Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 59
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Mijn dochter vloog geboekt bij Eurowings van DUS naar LHR afgelopen zomer met een vliegtuig van Air Baltic, weet niet meer welk vliegtuig dat was maar zou zoiets kunnen zijn.
- Harry
- Amerika-expert
- Berichten: 5966
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Voor zover ik weet heeft Air Baltic op dit moment alleen nog maar de net nieuwe Airbus A-220 in de vloot, ze hadden wel Boeing 737-300 en 500, maar die zijn als het goed is nu allemaal uit de vloot.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Doe ik zeker! Wij vertrekken om 09u30 in Brussel dus is allemaal prima op die manier voor onseborn schreef: ↑13 jan 2023, 09:45Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Ik heb inderdaad ook gekeken naar de 7.00 uur vlucht vanaf Brussel naar Frankfurt. Op zich een prima optie (voor ons wel met overnachting ervoor). Maar ik twijfelde een beetje over de 737-300 waarmee Eurowings Discover vliegt. Dus als je je ervaringen achteraf nog wilt delen zou ik dat waarderen
-
- Amerikafan
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: België
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Nee dat klopt inderdaad, ik had het over een wijziging binnen de 2 weken voor vertrek.Stan.Gobien schreef: ↑13 jan 2023, 00:45Als ze genoeg op voorhand informeren dan geldt die vergoeding toch niet?
Dan is het gewoon optie rebook aanvaarden of geld terug en niks extra.
Ik woon op een halfuurtje rijden van Brussel airport, maar verkies toch echt wel een directe vlucht. Al zoveel gezeik gehad bij overstappen...Meestal combineer ik de directe vluchten uit AMS met het treinticket uit Antwerpen. Geeft bijna altijd een betere prijs, dikwijls ook goedkoper als een connecting flight uit Brussel.
Laatst gewijzigd door Jozs op 13 jan 2023, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik ben lekker bezig vandaag. Ik bedoelde de A330-200 en die vloog naar Tampa. Mogelijk heeft Orlando sowieso een ander vliegtuig. Het vliegtuig wat nu voor die vluchten gebruikt werd was een relatief oud beestje (20 jaar oud geloof ik). Daarnaast zag ik een indeling van 2-4-2 en dat vond ik met 3 personen, waaronder 1 kind, niet zo prettig. Is allemaal subjectief natuurlijk, want op zich is het ook prima om op het middenpad te zitten met 1 persoon ernaast.Harry schreef: ↑13 jan 2023, 10:23Dit snap ik niet helemaal, Eurowings heeft alleen maar Airbus, volgens mij wordt de 7:00 uur vlucht afwisselend uitgevoerd door Brussels en Eurowings, en ook Brussels heeft alleen Airbus. Huren ze soms een toestel van een andere maatschappij op sommige dagen?Maar ik twijfelde een beetje over de 737-300 waarmee Eurowings Discover vliegt.
Ah, dat is een mooie tijd. Dan kom je denk ik rond 20.00 uur aan in Orlando? Ik zie nu dat je ook een aansluiting hebt waarmee je om 17.55 aankomt
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Het is idd een 2-4-2 indeling en een airbus A330-300 van wat ik kan zien op de reserveringeborn schreef: ↑13 jan 2023, 12:10Ik ben lekker bezig vandaag. Ik bedoelde de A330-200 en die vloog naar Tampa. Mogelijk heeft Orlando sowieso een ander vliegtuig. Het vliegtuig wat nu voor die vluchten gebruikt werd was een relatief oud beestje (20 jaar oud geloof ik). Daarnaast zag ik een indeling van 2-4-2 en dat vond ik met 3 personen, waaronder 1 kind, niet zo prettig. Is allemaal subjectief natuurlijk, want op zich is het ook prima om op het middenpad te zitten met 1 persoon ernaast.
Ah, dat is een mooie tijd. Dan kom je denk ik rond 20.00 uur aan in Orlando? Ik zie nu dat je ook een aansluiting hebt waarmee je om 17.55 aankomt
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik wil in juli naar NYC vliegen (11/7) en terug vanuit Orlando (28/7). Ik kijk al geruime tijd naar tickets. Nu kom ik op een prijs van 600 euro h/t incl bagage. Heenreis met Swiss maar terug met Eurowings discover. Ik twijfel toch wat over die laatste (nachtvlucht). Minder beenruimte dan een gewone carrier. Voor 70 euro meer kan ik met United terugvliegen (wel x4 want we reizen met 4). Zou dit de meerkost waard zijn? Ik ben eerlijk gezegd vooral bezorgd over het mogelijks annuleren van de vlucht door Eurowings en de mindere alternatieven die dan mss nog voorhanden zijn. Of was dit enkel een bezorgdheid tijdens corona en worden vluchten nu minder geschrapt?
Laatst gewijzigd door deebee7 op 14 jan 2023, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Vervelend dat de Star Alliance deze (Charter) Airline in hun routes betrekt. Mijn mening, gewoon boeken en hou die 280 Euro lekker in je zak voor wat anders.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik kom net terug van een lange vlucht vanuit Kaapstad met KLM. Ik zocht even op wat de beenruimte daar was want die vond ik toch krap. Blijkt 79cm te zijn. Eurowings hanteert 76cm Wel heel krap.
Ik zie ook nog een optie om met Air canada terug te vliegen. Eerste stuk van Orlando naar Montreal is ook wel air canada rouge. Ook weer low cost carrier.
Lijkt echt niet zo makkelijk meer om aantrekkelijke prijs te vinden zonder een lowcost carrier te moeten betrekken in het verhaal. Ik vloog vorig jaar met Delta naar Orlando h/t voor ongeveer dezelfde prijs (600 euro). Dit jaar alleen maar duurder.
Ik zie ook nog een optie om met Air canada terug te vliegen. Eerste stuk van Orlando naar Montreal is ook wel air canada rouge. Ook weer low cost carrier.
Lijkt echt niet zo makkelijk meer om aantrekkelijke prijs te vinden zonder een lowcost carrier te moeten betrekken in het verhaal. Ik vloog vorig jaar met Delta naar Orlando h/t voor ongeveer dezelfde prijs (600 euro). Dit jaar alleen maar duurder.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1230
- Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: West-Brabant
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik zit even te kijken naar vluchten bij KLM en zie dat bij sommige vluchten de Premium Comfort nog duurder is dan Business. Is dat normaal? Het geldt voor zowel standard als flex en dan ook echt 200/300 euro pp. Nou zal ik ze beiden niet boeken, maar ik vind het wel frappant. Het is wellicht incidenteel, want bij andere vluchten is het wel 'gewoon' andersom.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Dat viel mij ook al op.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Het verschilt volgens mij of ze met de A330-200 of 300 vliegen. Bij de eerste is het inderdaad 30", dus 76cm. Bij de 300 is het 31" dus 78". United heeft in de 777-300ER richting Amerika ook 31", dus dat zou vergelijkbaar moeten zijn. Aldus SeatGuru. Of het in de praktijk ook zo is durf ik niet te zeggen.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Bedankt voor de Aer Lingus tip! Die hebben voor onze vakantieperiode (zomer 2023) met vliegen vanaf AMS betere prijzen dan de websites van Delta, KLM, BA etc.
Wel met 1 overstap op Dublin, maar zeker handig om daar vast langs de Amerikaanse douane te gaan, zodat we dat in Los Angeles dan niet hoeven te doen. Hoe heet dan de "rij van de Amerikaanse douane in Amerika" die we dan moeten nemen, als we de customs dan al in Dublin hebben gedaan?
Wel met 1 overstap op Dublin, maar zeker handig om daar vast langs de Amerikaanse douane te gaan, zodat we dat in Los Angeles dan niet hoeven te doen. Hoe heet dan de "rij van de Amerikaanse douane in Amerika" die we dan moeten nemen, als we de customs dan al in Dublin hebben gedaan?
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Na aankomst in Amerika hoef je niet meer langs paspoortcontrole en douane.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Hier nog steeds bezig met allerlei vluchten te bekijken en afwegingen te maken voor komende zomer. Worstel met de overstap in Amerika op de vlucht terug naar Amsterdam. Sommige overstaptijden zijn iets meer dan een uur, dat lijkt mij erg krap. Nu eentje gevonden met Delta, overstap op JFK van ruim 2 uur. Ook naar Amsterdam met Delta/KLM dus bagage zou dan gewoon doorgelabeld worden toch? Lijkt me dat dat dan toch wel moet kunnen of iemand nog betere optie?
Laatst gewijzigd door Fiba op 15 jan 2023, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frasi
- Amerika-expert
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Het is allemaal afhankelijk van de MCT (minimal connection time) van de betreffende luchthaven. Binnen één ticket worden alleen overstappen aangeboden die hieraan voldoen. Dus het zou (altijd) moeten lukken. Ik heb wel eens 45 min gehad en makkelijk gehaald.
Het komt omdat je op de terugweg heb je minder tijd nodig hebt. Je kan direct van gate naar gate lopen. Geen immigratie of paspoortcontrole, geen security check en geen bagage ophalen/inleveren. Bagage wordt op de terugreis inderdaad doorgelabeld; die je pas terug op Schiphol.
Het ligt dus wel een beetje aan de luchthaven wat haalbaar of comfortabel is: op JFK is de kans aanwezig dat je van terminal moet wisselen. Dat kost extra tijd.
Het komt omdat je op de terugweg heb je minder tijd nodig hebt. Je kan direct van gate naar gate lopen. Geen immigratie of paspoortcontrole, geen security check en geen bagage ophalen/inleveren. Bagage wordt op de terugreis inderdaad doorgelabeld; die je pas terug op Schiphol.
Het ligt dus wel een beetje aan de luchthaven wat haalbaar of comfortabel is: op JFK is de kans aanwezig dat je van terminal moet wisselen. Dat kost extra tijd.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
-
- Amerika-expert
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 59
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Fiba als ik het goed heb vliegen jullie naar/van Orlando. Houd er rekening mee dat MCO de meeste vertragingen heeft van de hele VS, zie dit artikel van afgelopen week https://www.abcactionnews.com/news/loca ... he-country. Ik kan uit vele ervaringen zeggen dat dit ook werkelijk zo is. Dat komt in ons geval ook door het weer, zowel bij aankomst als bij vertrek vlieg je in de middag, helaas is het in grofweg mei t/m oktober dat er iedere middag stevige onweersbuien zijn. Dat heeft tot gevolg dat inkomende vliegtuigen 's middags vaak vertraagd zijn, waardoor de kans groot is dat je later vertrekt. Wij hebben onze aansluiting terug met Delta op JFK of ATL al een aantal keer niet gehaald.
Lang verhaal kort, ik hou vanuit Florida op de terugweg ook een langere overstaptijd aan, 2u, in mei t/m okt.
Lang verhaal kort, ik hou vanuit Florida op de terugweg ook een langere overstaptijd aan, 2u, in mei t/m okt.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Frasi: dank voor je antwoord. Dat wisselen van terminal had ik ook gezien. Informatie daarover is niet helemaal eenduidig. In het ene bericht vind ik dat er na een soort verbouwing niet van terminal gewisseld hoeft te worden en in ander bericht wel. En dat maakt natuurlijk wel verschil in tijd. Maar ik ga nog verder speuren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3403 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties
- 2568 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-
- 2 Reacties
- 946 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V