Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ik draai mijn hand niet om voor een lange autorit, autorijden is zelfs een van mijn grote hobby’s. Waar ik echter wel zou tegenop kijken, is als je gejetlagged uit het vliegtuig stapt nog 3-4u in de wagen terug naar huis moeten...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Ruud2004 schreef:
03 dec 2020, 13:54
Ik bedoel dit niet flauw maar wat ik mij afvraag, wonen jullie misschien in de buurt van Parijs (of zuidelijk Belgie)? Ticketprijs is natuurlijk superscherp, maar is dit reisplan nu echt zo voordelig c.q. aantrekkelijk?
Eerlijk gezegd denk ik er net zo over.

Het is ook iets waar ik altijd rekening mee houd bij het boeken van tickets. Wat heb ik er aan als ik 3-4 uur moet rijden naar een vliegveld voor een vroege vlucht (betekent bijna altijd een nacht ervoor al aanwezig zijn in een hotel) en een tussenstop van 6 uur? Dan, na afloop van de vakantie nog eens 3-4 uur naar huis rijden? Liever niet.

Nee, laat mij dan maar lekker vanaf Schiphol vliegen. Zo'n 1,5 uur rijden voor mij dus zelfs voor een vroege vlucht nog goed te doen. Al heb ik al wel verschillende keren bij Schiphol overnacht. Ook het parkeren bij Schiphol zelf is goed betaalbaar. Vorig jaar oktober voor nog geen € 7 per dag op P3 en binnen 5 min. op Schiphol.

Overigens heb ik vanaf Schiphol altijd wel een leuke aanbieding kunnen vinden (lees: wat ik maximaal voor een ticket wil betalen maar vaak ruim daaronder). En al zou die € 100 tot € 200 duurder zijn dan vanaf Brussel, Parijs of Düsseldorf dan nog ben ik voordeliger uit met de voorbeelden die @Ruud2004 al noemde.

Het chaotische op Schiphol herken ik niet. Nou vlieg ik niet dagelijks maar al die 25+ vluchten vanaf Schiphol gingen prima. Ben meestal op tijd aanwezig en vind achter de douane altijd wel een rustig plekje om even te zitten. Moet wel zeggen dat Schiphol de afgelopen jaren drukker is geworden in vergelijking met de jaren 2000-2012 maar voor mij nog steeds een prima startplaats. 8)

Als ik toch wat negatiefs over Schiphol moet zeggen: het wachten op de koffers na aankomst... :evil: Waarom moet je eerst ruim 20 min. lopen naar de bagagehal en moet het daarna nog een uur duren voordat er überhaupt koffers van mijn vlucht over de band rollen? Dát zou wel verbeterd kunnen worden op Schiphol.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Corv »

https://www.ad.nl/video/kanalen/buitenl ... ta~p184359

Dit is meer vliegen in Amerika, maar toch.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Mensen hier ervaring met boekingen via trip.com? Kan er via de zoekfunctie helaas niks over vinden. Volgens mij is het een prima toko, maar ben benieuwd of iemand er ervaringen mee heeft.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Vanwaar die vraag? Hebben ze een aanbieding die flink goedkoper is dan bij andere aanbieders? Ik heb ook op google gekeken en ik zie best wel veel negatieve berichten.
floridaboy
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2020, 18:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door floridaboy »

Voor iedereen die al wil boeken en eventuele problemen wil minimaliseren als te zijner tijd corona ons nog steeds in de weg zit bij het reizen:
  • boek liever de US airliners, en bel hen direct in de US (ook vanuit NL); de service centers in de US zijn naar mijn ervaring véél klantgerichter dan die hier in Europa. Het kost wel wat moeite om 1-800 nummers vanuit hier te bellen, maar het is niet onmogelijk....
  • vermijd in onzekere tijden de "bulk-tickets". Dit zijn tickets die verkocht worden door internet-bureau's zoals supersaver, vliegtickets.nl etc.; die krijgen een code BT mee in de boeking, met tot gevolg dat de airliner hier zelf NIETS aan mag veranderen zonder overleg met het internet-bureau. En die zijn nu juist niet of zeer slecht bereikbaar.
  • betaal in deze onzekere tijden ALTIJD met een credit card; bij een enkel internet-bureau kregen wij onze reissom terug minus een administratieve fee (die kregen we gelukkig van de reisverzekering nog terug), maar bij een andere werden we maanden aan de praat gehouden. Eén telefoontje naar de credit card maatschappij was voldoende om het bedrag direct teruggestort te krijgen!

Veel VS-plezier!
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

mtl schreef:
05 dec 2020, 18:11
Vanwaar die vraag? Hebben ze een aanbieding die flink goedkoper is dan bij andere aanbieders? Ik heb ook op google gekeken en ik zie best wel veel negatieve berichten.
Klopt! Overigens bedenk ik me net dat ik afgelopen juni zakelijk zou vliegen met een via trip.com besteld ticket en daar hebben we het geld uiteindelijk wel van terug gehad. Al was dat maar de helft vd prijs van het ticket maar dat ligt natuurlijk aan de tariefvoorwaarden. In dit geval staat er dus niet restituteerbaar, maar wat verder wel dat ze omgeboekt kunnen worden evt.
22DAF361-F791-440D-B749-7645A1C19250.png
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Wat voor prijs krijg je als je rechtstreeks op de website van de airline boekt?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja ongeveer honderd euro hoger, rond 560 ofzo bij KLM.
floridaboy
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2020, 18:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door floridaboy »

mtl schreef:
05 dec 2020, 20:14
Wat voor prijs krijg je als je rechtstreeks op de website van de airline boekt?
Google Flights is your friend, zeker als je flexibel in vertrek/aankomst data bent (via het staafdiagram kun je de goedkoopste tijd uitzoeken), en als je flexibel in vertrek/aankomst luchthaven bent. Voor onze tripjes naar Florida geef ik als vertrek altijd AMS,BRU,DUS in, en aankomst TPA,ORL,MIA,PGD .
Dan zie je óók goedkope vluchten van de airliners zelf verschijnen....
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Om nog terug te komen op trip.com: hoe gaan zij er mee om als je vlucht vanwege corona niet doorgaat? Iets om goed uit te zoeken.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Klopt, dat houdt me ook tegen om daar een ticket te kopen. Direct bij luchtvaartmaatschappijen is het al hogere wiskunde om de Corona-regels inzichtelijk te krijgen, laat staan via derden.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door phoonke »

Coyote schreef:
04 dec 2020, 12:12
Ruud2004 schreef:
03 dec 2020, 13:54
Ik bedoel dit niet flauw maar wat ik mij afvraag, wonen jullie misschien in de buurt van Parijs (of zuidelijk Belgie)? Ticketprijs is natuurlijk superscherp, maar is dit reisplan nu echt zo voordelig c.q. aantrekkelijk?
Eerlijk gezegd denk ik er net zo over.

Het is ook iets waar ik altijd rekening mee houd bij het boeken van tickets. Wat heb ik er aan als ik 3-4 uur moet rijden naar een vliegveld voor een vroege vlucht (betekent bijna altijd een nacht ervoor al aanwezig zijn in een hotel) en een tussenstop van 6 uur? Dan, na afloop van de vakantie nog eens 3-4 uur naar huis rijden? Liever niet.

Nee, laat mij dan maar lekker vanaf Schiphol vliegen. Zo'n 1,5 uur rijden voor mij dus zelfs voor een vroege vlucht nog goed te doen. Al heb ik al wel verschillende keren bij Schiphol overnacht. Ook het parkeren bij Schiphol zelf is goed betaalbaar. Vorig jaar oktober voor nog geen € 7 per dag op P3 en binnen 5 min. op Schiphol.

Overigens heb ik vanaf Schiphol altijd wel een leuke aanbieding kunnen vinden (lees: wat ik maximaal voor een ticket wil betalen maar vaak ruim daaronder). En al zou die € 100 tot € 200 duurder zijn dan vanaf Brussel, Parijs of Düsseldorf dan nog ben ik voordeliger uit met de voorbeelden die @Ruud2004 al noemde.

Het chaotische op Schiphol herken ik niet. Nou vlieg ik niet dagelijks maar al die 25+ vluchten vanaf Schiphol gingen prima. Ben meestal op tijd aanwezig en vind achter de douane altijd wel een rustig plekje om even te zitten. Moet wel zeggen dat Schiphol de afgelopen jaren drukker is geworden in vergelijking met de jaren 2000-2012 maar voor mij nog steeds een prima startplaats. 8)

Als ik toch wat negatiefs over Schiphol moet zeggen: het wachten op de koffers na aankomst... :evil: Waarom moet je eerst ruim 20 min. lopen naar de bagagehal en moet het daarna nog een uur duren voordat er überhaupt koffers van mijn vlucht over de band rollen? Dát zou wel verbeterd kunnen worden op Schiphol.

Roland
Voor 400€ goedkoper in totaal( om maar een voorbeeld te geven ) ga ik inderdaad ook geen 3 a 4 uur rijden naar een luchthaven of desnoods overnachten.
Maar nu in ons geval want wij gaan ook in 2021 via Parijs naar Florida komt het ons 1400€ goedkoper uit als we via Parijs gaan in plaats van Brussel. Als je weet dat Brussel maar een half uur rijden is... maar 1400€... nee dank u dan ga ik wel de TGV of desnoods met de auto naar Parijs. Zelfs met de kosten eraf die ik zou moeten maken om naar Parijs te gaan heb ik nog meer dan 1000€ winst.

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MDeckers »

Ruud2004 schreef:
03 dec 2020, 13:54
Ik bedoel dit niet flauw maar wat ik mij afvraag, wonen jullie misschien in de buurt van Parijs (of zuidelijk Belgie)? Ticketprijs is natuurlijk superscherp, maar is dit reisplan nu echt zo voordelig c.q. aantrekkelijk?
-Eerst (gerekend vanuit Eindhoven) ruim 400km rijden (auto rijdt niet op water, tol Lille-Parijs a 16,50)
-Omdat je vlucht zo vroeg vertrekt nog een overnachting willen (moeten) boeken, toch ook snel 70 Euro. (excl.parking)
-Een overstap op LHR van 6 uur. Hier maak je vast (lunch)kosten, want 6 uur is best lang.
-Na een lange retourvlucht (met overstap ?) vermoeid die 400km weer terugrijden naar Nederland (auto rijdt nog steeds niet op water, tol Parijs-Lille a 16,50 of weer een overnachting bij CDG?)

Ik heb CDG (net als FRA trouwens) nooit gezien als een startpunt voor een reis naar de VS. Daar overstappen is geen probleem, maar om mijn reis daar te starten..... Het zal onder aan de streep wat voordeliger zijn maar het gemakt wil toch ook wat, of zie ik wat over het hoofd ?
Wij wonen in het Brusselse, en voor ons is het denk ik wel logisch.
- Ticketprijs gaat naar bijna 700pp, vanuit BRU of AMS. Allicht dat ik hem iets lager kan krijgen door wat beter te zoeken, maar laten we zeggen 600pp, maar dat is al 560 euro gespaard. Deze prijs is ook met een overstap van 5 uur, en dit na de long haul leg. Ik heb liever een lange overstap in het begin dan aan het einde van de reis.
- BRU - CDG is 3 uur, BRU - AMS is 2:07 uur. Dit gaat natuurlijk ook op voor de terugreis. We arriveren bovendien 's ochtends, dus we kunnen onze tijd nemen.
- Brandstof is inderdaad geen water maar met de firmawagen moeten we dit niet betalen.

Zelfs met kosten voor een broodje 's middags (wat we trouwens net zo good van thuis kunnen meenemen), de tol en de parking (eventueel een overnachting, maar absoluut niet zeker of we dit doen), lijkt me dit zeker de moeite.

De anderen hebben het ook reeds aangehaald, maar wij plannen 5000 mijl te doen op een week tijd in de US, wij zien er dan ook niet tegen op om een paar uurtjes hier te ondernemen. Vakantie start inderdaad van zodra je de deur buitengaat :D
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

@MDeckers Thanks, nu begrijp ik jullie reisplan wat beter. Voor ons (wonen in midden Nederland, geen brandstofvergoeding, willen geen overtap van 6uur etc.) echter het overdenken niet waard.

Wij zijn ook niet vies van een lang dagje in de auto, maar plannen jullie echt 5000 mile in een week?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ClaireVHaut »

@MDeckers een dikke 8000 km in een week ?? Sorry.. maar dat vind ik bijna bizar. klopt het aantal mijlen wel ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

MDeckers schreef:
09 dec 2020, 09:12
De anderen hebben het ook reeds aangehaald, maar wij plannen 5000 mijl te doen op een week tijd in de US, wij zien er dan ook niet tegen op om een paar uurtjes hier te ondernemen.
Dat is 1.150km per dag. Als je gemiddeld 100 km per uur rijdt, wat je niet gaat halen in Amerika, ben je 11,5 uur per dag in de auto onderweg. Dan heb je nog niet getankt onderweg. Iets gegeten. Of een sanitaire stop gemaakt. Laat staan om ergens te stoppen en iets te bekijken. Ik ben zeker niet vies van een stukje autorijden. Maar hierbij wens ik je heel veel "plezier..."
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Visser »

100 km gemiddeld haal je makkelijk, zelfs met een vrachtwagen. Mijn record is 6200 mijl van zondag ochtend tot zondagavond. En 18 stops voor lossen en laden.... En sliep iedere nacht een uur of 7.
Met een truck heb je 1 voordeel, je stopt en gaat naar bed. Geen motel zoeken. Ook tank je iedere 1200 mijl. :D
.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

@Almere vak V een dikke 800 miles per dag gaat prima !
Ben jij gewend aan het vliegtuig bij grotere afstanden ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

@bedeve: tuurlijk kan dat eens een dag, maar in een vakantie van een week gemiddeld 1150km per dag rijden? Dan zit je toch alleen maar in de auto? Daar ging het om.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer