Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
04 dec 2019, 09:10
Ik weet nog steeds niet of ik ga bellen. Ik denk het wel (maar dan wel met Delta).
Als je gaat bellen. Bel dan met Delta in Amerika. Een "tikkie" meer service gericht dan Nederland.

Wij vliegen zelf vaak met onze gehandicapte dochter. Gewoon aangeven dat jullie zoon gehandicapt is. Daar zijn ze in Amerika een stuk gevoeliger voor dan in Nederland.
KevinD schreef:
03 dec 2019, 20:22
We vragen ons af hoe dat juist zit met die tussenstop, een uur lijkt ons zo kort om over te stappen?
Is prima te doen. Atlanta is een groot, maar wel slim opgezet vliegveld. Enige minpuntje, ze hebben er een goeie foodcourt. Daar heb je nu te weinig tijd voor.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Vragen staat altijd vrij..

De truc als je iets boekt wat in eerste instantie niet al te gunstig is maar wel ver weg is zorgen dat je krappe connecties boekt. Zeker als je een connectie hebt die precies de MCT (minimale connectietijd) is kan een kleine schedule change die connectie al ongeldig maken. Je schuift dan direct vaak een paar uur op naar de volgende vlucht oid, en dat geeft je alle vrijheid om te sleutelen aan de route. Hoe dichter jouw connectietijden op de MCT's zitten, des te groter de kans op een schedule change van meer dan een uur.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Dat ja en zoveel connecties boeken als mogelijk, allemaal op Delta mainline (als je vlucht niet langer door Delta mainline wordt uitgevoerd mag je hem ook veranderen/opzeggen). Als je ver van te voren boekt krijg je dankzij al die Saturday Delta schedule changes vaak de mogelijkheid om je boeking te veranderen.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ron Notenboom »

Voor onze vlucht heen en terug naar Vancouver vandaag een stoelreservering gedaan bij Lufthansa en Air Canada. In totaal 120 euro voor 2 personen. Vond dit alleszins redelijk voor een standaardstoel in de Economy klasse.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nieuwenoord »

Nog even over de KLM-Delta wijzigingen: je weet toch dat je een vlucht boekt die uitgevoerd wordt door Delta? Ook ik was ingelogd en had gratis stoelen vast gelegd. Bewust geboekt via KLM omdat je op dat light ticket zo toch stoelen kan regelen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

nieuwenoord schreef:
05 dec 2019, 15:15
Nog even over de KLM-Delta wijzigingen: je weet toch dat je een vlucht boekt die uitgevoerd wordt door Delta?
Jij en ik wel. Maar de gemiddelde consument, die een keer per 20 jaar intercontinentaal vliegt, die boekt, al dan niet via een reisbureau, bij KLM en op een ticket allemaal KL vluchtnummers heeft: nee, die weet dat echt niet.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nieuwenoord »

Maar die is ook niet ingelogd om bij Delta alvast stoelen te kiezen :-)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Inges »

Waarom krijg ik toch de NL desk als ik het Delta nummer bel? Doe ik iets verkeerd? Wie heeft het goede nummer voor mij?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
06 dec 2019, 08:43
Wie heeft het goede nummer voor mij?
+1-800-221-1212
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Of, als je status hebt, de medaillon desk: +1 (800) 325 1551
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Gisteren weer iets geleerd: vloog op een KLM ticket (met KLM vluchtnummers) van Schiphol via Heathrow naar Miami. Vanaf LHR werd de vlucht uitgevoerd door Virgin Atlantic.
Het was een light ticket dus zonder bagage. Maar omdat ik FB zilver ben, mag ik toch altijd 1 stuks gratis inchecken.
Gisteren dus niet: omdat Virgin geen Skyteam partner is, moest ik bijbetalen (€55).
Terug vlieg ik met Alitalia en KLM dus dan mag de tas gratis mee terug (al zal er dan wel een 2e bij komen ;-).

Het leek me wel leuk om eens met Virgin te vliegen. Voor ongeveer hetzelfde geld had ik beter alternatieven kunnen kiezen met KLM/AF/Delta.
Dus iets om rekening mee te houden een volgende keer.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Als je DL medallion was geweest dan gelden alle voordelen wel, maar dat is een bilaterale overeenkomst tussen Delta en Virgin en staat los van Skyteam. Geldt overigens ook voor Virgin Australia.

Ik had eigenlijk verwacht dat AF/KLM inmiddels wel hetzelfde geregeld zou hebben met Virgin, maarja, nu ze ook geen belang meer gaan nemen vraag ik me af wat de langetermijn visie is op deze samenwerking.
Oilcorner
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2018, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Oilcorner »

Vandaag geboekt:
Brussel-New York
13 juli heen, 30 juli terug rechtstreekse vlucht.

Bij Brussels Airlines voor 4 personen, 2 koffers en stoelreservering heen en terug.

Totaalprijs €2.259. Dus zo’n €450 pp!

Nu nog zien wat we tussen 13/7 en 30/7 gaan doen!
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pberndsen »

Misschien is mijn rekenmachine kapot, maar ik kom op €565 pp uit. Geen slechte prijs, maar ook geen werelddeal.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Misschien is die 450 euro exclusief bagage en zitplaatsen vastleggen?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

5 mensen ?
Soebas
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 feb 2012, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Soebas »

Hoppa!

Net 6 tickets geboekt naar Orlando voor de herfstvakantie 2020.
De tip was nog actueel(na 22:00 uur kijken): vliegtickets.nl.
Met United vanaf Amsterdam, tussenlanding Houston (2 uur overstap), inclusief 23 kg koffer.......
Terug ook via Houston met een overstap van 2 uur.

Voor 403 euro PP.

Ik kan weer huizen gaan kijken! Zin in!
Echt dit forum heeft mij en mijn gezin al zoveel euros bespaard, niet normaal!
Hulde!

:clap: :thumbup:
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Superdork1 »

Vreemde gebeurtenissen hier vandaag. Vorige week 3 tickets geboekt bij Lufthansa. Alles netjes ingevuld en via email mijn tickets ontvangen. Op mijn creditcard overzicht kon ik zien dat het bedrag gereserveerd was. Allemaal zoals het hoort volgens mij (doe dit soort dingen niet elke dag gelukkig).

Tot vandaag, ik log in bij ICS en zie dat het bedrag voor de tickets er niet meer bij staat in mijn overzicht. Voor de zekerheid even ingelogd bij Lufthansa en alles staat netjes zoals het hoort en bij de betaling staat een vinkje dat alles in orde is. Toch maar even ICS bellen. ICS zegt dat Lufthansa de afschrijving weer heeft ingetrokken en noemt het een vreemde actie, ze raden me aan om even met lufthansa contact op te nemen omdat dit niet gebruikelijk is. Ik bel met Lufthansa en de mevrouw checkt mijn boeking. Alles in orde zegt ze, de betaling is prima in orde... Ik vraag nog een keer waarom Lufthansa de betaling heeft teruggedraaid en ze zegt dat in het systeem staat dat alles helemaal in orde is. Ik moet me geen zorgen maken.

Is dit gebruikelijk? Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

Ik kijk het maar even aan, mocht het bedrag over een paar weken nog niet zijn afgeschreven dan bel ik nog eens met Lufthansa met het verzoek dat ik heel graag wil betalen. :?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Het is dus geticket? Dat wil zeggen dat er ook ticketnummers (nummer in de vorm 020xxxxxxxxx) aan die reservering hangen?

In dat geval zou ik me niet te veel zorgen maken. Als het ticket is geissued kan de airline dat niet meer zomaar intrekken. Misschien een bugje ergens bij Lufthansa? Wellicht wordt het later weer een keer afgeschreven. Gewoon in de gaten houden. Zolang die tickets geissued zijn en blijven is het in orde.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Superdork1 »

roelb schreef:
10 dec 2019, 17:13
Het is dus geticket? Dat wil zeggen dat er ook ticketnummers (nummer in de vorm 020xxxxxxxxx) aan die reservering hangen?
Ja, heb de ticketnummers ook. En heb ook al stoelreservering gedaan voor de UA heenvlucht. En een mail gehad dat de overstap vlucht drie minuten eerder vertrekt. Het lijkt allemaal helemaal goed te gaan.

Tot 7 dagen na het boeken stond ook het bedrag op mijn rekeningoverzicht van ICS. Nu is dat bedrag weg, Lufthansa heeft het weer ingetrokken.

Ik hou het in de gaten, we gaan het meemaken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer