Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mpaauwe »

BA heeft vanaf Brussel goede prijzen voor volgend jaar zomer naar Las Vegas. Kijk ook eens in combinatie met een auto.
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door A&A »

Na 2 jaar Vancouver annuleren zijn wij nu weer vliegtickets aan het zoeken voor vertrek eind juni 2022 (rond 25 juni) tot ongeveer 20 juli. Er staan soms best al leuke prijzen (minder dan € 500,-; komt nog bagage bij) als je via Skyscanner kijkt maar dat is dan altijd via brookers. De geannuleerde vluchten waren via Expedia 2020 (pakket met 1e hotel-overnachting) en rechtstreeks bij KLM 2021. Netjes geld terug gehad zonder veel gedoe. Het liefste zouden wij dus weer rechtstreeks bij KLM ofzo boeken maar het verschil is wel enorm groot; ordegrootte € 200,- pp. Ook Expedia is nog erg duur.
Ook vliegen op Seattle geeft hetzelfde beeld; dat zou een alternatief voor ons kunnen zijn.

Is er ergens een overzicht dan goede en slechte brookers in de zijn van geld terug wegens Corona?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Skyscanner krijgt een deel van z'n inkomsten van die brokers. Kijk ook eens op Google flights.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuperFieke »

@Claubo : neen die 2790 is niet naar Vegas. Heen van Brussel naar Seattle (8/07), en terug van San Francisco naar Brussel (3/08). Via American Airlines. Goedkoper heb ik momenteel nog niet gevonden.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@A&A Ik kan niet zeggen welke brokers goed en slecht zijn. Maar slechte ervaringen zijn er volgens mij vooral van brokers die een contactadres in het buitenland hebben. Als je echt van de hoed en rand wil weten dan zou ik op google eens naar ervaringen zoeken. En mocht je toch bij een broker boeken kijk dan eerst de voorwaarden goed na.
jill712
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 sep 2016, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill712 »

Wij zijn aan het kijken voor tickets voor juli 2022.
Durven jullie al tickets te boeken? Of wachten jullie totdat de grenzen echt open zijn?
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Diederik52 »

Er kwam wel een heel mooie KLM aanbieding voorbij (directe retourvlucht Chicago 25 aug - 23 sept 2022), nog iets goedkoper dan wat we betaald hadden voor dezelfde geannuleerde vluchten in 2020 (!). Dus toch maar gedaan, hoewel ik eerst ook wilde wachten tot de travel ban er echt af is. Zo zie je hoe discounts werken...
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

En de prijs was…
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Diederik52 »

EUR 574,49 (incl. ruimbagage en stoelkeuze)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

De periode is hier erg van belang. Dezelfde directe retourvlucht in juli/augustus komt op 1074. Helaas is september (nog) niet voor ons weggelegd. Ik wacht nog even.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Diederik52 »

De vertrekweek is inderdaad de eerste met lagere prijzen dan hoogseizoen. Gelukkig zijn wij flexibel qua data.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Mijn vlucht van 16 dec. 2021 van Dusseldorf naar Las Vegas is net gecanceled door British Airways. Raar want de grenzen gaan toch open?

Ze hebben mijn vlucht nu omgezet naar London (landing bij terugkomst), maar mijn aansluitende vlucht naar Dusseldorf is dan al een dik uur vertrokken. Ik land dus bij terugkomst om 14:45uur op London, maar mijn aansluiting vertrekt al om13:20 uur.

Ik probleer BA te bellen in Nederland, Belgie, Duitsland en Engeland, maar bij alle telefoonnummers krijg ik geen verbinding.
Gaat lekker zo...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Als ik het goed heb is BA een Vodafone klant, zou wel eens met die storing, vandaag weer, te maken kunnen hebben...
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

@harryh

Met mijn werktelefoon (niet Vodafone) kan ik wel verbinding krijgen met de helpdesk, maar na meer dan een uur en 40 minuten in de wacht heb ik het opgegeven.

Vanavond de chat proberen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Ik bedoelde dat het probleem bij het netwerk naar BA zou kunnen zitten als zij Vodafone gebruiken. Maar als je wel binnenkomt en in de wacht staat zal dat het probleem niet zijn ;)
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Zojuist ongeboekt van 4 november naar 11 november, helaas wel iets bijbetaald bij KLM maar we gaan nu dan echt!
Het wijzigen van de vlucht was wel lastig: het kon niet via de website en heb al met al bijna 4 uur aan de lijn gehangen om uiteindelijk gisteravond vlak voor 10 uur iemand te spreken te krijgen.

Ik had uit voorzorg al een nieuw ticket vastgelegd met optie om gratis 24 uur vast te houden. Het oude ticket om laten zetten naar vouchers, maar dat kon wel 7 werkdagen duren.
Middels telefonisch contact gisteravond alsnog gelijk voucher codes gekregen en gebruikt voor de nieuwe boeking! :thumbup:

Auto is ook omgezet met behoud tarief dus US here we come! :clap: :clap:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Vijf uur voor mij aan telefoon, op Twitter en op Facebook, maar ook rond 22u om kunnen boeken, hoefde niets bij te betalen. Vertrekken nu op 13 november naar Tampa :)
Met Delta A350 "Flagship", 1e keer dat ik die bij Delta vlieg, met overstap op ATL.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Wij hadden in mei al geboekt. Vliegen de 9e naar Seattle met de A330 Neo van Delta in Premium Select. Was 195 euro extra p.p. Met alle voordelen en ruimte leek ons dit een uitstekend idee. :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@dejong89 :thumbup:
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door b_talens »

geboekt voor 11 tm 25 nov naar miami met tap portugal . 350 euro pp dus lekker ouderwetse prijzen :thumbup:

helemaal happy . nu even "kort "en hopelijk ergens van het voorjaar /zomer weer wat langer
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer