Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Op het moment dat jij denkt '' Dit is een prima prijs'' dan boek je. Volgens mij zijn er vaak genoeg leuke deals te vinden naar New York
Momenteel zie ik prijzen van zo'n 350 (1x overstap ) tot 420 (rechtstreeks) voorbij komen, ex bagage. ( vanaf Brussel )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

steven8600 schreef:
30 jun 2021, 09:59
Wanneer kijk ik best om vliegtickets te boeken? Is er een bepaald moment dat het goedkoopst is, of speelt dat geen rol?
Er zijn inmiddels allerlei theorieën over. En die werken de ene keer wel. En de andere keer niet. Als het om de tijd van boeken gaat is zondagmiddag niet handig als hele volksstammen tickets aan het googlen zijn. Probeer dat maandagnacht om een uurtje of 2, 3 nog is een keer en je gaat met een beetje mzzl hele andere prijzen zien.

Bepaal voor jezelf wat een max prijs is. En bepaal voor jezelf wat een minimumprijs is. Als je daar tussen komt kan je toeslaan. Of wachten. Die grenzen moet je voor jezelf bepalen. En zeker in deze rare tijd kan je eigenlijk helemaal niet voorspellen hoe zaken zullen gaan lopen.

Maatje van mij was heel blij met zn tickets bij Iceland Air voor €368 van Amsterdam naar Seattle. Denk jij dat het goedkoper kan. Dat denk ik wel. Weet je dan wanneer. Nee, dat weet ik niet. Moet ik daar op wachten. Dat weet ik ook niet. Afijn, tickets geboekt. Vorige week dumpt AA een bak met tickets en kan het €125 goedkoper. Dat is lullig. Zeker als je met 4 gaat.
Moraal van het verhaal, als je geboekt hebt, nooit meer terugkijken...
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door steven8600 »

Bedankt voor de reacties. Momenteel zie ik inderdaad prijzen van rond de 350 tot 500 euro, allen exclusief bagage. Ik vraag me dan af of er ooit wel eens prijzen zijn MET bagage. Daar wacht ik eigenlijk wel op. Dan weet je direct hoeveel het uiteindelijk zal kosten.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door boonens »

@steven8600 Ik zou daar niet op gaan wachten, want dan zie je Amerika nooit :wink: Je moet even doorklikken naar de aanbieder van de tickets en daar kan je vervolgens een keuze maken voor type tickets (Economy Basic / Main Cabin / Standard etc.) met of zonder ruimbagage, dan wel koffers toevoegen aan je tickets.

Als je interessante ticketprijzen ziet tel je er doorgaans 100,- per ticket bovenop en dan zit je meestal wel in de buurt van de uiteindelijke prijs van een ticket incl. ruimbagage. Succes!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Let wel op als je basic economy boekt (dus excl. ruimbagage) en je besluit alsnog later bagage in te checken dan betaal je dus het bedrag PER LEG (dus €100 voor de heenvlucht en €100 voor de terugvlucht). Dit geldt ook voor eventuele extra bags die je incheckt als ruimbagage.

Kijk dus bij het boeken goed welk tarief geldt voor de upgrade van basic economy naar (standard) economy, anders wordt achteraf ruimbagage inchecken een duur grapje).
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Ik heb ook een citytrip naar New York staan. KLM light tarief standaard met alleen handbagage tot 12 kilo. Dat vind ik voor een weekje best genoeg om mee te nemen. Mochten we nog besluiten dat het niet voldoende is, dan boek ik misschien nog 1 koffer ruimbagage erbij. Maar voor zo’n trip zijn toch geen (in mijn geval) 4 grote koffers nodig.
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Bjornftw »

IngridUSA schreef:
01 jul 2021, 13:07
Ik heb ook een citytrip naar New York staan. KLM light tarief standaard met alleen handbagage tot 12 kilo. Dat vind ik voor een weekje best genoeg om mee te nemen. Mochten we nog besluiten dat het niet voldoende is, dan boek ik misschien nog 1 koffer ruimbagage erbij. Maar voor zo’n trip zijn toch geen (in mijn geval) 4 grote koffers nodig.
Wanneer heb je deze vlucht gepland staan? Ik heb nog tonnen (letterlijk) aan miles over bij KLM, dus ik zit ook te kijken naar reward tickets naar o.a. NYC.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Voor 23-10 (herfstvakantie). Maar dat is een gewoon geboekt ticket hoor, niet met rewards.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

IngridUSA schreef:
01 jul 2021, 13:07
Maar voor zo’n trip zijn toch geen (in mijn geval) 4 grote koffers nodig.
Niet op de heenweg in ieder geval...
:wink:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Heeft iemand weleens op één reis de Antillen met de VS gecombineerd?

Ik ben voorzichtig een begin aan het maken met het uitdenken van alternatieve vakantieplannen voor het geval onze geplande reis naar de westkust van de VS niet door kan gaan. Een alternatief zal ik waarschijnlijk binnen Europa plannen, maar ik ben toch ook nog even aan het kijken naar de optie om Amerika binnen te reizen via een land dat niet op lijst van 'verboden' landen staat. We hebben immers ruim de tijd (29 tot 30 dagen) en willen sowieso graag nog eens naar Florida, voornamelijk voor de pretparken. Daar lijken twee weken me voldoende tijd voor.

Ik kan me een reis voorstellen waarbij we eerst een week naar een ABC-eiland gaan, dan een week naar een ander ABC-eiland, en vervolgens nog twee weken naar Florida. Nu is september misschien klimatologisch niet de meest optimale tijd voor zo'n reis, daar moet ik nog even goed naar kijken.

Maar om on topic te komen: hoe boek je deze tickets het best? Een multi-city met vier legs is theoretisch misschien wel mogelijk, maar volgens mij boek je dan in principe altijd binnen dezelfde alliantie, en dat zal in dit geval lastig worden omdat je je dan wel heel erg beperkt in de mogelijkheden. Bovendien mag de leg Nederland -> ABC-eiland #1 natuurlijk niet via de VS, wat het aantal mogelijkheden verder inperkt. Misschien dan een multi-city met twee legs (AMS->ABC#1 i.c.m. Florida->AMS) in combinatie met enkele reizen voor ABC#1->ABC#2 en ABC#2->Florida? Of weer een ander soort multi-city? Eventueel is het ook nog een optie om de transatlantische vlucht op een retourtje AMS->ABC#1 te doen, maar dat is minder handig, want dan moeten we ná Florida weer terug naar de ABC-eilanden voor onze terugvlucht naar Nederland.

Mocht iemand weten hoe dit het beste aan te pakken, dan hoor ik het heel graag!
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Ik weet niet welke eilanden je voor ogen hebt, maar er zijn er van de 6 maar 3 met een internationaal vliegveld (Aruba, Curacao en St. Maarten). De bovenwindse eilanden vind ik persoonlijk mooier dan de ABC eilanden, maar ik weet niet hoe het daar nu is (na de verwoestende orkaan).

St. Maarten is normaliter prachtig en vind ik qua stranden en qua eiland mooier dan Curacao (ik heb ooit een tijdje op St. Maarten gewoond). Bovendien kun je er prachtige tochten maken naar o.a. Anguilla en St. Barths.

Kun je niet beter een AMS -> Curacao/Aruba/St. Maarten -> Miami vlucht boeken en voor je trip van eiland naar eiland een aparte vliegticket kopen (of met de boot/ferry bv. van Curacao naar Bonaire).

Je moet minimaal 14 dagen buiten Schengen, er zijn een aantal mensen op het forum die dit gedaan hebben, en die geven de tip om pas op/na dag 15 naar de US te vertrekken, zodat er geen discussie ontstaat.

Succes met je plannen!
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ondertussen kreeg ik weer eens een melding van een prijsdaling naar Salt Lake, met AA. Wellicht ook andere steden?
631B3416-4AED-437E-B009-8769E4513D84.jpeg
Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Erwin10 »

Bedankt Mark :D
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

@TradeMarkNL83

Fantastische prijzen inderdaad van AMS - SLC in september.
337€ inclusief koffers en stoelkeuze.

Maar waarom zou een airline dit doen; ver onder de "normale" prijs? Die zijn toch niet gek. Alles draait om geld.

Wat nou als ze verwachten dat in september de travelban er nog steeds is, maar ze willen toch geld binnenharken.

Scenario; Een goedkoop ticket aanbieden om mensen te laten happen, dat later omgezet moet worden omdat de travelban er nog is. Dat nieuwe ticket later (als de travelban er iet meer is), zal mogelijk heel wat meer kosten (dat is wat ik verwacht).

De klant is nu gebonden aan American Airlines, kan 1 keer de vlucht omzetten (tegen een meerprijs) en heeft geen recht op geld terug.
Risico voor de airline is dat de travelban wel opgeheven wordt.

Ik zie het als een vorm van beleggen van American airlines, met geleend geld van de klant.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

@Coyote Buttes ; :D Tis toch geen beleggen....
Of was je aan het zoeken naar de bepalingen van een obligatie lening :D ?

Maar in je eerste stelling zit veel waarheid ; Die aanbieding nu , geeft cashflow nu !
Wat dat betekent in de nabije toekomst is speculatie.
Een ding weten we ; wanneer de travelban er in september nos steeds is. Of als klanten er geen geloof meer in hadden en al eerder annulleerden geeft dat een versterking van toekomstige upselling en cashflow ...

Vergelijk het maar met futuretrading , maar geen beleggen.

Tis wel een pracht van een aanbieding...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

LA en Vegas ook inmiddels, wat ik zo snel zie echt tot mei ergens.
Bijlagen
4B341002-3BFE-4B6D-B510-EBC1C9C77674.jpeg
4B341002-3BFE-4B6D-B510-EBC1C9C77674.jpeg (28.11 KiB) 1173 keer bekeken
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door KW1984 »

Prima prijzen nu bij British Airways. Geboekt voor meivakantie volgend jaar. Naar LA voor € 425 pp inclusief bagage. Prima tijden/overstap ook. Austin en Seattle waren ook goedkoop. Oostkust juist weer wat duurder.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RCRD »

Voor 203 euro retourtje Vegas vanaf Amsterdam (maart).
Dat zag ik nooit eerder. :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

KW1984 schreef:
06 jul 2021, 23:51
Prima prijzen nu bij British Airways. Geboekt voor meivakantie volgend jaar. Naar LA voor € 425 pp inclusief bagage. Prima tijden/overstap ook. Austin en Seattle waren ook goedkoop. Oostkust juist weer wat duurder.
Wat zijn daar de wijzigings/annuleringsvoorwaarden? Waren die bij AA niet gunstiger?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Volgens mij is BA juist gunstiger qua voorwaarden. Maar toen AA een tijdje terug zo goedkoop was kon ik bij BA niet dezelfde tarieven vinden, en nu AA opnieuw zo goedkoop is kan ik bij BA ook niet dezelfde tarieven vinden.

Voor onze (vooralsnog onzekere) reis in september laat ik toch maar mijn tickets van KLM staan. Die zijn dan wel duurder, maar daar kan ik zonder problemen het geld van terugkrijgen. Dat is me nu even meer waard dan die superlage tarieven van AA.

Maar nu alvast iets boeken voor volgend jaar voor dit tarief is natuurlijk wel erg aantrekkelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer