Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MattRob »

Lekker vooruitzicht ! Wij kijken ook voor vertrek rond die datum, hopelijk vinden we iets leuks !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

@MattRob ik had ook optie op MCO staan, dat was €550 pp ook met United, inclusief ruim bagage, dus ik zou zeker even op die site kijken :) want het was het goedkoopste wat ik kon vinden.....en ik heb echt veeeeeeeel sites afgestruind.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Wij loeren ook op tickets naar Denver voor eind augustus. Vliegtickets.nl komt er voor ons als goedkoopste optie uit.. Echter .. ik ben nog wat huiverig om weer te boeken via een broker. We hadden eigenlijk een paar weken terug moeten boeken toen de prijzen van BA/AA nog gunstig waren. Hopelijk komt United nog met lagere prijzen. Anders wordt het ook voor ons Vliegtickets.nl
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Phillostar »

Ik heb vorige maand mijn vliegtickets via de website van AA gekocht, heen 13 augustus San Francisco en 31 augustus terug vanuit Denver.

De prijzen bij BA en AA waren half maart echt dirt cheap, maar toen was ik nog te huiverig om vliegtickets te kopen. Ik ben toen de prijzen in de gaten gaan houden omdat deze weer omhoog gingen, maar zoals verwacht waren de prijzen 14 april weer opeens 100 euro gezakt.
Voor het gemak en de prijs 772 euro, ben ik toen gegaan voor de premium economy seats, ruimere stoelen met extra beenruimte en een 2e reiskoffer inbegrepen.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Robje1968
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mei 2021, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Robje1968 »

Wij hadden dit jaar het plan om naar China op vakantie te gaan. Vanwege het coronavirus hebben wij onze blik nu gericht op de Verenigde Staten, omdat wij verwachten dat er in september daar meer mogelijk is.
Wij zijn ons nu aan het oriënteren voor een drieweekse roadtrip (3 september tot en met 24 september) in het zuid-westen van de Verenigde Staten. Bij voorkeur willen wij alles zelf regelen.

Vanochtend eens gekeken wat de vluchten naar San Fransisco kosten. Wij zagen dat via Travelgenio het mogelijk is om een vlucht te boeken van € 337 exclusief bijkomende kosten. Dit is dan een vlucht met een tussenstop in Dallas. De vlucht is dan met Finnair naar Dallas en vervolgens met American Airlines naar San Fransisco. Er zit dan 2 uur tussen de beide vluchten, wat een redelijke marge is.

Wij twijfelen een beetje om dit te boeken, nl.)

1) Is het nu verstandig om een vliegreis te boeken met een tussenvlucht, aangezien er veel vluchten veranderen vanwege de huidige coronacrisis?
2) Wat is jullie verwachting omtrent corona? Zal er in september vrij vliegverkeer mogelijk zijn tussen Verenigde staten en Europa?

Kortom, is het verstandig om deze deal te sluiten.
Alvast bedankt voor de reactie :)
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

@Robje1968
Voor €392 vlieg je vanaf Dusseldorf via Schiphol rechtstreeks naar SFO. Dan heb je een reistijd van 14,5u op de heenweg en op de terugweg 12,5u
Dus zit je niet met een overstap in USA. Je vliegt dan met KLM. En je boekt rechtstreeks bij KLM. :thumbup:
Maar ik weet niet of Dusseldorf voor jullie gunstig is.

Ik heb ook voor 2 september een vlucht geboekt en inmiddels veel overnachtingen geboekt (wel alle gratis anuleerbaar).
Ik verwacht eind mei mijn vaccinatie gehad te hebben en dat gevaccineerde tegen september wel de USA in mogen. Zeker gezien andersom ook binnenkort weer mag.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Niemand kan nu zeggen of er vrij vliegverkeer is tussen Europa en Amerika in september. En onder welke voorwaarden. Boek tickets die makkelijk te annuleren/herboeken zijn. Dat geldt uiteraard ook voor autohuur en accomodaties.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Robje1968 je zou ook een gokje kunnen wagen en een ticket met goede annuleringsvoorwaarden boeken. Ik heb tickets voor vluchten met AA in juli op BA.com geboekt, die voorwaarden waren in februari iig gunstig en goed geprijsd. En voor het najaar Delta vluchten geboekt bij KLM, waar je zelfs je geld terug kunt krijgen als je niet wilt/kunt vliegen.

Maar die voorwaarden zijn van de maatschappijen. Ik zelf boek op dit moment niet via een broker, om extra gedoe bij annuleren te voorkomen.
Robje1968
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mei 2021, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Robje1968 »

Dank voor jullie reacties! Wij hebben de stap genomen en geboekt via KLM. Vertrekken op vrijdag 3 september vanuit Düsseldorf en komen weer thuis op zondag 25 september. Voor ons is Düsseldorf perfect, aangezien we in Horst wonen.
Mocht de vlucht worden geannuleerd, dan ontvangen we een voucher. Dat is voor ons prima en die komt wel op.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

En bovendien bij KLM: "Uw voucher is restitueerbaar" :thumbup:
Robje1968
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mei 2021, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Robje1968 »

Precies harryh, zo dachten wij er ook over :clap:
Nogmaals bedankt voor de tip :thumbup:
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Hans B »

Als de prijs enkele tientjes scheelt, wil ik best bij de maatschappij zelf boeken.
Op dit moment scheelt mij het 200 euro per ticket als ik bij de brooker boek.
Dat scheelt mij te veel.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Als ik bij KLM kan kiezen tussen een vlucht uitgevoerd door KLM of door Delta, waar gaat dan jullie voorkeur naar uit? Ik zie geen verschil, behalve dat ze een paar minuten eerder of later gaan. Dat maakt toch inhoudelijk niets uit, of gaat het alleen om service?
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterz84 »

Heeft delta niet iets meer beenruimte?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Ik vind de stoelen bij Delta vaak beter zitten (meer padding); de nieuwe stoelen van KLM zitten mij als houten bankjes (prima voor een paar uur maar intercontinentaal en zeker overnacht echt minder comfortabel).
Eten bij KLM is dan weer beter en inflight entertainment heeft meer aanbod en vaak NL ondertiteling (voor de kinderen). Maar Delta vaak betere en grotere schermen.
En Delta vliegt vaker met Boeing 767 of Airbus 330 die aan de buitenkant rijen van 2 stoelen heeft. Bij de Boeings van KLM altijd rijen van 3.
Dus maar net wat je belangrijk vindt. (als ik alleen reis heb ik toch voorkeur voor een stoel aan het raam bij Delta).
Laatst gewijzigd door Frasi op 03 mei 2021, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Dank jullie wel. Het zijn beide 330’s, maar ik zal de indeling er eens op naslaan. We zijn met een gezin van 4 dus 2x2 vind ik dan ook prettiger dan een rij van 3.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@IngridUSA In ieder geval beide boeken bij KLM, de voorwaarden zijn voor bij KLM geboekte tickets veel gunstiger voor ons als je wilt/moet annuleren of wijzigen.
In het verleden vond ik de Delta vluchten fijner met 2-4-2 indelingen (A330) of 2-3-2 (B767), waar KLM met 3-4-3 (B777) vloog. Ik ben geen fan van de B777 vanwege de grote hoeveelheid passagiers en laat boarden (vrij standaard bij KLM).
Maar ik zie dat KLM nu ook met een A330 op die route vliegt zoals je zegt, dus geen argument meer. En dan kan er iets anders meespelen: Als je terugvliegt met KLM en je hebt veel vertraging dan heb je recht op compensatie. Met Delta alleen op de heenweg. Ik vind het niet heel erg belangrijk maar als alles verder hetzelfde is...
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Dank je Harry, dat had ik inderdaad al gelezen :thumbup:
Moet eerlijk zeggen dat dat altijd al m’n voorkeur had, maar het annuleringsbeleid is inderdaad gewoon goed geregeld. Het zou gaan om New York in het najaar. Mocht het niet doorgaan dan is dat helaas maar zo. Maar ik zie tickets niet voordeliger gaan worden en ik verwacht spijt te krijgen als ik ze nu niet vastleg.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

harryh schreef:
02 mei 2021, 13:32
Maar die voorwaarden zijn van de maatschappijen. Ik zelf boek op dit moment niet via een broker, om extra gedoe bij annuleren te voorkomen.
Volgens mij waren er vorig jaar op dit forum minstens net zoveel mensen met problemen om refunds te krijgen (ipv vouchers) die rechtstreeks bij vliegmaatschappijen geboekt hadden als bij brokers, dus ik denk dat nu boeken via een broker ook wel los loopt (vorig jaar redelijk snel de toezegging van restitutie kunnen regelen, al duurde het uitbetalen iets langer). Let alleen goed op je voorwaarden. Op vliegtickets.nl staan een aantal vluchten waarbij de maatschappij zelf al gunstigere voorwaarden aangeeft (bv lufthansa).

Ook betaal ik mijn tickets altijd met mijn AMEX waar goede annulerings voorzieningen op zitten om alsnog te kennen restitueren nadat je zelf geannuleerd hebt en de maatschappij waar je geboekt hebt niet mee werkt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Terpies schreef:
03 mei 2021, 17:27
Volgens mij waren er vorig jaar op dit forum minstens net zoveel mensen met problemen om refunds te krijgen (ipv vouchers) die rechtstreeks bij vliegmaatschappijen geboekt hadden als bij brokers
Klopt, ik was daar eentje van ;) paar weken geleden was het met KLM pas geregeld door mijn rechtsbijstand, vlucht van april 2020.
Desondanks ben ik geen fan van een broker ertussen, in deze zware tijden zit er dan een partij extra tussen die z'n financiële verplichtingen misschien niet meer kan nakomen. ICS was afgelopen jaar ook niet erg behulpzaam en had hele lange wachttijden voor het aanspreken van de CC verzekering, dus ik ga toch voor een tussenpersoon minder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer