Pagina 4 van 275

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 01 dec 2019, 12:54
door vana
Oh, okè. Dan zou er dus als het goed is niets veranderen.
Ik begrijp niet zoveel van dat "uitgevoerd door" en zo, wie er dan verantwoordelijk is voor de vlucht. De vluchten hebben wel allemaal Lufthansa codes

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 01 dec 2019, 13:05
door roelb
Inges schreef:
01 dec 2019, 10:25
Ik kom in aanmerking voor een verandering omdat er een uur verschil zit in de aankomst tijd maar er is geen andere vlucht terug die rechtstreeks gaat (ik heb al gekeken). Dus ik ben bang dat we dat gewoon moeten slikken (wat jammer is maar niet onoverkomelijk) Maar ik zou wel graag op de heenweg ook rechtstreeks vliegen. Maar daar gaan ze vast niet intrappen als ik ze bel?
Die vlucht MCO-AMS is gewoon dezelfde vlucht, maar gewijzigd van tijd. Latere vertrekopties zijn er diezelfde dag ook niet meer, dus als 19.43 echt te vroeg is voor je is de enige optie die je hebt bellen en wijzigen naar 4 juni ipv 3 juni. Dat kan kostenloos.

De heenweg is een wijziging van 5 minuten, ik geef je weinig kans dat je daar aan mag sleutelen.
Wie zou ik daar overigens voor moeten bellen? Delta (die de vlucht uitvoerd) of KLM (waar ik geboekt heb)?
KLM als je daar geboekt hebt. Maar weet je dat wel zeker? Ik zie allemaal DL marketed flights, op een KLM ticket worden normaal juist alle vluchten als KL marketed opgenomen. En je krijgt een schedule change notificatie van Delta, dus het lijkt er verdacht veel op dat dit een 006 ticket is en je bij Delta hebt geboekt.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 01 dec 2019, 18:30
door Inges
Hi Roel, nee ik heb echt geboekt bij KLM (ight) en stoelen vast gelegd bij Delta. Het is wel zo dat alle vluchten uitgevoerd worden door Delta. Van KLM heb ik helemaal niet gehoord over een vluchtwijziging (in tijd)

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 01 dec 2019, 19:09
door Grouchy
Ahaa een saturday schedule change.
In dit soort gevallen mag je bij Delta één keer een wijziging maken (of je ticket annuleren). Delta Medallion desk bellen en binnen een paar minuten zowel de heen -en terugvlucht gewijzigd naar hoe je het wenst....ook als er alleen een schedule/operator changede op de heen- of de terugvlucht.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 01 dec 2019, 20:33
door Ruud2004
vana schreef:
01 dec 2019, 12:13
@Ruud2004 Daar schrik ik van. Wij vliegen in juli met Lufthansa uitgevoerd door Eurowings van Frankfurt naar Phoenix en retour.
Wat zou dat voor ons kunnen betekenen?
Er staat wel bij onze vluchten : Operated by: "SUNEXPRESS GERMANY FOR EUROWINGS"
SunExpress is een samenwerkingsverband tussen Lufthansa en Turkish Airlines, maar uitgevoerd door toestellen van Eurowings. Je hoeft er niet van te schrikken. Lufthansa is een "grote maatschappij", indien er wat veranderd mag je verwachten dat ze dit keurig oplossen. Eerst maar eens zien of er wel wat veranderd.

Wij vliegen komende zomer ook op Phoenix en hebben niet voor SunExpress gekozen, Eurowings (en de route terug via Frankfurt en Wenen) zag ik niet zitten.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 02 dec 2019, 10:27
door roelb
Grouchy schreef:
01 dec 2019, 19:09
Ahaa een saturday schedule change.
In dit soort gevallen mag je bij Delta één keer een wijziging maken (of je ticket annuleren). Delta Medallion desk bellen en binnen een paar minuten zowel de heen -en terugvlucht gewijzigd naar hoe je het wenst....ook als er alleen een schedule/operator changede op de heen- of de terugvlucht.
Vind jij het niet bijzonder dat @Inges een schedule change notificatie van Delta krijgt met DL vluchtnummers, terwijl ze aangeeft dit ticket bij KL gekocht te hebben? Een 074 ticket met DL vluchtnummers kan natuurlijk technisch gezien wel, maar nooit als resultaat van een normale reservering via klm.com. En normaal gesproken komt de notificatie dan van KLM af, niet van Delta.

Maar ongeacht wie de issuer is, je kunt inderdaad (een keer) kostenloos wijzigen. Maar alleen voor segmenten waarvan de change >1 uur is, dus niet voor die 5 minuten op de heenweg. Daarvoor moet je, als het ticket bij KL gekocht is, formeel KL bellen, niet Delta. Al zullen ze meestal wel helpen. Maar goed, voor die change op de terugweg is er, zoals ik in de vorige post al aangaf, geen beter alternatief. Die vlucht is gewoon twee uur vervroegd, en er is geen latere route die dag. Als je echt niet die twee uur eerder weg kunt dan is je enige optie de volgende dag vliegen. Dat mag je kostenloos wijzigen, maar je zult wel zelf de kosten voor je extra overnachting moeten betalen.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 02 dec 2019, 16:35
door Ron Notenboom
Wij vliegen komende zomer Economy Class met een Airbus A350-900 van Lufthansa. Hiervoor moeten wij nog een stoelreservering maken. Iemand enig idee wat het prettigst vliegen is. Het voorste Economydeel, midden of achterin.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 02 dec 2019, 17:01
door mtl
Op seatguru.com kan je wel de betere plekken zien.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 02 dec 2019, 17:26
door Almere vak V
Ron Notenboom schreef:
02 dec 2019, 16:35
enig idee wat het prettigst vliegen
Volgens mij is dat zo'n 3-3-3 opstelling. En ik moet zeggen dat ik dat 3 keer niks vind. Vlieg veel liever 2-4-2. Maar ik snap de afweging wel. Toch mooi een stoeltje extra per rij erbij gepropt zullen we maar zeggen.

Ik zou altijd zover mogelijk naar voren willen zitten. Des te sneller ben je bij immigratie. Hoe minder tijd je er hoeft te wachten. Des te beter. Maar volgens mij vliegen jullie op Vancouver. De laatste keer dat ik daar was stonden er volgens mij 6.429 (voorzichtige schatting...) APC kiosken. Ook geen ingewikkeld gedoe. Krijg je een kruis. Loop je even langs de balie en weg ben je. Dus was je in no time van het vliegveld af. Weg oversteken en je staat bij de autoverhuur.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 02 dec 2019, 17:28
door roelb
Tja.. en neem dat vooral met een korreltje zout. Seatguru's algoritme is heel simpel:

Exit row seat en bulkhead seats: voordeel
Dichtbij galley of toilet: nadeel
Misalignment met raam: nadeel

Veel meer nuance zit er niet in. Maar in sommige configuraties zijn de stoelen die seatguru van een uitroepteken voorziet juist mijn favoriet. 1H+1K in de KLM 777''s bijvoorbeeld: oranje in seat guru vanwege het toilet. Maar goed, daar zit (a) een gordijn tussen, en in business heb ik daar echt nog nooit iets van gemerkt. Tegelijkertijd zijn het ook de stoelen met veel bredere en iets diepere voetenbankjes, net als 1A+1C.

Nog zo een: in de Delta A330's in economy staat rij 22 oranje in Seatguru. Ook weer vanwege het toilet. Maar dit is de rij bij de deur, met anderhalve meter beenruimte. Ideaal, zet er na vertrek als de jump seat leeg is een trolley neer met een kussen er op en je kunt heerlijk met de beentjes omhoog liggen. Daarmee voorkom je ook direct dat er mensen gaan staan wachten.

En inderdaad, ik sluit me aan bij @Almere vak V: verder voorin is beter, je bent sneller het toestel uit en zeker bij een vlucht naar de US waar je daarna door immigrations moet kan dat heel erg veel schelen.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 02 dec 2019, 17:35
door Almere vak V
roelb schreef:
02 dec 2019, 17:28
Nog zo een: in de Delta A330's in economy staat rij 22 oranje in Seatguru. Ook weer vanwege het toilet.
Ik zit dan altijd weer graag met mn rug tegen het toilet aan. Vaak is dat de plek waar je net een beetje extra ruimte achter je stoel hebt. Stoel naar achteren. Geen gezeur van degene die achter je zit. Oordoppen in. Geen last van het toilet. En slapen maar!

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 02 dec 2019, 17:40
door SteffenV
Ron Notenboom schreef:
02 dec 2019, 16:35
Wij vliegen komende zomer Economy Class met een Airbus A350-900 van Lufthansa. Hiervoor moeten wij nog een stoelreservering maken. Iemand enig idee wat het prettigst vliegen is. Het voorste Economydeel, midden of achterin.
In 2018 vloog ik vanaf Munchen naar Denver in de A350 van Lufthansa, layout 1 op seatguru. Als stoelen hadden we de eerste rij na Premium Economy: 16J en 16K. Ik heb zelden een fijnere reiservaring gehad, fijn toestel en fijne layout met dito service. Die stoelen kan ik dus zeker aanraden.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 02 dec 2019, 20:17
door Grouchy
roelb schreef:
02 dec 2019, 10:27
Vind jij het niet bijzonder dat @Inges een schedule change notificatie van Delta krijgt met DL vluchtnummers, terwijl ze aangeeft dit ticket bij KL gekocht te hebben? Een 074 ticket met DL vluchtnummers kan natuurlijk technisch gezien wel, maar nooit als resultaat van een normale reservering via klm.com. En normaal gesproken komt de notificatie dan van KLM af, niet van Delta.

Maar ongeacht wie de issuer is, je kunt inderdaad (een keer) kostenloos wijzigen. Maar alleen voor segmenten waarvan de change >1 uur is, dus niet voor die 5 minuten op de heenweg. Daarvoor moet je, als het ticket bij KL gekocht is, formeel KL bellen, niet Delta. Al zullen ze meestal wel helpen. Maar goed, voor die change op de terugweg is er, zoals ik in de vorige post al aangaf, geen beter alternatief. Die vlucht is gewoon twee uur vervroegd, en er is geen latere route die dag. Als je echt niet die twee uur eerder weg kunt dan is je enige optie de volgende dag vliegen. Dat mag je kostenloos wijzigen, maar je zult wel zelf de kosten voor je extra overnachting moeten betalen.
Inges heeft haar 'KLM PNR' gebruikt op Delta.com om de stoelen te selecteren daarzo. De boeking/PNR staat dus denk ik dan nu ook in Delta.
Doe hetzelfde met mijn KLM vluchten geboekt bij Delta, die krijgen dan een nieuwe PNR en staan dan onder die PNR bij KLM/AF
Re vluchtnummers, Waarom zou dat niet kunnen? JV & Alles is Delta operated & marketed. Boek zelf meestal telefonisch bij Delta, KLM vluchten zijn vaak gewoon KL marketed & met DLterm/SNAPP/AXIS is veel mogelijk.

Heb eigenlijk nooit pushback of vragen gehad bij Delta met een schedule change, ook als er maar één vlucht veranderd was. Stel dat je een meeting of klus hebt dan kan het zomaar zijn dat je opeens te weinig tijd hebt dankzij één schedule change, zodoende mag je ook andere vluchten veranderen.
Ron Notenboom schreef:
02 dec 2019, 16:35
Wij vliegen komende zomer Economy Class met een Airbus A350-900 van Lufthansa. Hiervoor moeten wij nog een stoelreservering maken. Iemand enig idee wat het prettigst vliegen is. Het voorste Economydeel, midden of achterin.
Bij turbulentie: Hoe verder achterin je zit hoe meer last je ervan hebt.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 02 dec 2019, 20:39
door Superdork1
Whohoo! Vlucht is geboekt. :clap:

13/7 AMS (11.00) - ORD - LAS (17.51), overstap in Chicago van 2 uur en 50 minuten, met United
4/8 LAX (17.20) - MUC - AMS (16.35), overstap in Munich van 1 uur 30 minuten, met Lufthansa

870 euro pp, inclusief bagage en we vliegen terug met een dikke vette A380. Geboekt via Lufthansa site.

Stoelen op de heenvlucht met United Airlines waren gratis te reserveren. Lufthansa vraagt op de terugvlucht 35 euro pp per intercontinentale vlucht en 12 euro pp voor de korte vlucht naar Amsterdam per stoel.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 03 dec 2019, 09:49
door roelb
Grouchy schreef:
02 dec 2019, 20:17
Re vluchtnummers, Waarom zou dat niet kunnen? JV & Alles is Delta operated & marketed. Boek zelf meestal telefonisch bij Delta, KLM vluchten zijn vaak gewoon KL marketed & met DLterm/SNAPP/AXIS is veel mogelijk.
KLM zet in mijn ervaring nooit zelf DL marketed vluchten op haar tickets bij een reguliere boeking. Bij een online boeking op klm.com is het simpelweg onmogelijk. En zelfs als je telefonisch of via social media boekt en expliciet vraagt om een DL vluchtnummer (ivm medallion upgrades) zetten ze hem toch met de KL codeshare er op en zeggen ze dat het niet kan/mag. Als het een externe travel agent is die het boekt is dat natuurlijk anders.

Andersom zie ik het wel inderdaad. Nu ook een DL ticket voor april dat na een paar schedule changes en reissues inmiddels voor alle drie de KL vluchten ook het KL vluchtnummer heeft.
Heb eigenlijk nooit pushback of vragen gehad bij Delta met een schedule change, ook als er maar één vlucht veranderd was. Stel dat je een meeting of klus hebt dan kan het zomaar zijn dat je opeens te weinig tijd hebt dankzij één schedule change, zodoende mag je ook andere vluchten veranderen.
Status helpt daarbij vermoedelijk ook.. Bij de medallion desk zijn ze over het algemeen toch een stuk sneller bereid om de regels wat flexibeler te hanteren. Formeel mag je alleen het segment wijzigen waar de schedule change >1 uur in optreed, max + of - 1 dag, zelfde origin en destination. Alles wat je extra geregeld krijgt is dus een gunst..

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 03 dec 2019, 09:59
door nieuwenoord
Zondag vluchtwijzinging ontvangen (5 minuten, niks bijzonders) rechtstreeks van Delta op KLM tickets met 074-nummer. Vluchtnummers van Delta. Is dat vreemd? Nooit over nagedacht.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 03 dec 2019, 13:41
door roelb
Ik vind dat wel apart. Wij begrijpen het, maar voor een gemiddelde consument die bij KLM een ticket koopt, met alleen KLM vluchtnummers, lijkt me dat bijzonder vreemd. Om opeens van een heel andere airline mail te krijgen met ook nog eens andere vluchtnummers. Voor veel mensen zal dat heel erg verwarrend zijn.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 03 dec 2019, 20:22
door KevinD
Hallo,

Wij hebben een vlucht gevonden van 2/07/2020 tot 25/07/2020 (770 € incl bagage) (Air France)

Van Parijs naar naar Los Angeles is rechtstreeks en terugvlucht is met een tussenstop van 1u3min in Atlanta.
We vragen ons af hoe dat juist zit met die tussenstop, een uur lijkt ons zo kort om over te stappen? Wij hebben hier echt ook geen ervaring in...

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 03 dec 2019, 21:04
door harryh
Is geen probleem. Je hebt geen security check meer in Atlanta en je koffer gaat van het ene naar het andere vliegtuig, hoef je niets voor te doen. Alleen lopen van de ene naar de andere gate.

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Geplaatst: 04 dec 2019, 09:10
door Inges
roelb schreef:
03 dec 2019, 13:41
Ik vind dat wel apart. Wij begrijpen het, maar voor een gemiddelde consument die bij KLM een ticket koopt, met alleen KLM vluchtnummers, lijkt me dat bijzonder vreemd. Om opeens van een heel andere airline mail te krijgen met ook nog eens andere vluchtnummers. Voor veel mensen zal dat heel erg verwarrend zijn.
Misschien dat het te maken heeft met het feit dat ik ben ingelogd bij Delta om mijn stoelen vast te leggen. Ik kreeg daarna ook een Delta boekingsnummer waarmee ik kan inloggen op mijn boeking die toch echt bij KLM is gedaan. Mensen die alleen hun boeking beheren bij KLM zullen dat niet krijgen. Maar Delta heeft al mijn gegevens en kan me dus mailen.

In mijn beleving is dit de vorige keer ook zo gegaan toen ik met Delta naar SEA vloog. Toen boekte ik ook bij KLM maar heb ik confort seats gekocht bij Delta en ook bij Delta alles mbt inchecken gedaan.

Ik weet nog steeds niet of ik ga bellen. Ik denk het wel (maar dan wel met Delta). We reizen met onze gehandicapte zoon dus misschien gooi ik het daar wel op dat het dan ook beter is om op de heenweg rechtstreeks te vliegen. Ze pakken ons tenslotte 2u af op de laatste dag ;-)