Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

Heb ook die prijzen van uit Barcelona gezien maar denk niet als je alles samen telt dat je voordeel doet.Wat kost transfer van luchthaven Barcelona naar hotel?Is bij die 98€ naar Barcelona bagage inbegrepen?Als je enkel met handbagage reist zijn er volgens mij goedkoper en makkelijker alternatieven.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@RCRD Waar heb je geboekt en voor wanneer?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Via Momondo zie je wel meer van dat soort prijzen, ook voor bv oktober met prijzen gemiddeld op zo'n 250 euro, ook Düsseldorf en Parijs zaten er gisteravond ook bij. Wel met Oneworld-maatschappijen.
Afbeelding
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Prijsdumping? Airlines die wanhopig geld bijeen proberen te krijgen?
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RCRD »

@mtl via Tix.nl (dit is mijn 7e boeking daar, nooit een probleem ervaren) 12/25-11. Belasting was 182 euro en de ticketprijs minus 11.

We hebben dan een cruise staan. Als die toch door zou gaan (we denken van niet) boeken we nog koffers bij en anders gaan we met alleen handbagage (reeds 2 keer eerder gedaan naar de VS).

We houden wel een beetje van die exotische (goedkope) vluchten. Zo deden we al eerder combo's met tripjes naar Kopenhagen, Londen en Madrid. Allemaal gedurende verschillende reizen uiteraard. Die busreis vanaf Maastricht leek ons wel grappig om ook eens een keer te doen.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Billy Bob »

RCRD, ben je niet bang dat je met je nodeloos gereis van hot naar her tegen het einde van het jaar zult bijdragen aan het onstaan van de verwachte tweede golf van besmettingen?
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RCRD »

Zoals ik al eerder aangaf is deze boeking ook maar gewoon een gok. Als de wereld niet nog veel "beter" is in november blijven we gewoon thuis hoor. 👍
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

Kan momenteel boeken aan 748€ Brussel/Miami voor maart volgend jaar.2 personen met koffer.
Rechtstreeks bij TAP.Denk niet dat het nog goedkoper gaat worden.Zit juist nog met twijfels over economische toestand,gaan er geen vliegmaatschappijen over kop gaan of gaan ze de crisis allemaal te boven komen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Er is inderdaad een kans dat je boekt bij een airline die later failliet gaat. Dan blijkt dat je geld in een bodemloze put terecht gekomen is. Datzelfde geldt ook voor hotels, autoverhuur en dergelijke. Denk goed na voordat je boekt.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

Hotels en autoverhuur vind ik minder een probleem die betaal ik nooit op voorhand,ook pakketreizen is geen probleem,toen Thomas Coock falliet ging kreeg ik mijn geboekte reis naar Egypte keurig terugbetaald van het garantiefonds ,was nochtans geboekt via vakantiediscounter.Losse vliegtickets genieten bij mijn weten geen enkele bescherming.Bij de financieel sterke maatschappijen gaat de crisis wel over maar de mindere gaan het moeilijk hebben,ik weet niet tot welke categorie TAP behoort.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RCRD »

Nog maar wat tickets geboekt voor volgend jaar.

Ik stuitte op rechtstreekse vluchten Amsterdam - San Francisco met KLM voor 375 euro pp retour zonder koffers. :shock:

Via de KLM site dan maar de tickets met koffers en stoelkeuze geboekt voor 515 euro pp. Nog steeds een buitenkansje. :clap:

Data: 22-04 / 06-05 2021.

Je weet niet wat de prijzen gaan doen dus de gok maar weer genomen. In November gaan we naar Florida maar dat is dus ook nog maar de vraag.
En als het volgend jaar april ook niet gaat zal het waarschijnlijk ook nooit meer gaan.
Dat is dan maar zo. Hebben we ons er in elk geval nog bijna een jaar op kunnen verheugen. :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door els70 »

Is dit de normaal. Bij United een vlucht geboekt voor een seat vragen ze 29$. Als ik via de app mijn reservatie bekijk, is de seat gratis en wordt deze ook bevestigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Normaal gesproken moet je betalen voor het vastleggen van een zitplaats. Gratis wordt het pas 24 uur voor vertrek.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pete.Z »

De seat is gratis, maar wil je zekerheid hebben naast elkaar te zitten of heb je een voorkeur voor bepaalde plekken, kost het geld.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Katja »

els70 schreef:
01 jun 2020, 17:56
Is dit de normaal. Bij United een vlucht geboekt voor een seat vragen ze 29$. Als ik via de app mijn reservatie bekijk, is de seat gratis en wordt deze ook bevestigd.
Ligt aan wat voor ticket je geboekt hebt. United heeft light of normale economy. Bij de laatste moet je gratis je stoel vast kunnen leggen na reserveren en zit er ook 1 stuks ruimbagage gratis bij. Ik dacht dat je bij light helemaal geen stoel kon vastleggen ook niet tegen betaling maar misschien zijn dingen op het moment een beetje anders. Het is niet dat je een preferred seat uitgekozen hebt? Die zijn volgens mij zo rond de $29 normaal gesproken.
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door els70 »

Ik heb een light ticket, dus ook zonder ruimbagage. Bij de boeking die ik deed via de pc heb ik dadelijk een stoel gereserveerd en dit voor 29$. Na enkele uren later heb ik eens via de app gezien en eens uitgetest en wat bleek. Ik kon een stoel gratis kiezen en werd ook aanvaard.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Katja »

els70 schreef:
01 jun 2020, 19:34
Bij de boeking die ik deed via de pc heb ik dadelijk een stoel gereserveerd en dit voor 29$
Begrijp ik het goed dat je dus al betaald had voor je stoel? Dan kun je hem gratis weer wijzigen.
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door els70 »

Voor de 1ste vlucht had ik betaald,via pc. De terugvlucht heb ik via de app gratis gedaan, raar he.

Maar is niet uitzonderlijk dacht ik. Bij KLM kan je via de app een ticket gratis 24 u reserveren, een optie die er via de Pc helemaal niet is.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

@roelb

Dan hier maar als pb’s niet lukken. :wink:

Ik wou je eerst en vooral bedankten voor de nuttige info die je telkens weet te geven.

De tickets heb ik rechtstreeks bij KLM geboekt in november 2019. Was toen 625 p.p., light-tarief. Ik heb nog 1 stuk ruimbagage bijgeboekt.
Hoewel dat duur lijkt, heb ik ze geen enkele keer meer goedkoper zien voorbijkomen. De overstap in Amsterdam via KLM heeft een grote toegevoegde waarde voor ons, gezien je dan de vlucht niet kan missen door immigrations zoals ik vorige keer op JFK (Delta) wel voorhad.

Amsterdam is een drietal uurtjes rijden voor me, en ik zie er vooral tegenop de terugrit te doen na een lange vliegreis met jetlag. Bovendien moet ik dan gelijk ook weer hotel/parkeerplaats bijbetalen (ik woon slechts op een half uurtje van Brussels Airport en m’n pa kan ons afzetten op de luchthaven). Mocht ik vanaf een andere luchthaven vertrekken, dan is Düsseldorf gelijk wat interessanter (korterbij en goedkopere vluchten).

Ik wacht af tot het online inchecken. Tot zo’n 6, 700 Euro per persoon wil ik gaan. Als ik de melding krijg dat het mogelijk is, dan ook meteen voor m’n echtgenote neem ik aan? Want met 1 stoel ben ik niks (tenzij ik een ruzie wil uitlokken :D).
En is de vraag in Brussel stellen anders een optie waar ik bagage afgeef? Wij zullen daar heel erg vroeg zijn.

Wat raad jij trouwens aan: 2 uur op voorhand op de luchthaven want het is een Europese vlucht (BRU-AMS) of 3 uur (want intercontinentale reis)? Nooit gesnapt zelf ...

Hoe acht jij de kans dat we eind september effectief kunnen gaan, rekening houdende met de travelban?

Bedankt!

Groeten, Timothy.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Nessiezzz »

KLM heeft een update op hun site over het 15% beleid.

Zie https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer