

@chippie777 Mij lijkt een cabrio ook wel heel gaaf! Maar hou er rekening mee dat in deze klasse een cabrio een Ford Mustang kan zijn, maar ook bijvoorbeeld een VW Beetle cabrio. Daarnaast is de bagageruimte beperkt, vaak passen er geen twee grote koffers in.
Hmmm, dat is inderdaad niet handig. Wel vreemd want het is wel een verschil tussen die twee.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 07 feb 2020, 10:02

Voor ons Europeanen wel vreemd dat deze auto's in dezelfde categorie vallen. Vergeet niet dat een Mustang hier duur is door import en BPM (vanwege uitstoot), maar in de US een relatief goedkope auto.
Een VW Beetle is juist in de US weer een import (en Europese) auto, dus is daar qua prijs vergelijkbaar.

Een Mustang begint op $26k en een VW Beetle convertible start ook rond die prijs, dus voor Amerikaanse begrippen vallen ze in dezelfde categorie.

Het wordt bij een Mustang pas interessant met een GT of Shelby, maar die vallen in een andere huur- en prijs categorie.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer