Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

@Ruud2004 Zeker niet, ieder zijn ding. Wij hebben nu ook bij Exit reizen geboekt. Waarom? De prijs was veel goedkoper dan rechtstreeks via de maatschappij. Ons bien Hollanders.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Malou97 »

Voor de geïnteresseerden: zojuist geboekt directe vluchten FRA - EWR en EWR - FRA in de meivakantie 2023 voor 360 euro p.p. (basic tarief zonder ruimbagage). Geboekt via de website van United, vluchten worden ook uitgevoerd door United. Dit tarief is te boeken voor meerdere momenten in de meivakantie.
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

Malou97 schreef:
26 sep 2022, 23:52
Voor de geïnteresseerden: zojuist geboekt directe vluchten FRA - EWR en EWR - FRA in de meivakantie 2023 voor 360 euro p.p. (basic tarief zonder ruimbagage). Geboekt via de website van United, vluchten worden ook uitgevoerd door United. Dit tarief is te boeken voor meerdere momenten in de meivakantie.
Dat zijn mooie prijzen. Blijft wel bizar dat je voor een vlucht vanaf AMS bijna het dubbele of driedubbele betaald. Terwijl die ook gewoon non-stop gaan en niet over FRA.

Overigens geldt dat voor mijn vlucht naar MCO ook. Amper goede tarieven te vinden, zonder allemaal gare constructies met 1 uur overstap in Heathrow (wat je waarschijnlijk nooit gaat halen).
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

Welke data kijk je dan @eborn ?
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

peterz84 schreef:
27 sep 2022, 10:37
Welke data kijk je dan @eborn ?
Vooralsnog 22/23 april t/m 5 mei. Meestal breken we de heenreis op in 2 delen en doen we een stop-over met een overnachting bij het vliegveld. Dan op de dag erna de laatste paar uur naar MCO. Voorheen gaf dat ook vaak (veel) betere prijzen, maar nu is dat nog veel duurder dan zonder stop-over. Bovendien zijn de meeste betaalbare stop-overs in London, maar dat heeft weinig zin, omdat je dan pas 1,5 uur hebt gevlogen. Het idee is dat we nog een beetje fris in MCO aankomen :lol:

Tot nu toe is het meest betaalbare wat ik tegenkwam een Delta/KLM vlucht op zaterdag met een stop-over in Atlanta (DL0073 - DL0808 - KL2509 - KL1002). Dan zit je inclusief koffers en stoelen op 870 euro p.p. De meeste goedkopere tarieven zijn met BA, maar dan heb je een overstap van 1 uur op Heathrow. Of je moet van Gatwick naar London City of Heathrow overstappen. Dat is me dan die 150 euro p.p. niet waard.
Laatst gewijzigd door eborn op 27 sep 2022, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

Als je een beetje flexibel bent qua data en geen stopover vereist:
image.png
incl koffer.

Let wel op dat je even een visum online aanvraagt voor Canada. (paar dollar)
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

peterz84 schreef:
27 sep 2022, 11:14
Als je een beetje flexibel bent qua data en geen stopover vereist:
image.png

incl koffer.
Dank voor de hulp. Helaas 0 flexibiliteit. Ik reis met een kind van 7, dus wil echt uiterlijk zaterdagavond 6 mei terug zijn, zodat ze i.i.g. nog 1 hele dag kan acclimatiseren voordat school begint. Later vertrekken dan 22 april is een optie, maar dan wordt de vakantie natuurlijk wel een stuk korter.

Ik heb nog wel gekeken naar een vlucht op vrijdagavond (21 april). Maar de meeste vluchten vliegen toch vaak 's ochtends naar Amerika, dus die keuze is ook beperkt.

Wat mij betreft mag Nederland overigens morgen de vaste schoolvakanties loslaten, zoals men al een aantal jaren aan het testen is bij Sterrenscholen. Dat zou het leven zoveel makkelijker maken. Maar dat is een andere discussie :lol:
peterz84 schreef:
27 sep 2022, 11:14
Let wel op dat je even een visum online aanvraagt voor Canada. (paar dollar)
Dat is wel een erg goede tip, want Air Canada kwam in mijn eigen prijsoverzichten ook wel eens voorbij.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pepito »

Ik had een tijdje terug dezelfde zoektocht, heen naar Florida begin meivakantie. Bij ons is het uiteindelijk met Air France naar Miami geworden, maar ik zag toen nog wel interessante opties met TAP, op vrijdagmiddag/avond naar Lissabon en dan op zaterdag door naar Miami. Weet niet of dat nog kan, maar misschien kan je daar nog even kijken.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Die route met TAP naar Miami heb ik afgelopen week gedaan. Wel een weinig zorgeloze route (als je geen nacht stopover doet in Lissabon) door de grote kans op vertragingen, veel busgates in Lissabon en beperkte opties als je de aansluiting mist. Ik had 1u40 op de heenreis en daar was uiteindelijk nog 28 minuten van over door een vertraging van een uur in Amsterdam en eindeloos taxiën naar de Polderbaan. Dan moet je in Lissabon nog de paspoortcontrole door en het is een beste wandeling naar de N-gates. Uiteindelijk wel gehaald, omdat de vlucht naar Miami 2 uur was vertraagd, maar dat zag ik bij de gate pas toen er nog 18 minuten over waren.
Afbeelding
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

Ik zie dat British Airways weer samen met AA vluchten heeft opengezet naar MCO van 1 euro, periode oktober t/m maart. 315 euro incl. Main Cabin, dus met stoel en bagage. Bijv. op 26 oktober te boeken als AA 6490, AA 6931, AA 1022, AA 732, AA 6896

In dit geval heb je ook geen transfer in London tussen Gatwick en Heathrow, dus je hoeft enkel op Gatwick over te stappen. Wel een dubbele stop op de terugweg, maar er zullen vast ook opties zijn zonder.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Jet50
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2022, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jet50 »

Heb een 2-tal vragen mbt onze geboekte vlucht naar Dallas. Wij hebben tickets geboekt bij Finnair, maar de vlucht wordt uitgevoerd door BA. Bij welke maatschappij moeten wij nu straks inchecken?

Tweede vraag, ik zie door de bomen het bos niet meer, welke papieren/formulieren moet ik nu allemaal bij me hebben om in te mogen stappen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jet
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Bij de uitvoerende maatschappij. Die kan je vertellen welke formulieren je nodig hebt.
Afbeelding
Jet50
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2022, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jet50 »

Bedankt Division.

Esta hebben we inmiddels aangevraagd en is goedgekeurd. CDC attachment heb ik geprint alsmede onze vaccinaties in het Engels.
API heb ik ingevuld bij Finnair. Lukt me helaas niet bij de uitvoerende maatschappij.

Vergeet ik nu nog iets?

Jet
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Nee. Attestation form en bewijs van vaccinatie zijn het belangrijkst. Als je BA vliegt kan je gebruik maken van de Verifly app. Daar kan je je documenten in uploaden en dan krijg je een groene vink als alles juist is.

Ik zou alles ook lekker geprint meenemen voor de zekerheid.
Afbeelding
Jet50
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2022, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jet50 »

Wederom bedankt Division.

Ik zie nu dat onze vlucht uitgevoerd gaat worden door AA.
Attestation formulier (CDC) en uitgeprinte vaccinaties zijn dus de enige formulieren die je bij je moet hebben bij inchecken wanneer je het niet kunt uploaden in de Verifly app, dit lukt namelijk niet. Dacht dat er meer informatie aangeleverd moest worden om de oversteek te mogen maken. Excuus voor mijn twijfel.......

Jet
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Wij vliegen volgende week met AA en dit is ons wel gelukt.
Attention vul je in de app zelf in. Ergens een schuifje op ja zetten. Vaccinatiebewijs was binnen een halve dag goedgekeurd. Alle vakjes staan nu bij ons op groen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mpaauwe »

In de VeriFly app is het zelfs mogelijk om je QR code te scannen. Je krijgt dat direct het groene vinkje. Je hebt wel je AA booking reference nodig.
Als je inlogt bij BA en dan stoelen gaat reserveren, wordt er toestemming gevraagd om door te gaan naar de site van AA. Hier zie je de AA booking reference, deze kan je gebruiken in de VeriFly app.
Jet50
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2022, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jet50 »

dejong89 schreef:
03 okt 2022, 12:05
Wij vliegen volgende week met AA en dit is ons wel gelukt.
Attention vul je in de app zelf in. Ergens een schuifje op ja zetten. Vaccinatiebewijs was binnen een halve dag goedgekeurd. Alle vakjes staan nu bij ons op groen
Hier nu ook alle vinkjes op groen. Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Moet ik nu nog iets geprint meenemen naar de luchthaven?

Jet
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Nee, de app zelf is voldoende.
Ik heb daarnaast een kopie ESTA en vaccinatiebewijs op mijn telefoon staan. Het is mij nu al 2x achter elkaar overkomen dat ze specifiek om de ESTA vroegen op het vliegveld.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

Krijg net een wijziging van onze terugvlucht op 16 Nov. Blijkbaar vliegt United dan niet meer van Washington naar Amsterdam.
Ze hadden ons op een vlucht via Houston gezet met een overstap van 40 min. Gelukkig kon ik het omzetten naar een vlucht via Chicago met een iets langere overstap.

Edit: lees dat United juist vanaf 29 Okt weer dagelijks op ASD vliegt.
Blijkbaar andere oorzaak dan voor de vluchtwijziging.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer