Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MattRob »

Wow, wat een lekker gevoel weer eens; na alleen maar annuleren met geregel en zo, eindelijk weer eens tickets GEBOEKT voor een trip naar de USA !!! Ik zit gewoon met een grote smile :mrgreen: :mrgreen: !!! Is wel pas eind april volgend jaar, maar toch. Stiekem hopen we nog om in december naar ons huis in Florida te kunnen, maar daar boeken we nog maar even niet voor. Hopelijk gaat april volgend jaar toch wel lukken :thumbup: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door meyem »

Leuk, MattRob, lekker om naar uit te kijken :thumbup:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Diederik52 »

Verplaatst naar apart topic "IATA Travel Pass Initiative"
Laatst gewijzigd door Diederik52 op 23 jul 2021, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door steven8600 »

Wat denken jullie hiervan? Van donderdag 31 maart tot donderdag 7 april 2022 naar New York met Brussels Airlines vanuit Brussel.
Voor 4 personen 2024.80 euro. 1 persoon ruimbagage, de rest handbagage. Met reisverzekering.

Goeie deal of niet? of beter wachten van boeken..
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Niet echt iets waar ik een wauw gevoel van krijg. Volgens mij kan dat goedkoper. Maar als je er tevreden mee bent dan is het een goede deal.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

@steven8600 ik zag eerder al prijzen van €239 excl bagage, maar dat was Amsterdam- NYC.

Vanuit Brussel vind ik voor jouw data dit, excl ruim bagage, maar dus al een behoorlijk stuk goedkoper dan wat jij vond:
04F46710-3BC5-4951-A24F-E690BECEDA68.jpeg
https://www.google.com/travel/flights/b ... ABgA&hl=nl
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
23 jul 2021, 20:11
Vanuit Brussel vind ik voor jouw data dit, excl ruim bagage, maar dus al een behoorlijk stuk goedkoper dan wat jij vond:
Die € 395 lijkt dan wel goedkoper maar zoals jezelf ook al aangeeft, dat is zonder ruimbagage. Dan valt voor mij zo'n vergelijking al af. Immers, als je wel ruimbagage kiest zijn de prijzen al gauw € 100 p.p. hoger waardoor het uiteindelijke verschil verwaarloosbaar is.
steven8600 schreef:
23 jul 2021, 09:21
Wat denken jullie hiervan? Van donderdag 31 maart tot donderdag 7 april 2022 naar New York met Brussels Airlines vanuit Brussel.
Voor 4 personen 2024.80 euro. 1 persoon ruimbagage, de rest handbagage. Met reisverzekering.
Ik blijf het herhalen hier op het forum: De prijs is goed als je er zelf tevreden over bent! Spreek met jezelf een ticketprijs af wat je maximaal voor een ticket wilt betalen. Voor mijzelf is dat bijv. € 550 en altijd incl. ruimbagage. Als ik een ticket voor die prijs kan vinden, in welke periode dan ook, ben ik tevreden. Voor mij is het veel belangrijker dat de vliegtijden goed zijn en de overstap (indien noodzakelijk) een beetje gunstig is.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Maar bij @steven8600 heeft slechts een van de vier bagage inbegrepen, de andere drie niet.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Daar heb je gelijk in. :wink: Maar dan nog vind ik de overstap op LHR die @Terpies als voorbeeld geeft niet ideaal. EWR - BRU moet makkelijk rechtstreeks kunnen. Weet niet wat het vliegschema (overstap ja/nee en vliegtijden) van @steven8600 is. Voor een goede vergelijking is het wel zo handig die er ook bij te vermelden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

@Coyote ik heb even snel gekeken en twee vluchten geselecteerd en niet echt gelet op de meest ideale vluchten. Als vraagsteller een beetje flexibel is kan er vast ook een rechtstreekse vlucht terug geselecteerd worden. En zoals @mtl ook al aangaf is inderdaad de prijs van 1 van de 4 reizigers hoger, maar totaal ben je alsnog goedkoper uit dan de genoemde €2000+.

Google flights geeft aan of de prijs representatief is als je daar een vlucht selecteert, dus dat kan al een beetje een leidraad zijn. Terecht merk je op dat je gewoon moet toeslaan als je de prijs goed genoeg vindt (en daarna niet meer kijken).
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door rl23 »

Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort of dat ik een apart topic moet starten.

We willen voor 2022 onze vluchten gaan boeken (Amsterdam-Anchorage en Vancouver-Amsterdam). We vliegen bij voorkeur met zo min mogelijk overstappen (hoewel dat voor Anchorage niet echt een optie is) en komen dus bij KLM uit.

De vluchten naar Anchorgage worden uitgevoerd door Delta en daar willen we de Comfort+ boeken. Maar via de KLM site kan je daar niet voor kiezen. Heeft iemand daar ervaring mee om na het boeken de Comfort+ stoelen te kiezen met bijbetaling. Ik heb het wel aan KLM gevraagd maar dan krijg ik alleen een standaard antwoord dat je dan je tickets moet omboeken naar een andere klasse en dat voor het omboeken kosten in rekening worden gebracht (niet hoeveel) naast de extra kosten voor Comfort+.

De ander optie is om bij Delta te boeken. Dan kan ik wel meteen voor Comfort+ kiezen en ook de Economy Comfort stoelen voor de terugvlucht met KLM. Alleen dan krijgen we niet de FlyingBlue korting daarop volgens mij. Maar zijn er andere zaken waarmee we rekening moeten houden als we via Delta boeken?

Alvast bedankt!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Geeft alleen KLM geld terug of zijn er ook andere maatschappijen die dat doen?
Wij gaan voorzichtig naar een Florida trip voor volgend jaar kijken.
Omdat er dan waarschijnlijk twee mensen extra mee gaan en het niet logisch is om naar Florida via Ijsland te vliegen laten we die vouchers nog even liggen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Diederik52 »

@SuzieQ : KLM geeft alleen geld terug als de vertrekvlucht voor eind 2021 plaatsvindt. Dus even opletten met je vlucht volgend jaar.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel.
Ik ga sowieso niet met KLM vliegen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Diederik52 »

SuzieQ schreef:
26 jul 2021, 17:19
Ik ga sowieso niet met KLM vliegen
Dat klinkt heel stellig! Bijzondere reden?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Yep, er zijn een aantal maatschappijen die ik als "plussize" niet boek. Ondanks dat ik prima in een stoel pas hoor en mensen geen last van mij hebben (en ik altijd naast mijn man zit).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Diederik52 »

:thumbup:
tous14
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2021, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door tous14 »

Wij gaan weer :thumbup:
14 april 2022 is het zover en vliegen we naar San Francisco om 7 mei weer terug te vliegen.
Gister de tickets geboekt voor 2 volwassenen en een kind van 10. Voor een rechtstreekse retourvlucht vanaf Schiphol en met ruimbagage voor 3 personen, zijn we 1658 euro kwijt. Een nette prijs lijkt me.
Voor de Corona crisis waren we voor dezelfde tickets 20 euro minder kwijt
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Miquel »

Ja lijkt mij ook, waar heb je geboekt?
Ilse...
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2021, 15:44

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ilse... »

Ik heb hier al wat meegelezen en goed tips ontdekt.
Ik wil in november een vriendin gaan bezoeken in Phoenix, zou naar Phoenix Sky Harbor moeten vliegen.
Ik ben niet zo gebonden aan een datum, kan enkel niet in de week van Thanksgiving.
Wat is nu de handigste manier om ticketprijzen te zoeken en een ticket te boeken: via BA/AA en dergelijke zelf of via google flights (heb ik nog nooit gebruikt).
Ik woon in België maar ben eventueel wel flexibel om vanuit NL of DL te vertrekken, maakt dit veel verschil in prijs?
Voor de Belgen op dit forum: welke maatschappij gebruiken jullie meestal, of wisselt dat nogal?
En welke klasse boek ik best?
Alle tips zijn welkom, ik heb nog nooit in de US geweest en heb nog een lange-afstandsvlucht genomen... 😬
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer