Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Helemaal heerlijk om te zien hoe iedereen er weer opspringt!
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

1 van onze reisgenoten moest 15 oktober weer terug zijn, dus 8 november is dan wel erg laat. Nu maar weekje Curaçao geboekt, van daaruit doorvliegen op 8 nov naar Miami. Toch nog even usa voor diegene en wij blijven langer. Wel een gedoe met losse tickets, veel testen (4x) maar het moet maar. Iemand ervaring met doorvliegen vanaf Curaçao?
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marcie216 »

Ik ben al een gehele tijd vluchten in de gaten aan het houden naar Miami en terug vliegen vanaf Orlando weer naar Nederland (of België). Nu wilde ik incl bagage ongeveer 550€ per persoon betalen maar dat is de afgelopen tijd niet gelukt. Nu heb ik wel een vlucht gevonden die vanaf Miami weer terug vliegt.

Dat wilt zeggen dat we dus zelf met onze huurauto terug moeten rijden naar Miami. Hierdoor kunnen we een retour boeken in plaats van een multi city vliegticket.

Ik vraag me alleen af waarom terugvliegen vanaf een andere AirPort zoveel duurder is, of dat het gewoon alleen dit moment is.
Twijfel alleen of we die 4 uur van Orlando naar Miami willen rijden. Scheelt behoorlijk wat geld (vliegtickets 480 incl bagage).

En daarnaast, hebben mensen weleens met AirEurope gevlogen?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tantelotje »

Ik denk dat dit een momentopname is omdat zgn. multicity vluchten of open-jaw vluchten normaliter niet (veel) duurder zijn dan een 'gewone' retour.

En € 480,- is een hoop geld, maar houd er rekening mee dat die 4 uur rijden, en daarbij zorgen dat je op tijd bent voor je vlucht, je ook weer een dag kost. Het is een persoonlijke afweging of je het dat waard vindt.

ik heb geen ervaringen met AirEurope (de meest recente beoordelingen op Tripadvisor zijn niet echt positief), maar zou persoonlijk liever met een wat bekendere/grotere luchtvaartmaatschappij vliegen.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door b_talens »

Weet niet voor wanneer je zoekt maar tap Air Portugal heeft op dit moment prima prijzen vanaf Amsterdam naar Miami. Ik heb geboekt voor 350 pp exclusief bagage (inclusief is 450 pp , wij nemen alleen 1 koffer mee terug dus is goedkoper om zonder bagage te boeken ) voor november . Voordeel is dat ze al om 14.30 in Miami landen tov 19.00 van Air europe. wij rijden dus na de vlucht gelijk door naar Orlando
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Terpies schreef:
16 okt 2021, 10:26
Zojuist ongeboekt van 4 november naar 11 november, helaas wel iets bijbetaald bij KLM maar we gaan nu dan echt!
Het wijzigen van de vlucht was wel lastig: het kon niet via de website en heb al met al bijna 4 uur aan de lijn gehangen om uiteindelijk gisteravond vlak voor 10 uur iemand te spreken te krijgen.
Heb KLM gebeld en alsnog geannuleerd (reis was nog niet bevestigd) en opnieuw geboekt bij vliegtickets.nl voor United vluchten voor €433 p.p. incl bagage. (Bij KLM betaalde ik €700 pp!!)

Nu alleen nog even kijken hoe ik de vouchers van KLM verzilverd ga krijgen. Iemand tips hoe hij/zij dat gedaan heeft?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@marcie216 ik quote mezelf maar even over Air Europa
harryh schreef:
22 sep 2021, 17:47
Even de zoekfunctie gebruiken ;)
viewtopic.php?f=30&t=61092&p=1104727&hi ... a#p1104727
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Terpies schreef:
18 okt 2021, 15:31
Nu alleen nog even kijken hoe ik de vouchers van KLM verzilverd ga krijgen. Iemand tips hoe hij/zij dat gedaan heeft
Ik neem aan dat je dit al geprobeerd hebt https://www.klm.nl/en/refund?
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marcie216 »

Bedankt allemaal voor de tips!

We laten de vliegtickets toch lopen en hopen op betere prijzen. We hebben gelukkig nog even (mei 2022!)
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Maxmannl »

Promoties beginnen weer te komen :thumbup:

Düsseldorf - Philadelphia vanaf €220 (bij brokers nog goedkoper)

Hieronder een voorbeeld.. iets duurder maar dan ook wel perfecte vluchten.
dusphl.jpg

Mijn tip is om altijd bij British Airways te boeken ook al zijn het AA vluchten, nooit bij American Airlines. Als er 1 inflexibele maatschappij is, is het AA
Nu nog even wachten op andere bestemmingen... zit weer beweging in de prijzen in ieder geval.
De enige echte Ticketbaas
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marcie216 »

Dat is inderdaad een scherpe prijs. Even snel voor midden mei gekeken naar Miami maar helaas. Nog iets langer wachten!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Maxmannl goeie prijs en helemaal eens, AA vluchten boeken bij BA. Ik heb nog vouchers van BA.
Maar ik zou zelf wel proberen om een overstap in de UK te vermijden, AA heeft ook de rechtstreekse AMS-PHL vluchten. Misschien wil AA de kosten omlaag brengen of zo en daarom vanuit DUS vertrekken voor een veel lagere prijs.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterd87 »

Er zijn ook vluchten met een overstap in Madrid.

Ben op zich wel fan van Madrid; maar dat komt met name door de Iberia lounge :wink:
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Ik niet, slechte ervaringen met Air Europa overstap op Madrid, zie dat topic.
En daarnaast stap ik op de heenweg liever over in de US (en ik weet dat niet iedereen het daar mee eens is ;) laten we daar niet weer over beginnen)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

Maar even in dit topic, ik weet niet of dit de juiste plek is:

Nu de travelban eraf gaat per 8 november, voorzichtig weer aan het kijken om richting de VS te vertrekken in januari, naar Florida.

Zijn er hier mensen op het forum die ervaring hebben met een overstap op Parijs-Charles de Gaulle op een zaterdag buiten het hoogseizoen? Ik hoor van verschillende vrienden en kennissen om mij heen dat dit een ''drama vliegveld'' zou zijn voor een overstap. Het zou er erg druk zijn, vliegtuigen die regelmatig te laat aankomen, wisselen van terminal ect. Waardoor je met je overstap in de knel kan komen.

Het zou dan gaan om een vlucht via het skyteam. Dus Airfrance, KLM of Delta. Bestemming Miami. Ik zie hier vooral korte overstappen van 1:15 en 1:25. Zijn dit overstappen die normaal gesproken haalbaar zouden moeten zijn? Ik heb geen ervaring met een overstap in Europa (EU) omdat wij de keren dat we naar de VS gingen of, rechtstreeks vlogen, of via een overstap in de VS. Het vluchtaanbod is nog wat beperkt en we zitten in een strakke tijdsplanning dus uitwijken naar andere dagen, bijvoorbeeld naar dagen met een rechtstreekse vlucht of een overstap in de VS makkelijker zou zijn, is niet heel makkelijk.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 19 okt 2021, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Wij zijn één keer met de auto naar Lille gereden met een ticket Lille TGV-Miami, dus met de TGV naar CDG en dan met een AF A380 naar MIA. Was een drama op de check-in, ontzettend druk, chaos en schofterig behandeld omdat m'n FB silver voordelen niet werden gerespecteerd. Daardoor in de laatste minuut voor het sluiten van de deur pas aan boord, net goed gegaan.
Hebben dmv van een klacht wel een goede compensatie ontvangen, maar we doen dit nooit meer.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Over overstappen gesproken: ik heb voor mijn heenreis BRU-AMS-LAS 3u10 minuten de tijd om over te stappen, en bij mijn terugreis LAS-AMS-BRU maar liefst 5u40 minuten. Ik neem aan dat ik dus in beide richtingen tijd voldoende heb om naar mijn gate te kruipen in plaats van stappen, bij manier van spreken?

Nu ben ik van het principe liever twee uur te vroeg dan een minuut te laat, dus zit er zeker niet mee in.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik heb tweemaal overgestapt op CDG. Wat een drama.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

@mtl en @harryh en hoeveel overstaptijd hadden jullie toen?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Ik had 2 uur wat dus zelfs bijna te weinig was, maar bijna een uur daarvan kwam door discussies, opnieuw via een ander poortje proberen er toch door te komen enz.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer