Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Mijn dochter vloog geboekt bij Eurowings van DUS naar LHR afgelopen zomer met een vliegtuig van Air Baltic, weet niet meer welk vliegtuig dat was maar zou zoiets kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Voor zover ik weet heeft Air Baltic op dit moment alleen nog maar de net nieuwe Airbus A-220 in de vloot, ze hadden wel Boeing 737-300 en 500, maar die zijn als het goed is nu allemaal uit de vloot.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Kimdum »

eborn schreef:
13 jan 2023, 09:45
Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Ik heb inderdaad ook gekeken naar de 7.00 uur vlucht vanaf Brussel naar Frankfurt. Op zich een prima optie (voor ons wel met overnachting ervoor). Maar ik twijfelde een beetje over de 737-300 waarmee Eurowings Discover vliegt. Dus als je je ervaringen achteraf nog wilt delen zou ik dat waarderen :D
Doe ik zeker! Wij vertrekken om 09u30 in Brussel dus is allemaal prima op die manier voor ons :)
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jozs »

Stan.Gobien schreef:
13 jan 2023, 00:45
Jozs schreef:
12 jan 2023, 11:21
Gaat de vlucht niet, daar val je toch gewoon onder EU261? Extra dagje Vegas en 600 euro pp, sign me up
Als ze genoeg op voorhand informeren dan geldt die vergoeding toch niet?
Dan is het gewoon optie rebook aanvaarden of geld terug en niks extra.
Nee dat klopt inderdaad, ik had het over een wijziging binnen de 2 weken voor vertrek.

Ik woon op een halfuurtje rijden van Brussel airport, maar verkies toch echt wel een directe vlucht. Al zoveel gezeik gehad bij overstappen...Meestal combineer ik de directe vluchten uit AMS met het treinticket uit Antwerpen. Geeft bijna altijd een betere prijs, dikwijls ook goedkoper als een connecting flight uit Brussel.
Laatst gewijzigd door Jozs op 13 jan 2023, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

Harry schreef:
13 jan 2023, 10:23
Maar ik twijfelde een beetje over de 737-300 waarmee Eurowings Discover vliegt.
Dit snap ik niet helemaal, Eurowings heeft alleen maar Airbus, volgens mij wordt de 7:00 uur vlucht afwisselend uitgevoerd door Brussels en Eurowings, en ook Brussels heeft alleen Airbus. Huren ze soms een toestel van een andere maatschappij op sommige dagen?
Ik ben lekker bezig vandaag. Ik bedoelde de A330-200 en die vloog naar Tampa. Mogelijk heeft Orlando sowieso een ander vliegtuig. Het vliegtuig wat nu voor die vluchten gebruikt werd was een relatief oud beestje (20 jaar oud geloof ik). Daarnaast zag ik een indeling van 2-4-2 en dat vond ik met 3 personen, waaronder 1 kind, niet zo prettig. Is allemaal subjectief natuurlijk, want op zich is het ook prima om op het middenpad te zitten met 1 persoon ernaast.
Kimdum schreef:
13 jan 2023, 11:33
Doe ik zeker! Wij vertrekken om 09u30 in Brussel dus is allemaal prima op die manier voor ons :)
Ah, dat is een mooie tijd. Dan kom je denk ik rond 20.00 uur aan in Orlando? Ik zie nu dat je ook een aansluiting hebt waarmee je om 17.55 aankomt :-)
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Kimdum »

eborn schreef:
13 jan 2023, 12:10
Harry schreef:
13 jan 2023, 10:23


Dit snap ik niet helemaal, Eurowings heeft alleen maar Airbus, volgens mij wordt de 7:00 uur vlucht afwisselend uitgevoerd door Brussels en Eurowings, en ook Brussels heeft alleen Airbus. Huren ze soms een toestel van een andere maatschappij op sommige dagen?
Ik ben lekker bezig vandaag. Ik bedoelde de A330-200 en die vloog naar Tampa. Mogelijk heeft Orlando sowieso een ander vliegtuig. Het vliegtuig wat nu voor die vluchten gebruikt werd was een relatief oud beestje (20 jaar oud geloof ik). Daarnaast zag ik een indeling van 2-4-2 en dat vond ik met 3 personen, waaronder 1 kind, niet zo prettig. Is allemaal subjectief natuurlijk, want op zich is het ook prima om op het middenpad te zitten met 1 persoon ernaast.
Kimdum schreef:
13 jan 2023, 11:33
Doe ik zeker! Wij vertrekken om 09u30 in Brussel dus is allemaal prima op die manier voor ons :)
Ah, dat is een mooie tijd. Dan kom je denk ik rond 20.00 uur aan in Orlando? Ik zie nu dat je ook een aansluiting hebt waarmee je om 17.55 aankomt :-)
Het is idd een 2-4-2 indeling en een airbus A330-300 van wat ik kan zien op de reservering :)
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Ik wil in juli naar NYC vliegen (11/7) en terug vanuit Orlando (28/7). Ik kijk al geruime tijd naar tickets. Nu kom ik op een prijs van 600 euro h/t incl bagage. Heenreis met Swiss maar terug met Eurowings discover. Ik twijfel toch wat over die laatste (nachtvlucht). Minder beenruimte dan een gewone carrier. Voor 70 euro meer kan ik met United terugvliegen (wel x4 want we reizen met 4). Zou dit de meerkost waard zijn? Ik ben eerlijk gezegd vooral bezorgd over het mogelijks annuleren van de vlucht door Eurowings en de mindere alternatieven die dan mss nog voorhanden zijn. Of was dit enkel een bezorgdheid tijdens corona en worden vluchten nu minder geschrapt?
Laatst gewijzigd door deebee7 op 14 jan 2023, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Vervelend dat de Star Alliance deze (Charter) Airline in hun routes betrekt. Mijn mening, gewoon boeken en hou die 280 Euro lekker in je zak voor wat anders.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Ik kom net terug van een lange vlucht vanuit Kaapstad met KLM. Ik zocht even op wat de beenruimte daar was want die vond ik toch krap. Blijkt 79cm te zijn. Eurowings hanteert 76cm :shock: Wel heel krap.
Ik zie ook nog een optie om met Air canada terug te vliegen. Eerste stuk van Orlando naar Montreal is ook wel air canada rouge. Ook weer low cost carrier.
Lijkt echt niet zo makkelijk meer om aantrekkelijke prijs te vinden zonder een lowcost carrier te moeten betrekken in het verhaal. Ik vloog vorig jaar met Delta naar Orlando h/t voor ongeveer dezelfde prijs (600 euro). Dit jaar alleen maar duurder.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Ik zit even te kijken naar vluchten bij KLM en zie dat bij sommige vluchten de Premium Comfort nog duurder is dan Business. Is dat normaal? Het geldt voor zowel standard als flex en dan ook echt 200/300 euro pp. Nou zal ik ze beiden niet boeken, maar ik vind het wel frappant. Het is wellicht incidenteel, want bij andere vluchten is het wel 'gewoon' andersom.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Dat viel mij ook al op.
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

deebee7 schreef:
14 jan 2023, 13:51
Ik kom net terug van een lange vlucht vanuit Kaapstad met KLM. Ik zocht even op wat de beenruimte daar was want die vond ik toch krap. Blijkt 79cm te zijn. Eurowings hanteert 76cm :shock: Wel heel krap.
Het verschilt volgens mij of ze met de A330-200 of 300 vliegen. Bij de eerste is het inderdaad 30", dus 76cm. Bij de 300 is het 31" dus 78". United heeft in de 777-300ER richting Amerika ook 31", dus dat zou vergelijkbaar moeten zijn. Aldus SeatGuru. Of het in de praktijk ook zo is durf ik niet te zeggen.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SaskiaC »

Bedankt voor de Aer Lingus tip! Die hebben voor onze vakantieperiode (zomer 2023) met vliegen vanaf AMS betere prijzen dan de websites van Delta, KLM, BA etc.
Wel met 1 overstap op Dublin, maar zeker handig om daar vast langs de Amerikaanse douane te gaan, zodat we dat in Los Angeles dan niet hoeven te doen. Hoe heet dan de "rij van de Amerikaanse douane in Amerika" die we dan moeten nemen, als we de customs dan al in Dublin hebben gedaan?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Na aankomst in Amerika hoef je niet meer langs paspoortcontrole en douane.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

SaskiaC schreef:
14 jan 2023, 20:03
Hoe heet dan de "rij van de Amerikaanse douane in Amerika" die we dan moeten nemen, als we de customs dan al in Dublin hebben gedaan?
'Exit'.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

SaskiaC schreef:
14 jan 2023, 20:03
Hoe heet dan de "rij van de Amerikaanse douane in Amerika" die we dan moeten nemen, als we de customs dan al in Dublin hebben gedaan?
Je komt in LA aan als binnenlandse vlucht, dus je komt helemaal niet bij immigrations en douane.
Fiba
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jan 2023, 17:09

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Fiba »

Hier nog steeds bezig met allerlei vluchten te bekijken en afwegingen te maken voor komende zomer. Worstel met de overstap in Amerika op de vlucht terug naar Amsterdam. Sommige overstaptijden zijn iets meer dan een uur, dat lijkt mij erg krap. Nu eentje gevonden met Delta, overstap op JFK van ruim 2 uur. Ook naar Amsterdam met Delta/KLM dus bagage zou dan gewoon doorgelabeld worden toch? Lijkt me dat dat dan toch wel moet kunnen of iemand nog betere optie?
Laatst gewijzigd door Fiba op 15 jan 2023, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Het is allemaal afhankelijk van de MCT (minimal connection time) van de betreffende luchthaven. Binnen één ticket worden alleen overstappen aangeboden die hieraan voldoen. Dus het zou (altijd) moeten lukken. Ik heb wel eens 45 min gehad en makkelijk gehaald.
Het komt omdat je op de terugweg heb je minder tijd nodig hebt. Je kan direct van gate naar gate lopen. Geen immigratie of paspoortcontrole, geen security check en geen bagage ophalen/inleveren. Bagage wordt op de terugreis inderdaad doorgelabeld; die je pas terug op Schiphol.
Het ligt dus wel een beetje aan de luchthaven wat haalbaar of comfortabel is: op JFK is de kans aanwezig dat je van terminal moet wisselen. Dat kost extra tijd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Fiba als ik het goed heb vliegen jullie naar/van Orlando. Houd er rekening mee dat MCO de meeste vertragingen heeft van de hele VS, zie dit artikel van afgelopen week https://www.abcactionnews.com/news/loca ... he-country. Ik kan uit vele ervaringen zeggen dat dit ook werkelijk zo is. Dat komt in ons geval ook door het weer, zowel bij aankomst als bij vertrek vlieg je in de middag, helaas is het in grofweg mei t/m oktober dat er iedere middag stevige onweersbuien zijn. Dat heeft tot gevolg dat inkomende vliegtuigen 's middags vaak vertraagd zijn, waardoor de kans groot is dat je later vertrekt. Wij hebben onze aansluiting terug met Delta op JFK of ATL al een aantal keer niet gehaald.

Lang verhaal kort, ik hou vanuit Florida op de terugweg ook een langere overstaptijd aan, 2u, in mei t/m okt.
Fiba
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jan 2023, 17:09

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Fiba »

@Frasi: dank voor je antwoord. Dat wisselen van terminal had ik ook gezien. Informatie daarover is niet helemaal eenduidig. In het ene bericht vind ik dat er na een soort verbouwing niet van terminal gewisseld hoeft te worden en in ander bericht wel. En dat maakt natuurlijk wel verschil in tijd. Maar ik ga nog verder speuren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer