Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Droopy4u »

IngridUSA schreef:
23 aug 2020, 14:20
Nu weet ik niet goed wat met deze boeking te doen. Ik vond het best een mooi tarief voor de kerstvakantie, dus ik dacht de hierboven genoemde truc van Roel toe te passen om eventueel door te schuiven naar een andere periode. Maar ik doe ofwel iets fout, of er komt gewoon geen aanbod. Ik zal het binnenkort nog maar eens proberen en misschien wat andere variabelen toepassen. Maar hij staat al bij m'n favorieten!
Ik had in het begin ook wat moeite met die matrix.itasoftware.com site, ik vulde de code van roelb in bij outbound routing codes, maar deze hoorde thuis bij outbound extension codes. Verder lukte het mij daarna prima. Toen ik het verkeerd deed, gaf de site ook een foutmelding (iets van invalid routing code).
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RuthdeLange »

Een vraagje:

Bij WTC staan mooie prijzen voor volgend jaar zomer. Ik snap echter nog steeds niet hoe je kunt zien of het een basic economy of standaard economy ticket betreft.
Het zijn vluchten van United dus het is belangrijk dat het standaard economy is want anders kun je geen stoelen reserveren, ook niet met bijbetaling.
Op de website van WTC staat alleen economy maar het is wel inclusief bagage.
In principe zijn alleen de standaard economy van United inclusief bagage. Basis economy is bij United zelfs zonder handbagage. Je kunt alleen een persoonlijk item meenemen. Maar soms kun je al bij WTC tijdens de boeking stoelen reserveren (bijv. bij vluchten met Lufthansa). dat kan bij deze vluchten niet maar het is onduidelijk waarom niet.
WTC is niet bereikbaar per telefoon vanwege Corona en ik weet niet hoe lang deze prijzen er nog op zullen staan. iemand hier ervaring mee?
Zou het niet zo zijn dat als het incl bagage is het vanzelfsprekend standaard is of maken ze onderling speciale deals waardoor je wel bagage hebt bij een basic ticket.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Die waivers kun je alleen maar gebruiken door te bellen.

1. Verzeker je er eerst van dat je ticket voldoet aan de condities van de waiver die je wilt gebruiken. Hiervoor kun je de tool van Delta gebruiken: https://delta-kgpzv.formstack.com/forms ... icy_finder Let op: dit is alleen van toepassing op tickets die door Delta zijn uitgegeven en waarvan het ticketnummer dus start met 006. Als je via een travel agent hebt geboekt (daaronder vallen dus ook alle online brokers) dan zal zo'n wijziging ook via die travel agent moeten verlopen. Het onderstaande geldt dus alleen als je direct bij Delta hebt geboekt.

2. Plan een nieuw reisschema dat voldoet aan de eisen van de waiver. Noteer datum + vluchtnummer + boekingsklasse van alle vluchten. Als je de class-to-class waiver wilt gebruiken, zorg er dan voor dat de boekingsklasse van het desbetreffende segment op het originele ticket ook nog beschikbaar is voor hetzelfde segment in het nieuwe ticket, en met voldoende stoelen voor alle personen in de reservering.

3. Bel Delta (+1 (800) 323-2323 of +1 (800) 325 1551 als je silver, gold, platinum of diamond medaillion status hebt). Geef aan dat je je ticket wilt wijzigen onder de condities van de waiver die je bij (1) hebt opgezocht en geef de agent je nieuwe route.

4. Als alles klopt dan wordt je ticket met een even exchange, kostenloos dus, gereissued.
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pollekes7 »

Zondag zag ik tickets van Brussel naar las vegas 27 april -23 mei voor €1855 incl bagage bij KLM, €1960 als ik via delta zou boeken maar ook uitgevoerd door KLM. OP zich wel een mooi prijsje dacht ik.
Het is voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Het is natuurlijk nog afwachten of we volgend jaar wel kunnen vliegen, maar met goede boekingsvoorwaarden is boeken met een mooi prijsje wenselijk.
Ik vind het wel spannend om te boeken om via een ander land te reizen, weet niet of dat geheel terecht is.
Zijn er hier mensen die al geboekt hebben voor volgend jaar ?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door babarage »

Wat vind je spannend aan reizen via ander land? In ieder geval heb ik het een aantal keer gedaan (vanaf Brussel en Düsseldorf). 1 keer wat extra vragen gehad waarom ik als Nederlander vanuit Brussel vloog. Antwoord goedkope tickets en kwa reistijd vanaf huis maakt het nauwelijks uit werden gelijk geaccepteerd.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pollekes7 »

@babarage ik vind het spannend in de zin van de corona maatregelen, omdat je ziet dat Nederland nu ook andere regels heeft als in andere landen. Of dat je vanuit Nederland dadelijk wel Amerika inkomt en niet vanuit België.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Pollekes7 schreef:
09 sep 2020, 14:58
Zondag zag ik tickets van Brussel naar las vegas 27 april -23 mei voor €1855 incl bagage bij KLM, €1960 als ik via delta zou boeken maar ook uitgevoerd door KLM.
Mocht je gaan boeken dan zou ik dat niet bij KLM doen maar bij Delta, ondanks het prijsverschil. Zie het corona topic met alle ellende met KLM en vouchers, refunds niet terugbetalen enz.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door babarage »

@Pollekes7 owja... gut helemaal niet aan gedacht. Misschien ook omdat ik naar de USA reizen helemaal uit m’n hoofd heb gezet totdat de Corona ellende klaar is en dan zou je dr geen last van moeten hebben ;).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Zedro
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2016, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Zedro »

Vind vluchten voor rond de 370 euro van DUS naar MIA met air Europa 2 - 21 aug 2021.
Ik weet alleen niet hoe dat nu met code oranje e.d. zit.
Gokje waard misschien?

Groet,
Zed.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Ik heb de gok net genomen. Ga er maar vanuit dat ik voor augustus 2021 gevaccineerd ben en weer kan reizen naar de USA.
Net geboekt voor de hele familie met de KLM vouchers: 6 personen DUS-LAX en LAS-DUS (4-22 aug '21) voor €472 p.p. (incl bagage). :thumbup:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RuthdeLange »

Had een vraag (over waar je ze had zien staan) maar zie al dat ze inderdaad voor deze prijzen bij KLM staan.
Ongelooflijk.
Als ik mijn data en locaties invoer krijg ik het driedubbele aan prijs....
Wat een verschillen toch.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Souraia »

Maar hoe zit het als je nu nieuwe tickets boekt voor zomer 2021 en we nog steeds niet mogen reizen? krijg je dan weer een voucher of geld terug? bij de vorige boekingen is corona ons overvallen, maar nu weten we ervan.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Mijn KLM tickets kan ik zonder change-fee veranderen. Dus mochten we in augustus 2021 nog niet naar de VS kunnen/mogen/willen, kan ik naar een latere datum herboeken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Zedro
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2016, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Zedro »

Vind Brussel - San francisco op chaser.nl 1-20 aug voor 296 euro pp.

Groet,
Zed
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mpaauwe »

British Airways heeft mooie prijzen voor zomer 2021 vanaf Dusseldorf (bv Miami incl koffers vertrek eind juli - retour half augustus 4 volwassenen voor €2100). Ook mooie combi's te boeken met auto erbij.
(en gratis om te boeken!)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Tja, die airlines hebben cash nodig.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door boonens »

Als ik het goed lees dan dient bij het gratis omboeken of het aanvragen van vouchers de volledige reis alsnog te hebben plaatsgevonden voor 30 april '22. Dat is natuurlijk nog heel ver weg, maar mocht je nu boeken voor zomer '21 en de reis kan i.v.m. Covid toch geen doorgang kan vinden, dan kan je de reis niet doorschuiven naar de mei- of zomervakantie van het volgende jaar.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mpaauwe »

Gelukkig kan je bij BA Holidays (als je tickets en auto boekt) een aanbetaling doen van €300,-. De rest hoeft je pas 3 weken voor aanvang van de reis te betalen. Dat betekent dat als je voor die tijd verplaatst je een voucher hebt voor €300,-. Altijd leuk voor een kleine stedentrip.

En ik hoop toch, ook voor ons, maar ook voor de Airlines, dat vliegen in zomer 2021 weer wat meer mogelijk is.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door boonens »

Klinkt als een goede oplossing, maar kijk ik op BA Holidays naar de tickets die ik op het oog heb en voeg ik daar een huurauto aan toe, dan betaal ik ruim Eur 600,- meer dan wanneer ik tickets en huurauto los van elkaar boek. Dat is wel een hele dure 'verzekering' :o Maar misschien dat het voor andere data / trips gunstiger uitkomt.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mpaauwe »

Probeer het eens door op de site van BA een flight + car te boeken. Dan kan het wel eens wat goedkoper uitkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer