Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door Michelleex »

Beste amerikagangers,

Langzaam aan zijn wij een reis aan het plannen naar het Zuid Westen, een beetje het standaard rondje.

We zijn ons aan het oriënteren op een camper, dit heeft voor ons de voorkeur om de volgende redenen:
- In de NP kunnen staan
- Spullen altijd bij je hebben
- Ultieme reisgevoel hebben, dus een kleine wens.
- Zelf kunnen koken

We zijn 2 zussen, maar we zijn allebei niet super slank.. dus de bedden zijn wel een dingetje, ik wil niet aan elkaar geplakt moeten slapen.

Ik ben aan het kijken of eventueel een Truck camper, of buscamper of zelfs een campervan een optie is, nadelen die we bij een grote camper zien is:
- Hoge benzine verbruik
- Grote van de wagen, en dus moeilijk in steden
- Moeilijk met parkeren


Bij de kleinere camper modellen vraag ik me af of je genoeg plek hebt om alle spullen op te bergen zoals kleding, elektronica, maar ook etenswaren.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door jojostravelusa »

Op zich een goede keuze om voor een camper te gaan met jullie criteria vind ik.
Als ik jullie was, zou ik dan een C19 kiezen. Dat betekent wel dat jullie boven de cabine moeten slapen, maar dat bed is in elk geval groot genoeg. Het lijkt erop of er voldoende bergruimte is. Wij kennen wel de 22 ft van El Monte en de truckcamper van Canadream. Deze is groter dan die van Cruise America en daarin zit een heel groot bed en is voldoende bergruimte in de camper dan wel in de auto en in de 22 ft ook. Maar, die truckcamper is niet beschikbaar in Amerika.
Persoonlijk zou ik in elk geval niet voor een busje kiezen. Dat lijkt me erg krap qua leefruimte en je moet elke avond je bed opmaken.
De 17 en 19 zijn in elk geval makkelijk te rijden en te manoeuvreren. De 17 kun je ook in de stad makkelijk parkeren. Voor de grotere, in elk geval de 21 geldt dat je dan weleens 2 parkeerplekken nodig hebt en moet betalen.
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door leonklundertje »

Wij stonden ook voor t dilemma tussen de CA T17 en de C19. Uiteindelijk gekozen voor de C19.

De C19 was best wat goedkoper qua huur dan de T17.
Ook heb je t voordeel dat je vanaf de bestuurdersplek naar binnen kan. In plaats van buiten om lopen.
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door Michelleex »

Dank voor de reacties.

Ik zie inderdaad dat de truckcamper in Canada veel groter is dan die van Cruise Amerika.

Je hebt ook de grote bestelbussen, die zijn ingericht als camper, dus ook een vast bed hebben, maar ik vraag me dus af of die daadwerkelijk zuiniger rijden dan een 'echte' camper.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door jojostravelusa »

Voordeel van een truckcamper is dan weer dat het in de cabine lekker rustig is tijdens de rit. Je hoort niet steeds alle potten en pannen rammelen in de kasten. Wij hebben het buitenom lopen nooit als storend ervaren. We zijn 2x met een truck op pad geweest en zouden er zeker weer voor kiezen. Maar dan wel de grotere versie. Dat dan weer wel. Hij beviel zelfs zo goed dat, als we nog eens een noordelijke route gaan rijden, we zullen kijken of we in Canada kunnen starten en stoppen, om dan toch een truck bij Canadream te kunnen huren.
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door Michelleex »

Hoe deden jullie dat dan met spullen, bij de T17, neem aan dat jullie dat model hadden en die is beduidend kleiner dan de Truck Camper die in Canada wordt verhuurd.
Het buitenom lopen zie ik ook niet direct als nadeel.
Maar je hebt natuurlijk 1 plek voor kleding, waar laat ik de opladers, toiletspullen, boekjes etc.
Dan moet je als nog uit de koffer leven lijkt mij, en dat lijkt me nou juist vanuit de camper zo fijn dat je niet steeds je spullen/koffer hoeft te gebruiken.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben nooit een T17 mee gehad. Die vinden we te klein. In de TCA zitten grote bakken naast het bed, waar je de kleding in kan doen. Daarnaast zijn er 2 grote hangkasten, die ook diep zijn, dus op de bodem kan ook van alles. In de keuken is niet veel ruimte voor eigen dingen, want daar staan de kookspullen en het serviesgoed. Wel hadden we onder de gootsteen een ruim kastje waar we boodschappen in deden. Onder het opstapje naar het bed zit een klein laatje. Daar kan niet veel in, want het is erg laag. D.w.z. er kunnen alleen wat papieren in bv. Naast de deur, achterin de camper dus, zat een hele grote 2-deurs hangkast. In de douche/toiletruimte zetten we de toilettassen. Onder de bank zat ook een flinke bergruimte. Die hebben we wel als wasmand gebruikt of voor dingen die je niet vaak nodig hebt. Als je vertrekt niet vergeten deze leeg te maken, want hij is dus helemaal uit het zicht.
Tenslotte gebruikten we de auto ook. We hadden de koffers op de achterbank en achter de stoelen. Ook de bbq stond achter een van de stoelen.
Ik mag wel zeggen dat we behoorlijk wat meeslepen altijd en we hadden geen enkel probleem om het kwijt te kunnen.
Hoe het met de bergruimte in een T17 gesteld is weet ik dus niet.
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door Aricon »

Ik kan wel iets zeggen over de T17. In februari 2018 hadden we er eentje en voor volgend jaar maart hebben we er weer één gehuurd.
Wat wij vooral erg fijn vinden aan de T17 is het bed, dat in de lengte geplaatst is. Mijn vriend in 2.05m en hij kan er goed in liggen.
Er is niet veel bergruimte, maar voor ons twee was het voldoende. Zoals jojostravelusa al zei, kun je in de auto veel kwijt. Wij hadden daar de lege reistassen onder de achterbank gelegd. De campingstoeltjes lagen daar ook en de meeste schoenen lagen onder de voorstoelen. Verder was er op de achterbank genoeg ruimte voor jassen en vesten en boodschappen die we niet meteen nodig hadden.
In de camper was genoeg ruimte naast het bed om kleding op te bergen. Eten / drinken ging in de koelkast of in een open kast naast het bed. Onder de bank was bergruimte voor bijvoorbeeld blikjes en flesjes drinken. Mijn toilettas stond aan het voeteneind van het bed. Daar was in een hoek genoeg ruimte voor.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door lyan »

Ook wij waren een paar weken geleden met de T17 onderweg. Hij is inderdaad niet groot, maar ook voor ons, gewend aan tentkamperen, was het voldoende. De achterbank gebruikten we voor alles (kleding, schoenen, voorraad drinken/water) wat niet direct nodig was. Bij Ikea kocht ik een serie van 3 bakjes waarin ondergoed en sokken pasten. Ze bleken perfect in de ruimte naast de koelkast te passen.De koelkast is niet super groot en koelde wat traag, dit losten we op door wat ijsblokken in bakjes in de koelkast te zetten, toen koelde hij prima. We gebruikten de keuken wasbak om alle losse dingetjes in te zetten. (afwasmiddel, snijplank, jerrycan water, keukendoekjes, theedoek enz). Voor op het bed haalden we bij de Walmart een extra topper zodat je niet op het plastic matras lag, van huis namen we een hoeslaken mee. Tijdens het rijden stopte ik alle laders en stekkertjes onder de slaapzakken, dat werkte prima. Al met al zeer tevreden. Eventueel foto's zijn te vinden op mijn website, reis 2019/2.
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door Michelleex »

Dankjullie voor de tips!

Wij neigen alleen stiekem toch meer naar een grotere camper, hebben ons nu georiënteerd in de campings, en veelal zonder hook-up.
Een beetje de ruimte om dan te kunnen douchen is natuurlijk wel erg fijn.
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Mebi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2017, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door Mebi »

We hebben afgelopen zomer een rondreis van 6 weken gemaakt met de T17 truck camper. Groot voordeel ten opzichte van de C19 is het bed. In de C19 is het bed hoger, waardoor je er moeilijker inkomt, en over dwars, waardoor je over elkaar heen moet klimmen wanneer je naar het toilet moet. Ook is de ruimte tussen bed en dak veel krapper dan bij de T17. Mensen die met de C19 aan het reizen waren klaagden over hoe oncomfortabel het bed is, vooral het voorste gedeelte waarbij je bijna op een plank ligt. De T17 heeft een groot lengte bed (153-203). De binnenruimte van de T17 is kleiner, maar voldoende als het bijvoorbeeld regent. Wij hebben maar 2 avonden binnen gezeten en de rest buiten bij een kampvuur. Een ander voordeel van de T17 is dat wij alle wegen mochten rijden waar een camper niet in mag. De auto rijdt echt superlicht en je kunt overal op een normale autoparkeerplaats parkeren. In geval van nood kun je binnen douchen, maar dit is wel krap. Wij hebben een aantal keren gewoon gewassen bij het aanrecht. Op veel plekken kun je in een dorp of bij een benzinestation douchen tegen betaling. Er is voldoende bergruimte omdat je ook de achterbank van de auto kunt gebruiken. Ook een groot voordeel is inderdaad dat je geen gerammel hoort wanneer je aan het rijden bent. Omlopen vonden wij geen enkel probleem. Mochten we weer een rondreis maken, dan zullen we zeker weer voor de T17 gaan. Een grotere camper is lastiger met parkeren en vaak konden mensen in de NP geen plek vinden met de grote campers terwijl wij geen problemen hebben gehad. Gezien de afmeting hoefden wij niet op een camperplek te parkeren.
Veel plezier met de voorbereiding!
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Truck Camper T17 of Camper C19 of Buscamper B21

Bericht door MrsBucket »

Michelleex schreef:
26 nov 2019, 20:49
Je hebt ook de grote bestelbussen, die zijn ingericht als camper, dus ook een vast bed hebben, maar ik vraag me dus af of die daadwerkelijk zuiniger rijden dan een 'echte' camper.
Wij rijden nu rond in een Big Sur van Escape Campervans (een ‘bestelbus’) en rijden gemiddeld 18 mijl per gallon. Geen idee wat het verbruik is van andere campers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer