Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

@bedeve Ik ben het volledig met je eens dat 800 miles per dag prima gaat. Doen we zelf ook regelmatig. Maar om dat nu tijdens een vakantie elke dag, van het begin tot het eind te doen, gaat me net iets te ver. Dan begint bij mij toch de gedachte te komen zoals bij @Visser dat het een professioneel karakter krijgt. Dat genereert bij mij niet echt het vakantiegevoel om het heel voorzichtig uit te drukken...
bedeve schreef:
10 dec 2020, 09:56
Ben jij gewend aan het vliegtuig bij grotere afstanden ?
Juist niet zou ik willen zeggen! Ik vind het erg prettig om onderweg te zijn. Wij maken er zelfs bijna een sport van om rond te kunnen kijken. Leuke stops te maken en de omgeving in je op te nemen en er ook daadwerkeljk van te genieten.

Als wij naar "huis" gaan is het voor ons het gemakkelijkste om op Portland te vliegen. En anders Seattle. Dan zijn we met 3 uurtjes thuis. Maar we vliegen ook met grote regelmaat op Vancouver, San Francisco, Calgary, LA, Las Vegas of zelfs Denver om naar huis te rijden. En dan het liefst op de meest creatieve manier. Langs mooie plekken en/of langs vrienden. Regelmatig hebben we dan dagen van 5, 6, 7 of 800 mijl. Maar dan hebben we het vaak over max 3 dagen.
Visser schreef:
09 dec 2020, 23:54
100 km gemiddeld haal je makkelijk, zelfs met een vrachtwagen.
Ook dat ben ik met je eens. Maar dan zul je vooral op de snelwegen zitten. Ook daar heb je natuurlijk je bezienswaardigheden. Maar de bezienswaardigheden waar we het hier op het forum vaak over hebben kenmerken zich vaak niet met een toegankelijkheid middels een 8 baans snelweg. Je mag van mij, bijvoorbeeld, de 101 proberen te rijden met 100km per uur gemiddeld. Maar dat ga je geen 5 minuten volhouden...

Maar goed! Iedereen moet vooral doen waar hij of zij zich prettig bij voelt.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Eens een compleet andere vraag:

- gesteld dat je opties voor vertrek DUS, AMS of BRU zijn, met een voorkeur voor het laatste (maar bereidheid om te rijden bij een prijsverschil van pak vast €150/ticket), wat zijn 'goede' prijzen om via KLM in business class naar LAS te vliegen? Ik zie momenteel ongeveer €2000 voor DUS - AMS - LAS, €2250 voor BRU - AMS - LAS en AMS - LAS is nog veel duurder (vermoedelijk omdat het rechtstreeks is).

Wat zou een prijs zijn waarbij jullie zeggen 'meteen vastleggen'?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik denk dat je met 2000 euro naar Los Angeles met KLM wel een prima tarief hebt. KLM business class is vaak behoorlijk duur.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Het is naar Las Vegas, maar veel verschil maakt dat niet.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Sorry, ik zag LAS aan voor LAX. In 2018 heb ik voor ruim 1900 euro een business class retoer AMS-LAS kunnen aanschaffen bij de broker Flysmarter.com. Inderdaad een broker maar ik heb geen problemen ondervonden bij het boeken en het uiteindelijk reizen. Heen via Zurich met Swiss en Edelweiss en terug met United via Denver en Chicago.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Een paar maanden geleden waren er KLM business class aanbiedingen naar een aantal steden in de VS (o.a. San Francisco, LAX) voor zo'n €1300.
Dat is intussen voorbij en ik had het ook nooit eerder gezien.
Voor zakelijke bestemmingen (zoals LAX) en laat geboekt loopt de prijs snel op tot €5000. Ik hoop nog steeds eens die eerdere aanbiedingen tegen te komen maar €2000 lijkt me een heel nette prijs.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Als je flexibel bent moet 1300-1500EUR in Delta One/Business/First bij Skyteam lukken.

Effe snel gecheckt; in 2018 nog AMS-LAS Delta One/First gevlogen voor €1495 direct bij Delta geboekt. Vanuit DUS/BRU scheelt regelmatig nog eens een paar honderd euro maar dat zijn dan vaak extra legs met KLC Cityhopper of HOP! of een Delta B767 naar ATL/JFK.

Dit waren bijvoorbeeld een paar aanbiedingen in October dit jaar:

ST
Luxembourg (LUX) – Miami (MIA) €809
Luxembourg (LUX) – San Francisco (SFO) €931
Luxembourg (LUX) – New York (JFK) €949
Luxembourg (LUX) – Chicago (ORD) €1,057
Luxembourg (LUX) – Seattle (SEA) €1,058
Luxembourg (LUX) – Toronto (YYZ) €1,110
Luxembourg (LUX) – Los Angeles (LAX) €1,158
Luxembourg (LUX) – Honolulu (HNL) €1,686

Brussels (BRU) – Miami (MIA) €884
Brussels (BRU) – San Francisco (SFO) €1,038
Brussels (BRU) – New York (JFK) €1,044
Brussels (BRU) – Toronto (YYZ) €1,090
Brussels (BRU) – Dallas (DFW) €1,113

OW
Amsterdam (AMS) – Boston (BOS) €893
Amsterdam (AMS) – Miami (MIA) €913
Amsterdam (AMS) – Philadelphia (PHL) €1,088
Amsterdam (AMS) – Seattle (SEA) €1,129
Amsterdam (AMS) – Denver (DEN) €1,261
Amsterdam (AMS) – Los Angeles (LAX) €1,267
Amsterdam (AMS) – Honolulu (HNL) €1,448
Amsterdam (AMS) – Anchorage (ANC) €1,478

Als je wat avontuurlijker bent kan je ook ergens anders in Europa opstappen.
Een paar maanden geleden nog HNL geboekt in Delta One voor €490 en AUS 2x voor €725
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MDeckers »

Ruud2004 schreef:
09 dec 2020, 12:40
Wij zijn ook niet vies van een lang dagje in de auto, maar plannen jullie echt 5000 mile in een week?
Oeps :oops: Ik was nog niet goed wakker denk ik. 5000 mijl op 4 weken tijd moet dat zijn...
We zijn inderdaad niet van plan 1100 km per dag te doen.
BoesBoesX
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2011, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door BoesBoesX »

Timothy555 schreef:
10 dec 2020, 12:40
- gesteld dat je opties voor vertrek DUS, AMS of BRU zijn, met een voorkeur voor het laatste (maar bereidheid om te rijden bij een prijsverschil van pak vast €150/ticket), wat zijn 'goede' prijzen om via KLM in business class naar LAS te vliegen? Ik zie momenteel ongeveer €2000 voor DUS - AMS - LAS, €2250 voor BRU - AMS - LAS en AMS - LAS is nog veel duurder (vermoedelijk omdat het rechtstreeks is).

Wat zou een prijs zijn waarbij jullie zeggen 'meteen vastleggen'?
Wij vliegen zelf altijd business class vanaf AMS, DUS en soms BRU. Zo'n 3x per jaar naar de USA (LAS, LAX of PHX).
Meestal met British Airways (BA) omdat die vaker aanbiedingen hebben vanwege de hop DUS-LHR of AMS-LHR. Dat geeft vaak betere prijzen (omdat ze verkeer via LHR willen hebben) dan rechtstreekse vluchten met KLM via AMS. Daarvan heb je zelf al gezien dat die rechtstreekse vluchten vaak duurder zijn :-)

Wij boeken bij aanbiedingen in een prijsrange tussen 1600,- en 1800,- per ticket. Dat is een normale aanbiedingsprijs.
Prijzen tussen 1300,- en 1500,- zijn echt hele mooie aanbiedingen en komen niet zo vaak voor. Lager is uiterst zelden (heel af en toe spontaan vanaf CDG of LHR, 2 weken geleden Virgin met Black Friday voor 1100,- vanaf LHR maar dat is misschien eens per jaar of zo).

Op dit moment is er een aanbieding met BA van AMS naar bijv LAX en PHX voor rond de 1400,-. Dat is echt een hele mooie prijs.
KLM zien we bijna nooit in de aanbieding. De rechtstreekse vlucht AMS-LAS hebben we als laagste ooit voor 2000,- geboekt.
Delta indirect AMS-MSP-LAS of AMS-SLC-LAS komt wel eens voorbij voor 1600,- tot 1800,-.
Nadeel bij Delta is dat je naar SLC in een wat krappere 767 BC zit. BA heeft deze zomer op PHX en LAS nu de nieuwe A350 met Club Suite gepland staan. Naar LAX ook veel toestellen met de Club suite. Dat zit iets lekkerder dan die 767, maar het blijven eerste wereld problemen :wink:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

BoesBoesX schreef:
10 dec 2020, 20:28
Timothy555 schreef:
10 dec 2020, 12:40
- gesteld dat je opties voor vertrek DUS, AMS of BRU zijn, met een voorkeur voor het laatste (maar bereidheid om te rijden bij een prijsverschil van pak vast €150/ticket), wat zijn 'goede' prijzen om via KLM in business class naar LAS te vliegen? Ik zie momenteel ongeveer €2000 voor DUS - AMS - LAS, €2250 voor BRU - AMS - LAS en AMS - LAS is nog veel duurder (vermoedelijk omdat het rechtstreeks is).

Wat zou een prijs zijn waarbij jullie zeggen 'meteen vastleggen'?
Op dit moment is er een aanbieding met BA van AMS naar bijv LAX en PHX voor rond de 1400,-. Dat is echt een hele mooie prijs.
Dat is zeker niet slecht nee. Wel jammer dat ticket conditions voor wijzigen etc altijd zo ondoorzichtig zijn, ook met verschillende fare conditions. Normaal maar nu met Corona helemaal.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ClaireVHaut »

MDeckers schreef:
10 dec 2020, 19:58
Ruud2004 schreef:
09 dec 2020, 12:40
Wij zijn ook niet vies van een lang dagje in de auto, maar plannen jullie echt 5000 mile in een week?
Oeps :oops: Ik was nog niet goed wakker denk ik. 5000 mijl op 4 weken tijd moet dat zijn...
We zijn inderdaad niet van plan 1100 km per dag te doen.
ha ha.. dacht al.. dan is het al heeel wat anders ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterd87 »

Voor wie een gokje durft te wagen.

AA / BA / Iberia bieden gunstig geprijsde vluchten naar Hawaii aan in september. Prijzen liggen op dit moment rond de 460 euro voor bijv. een reis van 1 tot 21 september 2021. Krijg deze prijzen alleen via Skyscanner / Momondo, te boeken via Gate 1:

https://cutt.ly/QjuW9Zr

Voor diegene die durven, doe er je voordeel mee. Zit zelf erg in dubio, mede omdat we er in 2019 geweest zijn.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door A&A »

Maar: als je via een brooker als Gate1 boekt en je mag wegens Corona nog steeds niet vliegen; ben je dan je geld kwijt of is er nog 1 of andere vorm van compensatie?
Ik zag ook dat Gate1 flink onder de prijs van bv Lufthansa of British Airways zit met vluchten van deze maatschappijen. Maar boek ik rechtstreeks bij de maatschappij (is 2x zo duur) dan is dat kennelijk wel met volledige terugbetaling als ze niet vliegen (of je wegens code rood/oranje niet mee mag). Als Gate1 je wel schadeloos stelt als je niet kunt vliegen zou dat uiteraard geweldig zijn. Annuleringsverzekeringen vergoeden namelijk niets...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Een kwestie van de voorwaarden doorlezen. Of vooraf contact zoeken met de broker. Ik zou dat soort dingen in ieder geval heel goed uitzoeken voordat je gaat boeken. Maar als je de verhalen leest over geannuleerde reizen dan lees ik veel negatieve dingen over brokers en de KLM.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

A&A schreef:
02 jan 2021, 12:35
Maar: als je via een brooker als Gate1 boekt en je mag wegens Corona nog steeds niet vliegen; ben je dan je geld kwijt of is er nog 1 of andere vorm van compensatie?
Ik zag ook dat Gate1 flink onder de prijs van bv Lufthansa of British Airways zit met vluchten van deze maatschappijen. Maar boek ik rechtstreeks bij de maatschappij (is 2x zo duur) dan is dat kennelijk wel met volledige terugbetaling als ze niet vliegen (of je wegens code rood/oranje niet mee mag). Als Gate1 je wel schadeloos stelt als je niet kunt vliegen zou dat uiteraard geweldig zijn. Annuleringsverzekeringen vergoeden namelijk niets...
Ja, Gate1 is een broker met vaak lage prijzen maar was afgelopen jaar op dit forum wel vaak "in het nieuws" om het zo maar te zeggen. Niet de broker waar ik zou boeken.

Als een maatschappij niet vliegt, dus jou niet vervoerd, heb je recht op een refund en mogelijk nog een vergoeding. Gate1 zal je moeten/kunnen helpen bij een evt. overboeking of refund. Vergoeding op Europese regelgeving zal je zelf moeten opstarten bij de maatschappij of uit handen moeten geven bij een claimbedrijf.

Als je land van vertrek of je bestemming een kleurtje heeft ben je geheel afhankelijk hoe je luchtvaartmaatschappij hier mee omgaat, risico is voor jou. Je (Gate1) ticket zal niet flexibel zijn en Gate1 zelf zal je zeker niet schadeloos stellen. Ik benieuwd hoe dit zich de komende tijd gaat ontwikkelen, er zal toch niet weer een jaar met vouchers en/of refunds aankomen? Voor mij een reden om nog even te wachten met boeken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door covri »

Wij hadden in mei zullen vliegen, geboekt bij Gate1. Binnen 4 weken ons geld terug via Tix, waar Gate 1 onder valt.
Wilde toch even iets positiefs kwijt :wink:
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

Ik zit al een tijdje te twijfelen om tickets te boeken naar Denver (mei - juni 2021).
Ik zie er nu toch maar even vanaf.
Reden is het benodigde PCR test-resultaat dat je moet kunnen overleggen als je vertrekt EN als je terugkomt.
Test kost hier in NL 139€ en in Amerika minimaal 229$.
De testen dien je zelf te betalen.

Opgeteld kost me dat 330€ per persoon, wat ik in principe bij de ticketprijs optel.
Geen leuk grapje meer (1300€ extra ) als je met 4 personen reist.

Houdt hier rekening mee als je een vlucht wil boeken.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterd87 »

Coyote Buttes schreef:
04 jan 2021, 12:21
139€
Testen in Nederland kan al voor 85 euro (incl verklaring) via bijv. Hethuisartslab (prijzen in geval van meerdere personen)
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door covri »

@Coyote Buttes

Dan ga je weg en test negatief; 4 werken later ga je weer naar huis en test in Amerika positief...... :oops:
En dan?

Ik hoop dat iedereen eind van het jaar ingeënt is, dan boeken we wel voor 2022.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterd87 »

covri schreef:
04 jan 2021, 23:35
@Coyote Buttes

Dan ga je weg en test negatief; 4 werken later ga je weer naar huis en test in Amerika positief...... :oops:
En dan?
In quarantaine, net als hier..betekent dus dat je later naar huis zult moeten vliegen.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer