Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RayR
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2019, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RayR »

Hoi, ik heb twee vragen over de autohuur in Las Vegas. Ik wil graag een auto huren voor twee weken en vroeg mij af of ik dit het beste bij het airport kan doen, of bij een locatie in de stad. Ik heb er geen probleem mee om een taxi/uber te nemen van het vliegveld maar vroeg mij af naar jullie ervaringen. Ik ben 20 en kan dus alleen bij Hertz, Dollar en Thrifty huren. Op een locatie in de stad kost de auto namelijk ongeveer 40 euro per dag, bij Hertz. Op het vliegveld kost deze 100 euro per dag. Dit is allebei nog zonder de under-age fee.

Ik vind dit prijsverschil ongelooflijk hoog en vroeg mij daarom dus af hoe jullie ervaring is bij het huren op een niet-vliegveld locatie.

Ook vroeg ik mij af hoe jullie ervaringen zijn met EasyTerra (broker)?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

RayR schreef:
02 dec 2019, 10:21
of ik dit het beste bij het airport kan doen, of bij een locatie in de stad.
Als het om de huur gaat maakt het geen enkel verschil. Vaak is een locatie in de stad de ruimte beperkt en dus ook de keuze beperkt. Bij Hertz krijg je sowieso een auto toegewezen. Mocht je die nu niks vinden. Dan is terplekke de mogelijkheid om dit aan te passen beperkt. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het vliegtuig waar vaak tientallen, zo niet honderden auto's staan. Maar goed je kan altijd met een smoesje naar het vliegtuig rijden om je auto om te ruilen...

Geen ervaring met de genoemde broker. Huur alleen maar bij Hertz en Alamo.
SteffenV
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 08 jan 2016, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SteffenV »

+1! Kan ook best zijn dat de locaties in de stad niet meer open zijn als je wat later op de avond aankomt, gewoon vliegveld kiezen dus.
2009: FL / 2010: FL / 2013: NYC - CA - NV / 2016: UT - NV - CA - MT - WY
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2022: NH - MS - MA -NY - DC - GA
2023: West Canada / 2023: OR - CA / 2024: West Canada - WY - MT
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

RayR schreef:
02 dec 2019, 10:21
Op het vliegveld kost deze 100 euro per dag
Dat is een flink bedrag voor een huurauto, is het een speciaal type wat je wilt huren ?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Pauline25 schreef:
01 dec 2019, 19:34
Ik zoek een auto in de periode 19-7 t/m 12/8
Ophalen in Orlando terug brengen in Miami
Via holidaycars een aanbieding SFAR klasse voor €811
Via National EC Executive $814 met aisle pick.
RayR
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2019, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RayR »

sanook schreef:
02 dec 2019, 18:10
Dat is een flink bedrag voor een huurauto, is het een speciaal type wat je wilt huren ?
Ik wil een cabrio huren, echter zijn die prijzen ongelooflijk hoog op de vliegvelden. Ik heb met EasyTerra gebeld en zij verwachten dat de prijzen nog wel omlaag gaan. Het viel me ook op dat de totaalprijs vóór blackfriday ongeveer 300 euro goedkoper was... Dus sowieso nog even wachten.

Ondertussen ook met Hertz locatie in de stad gebeld, zij mogen geen cabrio meegeven aan bestuurders onder de 25. Dit mag blijkbaar op het vliegveld wel, maar daar gelden andere regels als bij lokale Hertz vestigingen dus konden ze mij ook niet zoveel over vertellen.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Het plan is om komende zomer een mooie 22 daagse roadtrip van Las Vegas naar San Diego te gaan maken. Op zoek naar tickets en naar een goede deal voor een huurauto, bij voorkeur SFAR.

Al snel vond ik bij happytoursusa.com een mooie deal voor $42 per dag voor een SFAR bij Alamo. Aangezien de deze reservering gewoon kunt annuleren heb ik het gelijk vastgelegd.

Gisteren een mooie deal gemaakt voor de vliegtickets. Het blijkt echter dat het behoorlijk goedkoper is om vanaf LAX terug te vliegen dus we hebben de vakantie verlengd met een dag en gaan terug vanaf LAX. We gaan van 13/7 tot 4/8, midden in het hoofdseizoen.

Aangezien ik de mooie happtoursusa.com reservering niet kan wijzigen (dag later en andere inleverlocatie), moet ik nu op zoek naar een nieuwe deal voor de huurauto. De beste deal die ik nu kan vinden voor een SFAR is ook bij happytoursusa.com voor $58 per dag (Alamo). Wat is jullie advies?

- De eerste reservering laten staan en bij de Alamo balie melden dat ik een dag langer wil huren en een andere inleverlocatie wil? Met het risico dat ik de hoofdprijs voor de kiezen krijg als het niet mogelijk is...
- De reservering bij Alamo annuleren en wachten (en geduld hebben) op een betere nieuwe deal?
- De National/Hertz supertruck doen zoals omschreven in ander topic en een intermediate met gratis upgrade reserveren? Intermediate is ook $55 bij National in die periode en ik lees dat in het hoogseizoen de Aisles bij Las Vegas vaak bijna leeg zijn. Dan neem ik dus een gok als ik hier voor kies.

Ik las dat bij Alamo de IFAR en SFAR bij elkaar staan in hetzelfde parkeervak. Dat je dus ook een IFAR kan reserveren en op de parkeerplaats een SFAR kan uitkiezen. Klopt dit?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Hertz groep C LAS-LAX is $830 (=$37,72 pd) voor jouw data. Nog steeds aan de hoge kant maar goedkoper dan wat je tot nu toe hebt gevonden als ik het goed begrijp. Ik zou die in ieder geval boeken en ook midsize bij National, en dan ook, zoals in de huurtopics beschreven, een 3e boeking maken voor een SFAR die je wilt, bv bij Alamo. Als er dan niets bij Hertz of National is kan je daarheen. Dat werkt alleen niet voor een prepaid boeking omdat je die op tijd moet annuleren om geen no-show fee te krijgen.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

harryh schreef:
03 dec 2019, 13:19
Hertz groep C LAS-LAX is $830 (=$37,72 pd) voor jouw data
Waar heb jij die prijzen gevonden?

Je zegt eigenlijk dat de beste keus is om voor National/ Hertz te gaan met free upgrade zoals omschreven in het andere toptic? En dan als backup een SFAR te reserveren zonder pre paid.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Superdork1 schreef:
03 dec 2019, 14:16
Waar heb jij die prijzen gevonden?
In de Hertz app maar kan ook in een browser, zie hier voor details viewtopic.php?f=30&t=71561#p1227714

Free upgrade?
Nope, betalen voor groep c (Hertz) of midsize (National) en uitzoeken uit de rij, zie het National en Hertz Ultimate topic.
En dan als backup een SFAR te reserveren zonder pre paid?
Ja als er in de rijen niets te vinden is kun je dan die - duurdere - SFAR nemen.
Pauline25
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pauline25 »

Terpies schreef:
02 dec 2019, 19:32
Pauline25 schreef:
01 dec 2019, 19:34
Ik zoek een auto in de periode 19-7 t/m 12/8
Ophalen in Orlando terug brengen in Miami
Via holidaycars een aanbieding SFAR klasse voor €811
Via National EC Executive $814 met aisle pick.
Gevonden en inmiddels geboekt!
Bedankt voor je hulp.
Highway-one
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2019, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Highway-one »

We gaan volgend jaar naar de USA voor een roadtrip in het westen, met de gehele familie. Nu zijn we aan het kijken voor een huurauto, met additional driver, nu komt de hamvraag, mijn oudste zoon is volgend jaar 20, als we in de US zijn.

Welke auto verhuurmaatschappijen accepteren een additional driver van 20 jaar? Zelf zag ik dat Hertz dit in ieder geval accepteert, weten jullie zo gauw andere maatschappijen die ook 20 jaar als minimum leeftijd accepteren?

Alvast bedankt voor alle kennis en kunde op dit draadje :clap:
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

Hertz, Dollar en Thrifty, allen vallend onder The Hertz Corporation, verhuren vanaf 20 jaar.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Weet iemand wat nou het verschil is tussen een midsize (IFAR) en standard (SFAR) SUV?

Hertz gebruikt bij midsize bijvoorbeeld de Nissan Rogue die volgens mij net zo groot is als de Chevrolet Equinox die ze als Standard aanduiden. Alamo heeft als Standard de Ford Edge, die toch wel een stuk groter is dan de Rogue en Equinox, en de RAV4 of Ford Escape als midsize. Maar blijkbaar heeft Alamo ook een Jeep Compass als midsize en die is weer een stuk kleiner in volume...

Zit hier logica in of doen ze maar een dotje? Ik probeer in te schatten of mijn koffers in de kofferbak passen en dan is er wel een een behoorlijk verschil tussen de genoemde types.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Superdork1 schreef:
06 dec 2019, 17:01
Weet iemand wat nou het verschil is tussen een midsize (IFAR) en standard (SFAR) SUV?
Een IFAR is eigenlijk gewoon een geinig autootje wat hoog op zn poten staat. Dat is bijvoorbeeld een Jeep Cherokee. SFAR is een slag groter. Daar kan je redelijk normaal met 5 personen inzitten en praktisch gezien ook nog wat koffers in kwijt. Dat is bijvoorbeeld een Jeep Grand Cherokee.

Of het verschil tussen een Hyundai Tucson en een Santa Fe. Of bijvoorbeeld het verschil tussen een Ford Escape en een Ford Explorer. Dat is echt een fors verschil. Een Explorer is echt een topauto.

Wil je echt naar een grote SUV dan zal je naar een FFAR of een PFAR moeten. Dan heb je echt een zee aan ruimte. Of je moet kiezen voor een MPV. Als je daar de achterste rij niet gebruikt dan kan je echt een weeshuis kwijt.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Een Ford Explorer kom je niet tegen bij de reguliere standard suv denk ik. Wel als full size suv of als standard elite/premium suv. Ford Edge is wel een standard suv.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Soms vallen dezelfde modellen in twee klassen, zie hier onder. Het maakt het er allemaal niet duidelijker op! De Nissan Roque kan dus in de CFAR en IFAR terug komen. De Chevrolet Equinox alleen in de SFAR, en beide wagen zijn precies even groot.

Van de 2019 US Fleetlist van Hertz (bron: Flyertalk):

Compact 2WD SUV (B4, CFAR)
Buick Encore B4 CFAR
Chevrolet Trax B4 CFAR
Dodge Journey B4 CFAR
Ford Escape B4 CFAR (33 mpg)
Hyundai Tucson B4 CFAR
Jeep Cherokee B4 CFAR
Jeep Compass B4 CFAR
Jeep Renegade B4 CFAR
Kia Niro B4 CFAR
Kia Sportage B4 CFAR
Mazda CX-3 B4 CFAR
Mazda CX-5 B4 CFAR
Mitsubishi Outlander B4 CFAR
Mitsubishi Outlander Sport B4 CFAR
Nissan Rogue/Rogue Sport B4 CFAR (29 mpg)
Toyota Rav4 B4 CFAR
Toyota C-HR B4 CFAR
Volkswagen Tiguan B4 CFAR

Midsize SUV (Q4, Q5 IFAR)
Dodge Journey Q4 IFAR
Hyundai Tucson Q4 IFAR
Jeep Cherokee Q4 IFAR
Jeep Compass Q4 IFAR (25 mpg)
Kia Sportage Q4 IFAR
Mazda CX-5 Q4 IFAR
Mitsubishi Outlander Q4 IFAR
Toyota Rav4 Q4, YQ IFAR (29 mpg)
Volkswagen Tiguan Q4 IFAR
Ford Escape Q4, YQ IFAR
Nissan Rogue Q4, YQ IFAR

5 Passenger Standard SUV (L, SFAR)
Chevrolet Equinox L SFAR (19 mpg)
Ford Edge L SFAR
GMC Acadia L SFAR (5-passenger models)
GMC Terrain L SFAR
Hyundai Santa Fe Sport L SFAR
Jeep Grand Cherokee L SFAR
Nissan Murano L IFAR
Toyota 4Runner L (19 mpg; 5-passenger models)

7 Passenger Full SUV (L4, FRAR)
Ford Explorer L4, L FRAR (7-passenger models; 23 mpg)
Buick Enclave L4 FRAR
Dodge Durango L4 FRAR
Ford Flex L4 FRAR
Honda Pilot L4 FRAR
Kia Sorento (V6 Models Only) L4 FRAR
Mazda CX-9 L4 FRAR
Nissan Pathfinder L4 FRAR (28 mpg)
Toyota Highlander L4 FRAR (7-passenger models)
Chevrolet Traverse (AWD) L4, YL FRAR (YL-tagged vehicles may have DVD system, hold 7-8 ppl; 22 mpg)
Volkswagen Atlas L4 FRAR
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

sanook schreef:
06 dec 2019, 18:23
Een Ford Explorer kom je niet tegen bij de reguliere standard suv denk ik.
De 5-persoons uitvoering staat bij Hertz in de SFAR categorie.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ron Notenboom »

Ben ik nog benieuwd naar het verschil tussen een JFAR (Ford Escape o.i.d.) en een IFAR (Toyota RAV4 o.i.d.) bij Alamo. Welke van beide klassen is beter c.q. luxer ? Wij zijn met 2 volwassenen.
En nog een aanvullende vraag: Ik ben op zoek naar huur in Vancouver. Standaard is daar sprake van 1 miljoen CAD verzekerde aansprakelijkheid. Soms wordt een verzekerde aansprakelijkheid van 10 miljoen CAD aangeboden voor ongeveer 50 euro meer bij 24 dagen huur. Is dit laatste aan te bevelen ? Afkoop eigen risico is zo wie zo inbegrepen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Almere vak V schreef:
06 dec 2019, 20:09
De 5-persoons uitvoering staat bij Hertz in de SFAR categorie.
Net als z'n - grote - concurrent de Acadia ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer