Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JVDP78 »

Vraagje nog over het zelf annuleren van vluchten bij KLM voor vouchers, werkt dat ook voor multicity tickets maar dan enkel een gedeelte?
Het plan is om volgende jaar California met Hawaii te combineren en ik zou dan 4 vluchten bij KLM willen boeken;

AMS-SFO
LAX-HNL
OCG-LAX
LAX-AMS

Als we uiteindelijk om wat voor reden dan ook zouden besluiten niet naar Hawaii te gaan, kan ik dan enkel die 2 vluchten (LAX-HNL + OCG-LAX) annuleren en daar vouchers voor aanvragen? Het plan was eigenlijk om deze vluchten bij Hawaiian airlines te boeken maar ik heb liever een voucher van KLM dan Hawaiian airlines. Uiteraard is het eerst afhankelijk of de huidige voorwaarden die nu t/m 30.06.2022 gelden verlengd zullen worden :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik denk dat je dan eerst alles moet annuleren en vervolgens opnieuw boeken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

JVDP78 schreef:
12 nov 2021, 13:16
Als we uiteindelijk om wat voor reden dan ook zouden besluiten niet naar Hawaii te gaan, kan ik dan enkel die 2 vluchten (LAX-HNL + OCG-LAX) annuleren en daar vouchers voor aanvragen?
Nope deze annuleringsregels ivm Covid-19 staan alleen het annuleren van je hele boeking toe en alleen voor vertrek. Als je een deel wilt kunnen annuleren zou je óf een duur tarief kunnen boeken zodat je wel kunt wijzigen/annuleren óf wellicht losse tickets boeken. Maar in dat laatste geval ben je zelf verantwoordelijk voor het halen van aansluitingen enz.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JVDP78 »

Ok duidelijk, bedankt. Nog maar eens goed over nadenken dan.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Iemand enig idee of 2 uur voldoende is om connectie te halen in Philadelphia? (aankomen met AA en terug vertrek met AA) International to domestic dus. We reizen met 2 kinderen (9 en 12). Ik vermoed dat het nipt is maar wou weten of er algemene ervaringen zijn met Philadelphia airport en hoe vlot immigration hier gaat en transfers.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

Zou haalbaar moeten zijn lijkt mij. Vertrek je vanaf AMS naar PHL of vanaf LHR naar PHL? LHR (Londen Heatrow) kan hectisch zijn.. Immigrations is elke keer anders. Soms ben je binnen het uur ''aan de andere kant'' bij de gate voor je aansluitend en soms haal je het niet. Het is even afwachten wat covid hier in gaat doen. Koffiedik kijken wat dat betreft. Kijk even of op hetzelfde moment meerdere internationale vluchten landen tegelijk met die van jullie en ook of er later die dag nog een vlucht (of vluchten) gaan vanaf PHL naar je eindbestemming in de VS.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elendan »

Een algemenere vraag over boeken van vluchten bij KLM. Ik zie een vlucht die ik zou willen boeken maar weet niet of het mogelijk is om op een vlucht met light tarief geboekt bij KLM, nadien bagage en stoelen in economy comfort bij kan kopen met mijn flying blue miles. De vluchten worden namelijk uitgevoerd door Delta. Of kan dat alleen als de vluchten uitgevoerd worden door KLM zelf of Air France?

In het screenshot hieronder staan twee vluchten uitgevoerd door Delta; bij de bovenste staat wel een KL-vluchtnummer, bij de tweede echter niet. Ik weet niet of dit ook nog invloed zou kunnen hebben op het achteraf, tegen flying blue miles bijkopen van bagage en stoelen.

Iemand hier dit het wel weet? Ik wil mijn miles gaan gebruiken voor ze verlopen.
image.png
image.png (38.91 KiB) 1070 keer bekeken
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@deebee7, het zal de AA vlucht AMS PHL wel zijn, die heb ik eerder gevlogen. PHL is een van de grote AA hubs.
Kan me herinneren dat het daar niet al te groot is en er zijn relatief weinig internationale aankomsten. Lijkt me goed te doen.

2 uur is ook veel langer dan de MTC, dus AA helpt je wel mocht je de aansluiting onverhoopt toch missen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

@Elendan

Toen wij 3,5 jaar geleden een light ticket hadden geboekt bij KLM konden wij pas bij incheck bagage bijkopen. Tussentijds kon niet. Dat hangt er specifiek mee te maken dat de vlucht werd uitgevoerd door Delta, vlucht had overigens een KL vluchtnummer.

Voor stoelen geldt hetzelfde. Deze konden we na afronden van de boeking bijboeken tegen betaling of FB, (maar die had ik nog niet toen) Of je ook stoelen in economy conform kunt boeken weet ik niet maar volgens mij wel. Airfrance geen ervaring mee.

Afhankelijk van hoeveel koffers en stoelen je hebt is een light ticket niet altijd goedkoper. Je kunt dan beter kijken naar standard (main cabin).
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elendan »

@d_vdploeg Bedankt voor je reactie, ik wil niet betalen, maar mijn flying blue miles gebruiken. Anders is het inderdaad makkelijker om het standaard tarief te kiezen. Mijn miles verlopen echter komend jaar en wil ze graag inzetten.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

@d_vdploeg en @harryh Bedankt voor de input over Philadelphia. Idd de AMS-Philadelphia vlucht. Ben alleen niet zo'n grote AA fan. Blijf hopen op goede deal met Delta maar deze deal met Iberia (uitgevoerd door AA) is toch wel mooi. Wel zonder baggage maar die kan ik bijboeken voor 60 euro per koffer/enkel. Komt zonder koffer op 2050 Euro voor 4 personen naar MCO begin april.
Met koffers (2 op heenreis en 3 op terugreis) totaal op 2350 euro. Kan ik mee leven.
De ideale vluchten vond ik eigenlijk via edreams met virgin atlantic. Perfecte vluchturen en voor dezelfde prijs als AA maar ik durf echt niet boeken via een tussenpersoon. Baggage zou inbegrepen zijn maar ik lees zoveel verschrikkkelijke reviews over het feit dat baggage vaak inbegrepen is via edreams en dan plots bij checkin je moet bijbetalen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Elendan schreef:
12 nov 2021, 15:08
Een algemenere vraag over boeken van vluchten bij KLM. Ik zie een vlucht die ik zou willen boeken maar weet niet of het mogelijk is om op een vlucht met light tarief geboekt bij KLM, nadien bagage en stoelen in economy comfort bij kan kopen met mijn flying blue miles.
Boeken met FlyingBluye Miles en vliegen met een partner ?
Je emigratie bagage : 23 kg ruimbagage , 10 kg cabin en dan ook nog je rugzakje is inbegrepen

Je bijbetaling voor stoelen niet : dat wordt cash betalen.
En denk er aan : Bij Delta zijn betalingen voor stoelen non-refundable !

:offtopic:

Stel je voor dat je een deel van je vlucht met Air France / KLM vliegt. Als je dan geld besteed aan een stoel genereer je een paar FB Miles ...en daarmee geef al je miles een jaar extra .
Bij Transavia vluchten binnen Europa kun je voor Eur 5 250 FB Miles kopen.
Daarmee heb je je bestaande FB Miles weer een jaar langer in leven
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Daarboven op werkt Comfort+ ook wat anders. BIj KLM 'koop je alleen een EC stoel', Als je bij Delta Comfort+ koopt krijg je een geheel andere fare klasse(; 'W of S' geloof ik).
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JVDP78 »

JVDP78 schreef:
12 nov 2021, 13:43
Ok duidelijk, bedankt. Nog maar eens goed over nadenken dan.
Nog even verder gekeken dan de neus lang is, het staat er gewoon al letterlijk bij...;

"Dit ticket is niet te wijzigen en restitutie is niet aan te vragen. Dit tarief is geldig voor een ticket dat wordt gebruikt in overeenstemming met de volgorde en data van de gereserveerde reis."

Dat wordt hem dus zeker niet, terug naar plan A :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
BiaD
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 aug 2021, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door BiaD »

Hallo allemaal, wij willen volgend jaar naar het Zuid-Westen in het hoogseizoen jul/aug. Ik houd al vanaf augustus de prijzen in de gaten. We zijn nauwelijks flexibel omdat we optimaal gebruik willen maken van onze vrije dagen en we willen graag met KLM vliegen vanwege alle onzekerheden. Ook wat betreft de luchthaven voor de terugvlucht zijn we niet flexibel vanwege een (al geboekte) cruise die we gaan maken vanaf Miami.

De prijs is langzaam omhoog gekropen van ongeveer €1000 tot €1100 zonder bagage. Ik heb nog van niemand op dit forum gezien dat ze hebben geboekt voor deze hoge prijs.

Ik weet dat niemand kan voorspellen wat de prijsontwikkelingen zullen zijn, maar wat zouden jullie doen in mijn geval? Nog wachten of het maar doen voor deze prijs?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

BiaD schreef:
13 nov 2021, 11:14
Ik weet dat niemand kan voorspellen wat de prijsontwikkelingen zullen zijn, maar wat zouden jullie doen in mijn geval? Nog wachten of het maar doen voor deze prijs?
Lastige afweging. Open deur misschien maar het kan twee kanten op. De prijzen dalen weer, of de prijzen stijgen verder. Dat is, zoals je zelf al aangeeft lastig te zeggen.

Leg je het nu vast en de prijzen dalen dan baal je, stijgen de prijzen verder dan ben je blij dat je het hebt vastgelegd.

Ik denk dat je ook voor jezelf moet bepalen, kan en wil ik dit ervoor betalen. Of kan ik daar naar toe sparen zodat ik het kan betalen? Ja en dan loop je het risico dat de prijs straks daalt. En dan heb je ''teveel'' betaald. Dat is helaas wel een beetje de onzekere tijd waarin we nog steeds zitten.

Wat boeken bij KLM betreft. Wellicht is wel verstandig om nog even te wachten tot er meer bekend over het coronabeleid bij KLM. Nu kun je vluchten met een vertrekdatum tot en met 30 juni 2022 zelf gratis annuleren dmv een restitueerbare voucher. Vluchten vanaf 1 juli 2022 kun je vooralsnog alleen wijzigen (datum en/of bestemming) Wat na 1 juli gaat gebeuren is nog onzeker. Kan mij overigens niet voorstellen dat als we er nog steeds inzitten dat die datum niet opschuift.

Als je dan toch bij KLM boekt zou ik dat zeker meewegen, anders kun je net zo goed ook naar andere airlines kijken. :thumbup:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 13 nov 2021, 12:49, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JVDP78 »

Stel je boekt nu tickets en KLM besluit de huidige voorwaarden te verlengen dus ook voor vluchten met vertrek vanaf 1 juli, gelden die nieuwe voorwaarden dan wel voor de tickets die je al voor die verlenging hebt geboekt?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

Ja, want er wordt in deze covid voorwaarden geen onderscheid gemaakt tussen wanneer je je tickets boekt en je vertrekdatum. Je vertrekdatum is hierin leidend. ''Tickets geboekt met een vertrek VOOR of OP'' Deze covid voorwaarden komen bovenop de reguliere ticketvoorwaarden van je betreffende geboekte klasse (ligth, standard ect.)

M.a.w als deze datum opschuift dan schuift jouw datum mee.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JVDP78 »

Wederom bedankt ! :thumbup:
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

harryh schreef:
12 nov 2021, 15:12
@deebee7, het zal de AA vlucht AMS PHL wel zijn, die heb ik eerder gevlogen. PHL is een van de grote AA hubs.
Kan me herinneren dat het daar niet al te groot is en er zijn relatief weinig internationale aankomsten. Lijkt me goed te doen.

2 uur is ook veel langer dan de MTC, dus AA helpt je wel mocht je de aansluiting onverhoopt toch missen.
Ik had 1h20 op ORD (Chicago) en dat was zelfs met Global entry zeer krap. Als er een rij staat bij immigrations en je moet van terminal wisselen zou ik 2h op Philadelphia (met kids) best kort vinden…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer