Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Galapogos schreef:
09 apr 2021, 01:21
Iemand enig idee wat er al dan niet mogelijk is als de tickets die wij hebben op een later moment toch weer goedkoper worden? Kunnen we het prijsverschil dan reclameren bij KLM? Normaal gesproken natuurlijk niet, maar bij deze tickets kun je kosteloos wijzigen en je kunt ze ook omzetten in een restitueerbaar voucher. Dus ik kan me voorstellen dat hier een en ander mogelijk is?
Even terugkomend op mijn eigen vraag van een tijdje terug:

De tickets die ik heb zijn op dit moment goedkoper dan toen ik ze heb geboekt. Als ik mijn tickets probeer te wijzigen naar dezelfde vluchten dan kan dat wel, maar zijn de tickets net zo duur als eerst. Je profiteert dan dus niet van het huidige, goedkopere tarief.

Ik heb daarop bij de webcare van KLM navraag gedaan: het is niet mogelijk het prijsverschil rechtstreeks of via een vluchtwijziging naar dezelfde vlucht terug te krijgen. Wel kun je de tickets annuleren en vervolgens met het voucher opnieuw boeken voor het lagere tarief, maar het kan 10 werkdagen duren voordat je een voucher hebt en het is uiteraard niet gegarandeerd dat die vluchten tegen de tijd dat je het voucher hebt nog die lage prijs hebben.

Wat dan als enige reeële optie resteert is nu een nieuwe boeking maken voor de lage prijs, en de oude tickers annuleren in ruil voor een voucher. Vervolgens dat voucher laten terugbetalen. Dat is natuurlijk wel gedoe, en het is nog maar de vraag hoe snel KLM is met de terugbetaling. Tot dat moment heb je feitelijk twee keer betaald natuurlijk.
Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Erwin10 »

@ Galapogos

Mijn ervaring afgelopen maart was dat ik vrijdag had geannuleerd en de dinsdag het geld weer op mijn credit card stond. Beste is wel eerst een nieuwe boeking te maken, aangezien je dan zeker weet dat je lage prijs hebt, aangezien de prijzen ook weer hoger kunnen zijn over 1 minuut, dan je nu hebt.
Voor welke periode ben jij aan het kijken?
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Marcel5050 »

Almere vak V schreef:
07 mei 2021, 12:18


Als je een reisverzekering met annulering hebt. Dienstdoende arts een briefje laten schrijven. Dit even delen met de verzekeraar en klaar is Kees.
Ik heb een reisverzekering maar dekt geen annulatie.Vlucht is tenandere door TAP zelf gecanceld,ga proberen met mail te sturen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Als er reeds een voucher is verstrekt dan is er nu geen ‘schade’ meer voor een annuleringsverzekeraar. Dat indien er wel een verzekering zou zijn geweest. En buiten dat, de medische grond is (voor zover ik het lees) ook daarna pas ontstaan.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuperFieke »

Als de travelban tegen dan zou opgeheven zijn, zouden wij op 5 juli vertrekken naar het Noordwesten. Het begint te nijpen dus, want we horen daar nog steeds geen nieuws over. Als we tegen pakweg midden juni (maximum 20 juni) daar nog steeds geen uitsluitsel over krijgen, zou ik deze reis graag zelf annuleren. Dit omdat ik daarna nog veel voorbereiding aan deze reis heb (onder andere mbt mijn job) en ik niet kan afwachten tot de allerlaatste dagen.
Inmiddels hebben ze ons vluchtschema gewijzigd. We moeten nu 2 keer overstappen en komen daardoor 6 uur later aan in Seattle (pas om 23 uur), ook vertrekken we 4 uur vroeger bij de terugreis. Zou dat een reden zijn om een restitutie van onze tickets te vragen, indien we niet willen vertrekken? Voor de rest hebben we alles annuleerbaar geboekt. We willen nu ook onze stoelkeuze niet vastleggen, anders gaan we akkoord met deze vlucht.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Robbie&Irene »

Superfieke, wij zouden eigenlijk morgen 11 mei met de KLM vliegen, maar in februari kregen we ook vluchtwijzigingen en overstappen in de oorspronkelijke rechtstreekse vluchten. Op die gronden hebben wij het toen alles kosteloos geannuleerd; er stond ook een zin onderaan de wijzigingen met of wij akkoord gingen!?. Deze keer kregen we ook ons geld terug en geen vouchers meer. In ieder geval lijkt me dit al een reden om kosteloos te annuleren.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuperFieke »

@Robbie&Irene We zouden natuurlijk het liefst hebben dat deze reis doorgaat, maar het is al goed om dus te weten dat we een grond hebben om op een bepaald moment zelf een beslissing te kunnen nemen, zonder ons geld kwijt te zijn.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timb »

Stel nu dat mijn vliegmaatschappij de vlucht annuleert, maar wij willen wel graag die kant op (en het kan ook). Zijn zij dan verplicht om ons een andere vlucht aan te bieden of hoe werkt dat? Daar zit namelijk een beetje mijn angst. Wij vliegen 31 juli.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Timb Helaas kunnen ze 2 dingen doen, waaronder je terugbetalen ipv alternatieve vlucht:
"De luchtvaartmaatschappij moet je bij annulering de keuze bieden tussen terugbetaling van je ticket binnen 7 dagen, of via een andere route naar je eindbestemming reizen tegen dezelfde voorwaarden. Indien nodig moet de luchtvaartmaatschappij bijstand verlenen."
Bron: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... eannuleerd
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Het lijkt mij dat er een vervoersplicht bestaat zodra er geen beperkingen meer zijn. Ik vraag me alleen af hoe het zit als de maatschappij geen alternatieve vluchten kan aanbieden.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Handige site om te zien welke restricties er gelden per land:
https://www.iatatravelcentre.com/world.php
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Het forum is weer in de lucht :)
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Ik maakte me al ernstige zorgen :offtopic:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

:clap:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

mtl schreef:
11 mei 2021, 16:47
Het lijkt mij dat er een vervoersplicht bestaat zodra er geen beperkingen meer zijn.
Wat is je bron, klopt het juridisch advies van de Consumentenbond niet?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Stan.Gobien »

:offtopic:
afbeelding.png
afbeelding.png (191.74 KiB) 1060 keer bekeken
Alles komt goed.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

:thumbup:
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Zijn er nog meer Delta boekers met een voucher? Tot hoe lang kunnen jullie ze inwisselen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

harryh schreef:
12 mei 2021, 20:43
mtl schreef:
11 mei 2021, 16:47
Het lijkt mij dat er een vervoersplicht bestaat zodra er geen beperkingen meer zijn.
Wat is je bron, klopt het juridisch advies van de Consumentenbond niet?
Het klopt als een bus maar ik lees nergens wat er gebeurt als je zoals @Timb geen geld terug wil maar gewoon wil vliegen.
Of ik zie iets over het hoofd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Yep, want zoals de Consumentenbond zegt mag de maatschappij er voor kiezen om je niet te laten vliegen maar je geld terug te geven. Dan heb je ook recht op een extra vergoeding conform de EU regels.

Maar je kunt niet afdwingen dat ze je op een andere vlucht boeken. Je kunt het wel proberen, omdat ze wel zullen willen vermijden dat ze de EU vergoeding moeten betalen. Maar er is geen "vervoersplicht" ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer